PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İnsignia Talisman Kararsızlığı



VolkanA.
05-11-2023, 22:14
Merhaba 900-1000k civarı bütçem var. D segmenti araç bakıyorum. Konfor ve donanım önceliğim.

1.6 dci icon paket 4 control talisman veya 1.6 cdti. İnsignia sport 2016 ilk Nesil makyajlı kasa arasında kararsız kaldım. İnsigna’yı kısa test ettiğimde hoşuma gitti konforu ve kullanımı keyifliydi. Talismanı hiç kullanıp binmedim.
Superb çok hoşuma gidiyor fiyat olarak bütçeye bazen denk gelebiliyor ama donanım olarak prestige paketi tatmin eder. Boya değişen veya km 200 üstü bulunabiliyor. Farklı model önerilerine de açığım

Sizin önerileriniz ne olurdu diğer fikirlere açığım

dulger007
05-11-2023, 22:38
Konfor ve izolasyon olarak benimde çok merak ettiğim 2 araç

turboman
05-11-2023, 22:45
İnsignia bence daha önde gelir ama km de önemli iki araç için aynı paraya hangisi daha düşük km ise o tercih edilmeli

R.I.P
06-11-2023, 07:31
normal şartlarda insignianın 2.eli zayıf talismanın ondan da zayıf ama a kasa makyajlı sportun ayrı bir piyasası var. ben net insignia derim.

aposport
06-11-2023, 07:48
Renault 1.6 Dci motorun blok çatlatmayan modelini ( eğer varsa ) tercih edersen rahat edersin.

darkmoon
06-11-2023, 13:00
Talisman daki iç konforu kaliteyi insignia da bulamassın donanım olarak değişken olsada talismanın dolu paketi var hangisi bilmem ama o pakette E segmenti araçlara kafa tutucak donanım vardı elektrikli masajlı havalı ısıtmalı soğutmalı koltuklar lamine camlar adaptif hız kontrollü 4 teker kontrol sistemi elektrikli amortisörler falan filan bayağı güzel ve dolu yapmışlar .. eksisi hiç tutmadı piyasada yani satarken zorlana bilirsin o yüzden olabildiğince en dolu paketi en uygun fiyata almaya çalış taşlamana karar verirsen ..

İnsignia tasarım olarak bence talismana oranla daha çekici sportif diğeri daha ağır klasik duruyor .. insignia nın tek artısı ikinci eli daha hızlı gider talismana göre çünkü opelci kesim içinde sadık vectra a,b,c, insignia falan gelen bir kesim var bende de iki tane vectra c1 ve c2 makyajlı kasa olmuştu opel bana göre tasarım tarz çizgisini bozmasa o Alman havasından kopmasa bende opelden hala devam ederdim belki şimdi ..

Benim önerim d yi es geç direk E segmenti al gücün paran neye yetiyorsa e segmenti onlara bak ..
çünkü bana göre benim fikrime göre D segmenti 2000 lilerin ortasına kadar çok popüler di onun yerini şu anda b suv c suv araçlar aldı şu anda şahsi fikrim c veya e segmenti var sedan araçlarda tutulan.. zaten yollarda eskisi kadar d segmenti sıfır yeni araçlardan çok görmüyoruz premium markaları köşeye koyarak söylüyorum vw pasaatın üretimini kesmesi fordun mondeo nun üretimini kesmesi Renault da talismanın bildiğim kadarı ile 2022 de üretimini durdurdu … zaten yenisi gelmiyor Türkiye ye diye biliyorum .. nedeni de bence d segmentinin eskisi kadar tutulmaması..

Yarbay
06-11-2023, 13:31
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2021-honda-civic-1.5-vtec-executive-plus-hatasiz-boyasiz-1134486110/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2022-mart-cikisli-29.500-kmde-tramersiz-hasarsiz-bugun-son-fiyat-1132632887/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2021-honda-civic-1.5-executive-plus-hatasiz-boyasiz-28oookm-de-1134258907/detay)


şahsen ben olsam 200bin daha zorlar ve taptaze bir kasa olan,sorunsuz bir şanzımana sahip,güzelce kaçan masraf çıkarmayan böyle bir araç alırdım,kaybedeği 2inci el değerini ztn kaybettiği için kafanız rahat olur en kötü durumda hızla 3-5 aşağısına yazar satarsınız ama talisman,insignia bugün 1milyona bence alınacak araçlar değil diyemem ama riskmi kesinlikle risk özellikle böylesi durgun piyasada. 1150ye fln pazarlık yapın bayilerde sıfırını 2023ünü 1.500miş diyin (gerçektende öyle) emin olun şu durgun piyasada illa biri tamam diyecektir.

bahsi geçen araca sahibim ve aşırı memnunum kesinlikle tavsiye ederim

mhmtyyl
06-11-2023, 13:51
Tereddütsüz Insignia...

