PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : W211 vibrasyon sorunu



01ayk01
27-09-2023, 08:17
Arkadaşlar selamlar ,

Babamın 2012 makyajlı s350d'i var short arkadan itiş. Şuanda 277.000 km'de. Aracı aldığımız günden bu zamana kadar vibrasyon problemi bitmedi. Bir kaç hafta önce alt takımdan birçok parça değişti. Kontrol edildi sorun yok. Ancak 120 - 165 km arası çok ciddi bir vibrasyon var. Ön taraftan geliyor direksiyonu ve aracı çok ciddi sallıyor. Çözüm olması açısından fikirlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim.

Değişen parçalar ;

4 amartösör , 4 körük , 4 lastik şuan 25000 km'de , geçen hafta jantların yamukları düzeltilip balanslandı. balans hatası yok şuan arabada.

wolkanku
27-09-2023, 08:36
selamlar,

aracımın uçan halı gibi gitmesi için balansa verdiğim paraların haddi hesabı yoktur. Bu sorunu da en son F10 da yaşadım.

Hunter 9700 roadforce balans makinesi olan 2 yer vardı evimin civarında. SGS bunlardan birisiydi ama iş çıkış saatimden dolayı yetişemedim ve evimin yakınındaki diğer yere gitmek durumunda kaldım.

aracı aldığımda 2017 tarihli pirellilerde titreşim sorunu olduğu için lastikleri yeni değiştirdiğimi ancak takanların çocuk yaşta çırak olduğunu ve işin ehli olmaması sebebiyle titreşimin daha iyileşmiş olsa da tamamen geçmediğini belirttim.

Roadforce makinesi ile balans yapılmasını talep ettim. (120 üzerindeki titreşim özellikle arka lastiklere işaret etse de direksiyonda hafif bir çalkalama da oluşuyordu, ancak bacağımı vites çevresine ya da kapıya yasladığımda orada da titreşim belirgindi.)

usta hemen söktü normal balansına baktı , lastikte atlama var dedi. Baktım minimal bir atlama var evet, yine de roadforce'un tamburunu kullanarak bir bakalım dedim, "tambura gerek yok gözüm görüyor zaten" diye azarladı :) ( kardeş parası neyse vericem .mk neden bu inat neden bu diretme.)
Bu esnada bir sürü kendini güzelleme hikayesi anlattı, yok bir abi gelmiş C station arabası varmış da 2 buçuk saat uğraşmışlar, balans sonrası abi bir daha hiç aramamış gelmemiş , halloldu yani dedi.

4 lastik de ustanın "göz force" ile çevrilip, balans yapıldıktan sonra 500 TL para verdim, 5 gün sonra uzun yola gittim, değişen hiç bir şey yok, araba 120 üzerinde zıngır zıngır titriyordu.

O anlattığı hikayedeki abi de aynı benim gibi , bir daha o dükkanın önünden geçmemek üzere aramamış sormamış belli ki.

Tüm bunlarında ardından SGS 'ye gittim, durumu ve yapılanları anlattım Ali Usta'ya.
Roadforce ile lastiklere bakıldı, roadforce tamburu lastiğin tabanına kuvvet uygularken, sıkıştırmak için kullandığı aparat da yanal güç uyguluyor ve lastiğin ağır kısmı nereye yoğunlaşmış bunu buluyor , ve bir diyagram üzerinde olması gereken değere yakın değeri nerede vereceğini lastiği çevirince gösteriyor.
Ali Usta'nın söylediği , evet lastikteki atlamayı gözle görebilirsin ama lastiğin malzemesinin ağır geldiği yeri gözünle görebilme şansın yok.
Roadforce tamburu kullanıldı, 4 lastiğimde de epey ayarsızlık çıktı. Yani lastiğin kauçuğunun ağır olduğu yer jantın ağır olduğu yer ile denk gelmiş gibi oldu. Cihazın gösterdiği yere göre lastikler jantın etrafında çevrildi, tekrar roadforce yapıldı, ve neticede yeşil gösterdiği uygun değerlere geldi. Sonrasında uygun hava değerlerine ayarlanıp son balansı yapıldı.
Bundan sonra arabada titreşim kalmadı.

