PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 tsi twä°ncharged egt sorunu



Hondata300
09-12-2023, 04:20
Selamlar ;

emme 46 / exh 44 mm hybrıd k03 turbolu stage3 sayılabılecek bir POLO GTI aracım mevcut.

Evc off konumda 1.15 barda dahi, EGT 950+ çıkıyor

IAT VE YAG SICAKLIGI STABIL ( INTAKE 20 - YAG SICAKLIGI 105 )

Methanol kitim bosphorus ve 375cc'lik nozzle mevcut, 65methanol/35su seklınde karısım hazırlıyorum.

Verilere orjinal oksijen sensoru(CATB1S1) uzerınden vcds logundan bakıyorum.

aracımda external wg mevcut, Downpıpe uzerıne konumlandırılmış vazıyette.

aftermarket bır egt sensoru takıp etmek mı mantıklı olur acaba ?

Dyno uzerındede olçumlerde arac fazla ısındıkca guç kaybına neden oldu onerılerınızı beklıyorum .

SPEC LIST ;

46mm hybrid turbo
38mm tial external wg
10,5 lt intercooler
63 dp + 63 mm exhaust
methanol kit
forge dv
bobin buji
evc
custom intake kit

MertSerhanÖ.
09-12-2023, 08:52
kesin ondan mıdır demek doğru olmaz ancak hybrid setup'ta 63'lük dp ve egzoz dar.Hele ki dp kesinlikle 70 olmalı.Tüm egzoz sisteminin 70 e geçmesini öneririm.

Araca daha önce motor yapıldı mı hiç?

turboman
09-12-2023, 10:03
External westegate down pipe üzerinde konumlandırılmış. Demişsiniz,downpipe turbonun eksoz çıkışının arkaya uzanan borusu oluyorsa harici westagetenin orada ne işi var. Manifold ile turbo arasında olur normalde. Onu merak ettim yanlışmı yazdınız acaba ?

Hondata300
09-12-2023, 16:03
kesin ondan mıdır demek doğru olmaz ancak hybrid setup'ta 63'lük dp ve egzoz dar.Hele ki dp kesinlikle 70 olmalı.Tüm egzoz sisteminin 70 e geçmesini öneririm.

Araca daha önce motor yapıldı mı hiç?

Evet, 20 bin km once nural pıston ıle komple motor revize yapıldı.

İlk etapta benimde aklıma borulama çapı geldi.

Eski aracımda forge internal wg kullaniyordum 63’mm egzoz ile 850 lerin üstünü hiç görmedim, 2.0 barda dahil.

Hondata300
09-12-2023, 16:08
External westegate down pipe üzerinde konumlandırılmış. Demişsiniz,downpipe turbonun eksoz çıkışının arkaya uzanan borusu oluyorsa harici westagetenin orada ne işi var. Manifold ile turbo arasında olur normalde. Onu merak ettim yanlışmı yazdınız acaba ?

Hayır, yanlış yazmadım tam olarak ex downpipe üzerinde :)


https://i.hizliresim.com/qokim8q.png (https://hizliresim.com/qokim8q)

https://i.hizliresim.com/ol4uqgk.png (https://hizliresim.com/ol4uqgk)

turboman
09-12-2023, 20:13
Hayır, yanlış yazmadım tam olarak ex downpipe üzerinde :)


https://i.hizliresim.com/qokim8q.png (https://hizliresim.com/qokim8q)

https://i.hizliresim.com/ol4uqgk.png (https://hizliresim.com/ol4uqgk)
Hmm wesgeytin çıkışı downpipe de oluyor o zaman resme göre yanlış görmediysem eğer çıkış borusu yeterli kalınlıkta değilse wesgeytin çıkışını eksoza değilde dışarı aşağıya doğru başka bir boruyla uzatıp deneyin.böylelikle basınç geldiğinde daha rahat tahliye edeceği için egt düşmüş olur bide öyle deneyin hem seside güzel olur :)

Hondata300
09-12-2023, 20:41
Hmm wesgeytin çıkışı downpipe de oluyor o zaman resme göre yanlış görmediysem eğer çıkış borusu yeterli kalınlıkta değilse wesgeytin çıkışını eksoza değilde dışarı aşağıya doğru başka bir boruyla uzatıp deneyin.böylelikle basınç geldiğinde daha rahat tahliye edeceği için egt düşmüş olur bide öyle deneyin hem seside güzel olur :)

Tahliye borusu dışarıya tahliye ediyor ayrı bir boru ile.