Sti_Ozan
06-11-2023, 14:26
D segment çoğu araçla aynı iç hacme (kimisine göre daha büyük de olabilir) sahip olan Octavia da bence seçenekler arasına girebilir. Hem daha hafif hem daha seri olacaktır.
Bi bakmakta fayda var.

Karşılaştırmaya gelirsek, şirkete aldığımız sıfır 2021 model 1.3 TCE Touch paket talismanda değişik değişik trim sesleri geliyordu daha 20.000KM de iken.
Insignia'ya octaviayı almadan önce bakıyordum 1.6 Dizel sport olarak. Kış paketlerde 20 jant, Bose ve Baldır destekli deri ısıtmalı koltuklar vardı aynı şekilde direksiyon da ısıtmalıydı ama iç hacim dar, arka diz mesafesi de aman aman değil. Birde şanzıman ve ağırlık sebebiyle çok istekli gitmediğini söylüyorlardı.

///berke
06-11-2023, 15:24
ben olsam kesinlikle style paket temiz bir octavia alırdım. hem optimal hem style paketini satıyoruz, ikisi birbirinden çok farklı optimal style' ın yanında egea gibi kalıyor. cam tavanlı denk düşürürseniz tüm ihtiyaçlarınızı bütçenizi aşmadan karşılayabilir.

mcemrek
06-11-2023, 15:32
ben olsam büyük megane tercih etmezdim. superb seçenekler arasına da alınmalı bütçe yetiyorsa. yetmiyorsa da octavia da ayrı bir opsiyon olarak değerlendirilebilir düşüncesindeyim.


haftasonu 2 tane talisman gördüm ikisi dikkatimi çekti daha doğrusu. birinin sağ far komple yoktu akşam vakti çalışmıyodu. diğerinin de sol arka stop lambası çalışmıyordu. zaten sayıda olan araç hatalı görünce gözüme çarptı diyelim

d3n1s
06-11-2023, 16:15
insignia'larin bahsi gecen kasasinda kronik tavanda boya atmasi var. Sizden once olmussa, fiyat kirma bahaneniz olur, ama yine de satarken zorluk cikartir. Sizden once olmamissa, ve sizde olursa tadiniz ciddi kacar. Sirf bu sebepten ben insignia'yi elerdim. Tipi guzel mi, cok guzel, ici de guzel, kullandim da, ellediginiz yerler falan kalite algisi gayet iyi, ama iste tavandaki boya meselesi ciddi sikinti.

ceratoniaorg
06-11-2023, 16:35
Sorunsuzluk açısından diğer seçeneklerden önde fakat 2. eli konusunda kısmen daha yavaş (az satan olduğu için hızlı olabilir bilmiyorum) 2014 mazda 6 bakılabilir sanki.

Schumi
06-11-2023, 16:45
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2021-honda-civic-1.5-vtec-executive-plus-hatasiz-boyasiz-1134486110/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2022-mart-cikisli-29.500-kmde-tramersiz-hasarsiz-bugun-son-fiyat-1132632887/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2021-honda-civic-1.5-executive-plus-hatasiz-boyasiz-28oookm-de-1134258907/detay)


şahsen ben olsam 200bin daha zorlar ve taptaze bir kasa olan,sorunsuz bir şanzımana sahip,güzelce kaçan masraf çıkarmayan böyle bir araç alırdım,kaybedeği 2inci el değerini ztn kaybettiği için kafanız rahat olur en kötü durumda hızla 3-5 aşağısına yazar satarsınız ama talisman,insignia bugün 1milyona bence alınacak araçlar değil diyemem ama riskmi kesinlikle risk özellikle böylesi durgun piyasada. 1150ye fln pazarlık yapın bayilerde sıfırını 2023ünü 1.500miş diyin (gerçektende öyle) emin olun şu durgun piyasada illa biri tamam diyecektir.

bahsi geçen araca sahibim ve aşırı memnunum kesinlikle tavsiye ederim

D Segment sorup ne istediğini bilen birisine var olan bütçesinin %20 üzerine çıkmasını ve C segment Civic almasını mı önerdiniz şimdi siz. :) Yani hiç üstüne para koymadan neredeyse sıfır araçta alabilir konu sahibi ama amaç konfor ve donanım demiş. Talisman yada Insignia konfor olarak Civic'den fazlaca önde.