Bir daha da SGS dışında bir yerde balans yaptırmayı düşünmem. Yılda 1 kere uzun yol öncesi parası neyse verip roadforce balans yaptırıp yola öyle çıkarım.

twin
27-09-2023, 14:19
selamlar,

aracımın uçan halı gibi gitmesi için balansa verdiğim paraların haddi hesabı yoktur. Bu sorunu da en son F10 da yaşadım.

Hunter 9700 roadforce balans makinesi olan 2 yer vardı evimin civarında. SGS bunlardan birisiydi ama iş çıkış saatimden dolayı yetişemedim ve evimin yakınındaki diğer yere gitmek durumunda kaldım.

aracı aldığımda 2017 tarihli pirellilerde titreşim sorunu olduğu için lastikleri yeni değiştirdiğimi ancak takanların çocuk yaşta çırak olduğunu ve işin ehli olmaması sebebiyle titreşimin daha iyileşmiş olsa da tamamen geçmediğini belirttim.

Roadforce makinesi ile balans yapılmasını talep ettim. (120 üzerindeki titreşim özellikle arka lastiklere işaret etse de direksiyonda hafif bir çalkalama da oluşuyordu, ancak bacağımı vites çevresine ya da kapıya yasladığımda orada da titreşim belirgindi.)

usta hemen söktü normal balansına baktı , lastikte atlama var dedi. Baktım minimal bir atlama var evet, yine de roadforce'un tamburunu kullanarak bir bakalım dedim, "tambura gerek yok gözüm görüyor zaten" diye azarladı :) ( kardeş parası neyse vericem .mk neden bu inat neden bu diretme.)
Bu esnada bir sürü kendini güzelleme hikayesi anlattı, yok bir abi gelmiş C station arabası varmış da 2 buçuk saat uğraşmışlar, balans sonrası abi bir daha hiç aramamış gelmemiş , halloldu yani dedi.

4 lastik de ustanın "göz force" ile çevrilip, balans yapıldıktan sonra 500 TL para verdim, 5 gün sonra uzun yola gittim, değişen hiç bir şey yok, araba 120 üzerinde zıngır zıngır titriyordu.

O anlattığı hikayedeki abi de aynı benim gibi , bir daha o dükkanın önünden geçmemek üzere aramamış sormamış belli ki.

Tüm bunlarında ardından SGS 'ye gittim, durumu ve yapılanları anlattım Ali Usta'ya.
Roadforce ile lastiklere bakıldı, roadforce tamburu lastiğin tabanına kuvvet uygularken, sıkıştırmak için kullandığı aparat da yanal güç uyguluyor ve lastiğin ağır kısmı nereye yoğunlaşmış bunu buluyor , ve bir diyagram üzerinde olması gereken değere yakın değeri nerede vereceğini lastiği çevirince gösteriyor.
Ali Usta'nın söylediği , evet lastikteki atlamayı gözle görebilirsin ama lastiğin malzemesinin ağır geldiği yeri gözünle görebilme şansın yok.
Roadforce tamburu kullanıldı, 4 lastiğimde de epey ayarsızlık çıktı. Yani lastiğin kauçuğunun ağır olduğu yer jantın ağır olduğu yer ile denk gelmiş gibi oldu. Cihazın gösterdiği yere göre lastikler jantın etrafında çevrildi, tekrar roadforce yapıldı, ve neticede yeşil gösterdiği uygun değerlere geldi. Sonrasında uygun hava değerlerine ayarlanıp son balansı yapıldı.
Bundan sonra arabada titreşim kalmadı.

