PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaza sonrası Servis Kayıtları ve Tramer Sorgusunun Uyuşmamazlığı



Alpii
16-12-2023, 11:33
Herkese merhaba,

Kuzenim 2 sene önce kaza yapmıştı, araba kaza sonrası nissan’ın yetkili servisine çekilip onarım yapılmıştı. Bize verilen faturalarında ön iki çamurluğun değiştiği gözüküyor. Fakat geçen gün satmak için ilana koymuşlar, tramerde faturaya ekstra olarak; ön kaput ve çok alakasız şekilde sol arka kapıyı da değişmiş gösteriyor. Bu nasıl olur?
Nissan’a gittiğimizde bizim faturamız bu, bundan farklı olamaz diyip geçiştiriyor. Bize sadece bir yazı verdiler, kazada sadece faturamızdaki parçalar değişti diye.
Fakat tramerde alakasız onların çıkması kimin suçu yada biz bunu nasıl düzelttirebiliriz? Gerekirse dava süreçleri bile başlatmaya hazırlar.

Herkese yardımları için şimdiden teşekkürler

drago
16-12-2023, 12:18
Değiştiğini neye göre söylüyor?

Özellikle japon grubunda çok olan bir durum: menteşe vidalarının araç renginde olmaması

Ona bakarak değişmiş diyorsa tipik araba tanımayan eksper durumu :)

Ha şu da var, ön 2 çamurluk değiştiği bir kaza için kaputta ayar olması olasılığı yüzde 99

utkunoa
16-12-2023, 13:02
bu sigortadan para alınması için yuksek gösterildi kaza denen muabbetin olayı sanırım bu oluyor

individual
16-12-2023, 14:15
bu sigortadan para alınması için yuksek gösterildi kaza denen muabbetin olayı sanırım bu oluyor

o zaman öncesinde bildiğim kadarıyla kazalı hali ile servis'de bekliyor eksper geliyor ve bir liste yapılıyor.

bazı parçalar onarım bazılarıda değişim yazıyor örnek mesela 3 parça halinde kırılmış tamponu autoking onarım yazıyor.

servis'le anlaşıyor sonra onarım başlıyor.

o zaman eksper'demi bu işin içinde oluyor.eksperden habersiz ekstra bir parça yada değişim olmuyor bildiğim.

Alpii
16-12-2023, 15:17
Değiştiğini neye göre söylüyor?

Özellikle japon grubunda çok olan bir durum: menteşe vidalarının araç renginde olmaması

Ona bakarak değişmiş diyorsa tipik araba tanımayan eksper durumu :)

Ha şu da var, ön 2 çamurluk değiştiği bir kaza için kaputta ayar olması olasılığı yüzde 99

Eksper aslında 2 değişen dedi, fatura ile doğru söyledi onlar. herhalde ben anlatamadım. 5664’ten tramer sorgulayınca 4 değişen çıkıyor, nissanın verdiği faturada da 2 değişen parça var aynı kazada. Ama hasar sorgulamada o tarihteki kazada 4 değişen yazmışlar… eksperlik durum değil yani hocam.

Alpii
16-12-2023, 15:19
bu sigortadan para alınması için yuksek gösterildi kaza denen muabbetin olayı sanırım bu oluyor

Valla hocam bizde anlamadık , napcaklarını bilemediler. Nissan kağıt verdi ellerine ama neye yarar. Alıcı tramer vs sorgulayınca onu görüp kaçıcaktır. Bu nasıl düzelttirebiliriz bilemedik, araştırıacağım bugün yarın


o zaman öncesinde bildiğim kadarıyla kazalı hali ile servis'de bekliyor eksper geliyor ve bir liste yapılıyor.

bazı parçalar onarım bazılarıda değişim yazıyor örnek mesela 3 parça halinde kırılmış tamponu autoking onarım yazıyor.

servis'le anlaşıyor sonra onarım başlıyor.

o zaman eksper'demi bu işin içinde oluyor.eksperden habersiz ekstra bir parça yada değişim olmuyor bildiğim.