Konuya gelirsek arka koltukta bile soğutmalı koltuk vardı sanırım Talisman'da. Ancak ben burda şanzımana göre karar verirdim sanırım. Gönlüm Insignia'dan yana. Sanırım Aisin yapımı bir şanzımanı var ve ben Insigna seçerdim.

darkmoon
06-11-2023, 17:04
Talisman yıllar önce bir arkadaşımda vardı en dolu paketlisiydi hangisi bilmem .. renault cabrio ları dışında çok ilgi alanıma giren bir marka olmadı hiç bir zaman .. hatırladığım cam tavan, koltuk ısıtma soğutma masaj koltuğu hava basıp şişirme o eski safrane larda da vardı head up , şerit takip, elektronik amortisör ,lamine camlar , otomatik park , adaptif hız kontrolü falan filan dolular dolusu bir araçtı .. yani en dolu paketlisi rahat e segmenti bir araçla kapışırdı donanımda ..belliki Renault bu araca özenmiş titizlenmiş yaparken onuda çift kat lamine cam koymasından anladım..
Eksisi o zamanda demiştim arkadaşa bu araç Laguna nın devamı üretildi keşke dışınada biraz ttizlenselermiş bir arkadaş yukarda yazmış araç meganın büyüğü gibi duruyor zaten bence tutmama nedeni de o oldu .. zamanında fiyatları da ucuz değildi vatandaş bu parayı meganın biraz büyüğüne vericeğime gider şunu bunu alırım dedi bence ..

rcpyldz
06-11-2023, 18:29
1.6 insignialarda sanzıman sorunu var dıye hatırlıyorum bu yuzden onu eleyerek talisman ve superb arasında kalmıstım. Test etme şansım olunca gecen sene bugunlerde prestıj paket superb aldım. Piyasası oluşu, konforu, kronikleri bilinmesi, ustamın olusu tercih sebeini arttırdı. Biraz daha arastırılabilir bu piyasada beklenebilir superb denk gelecektır

Yarbay
06-11-2023, 20:25
D Segment sorup ne istediğini bilen birisine var olan bütçesinin %20 üzerine çıkmasını ve C segment Civic almasını mı önerdiniz şimdi siz. :) Yani hiç üstüne para koymadan neredeyse sıfır araçta alabilir konu sahibi ama amaç konfor ve donanım demiş. Talisman yada Insignia konfor olarak Civic'den fazlaca önde.

Konuya gelirsek arka koltukta bile soğutmalı koltuk vardı sanırım Talisman'da. Ancak ben burda şanzımana göre karar verirdim sanırım. Gönlüm Insignia'dan yana. Sanırım Aisin yapımı bir şanzımanı var ve ben Insigna seçerdim.


hocam yanlış anlamayın ama şirket aracım önceki şirketimde 2.0 cdti 130luk insignia'dı ve eğer siz Insignia yeni kasa Civic'ten daha konforlu diyorsanız konfordan anladığımız ikimiz arasında farklı.

1) diyorsanızki yalıtım tahminimce 3 aşağı 5 yukarı aynı halt
2) ama eğer süspansiyon sönümlemesi yani bildiğiniz süspansiyon konforundan bahsediyorsanız az buz değil civic oldukça daha konforlu.

FE Civic ve Ride Quality yada Ride Comfort derseniz webde daha iyi yorumlar bulacaksınız (ki o araçların geneli SI yada Touring= ikiside 18inch lastik,SI + daha sert süspansiyon ona rağmen) bizdeki 17lik jantlarla araç resmen pamuk siz insignia daha konforlu demişsiniz özetle pek doğru bir yönlendirme olmamış.


Insignia D segmenti evet ama biri 2009 yılında çıkmış 14 senelik yüzü eskimiş bir araçken diğeri oldukça güncel yepyeni bir kasa ve bu araçlarda donanımlı diyerek belirtilen birçok oyuncak civicte zaten var belkide fazlası bile var.


ama en önemlisi ki temelde konuda zaten tavsiye etmemin sebebi belirtiğim gibi satması kolay,arızası ,derdi vs az ama tabiki konu sahibinin kararı, konu sahibine bir fikir sundum yani kötümü ettim hemen gömüyorsunuz arkadaşlar.

