Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 multijet 4-5-6 viteslerde 2300 devire kadar açılmama
Yigityusuf06
04-10-2023, 19:05
ÇÖZÜLDÜ
Abiler iyi akşamlar
Benim 2012 model Euro5 1.6 multijet bravom var
Aldığımdan beri yani 1 senedir ilginç bi problem var araçta 1 ,2 ,3 viteste problem yok araba güzel şahlanarak gidiyor
4,5,6 viteslerde 1800 de açması gereken turbo 2300 gibi açıyor
Enjektör dediler yaptırdım
Turbo dediler yaptırdım sensör dediler aldım fiş çektik yazılım attım Egr partikül iptali açtırıp arıza koduna baktık yok senteyi kontrol ettik yok
Araba 2300 ü geçtikten sonra çok iyi çekiş sağlıyor
Kaç tane usta baktı anlam veremedik
Araba gaza sonuna kadarda bassam azda bassam 1800 2300 arası çoğu zaman ruh gibi gidiyor arada bir normal gidiyor
Sorunu yaşayan bilen veya şu usta yapar diyen varsa lütfen yardımcı olsun çıldırttı beni
Levent Bey danışmaya bekleniyorsunuz.
levent
Yigityusuf06
05-10-2023, 08:43
Bu sabah 3 vitestede hissetmeye başladım aynı sorunu
Pazartesi yeni turbo alacağım galiba wastegate takılı kalıyor üst devire geçince emişten kapatıyor olabilir diye düşünüyorum
MURAT_HLX
05-10-2023, 10:44
Bu sabah 3 vitestede hissetmeye başladım aynı sorunu
Pazartesi yeni turbo alacağım galiba wastegate takılı kalıyor üst devire geçince emişten kapatıyor olabilir diye düşünüyorum
levente paslaşmadan değişim yapma bence,benzer bi şeyi tjette yaşadım aynı devir bandı hatta lag yapıyordu turbo hortumunda ince sıkıntı varmış onla çözmüştüm seneler önce
Yigityusuf06
05-10-2023, 10:50
Beklemedeyim o zaman
Selamlar.
Basınçta dalgalanma hissediyorsan al ver şeklinde N75 i de değiştir, eğer öyle bir durum yoksa %99 turbo hortumlarından birisinde kılcal bir yırtık var üst viteslerde yüksek basınç aralığında kaldığın süre uzadığı için oralarda daha çok açılıyor ve hissediyorsun onu. Bana göre hortum sorunun. Çok çok düşük ihtimal olarak da intercooler ındaki benzeri kılcal bir yara sebep oluyor olabilir.
N75 için link;
Fiat Linea Turbo Elektrovalfi 55256638 - 55228986 >> Oto Erdem Renault Fiat Yedek Parca (https://www.otoerdem.com/fiat-linea-turbo-elektrovalfi-55256638-55228986-urun-3890.html)
Yigityusuf06
05-10-2023, 12:09
levent Abi n75 değişti başka araç vardı aynısından tamircide bi kaç sensör daha denedik yok olmadı
YouTube da benim arızaya benzer bi video buldum sonunda hem kendi hemde diğer video linkini koyuyorum
Bu izlediğim videolar
Tsi Neden Turbo Kesiyor? (BEYİN YAKAN ARIZALAR SERİSİ) - YouTube (https://youtu.be/mileWVlYi-A?si=l9jN6BoVOa39EXDx)
Turbo wastegate nasıl çalışır? (Audi de tfsı çekiş düşüklüğü arızası ne cıktı) - YouTube (https://youtu.be/i-ob_MMo55I?si=9mwEfTWJY-AyUouG)
Buda benim arıza videosu
1.6 multijet ara ara gazda isteksiz gitme - YouTube (https://youtu.be/-VPSClkQG84?si=ap4fGZ3Wun7ZUsqk)
Yigityusuf06
05-10-2023, 18:54
Abiler sorun çözüldü herkes e teşekkür ederim wastegate kendini yavaş yavaş salıyor yani patlak çıktı ama buna 3 tane turbocu baktı hiçbirisi görmedi hatta bi kaçtanesi turboyla ne alakası var yakıtla alakalı bile dedi bu gün
aposport
06-10-2023, 12:11
Bizim Bravo lardaki arızaların sebepleri genellikle ;
Turbo wasgate i
Turbo hortumları
Eğer iptal değilse Egr ve DPF
EGR Kapağı
Sağ motor kulağı
Alt Şanzıman kulağı
Hareketli Volant
n75 valfi
Poryeler
Arka torsyon burcu
Klima klapeleri
Yigityusuf06
06-10-2023, 15:41
Wastegate değişti
N75 değişti
Şanzıman takozu değişti
Klima analog :D
Arka torsiyon burcu pazartesi değişecek
Sağ motor kulağı pazartesi değişecek
Diğer arızalar da bana girmezse 2 sene rahat binersem çok sevineceğim :D
wg klapesi takılı kalıyor diyecektim ki ortaya çıkmış, geçmiş olsun
Yigityusuf06
06-10-2023, 20:29
Teşekkürler Allah a şükür halloldu valla keyfim yerine geldi kaç gündür başım ağrıyor tadım yoktu araba halloldu hepsi geçti valla
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.