Bir daha da SGS dışında bir yerde balans yaptırmayı düşünmem. Yılda 1 kere uzun yol öncesi parası neyse verip roadforce balans yaptırıp yola öyle çıkarım.

merhaba yeri nerededir bu yerin teşekkür ederim

Oznsrl
27-09-2023, 18:30
selamlar,

aracımın uçan halı gibi gitmesi için balansa verdiğim paraların haddi hesabı yoktur. Bu sorunu da en son F10 da yaşadım.

Hunter 9700 roadforce balans makinesi olan 2 yer vardı evimin civarında. SGS bunlardan birisiydi ama iş çıkış saatimden dolayı yetişemedim ve evimin yakınındaki diğer yere gitmek durumunda kaldım.

aracı aldığımda 2017 tarihli pirellilerde titreşim sorunu olduğu için lastikleri yeni değiştirdiğimi ancak takanların çocuk yaşta çırak olduğunu ve işin ehli olmaması sebebiyle titreşimin daha iyileşmiş olsa da tamamen geçmediğini belirttim.

Roadforce makinesi ile balans yapılmasını talep ettim. (120 üzerindeki titreşim özellikle arka lastiklere işaret etse de direksiyonda hafif bir çalkalama da oluşuyordu, ancak bacağımı vites çevresine ya da kapıya yasladığımda orada da titreşim belirgindi.)

usta hemen söktü normal balansına baktı , lastikte atlama var dedi. Baktım minimal bir atlama var evet, yine de roadforce'un tamburunu kullanarak bir bakalım dedim, "tambura gerek yok gözüm görüyor zaten" diye azarladı :) ( kardeş parası neyse vericem .mk neden bu inat neden bu diretme.)
Bu esnada bir sürü kendini güzelleme hikayesi anlattı, yok bir abi gelmiş C station arabası varmış da 2 buçuk saat uğraşmışlar, balans sonrası abi bir daha hiç aramamış gelmemiş , halloldu yani dedi.

4 lastik de ustanın "göz force" ile çevrilip, balans yapıldıktan sonra 500 TL para verdim, 5 gün sonra uzun yola gittim, değişen hiç bir şey yok, araba 120 üzerinde zıngır zıngır titriyordu.

O anlattığı hikayedeki abi de aynı benim gibi , bir daha o dükkanın önünden geçmemek üzere aramamış sormamış belli ki.

Tüm bunlarında ardından SGS 'ye gittim, durumu ve yapılanları anlattım Ali Usta'ya.
Roadforce ile lastiklere bakıldı, roadforce tamburu lastiğin tabanına kuvvet uygularken, sıkıştırmak için kullandığı aparat da yanal güç uyguluyor ve lastiğin ağır kısmı nereye yoğunlaşmış bunu buluyor , ve bir diyagram üzerinde olması gereken değere yakın değeri nerede vereceğini lastiği çevirince gösteriyor.
Ali Usta'nın söylediği , evet lastikteki atlamayı gözle görebilirsin ama lastiğin malzemesinin ağır geldiği yeri gözünle görebilme şansın yok.
Roadforce tamburu kullanıldı, 4 lastiğimde de epey ayarsızlık çıktı. Yani lastiğin kauçuğunun ağır olduğu yer jantın ağır olduğu yer ile denk gelmiş gibi oldu. Cihazın gösterdiği yere göre lastikler jantın etrafında çevrildi, tekrar roadforce yapıldı, ve neticede yeşil gösterdiği uygun değerlere geldi. Sonrasında uygun hava değerlerine ayarlanıp son balansı yapıldı.
Bundan sonra arabada titreşim kalmadı.

Bir daha da SGS dışında bir yerde balans yaptırmayı düşünmem. Yılda 1 kere uzun yol öncesi parası neyse verip roadforce balans yaptırıp yola öyle çıkarım.

Bu olay tam olarak ne zaman oldu abi zaman geçtimi üstünden

wolkanku
27-09-2023, 20:31
Bu olay tam olarak ne zaman oldu abi zaman geçtimi üstünden

Tamamı eylül ayı içinde oldu, neden?