ErkanCanS
06-11-2023, 22:14
2017 yılında sıfır aldığımız talismanı hala kullanıyoruz. (90.000km) Full paketi, donanım olarak çoğu e segmentini bozar. Alırken çok diretmiştim ''meganın büyüğünü'' almayalım diye. Rahata alışınca kendi aracım olan leonu 13 ayda sadece 450km kullandığım ortaya çıktı. Kendi arabamı sattım talismana çöktüm. Alırken bir çok kişi negatif yorum yapar, araca bindikten sonra yorumlar değişiyor-kendimden ve çevremden biliyorum.

+Donanım olarak ne ararsan var.
+Konforlu, iç hacmi büyük. Baş ve diz mesafeleri çok iyi.
+Yol tutuşu ve süratlenmesi beni 125lik frdan sonra üzmedi.
+Bilindik bir kronik arızası yok. (arka kamera hariç)
-Multimedia sistemi iyi değil bence.
-Aracı hor kullanıyorsanız malzeme kalitesinden şikayet edebilirsiniz. Biz düşman malı gibi kullandık biraz. Havalandırmanın yönünü ayarlayan tutamaç kırıldı. Kol dayamadaki gözü açan zımbırtı kırıldı.(komple değişiyormuş tamir yok dediler.) Sürücü koltuğunun rayında boşluk yaptı. Bozuk yolda koltukta boşluk var gibi oldu ve koltuğu öne alma mesafesi 2-3 cm kesildi (120 kilo-80.000km)
-Arka kamera buhar yaptı. 720pden 360p ye döndü. Bu kronikmiş.
-Bazı talismanların arka farlarının bir kısmı yanmıyor. Servis ilk serilerde oldu ücretsiz düzelttik demişti ama ben bazen yollarda görüyorum hala. Kronik mi bilmiyorum.
-Arabaya normal insanları geçtim muayene istasyonunda hatta yetkili serviste bile MEGAN diyorlar :)

Ağırlıklı kısa mesafe (10km altı) kullanıyoruz, ortalama 7.5-8.0 litre arası yakıt. (130bg dizel)

Schumi
07-11-2023, 01:11
hocam yanlış anlamayın ama şirket aracım önceki şirketimde 2.0 cdti 130luk insignia'dı ve eğer siz Insignia yeni kasa Civic'ten daha konforlu diyorsanız konfordan anladığımız ikimiz arasında farklı.

1) diyorsanızki yalıtım tahminimce 3 aşağı 5 yukarı aynı halt
2) ama eğer süspansiyon sönümlemesi yani bildiğiniz süspansiyon konforundan bahsediyorsanız az buz değil civic oldukça daha konforlu.

FE Civic ve Ride Quality yada Ride Comfort derseniz webde daha iyi yorumlar bulacaksınız (ki o araçların geneli SI yada Touring= ikiside 18inch lastik,SI + daha sert süspansiyon ona rağmen) bizdeki 17lik jantlarla araç resmen pamuk siz insignia daha konforlu demişsiniz özetle pek doğru bir yönlendirme olmamış.


Insignia D segmenti evet ama biri 2009 yılında çıkmış 14 senelik yüzü eskimiş bir araçken diğeri oldukça güncel yepyeni bir kasa ve bu araçlarda donanımlı diyerek belirtilen birçok oyuncak civicte zaten var belkide fazlası bile var.


ama en önemlisi ki temelde konuda zaten tavsiye etmemin sebebi belirtiğim gibi satması kolay,arızası ,derdi vs az ama tabiki konu sahibinin kararı, konu sahibine bir fikir sundum yani kötümü ettim hemen gömüyorsunuz arkadaşlar.

Yani en son kasa Civic'e binmedim ama önceki kasa ile arasında dağlar kadar fark olması lazım sizin söyleminize göre. Darbe sönümlemesi hiç iyi değildi konfor beklentisi için. Ki oynanmış yaylı araçlar değil gayet düşük 10-20 bin km de araçlara bindim son kasa hariç her kasasına.