Talih.b16
16-12-2023, 15:35
Parça listesini servis yapar.
eksper sadece bu rs veya auto king yazar gider.
sigorta şişirmesi diye birşey yok, sigorta neden şişirip kendine fazla ödetsin.

kısaca yazıyım böyle söyleyenlere inanmayın diye.
kaza yapılır, araç servise çekilir, dosya açılır.
eksper liste ister, servis kırık dökük ne varsa yazar, listeyi sigorta şirketine yollar.

aracın hasarı araç fiyatına göre %30 40 lardaysa sigorta aracı ihaleye çıkarır,
ihaleden satılır sovtaj deniyor galiba buna, kalan para sigorta tarafından ödenir iş biter.

asıl iş burda, servisin 300 tl hasar yazdığı aracı sen alırsın herseyi tamir ettirisin,
yani sen 20 tlye hallersin ama hasar kaydı yine 300 bindir.
bunada sigorta şişirmesi dersin.

anlatabildiysem ne mutlu

DOHC
16-12-2023, 18:35
bu sigortadan para alınması için yuksek gösterildi kaza denen muabbetin olayı sanırım bu oluyor

Sanki tam tersi. Kaput-kapı değişmiş diyor exper ama faturada yazmıyor.
Yani şişirilmiş fatura değil gibi olay.

DOHC
16-12-2023, 18:37
Araç sıfır mı alınmış zamanında? İkinci el ise belki önceki sahibinde kapı falan değişmiştir.
Kapı, kaput vb parçalarda üretim tarihi gibi bir bilgi yazıyor mu acaba? Yazıyorsa araç üretim tarihi ile kıyaslanabilir.

Alpii
16-12-2023, 18:46
Sanki tam tersi. Kaput-kapı değişmiş diyor exper ama faturada yazmıyor.
Yani şişirilmiş fatura değil gibi olay.


Araç sıfır mı alınmış zamanında? İkinci el ise belki önceki sahibinde kapı falan değişmiştir.
Kapı, kaput vb parçalarda üretim tarihi gibi bir bilgi yazıyor mu acaba? Yazıyorsa araç üretim tarihi ile kıyaslanabilir.


ben tekrardan yazayım; Nissan ve alıcının götürdüğü Eksper firması da; araçta 2 değişen var diyor. Kaza faturasında da 2 adet değişen yazılmış sistemde. Buraya kadar olay yok zaten. Ne zaman ki 5664'e PARCA sorgusu için mesaj atıyorlar; orada son kazaya ait değişen parçaların içinde ekstra olarak sol arka kapı ve kaputta yazılmış gözüküyor. Ekspere gösteriyorlar mesajı; zaten yok hayır olamaz diyor fakat saçma şekilde Hasar sorgulama sisteminde TARIH bazlı kaza sorgulamada 4 parça girilmiş gözüküyor.

Alpii
16-12-2023, 18:48
ben tekrardan yazayım; Nissan ve alıcının götürdüğü Eksper firması da; araçta 2 değişen var diyor. Kaza faturasında da 2 adet değişen yazılmış sistemde. Buraya kadar olay yok zaten. Ne zaman ki 5664'e PARCA sorgusu için mesaj atıyorlar; orada son kazaya ait değişen parçaların içinde ekstra olarak sol arka kapı ve kaputta yazılmış gözüküyor. Ekspere gösteriyorlar mesajı; zaten yok hayır olamaz diyor fakat saçma şekilde Hasar sorgulama sisteminde TARIH bazlı kaza sorgulamada 4 parça girilmiş gözüküyor.

Zaten demem o ki; eksper araçta 2 değişen var diyor fakat KAZA BAZLI sorgulama yaptırdığımızda son kaza da saçma şekilde 4 değişen gözüküyor. bunu nasıl düzelltirebiliriz derdindeler,
umarım anlatabilmişimdir

DOHC
16-12-2023, 18:56
Tramer kayıtlarını düzelttirmek mümkün ama zor ve meşakkatli bir iş diye biliyorum.
Haftabaşı sigorta bilgi ve gözetim merkezine bir telefon ederek bilgi alabilirsiniz yada Merdivenköy merkezine gidebilirsiniz adresiniz Fikirtepe ise..........

Alpii
16-12-2023, 19:06
Tramer kayıtlarını düzelttirmek mümkün ama zor ve meşakkatli bir iş diye biliyorum.
Haftabaşı sigorta bilgi ve gözetim merkezine bir telefon ederek bilgi alabilirsiniz yada Merdivenköy merkezine gidebilirsiniz adresiniz Fikirtepe ise..........