Oznsrl
28-09-2023, 11:43
Tamamı eylül ayı içinde oldu, neden?

Lastikte atlama varsa zamanla kullandıkça sorun muhtemelen tekrarlayacaktır. Yeni lastikler ne markaydı

wolkanku
28-09-2023, 12:08
Lastikte atlama varsa zamanla kullandıkça sorun muhtemelen tekrarlayacaktır. Yeni lastikler ne markaydı

michelin pilot sport 4s .


sgs ali usta'nın söylediği , michelinde kolay kolay lastik atlama olmaz, ancak kauçuğun ağır geldiği nokta her lastikte olacağı yönündeydi. zira 500 lira verip atlamayı düzelttiğini söyleyen, memnun kalmadığım yerin üstüne 1000km yol yaptım, sgs ye gelip ilk boşta çevirildiğinde 4 lastikte de atlama yoktu.

dilerim ki olmaz.

Oznsrl
28-09-2023, 13:06
michelin pilot sport 4s .


sgs ali usta'nın söylediği , michelinde kolay kolay lastik atlama olmaz, ancak kauçuğun ağır geldiği nokta her lastikte olacağı yönündeydi. zira 500 lira verip atlamayı düzelttiğini söyleyen, memnun kalmadığım yerin üstüne 1000km yol yaptım, sgs ye gelip ilk boşta çevirildiğinde 4 lastikte de atlama yoktu.

dilerim ki olmaz.

Michelin ise sorunlu olması çok düşük ihtimal evet. Atlama var road force ile balans sorunu çözüldü diye öyle dedim atlama yoksa zaten hiç sorun yok.

Tunacan
28-09-2023, 14:10
Aynı sorunu 2016 model skoda superb de yaşadım.
Lastikten janta, rotilden motor kulağına, şanzumandan şaseye kadar binlerce lira para harcadım ama çözemedim.
Olduğu gibi de istemeye istemeye sattım aracımı.
Size kolaylıklar diliyorum..

01ayk01
28-09-2023, 15:02
selamlar,

aracımın uçan halı gibi gitmesi için balansa verdiğim paraların haddi hesabı yoktur. Bu sorunu da en son F10 da yaşadım.

Hunter 9700 roadforce balans makinesi olan 2 yer vardı evimin civarında. SGS bunlardan birisiydi ama iş çıkış saatimden dolayı yetişemedim ve evimin yakınındaki diğer yere gitmek durumunda kaldım.

aracı aldığımda 2017 tarihli pirellilerde titreşim sorunu olduğu için lastikleri yeni değiştirdiğimi ancak takanların çocuk yaşta çırak olduğunu ve işin ehli olmaması sebebiyle titreşimin daha iyileşmiş olsa da tamamen geçmediğini belirttim.

Roadforce makinesi ile balans yapılmasını talep ettim. (120 üzerindeki titreşim özellikle arka lastiklere işaret etse de direksiyonda hafif bir çalkalama da oluşuyordu, ancak bacağımı vites çevresine ya da kapıya yasladığımda orada da titreşim belirgindi.)

usta hemen söktü normal balansına baktı , lastikte atlama var dedi. Baktım minimal bir atlama var evet, yine de roadforce'un tamburunu kullanarak bir bakalım dedim, "tambura gerek yok gözüm görüyor zaten" diye azarladı :) ( kardeş parası neyse vericem .mk neden bu inat neden bu diretme.)
Bu esnada bir sürü kendini güzelleme hikayesi anlattı, yok bir abi gelmiş C station arabası varmış da 2 buçuk saat uğraşmışlar, balans sonrası abi bir daha hiç aramamış gelmemiş , halloldu yani dedi.

4 lastik de ustanın "göz force" ile çevrilip, balans yapıldıktan sonra 500 TL para verdim, 5 gün sonra uzun yola gittim, değişen hiç bir şey yok, araba 120 üzerinde zıngır zıngır titriyordu.