Yarbay
07-11-2023, 07:24
Yani en son kasa Civic'e binmedim ama önceki kasa ile arasında dağlar kadar fark olması lazım sizin söyleminize göre. Darbe sönümlemesi hiç iyi değildi konfor beklentisi için. Ki oynanmış yaylı araçlar değil gayet düşük 10-20 bin km de araçlara bindim son kasa hariç her kasasına.


sizin bindiğiniz kasayı bilmiyorum ama benim paylaştığım son kasaya 32bin kmdir biniyorum süspansiyonu son derece başarılı bir konfor/yol tutuş ayarında, çok çok başarılı sönümlüyor ama ona rağmen yola tutunuyor.

gidişi,gücü doluluğu insignia vs kıyas bile değil ,videonun genelini izlerseniz bodyrolldan direkt anlarsınız civic cidden fazlaca yumuşak ayarlı süspansiyona sahip ve bunun getirisi konfor olmuş araca ama şasesi okadar başarılıki cizgisinden çıkmasınada izin vermiyor, gücü konusunda şöyle diyeyim 1.5tsi, 320i ,1.3tce cla hepsini şimdiye kadar abartılı şekilde olmasada geçti aracım,
videonun 5inci dk sına getirirseniz 320i ile drag sahneleri bulunuyor: Onden cekişli mi, arkadan itişli mi? | Honda Civic VTEC Turbo - BMW 320i - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=v1sGv_U0XqY)

kalipson
07-11-2023, 08:55
Reno 4 control gibi bir özelliği bu Talisman.a koymuş ama yine de yaranamamış. Enteresan. Elzem mi? Tabii ki değil ama muazzam bi meret. Kullananlar bilir.

Premium+ araçlarda anca bulursunuz bunu. Velev ki rakibi diye bildiğimiz bi Passat.ta olsa fiyattaki artışı tahayyül bile edemiyorum.

Schumi
07-11-2023, 19:22
sizin bindiğiniz kasayı bilmiyorum ama benim paylaştığım son kasaya 32bin kmdir biniyorum süspansiyonu son derece başarılı bir konfor/yol tutuş ayarında, çok çok başarılı sönümlüyor ama ona rağmen yola tutunuyor.

gidişi,gücü doluluğu insignia vs kıyas bile değil ,videonun genelini izlerseniz bodyrolldan direkt anlarsınız civic cidden fazlaca yumuşak ayarlı süspansiyona sahip ve bunun getirisi konfor olmuş araca ama şasesi okadar başarılıki cizgisinden çıkmasınada izin vermiyor, gücü konusunda şöyle diyeyim 1.5tsi, 320i ,1.3tce cla hepsini şimdiye kadar abartılı şekilde olmasada geçti aracım,
videonun 5inci dk sına getirirseniz 320i ile drag sahneleri bulunuyor: Onden cekişli mi, arkadan itişli mi? | Honda Civic VTEC Turbo - BMW 320i - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=v1sGv_U0XqY)

Son kasası hariç hepsini kullandım açıkçası.

jimikeys
08-11-2023, 10:21
Sedan araç alma düşüncesi ile yola çıktığımda octavia, megane 4 ve en sonda superb test etme ve sürme tecrübelerim oldu.
Octavia konfor olarak benim leonumdan az halliceydi. İç mekan ve liftback bagaj avantaj ama yeterli değil.
Megane 4 trim sesleri kronik arızaları ve konforu anlamında bu 3 lü de 3. sırada olur.
İnsignianın o kadar çok çeşidi var ki comfort mu, cosmo mu, elite mi, sport mu? 10 farklı paketin 20 farklı opsiyonu var, kafa karıştırıcı.
Sizin bütçenize en uygun araç superb dir. Ama tavsiyem maks 2014 model prestige, 3kollu direksiyon, keyless entry ve sunrooflu araç bir tercih edin.
2014 modeli söylememin sebebi mk3 kullanıcılarının kalite ve konfor anlamında mk2 nin daha iyi olduğunu söylemeleridir.
Teknoloji ve donanım olarak insignia nın bir tık altında kalabilir ama konforu sürüş zevki ve rahatlığı çok üst seviyede.
Boyum 1.84. Kendi sürüş pozisyonumda arka koltukta bacak bacak üstüne atıp oturdum.

VolkanA.
08-11-2023, 21:53
Yorumlarınız için hepinize teşekkürler. Talisman insignia superb arasında favorilere atıyorum hangisi düşük km kurcalanmamış temiz araç bulduğumda ona göre talip olarağım. Superb zaten aklımda çok başarılı bulduğum
Araçtı umarım temiz bütçeme göre denk getirebilirim. Talisman için kötü yorum olmaması mutlu etti çünkü tasarımı donanımı hoşuma giden bir araç. İnsignia kasa eskide olsa makyajla çok hoş ve çekici geliyor sport+stil paket çok yakışıklı