Sağolasın abi cevapların için, dediklerini ileteceğim kuzene. Dediğin gibi uğraştırırlar ama bu sebepten ötürü maddi kayıpları olacak. Mecbur uğraşılacak her türlü :(. Tekrardan sağolun

MBuğra
16-12-2023, 22:31
Sistemi bilmedigim icin soruyorum ama benim aklima direkt sizin arac uzerinden bir kaput ve bir arka kapi daha siparis edildigi ve depoya atildigi ya da baska araca takilmis olma ihtimali geldi. Sigortaci arkadaslar mumkunatini cevaplarsa sevinirim.

utkunoa
16-12-2023, 22:38
Sistemi bilmedigim icin soruyorum ama benim aklima direkt sizin arac uzerinden bir kaput ve bir arka kapi daha siparis edildigi ve depoya atildigi ya da baska araca takilmis olma ihtimali geldi. Sigortaci arkadaslar mumkunatini cevaplarsa sevinirim.

bunu demeye calısmıstım, benzeri basıma geldi ve aynı sekilde yetkili serviste bu iş yapılmştı arabada hasar alan parçalar servis kayıtlarında değişmiş gorunuyor fakat ekspertizde parçalar tamir edilmiş

fanatik
17-12-2023, 13:44
Suzuki grand vitara sol ayna dış plastiği çatlamıştı. Karşı taraf sigortadan, özel serviste yapıldı.Ayna mekanizması sağlam olduğu için sadece dış kap değişti ve boyandı. Tramerde ayna komple değişmiş görünüyor. Karşı taraf sigortayı aradım orjinal suzuki ayna faturası kesilmiş.İhbar etmeme rağmen karşı sigorta bir işlem yapmadı ve tramerde aynı kaldı. Maalesef bu ülkede böyle.. :(

delyyy
17-12-2023, 17:39
Ben anladım sanırım olayı :)
Emekli raportör olarak cevaplayayım.
Siz ön kısım hasarı ile birlikte sol arka kapının değiştiği bilgisini 5664 ten aldınız, bilgiler oraya eksper raporundan veya eksper ön raporundan yansır.
Öncelikle servisinizden sigorta şirketi, dosya no ve eksperinizin kim olduğunu öğrenin. Sonrasında ruhsat sahibi, sigorta eksperinden, eksper raporunu mail veya fiziki olarak temin etsin. Bakın bakalım raporda kapı vs alakasız bir şey var mı? Var ise eksper bunu raporuna yazabilmesi için ve kaza ile bağdaştırabilmesi (evrak ve fotoğraf olmak zorunda) için sigorta şirketine belge sunmalı. Oldu ki alakasız bir biçimde raporda sadece kapı değişimi var ve herhangi bir not, evrak veya ilgili fotoğraf bulunmuyor. Ekspere lisanı münasip ile durumu anlatıp revize talep edebilirsiniz. Sizi anlamaz ise polemiğe girmeden sigorta şirketine dönün. Şirketin baskısı revizeyi sağlayacaktır. Sigorta şirketleri ittirmeyle çalışır. Şikayet var, ekşi sözlük vs korkarlar.
Diğer senaryo, eksper raporunda kapı vs alakasız bir şey yazmıyorsa sigorta bilgi merkezine ulaşıp, eksper raporunda yazmamasına rağmen mesaj ile şu şu şu hatalı bilgilerin geldiğini iletirseniz geç de olsa değişiklik yapacaklardır.
Maalesef süreç uzun ve iğrenç. Geçmiş olsun.

delyyy
17-12-2023, 17:43
Suzuki grand vitara sol ayna dış plastiği çatlamıştı. Karşı taraf sigortadan, özel serviste yapıldı.Ayna mekanizması sağlam olduğu için sadece dış kap değişti ve boyandı. Tramerde ayna komple değişmiş görünüyor. Karşı taraf sigortayı aradım orjinal suzuki ayna faturası kesilmiş.İhbar etmeme rağmen karşı sigorta bir işlem yapmadı ve tramerde aynı kaldı. Maalesef bu ülkede böyle.. :(

Araç özelinde değişebilir fakat kimi araçlarda ayna komple geliyor. Hatta bazı araçlarda komple ayna almak, sadece kapak almaktan ucuz olabiliyor. Sizin olayda sadece kapak değişimi yapıldı ise aynanın gövdesi de size aittir. Servis size vermedi ise bu sigorta şirketinin değil servisin 3kağıdı gibi duruyor :)