O anlattığı hikayedeki abi de aynı benim gibi , bir daha o dükkanın önünden geçmemek üzere aramamış sormamış belli ki.

Tüm bunlarında ardından SGS 'ye gittim, durumu ve yapılanları anlattım Ali Usta'ya.
Roadforce ile lastiklere bakıldı, roadforce tamburu lastiğin tabanına kuvvet uygularken, sıkıştırmak için kullandığı aparat da yanal güç uyguluyor ve lastiğin ağır kısmı nereye yoğunlaşmış bunu buluyor , ve bir diyagram üzerinde olması gereken değere yakın değeri nerede vereceğini lastiği çevirince gösteriyor.
Ali Usta'nın söylediği , evet lastikteki atlamayı gözle görebilirsin ama lastiğin malzemesinin ağır geldiği yeri gözünle görebilme şansın yok.
Roadforce tamburu kullanıldı, 4 lastiğimde de epey ayarsızlık çıktı. Yani lastiğin kauçuğunun ağır olduğu yer jantın ağır olduğu yer ile denk gelmiş gibi oldu. Cihazın gösterdiği yere göre lastikler jantın etrafında çevrildi, tekrar roadforce yapıldı, ve neticede yeşil gösterdiği uygun değerlere geldi. Sonrasında uygun hava değerlerine ayarlanıp son balansı yapıldı.
Bundan sonra arabada titreşim kalmadı.

Bir daha da SGS dışında bir yerde balans yaptırmayı düşünmem. Yılda 1 kere uzun yol öncesi parası neyse verip roadforce balans yaptırıp yola öyle çıkarım.


detaylı cevabınız için teşekkür ederim ama böyle birşey olmadığına eminim. Motor kulağı vs böyle birşey var bence araçta.

01ayk01
28-09-2023, 15:03
Aynı sorunu 2016 model skoda superb de yaşadım.
Lastikten janta, rotilden motor kulağına, şanzumandan şaseye kadar binlerce lira para harcadım ama çözemedim.
Olduğu gibi de istemeye istemeye sattım aracımı.
Size kolaylıklar diliyorum..

çok teşekkürler biz aracı satmayı pek düşünmüyoruz o yüzden çözümü bulmam lazım bir şekilde.

M3CSL
29-09-2023, 07:49
Şaft balansı, akslara bakıldı mı?

01ayk01
03-10-2023, 10:44
Şaft balansı, akslara bakıldı mı?

cumartesi günü ona baktıracağım. Ama araba önden titriyor. Aks veya şaft ta problem olsa arkası sallanmaz mı abi ?

dulger007
03-10-2023, 12:06
Geçmiş olsun can sıkan durum, mevcutta Q7 aracımda 3-4 aydır yaşıyorum bu problemi hala çözemedim ve araç hala sanayide usta usta geziyor.
12 yıllık sahibiyiz aracın evveliyatını biliyorum hiç bir aksilik olmadan başladı. Direksiyonda sürekli bi titreşim var düşük hızdada var yüksek hızdada sallama yapıyor.
Bir çok parça değişti aksin biri tamir oldu daha dün servisten orijinal salıncak istedik değiştik tekrar denedim ama çözülmemişti. Ne satabiliyorum nede titreşim yaptığı için sinir oluyor kullanamıyorum. Kimse sebebini bulamadı henüz. Umarım kısa sürede fazla masraf etmeden bulabilirsiniz.

01ayk01
03-10-2023, 15:23
Geçmiş olsun can sıkan durum, mevcutta Q7 aracımda 3-4 aydır yaşıyorum bu problemi hala çözemedim ve araç hala sanayide usta usta geziyor.
12 yıllık sahibiyiz aracın evveliyatını biliyorum hiç bir aksilik olmadan başladı. Direksiyonda sürekli bi titreşim var düşük hızdada var yüksek hızdada sallama yapıyor.
Bir çok parça değişti aksin biri tamir oldu daha dün servisten orijinal salıncak istedik değiştik tekrar denedim ama çözülmemişti. Ne satabiliyorum nede titreşim yaptığı için sinir oluyor kullanamıyorum. Kimse sebebini bulamadı henüz. Umarım kısa sürede fazla masraf etmeden bulabilirsiniz.