Yarın o2 sensörünü değişip deneyeceğim, egt nin 600 den
dip gaz yaptığım an 800 e atlamasının mantıklı oldugunu düşünmüyorum nedense :)

MertSerhanÖ.
09-12-2023, 21:17
Ext wg downpipe üzerinde olmamalı.Sorun ondan olmasa bile ki olma ihtimali var,yeri değişmeli.

Boru çapları her araç ve setupta işe yaramayabilir.Bence egzoz her türlü o setupta 70 olmalı.

Motor yapıldıysa kapaktan yapıyor olabilir diye düşündüm.

Hondata300
09-12-2023, 21:41
Ext wg downpipe üzerinde olmamalı.Sorun ondan olmasa bile ki olma ihtimali var,yeri değişmeli.

Boru çapları her araç ve setupta işe yaramayabilir.Bence egzoz her türlü o setupta 70 olmalı.

Motor yapıldıysa kapaktan yapıyor olabilir diye düşündüm.

basınç altında yükselse problem yok en ufak gaz tepkisinde 60-60 artıyor :)

Kapak bi nebze benimde aklima geldi, fakat ne missfire ne başka bişey veriyor araç.

turboman
09-12-2023, 22:56
Tahliye borusu dışarıya tahliye ediyor ayrı bir boru ile.

Yarın o2 sensörünü değişip deneyeceğim, egt nin 600 den
dip gaz yaptığım an 800 e atlamasının mantıklı oldugunu düşünmüyorum nedense :)
Resimde çıkışı göremediğim için öyle tahmin ettim. Bide sensör baya aşağıda duruyor eğer orda 800 dereceyi görüyorsa yukarda manifoldda daha yüksektir sıcaklık. Yukarda arkadaşın dediği gibi kapaktan olabilir, sensörü değiştirdikten sonra düzelmezise kompresör testi yapın belki kapak çok taşlanmışta olabilir.

Hondata300
09-12-2023, 23:10
Resimde çıkışı göremediğim için öyle tahmin ettim. Bide sensör baya aşağıda duruyor eğer orda 800 dereceyi görüyorsa yukarda manifoldda daha yüksektir sıcaklık. Yukarda arkadaşın dediği gibi kapaktan olabilir, sensörü değiştirdikten sonra düzelmezise kompresör testi yapın belki kapak çok taşlanmışta olabilir.

Aracı alırken komp testi yaptırdığımda hepsi 10.0 gelmişti.

Afr saatim rölantide dururken 14.7 çoğu zaman çogu zamanda 15.0 - 16.7 17.0 seklinde rolantide biraz dalgalanıyor ve motor hissedilir derecede bi ses değişmesine ugruyor, o2 ile alakası olabilir mi acaba bu durumun ?

erh
10-12-2023, 17:17
Vcds ten aldiginiz logda egt gercek degeri degil, hesaplanmis degeri gosterir. Cunku oksijen sensoru isiyi olcemez. External wg in konuyla alakasi yok. Herkes screamer pipe a aliskin oldugu icin bu sekilde bir baglanti garip gelmis. 950 derece de cok anormal degil. Dp a egt sensoru taktiginizda yaklasik 800 derecelerde hir isi goreceksiniz

weST.27
12-12-2023, 08:38
Dp üzerine yapılan ext. wg cupra ve gti'larda çok gördüğüm yaygın bir uygulama aslında. Diğer kullanıcılara da sormak gerek ex wg dp üzerinde olan.

Egzoz çapının 70 lik olması gerektiğini düşünüyorum o setuplarda bende.