Alpii
18-12-2023, 17:19
Ben anladım sanırım olayı :)
Emekli raportör olarak cevaplayayım.
Siz ön kısım hasarı ile birlikte sol arka kapının değiştiği bilgisini 5664 ten aldınız, bilgiler oraya eksper raporundan veya eksper ön raporundan yansır.
Öncelikle servisinizden sigorta şirketi, dosya no ve eksperinizin kim olduğunu öğrenin. Sonrasında ruhsat sahibi, sigorta eksperinden, eksper raporunu mail veya fiziki olarak temin etsin. Bakın bakalım raporda kapı vs alakasız bir şey var mı? Var ise eksper bunu raporuna yazabilmesi için ve kaza ile bağdaştırabilmesi (evrak ve fotoğraf olmak zorunda) için sigorta şirketine belge sunmalı. Oldu ki alakasız bir biçimde raporda sadece kapı değişimi var ve herhangi bir not, evrak veya ilgili fotoğraf bulunmuyor. Ekspere lisanı münasip ile durumu anlatıp revize talep edebilirsiniz. Sizi anlamaz ise polemiğe girmeden sigorta şirketine dönün. Şirketin baskısı revizeyi sağlayacaktır. Sigorta şirketleri ittirmeyle çalışır. Şikayet var, ekşi sözlük vs korkarlar.
Diğer senaryo, eksper raporunda kapı vs alakasız bir şey yazmıyorsa sigorta bilgi merkezine ulaşıp, eksper raporunda yazmamasına rağmen mesaj ile şu şu şu hatalı bilgilerin geldiğini iletirseniz geç de olsa değişiklik yapacaklardır.
Maalesef süreç uzun ve iğrenç. Geçmiş olsun.

Çok sağolun hocam cevabınız için, bunu da ileteceğim kuzenime. Umarım bir şekil düzelttirebilirler, saçma sapan bir ton iş çıkacak konudski postlardan anladığım :’)

d3n1s
19-12-2023, 09:35
bende de su sekilde bir bilgi kalmis aklimda, dogrulugunu isin erbabi arkadaslar teyit ederlerse sevinirim. Bu gibi parca sorgu listelerinde iki aractaki toplam parcalarin listesi cikabiliyor diye duymustum. Yani, iki arac kazaya karisti, birinde on 2 camurluk, kaput ve on tampon degisti, diger aracta da bagaj kapagi ve arka tampon. Iki aracin da 5664 sorgusunda degisen parca listesi 2 on camurluk, kaput, on tampon, bagaj kapagi ve arka tampon seklinde gelebiliyor diye duymustum. Boyle bir sey olabilir mi? Yani size ait olmayan parcalar, kazaya karisan diger araca ait olabilir mi?

delyyy
19-12-2023, 17:38
bende de su sekilde bir bilgi kalmis aklimda, dogrulugunu isin erbabi arkadaslar teyit ederlerse sevinirim. Bu gibi parca sorgu listelerinde iki aractaki toplam parcalarin listesi cikabiliyor diye duymustum. Yani, iki arac kazaya karisti, birinde on 2 camurluk, kaput ve on tampon degisti, diger aracta da bagaj kapagi ve arka tampon. Iki aracin da 5664 sorgusunda degisen parca listesi 2 on camurluk, kaput, on tampon, bagaj kapagi ve arka tampon seklinde gelebiliyor diye duymustum. Boyle bir sey olabilir mi? Yani size ait olmayan parcalar, kazaya karisan diger araca ait olabilir mi?

Bu olmuyor ama güzel bir galerici yalanı olabilir :)
Dürüst galerici arkadaşlar alınmasın.

Burak Mehmet
20-12-2023, 08:00
5664 kanayan yaradır.. hiç bir tutarlı bilgisi yoktur. inanmayın güvenmeyin ona göre hareket etmeyin.

geri kalanı için delyyy nickli arkadaş ve eski meslektaş en doğrusunu yazmış...

d3n1s
21-12-2023, 08:33
Bu olmuyor ama güzel bir galerici yalanı olabilir :)
Dürüst galerici arkadaşlar alınmasın.

galerici degil de basina gelen biri anlatmisti, araba al satiyla da alakasi olmayan. Ona da yalan soylemis olabilirler, orasini bilemem :D