Sizede geçmiş olsun. Baktırmadığım yer kalmadı Adana'da. Yetkili servise bırakıp tespit yaptırmayı düşünüyorum. Onlarda muhtemelen sorumluluk almicak. Çok saçma bir durum. Sizde bende umarım bir an önce kurtuluruz bu durumdan.

Dragger
03-10-2023, 15:51
İlk aklıma diskler ve motor kulakları geldi bunlara bakıldı mı? Jantlar orjinal mi?

Şaft arabanın komple kasasını sallar, ön arka ayırt etmeksizin.

Ben F10da yaşadım, şaft takozu orjinal olarak değişti ve araç üzerinde şaft balansı yapıldı şükür düzeldi.

Bu konuda Türkiye'nin en iyi firmasını paylaşıyım,

Omur Şaft Balans – 50 Yıllık Guven (https://omursaftbalans.com.tr/)

Omak
03-10-2023, 15:57
cumartesi günü ona baktıracağım. Ama araba önden titriyor. Aks veya şaft ta problem olsa arkası sallanmaz mı abi ?

Tork konvertörü olabilir. bu arada ön teker porya larına bakıldı mı?

safaks
04-10-2023, 16:03
İlk aklıma diskler ve motor kulakları geldi bunlara bakıldı mı? Jantlar orjinal mi?

Şaft arabanın komple kasasını sallar, ön arka ayırt etmeksizin.

Ben F10da yaşadım, şaft takozu orjinal olarak değişti ve araç üzerinde şaft balansı yapıldı şükür düzeldi.

Bu konuda Türkiye'nin en iyi firmasını paylaşıyım,

Omur Şaft Balans – 50 Yıllık Guven (https://omursaftbalans.com.tr/)

Abi fren diski, frene baski uygulamadanda titresim yapar mi ?

01ayk01
07-10-2023, 10:16
İlk aklıma diskler ve motor kulakları geldi bunlara bakıldı mı? Jantlar orjinal mi?

Şaft arabanın komple kasasını sallar, ön arka ayırt etmeksizin.

Ben F10da yaşadım, şaft takozu orjinal olarak değişti ve araç üzerinde şaft balansı yapıldı şükür düzeldi.

Bu konuda Türkiye'nin en iyi firmasını paylaşıyım,

Omur Şaft Balans – 50 Yıllık Guven (https://omursaftbalans.com.tr/)

abi haftaya servise bırakacağım bunların hepsine baktıracağım. jantlar orjinal. kırık kaynak yok. diskler ve balatalar yeni sorunsuz.



Tork konvertörü olabilir. bu arada ön teker porya larına bakıldı mı?

teker poryalarına bakıldı sorun yok. Tork konvektörüne baktıracağım.

babayimben
07-10-2023, 11:23
Tork konvertörü o hızlarda titreşim yapmaz pek ama.
Bir de aracı aldığımızdan beri böyle demişsiniz, bu zamana kadar değişmeyen bir parça yapıyor bu işi o zaman
Jantlar halen orijinal ise, lastikçinizden uyumlu bir jant-lastik seti alıp deneyin derim, yoksa motor kulağına benziyor

Ömer Musaoğlu
10-10-2023, 12:51
120 - 150 km hız arası direksiyon titreme sorunu aracımda da vardı.4 tane sıfır lastik aldım çok kez rot balans yaptırdım. 2 defa da Hunter balans makinesinde roadforce ile kesilmedi. En son maslak da akscı kontrol etti milde ufak bi balans vardı düzeltildi titreme sorunu geçti