Dip not: aynı setuplarda aracım ve çevremde bir kaç aracımız var nozzle larımız 500 cc. IAT ne durumda 1.5 barlarda ? Yetiyor mu 375 cc ?

Ben de vcds üzerinden vs baktığımda gazlarken 800 ler, rutin kullanımda 550 lerde geziniyor. 70 lik egzoz, internal wg forge mevcut tek farkımız bu

Hondata300
13-12-2023, 12:54
Dp üzerine yapılan ext. wg cupra ve gti'larda çok gördüğüm yaygın bir uygulama aslında. Diğer kullanıcılara da sormak gerek ex wg dp üzerinde olan.

Egzoz çapının 70 lik olması gerektiğini düşünüyorum o setuplarda bende.

Dip not: aynı setuplarda aracım ve çevremde bir kaç aracımız var nozzle larımız 500 cc. IAT ne durumda 1.5 barlarda ? Yetiyor mu 375 cc ?

Ben de vcds üzerinden vs baktığımda gazlarken 800 ler, rutin kullanımda 550 lerde geziniyor. 70 lik egzoz, internal wg forge mevcut tek farkımız bu

IAT 2.10 bar basınçta air temp 21 dereceyken 30 larda geziyordu. Güncel hava derecesinin 10 derece uzerinde geziyor maximum. 10.5 coolerfrost custom intercoolerim var.

Hakan Girginer
14-12-2023, 00:23
Boost görmeden 4000 devir civarı kullanılırsa yine EGT yükseliyor mu?

Water injection nerede başlıyor (yani basınç gelir gelmez mi, yoksa eşik yüksek mi?)

Ateşleme ve yakıt tablolarını paylaşmak mümkün mü?

Eğer 100 kPa üzerinde fazla rötar varsa EGT kaçınılmaz olarak yükselir.
Water injection ile büyük bir avantaj var, genelde 4 ila 8 dereceye kadar avans verilebilir. Belki bu yapılmamıştır.

Bir de, ben olsam %80 su, %20 methanol kullanırdım. O da en fazla. Hem EGT hem de avans için önemli bu husus.

Ayrıca, downpipe üzerindeki sargı sıcağı içeride hapsediyor. (heatsoak)

Hondata300
14-12-2023, 20:29
Boost görmeden 4000 devir civarı kullanılırsa yine EGT yükseliyor mu?

Water injection nerede başlıyor (yani basınç gelir gelmez mi, yoksa eşik yüksek mi?)

Ateşleme ve yakıt tablolarını paylaşmak mümkün mü?

Eğer 100 kPa üzerinde fazla rötar varsa EGT kaçınılmaz olarak yükselir.
Water injection ile büyük bir avantaj var, genelde 4 ila 8 dereceye kadar avans verilebilir. Belki bu yapılmamıştır.

Bir de, ben olsam %80 su, %20 methanol kullanırdım. O da en fazla. Hem EGT hem de avans için önemli bu husus.

Ayrıca, downpipe üzerindeki sargı sıcağı içeride hapsediyor. (heatsoak)

Boost görmeden 4.000 devir civarındada fark etmeksizin yükseliyor egt, bu akşam oksijen sensörünü değişip denedim, farketmedi herhangi birşey. 1,40 basınçta low modeda 1050 dereceleri gördüm(210a kadar çıktım), hemen çekip kaputu kaldırdıgımda manifoldun kızardığını gördüm.

0,70’ bardan itibaren methanol basıyorum araca, o şekilde ayarladım.


Logları buraya atarım yarın. Bu arada afr 12.0 sabit ilerliyor.

Su termostatı sanırım dalga geçiyor. Coolant derecesi maximum 70 görüyorum, hızla düşüyor daha sonrasında. Yarın onu degiştiricem egt kısmıyla alakası olmaz sanırım.

Hondata300
14-12-2023, 23:36
Basınç 1.45 EGT Görseldeki gibi.

https://i.hizliresim.com/25gdddo.jpeg (https://hizliresim.com/25gdddo)