Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault Megane 4 - 16"den 18"e geçince konfor azalır mı?
Pochemuchka
07-01-2024, 16:20
Selamlar,
Renault Megane 4 sedan aracım var.
Continental PremiumContact 6 205/55 R16 stok jantları kullanıyorum.
Yakın zaman önce kendime 18" icon jant takımı satın aldım.
Continental PremiumContact 7 205/40 R18 lastik takımı ile yakın zaman içerisinde taktırmayı planlıyorum.
Bu jantları taktığım zaman konforda azalma olacağının farkındayım fakat coilover takılı araçlar gibi yada basık tofaşlar gibi arabanın içinde zıplar mıyım? Bunu merak ediyorum.
Araç üzerinde yay kesme yada coilover takılma işlemi yapılmayacaktır.
Yanlış yazmadıysan takacağın ölçü yanlış 225 olması lazım
Pochemuchka
07-01-2024, 16:43
Yanlış yazmadıysan takacağın ölçü yanlış 225 olması lazım
Teşekkürler.
Muhtemelen 225 olacaktır evet jantlar elimde fakat lastikleri henüz almadım.
Taktıracağım yerden uygun ölçülerde Continental PremiumContact 7 serisi alıcam.
Merak ettiğim araçta konfor kaybı olarak zıplama olur mu?
Teşekkürler.
Muhtemelen 225 olacaktır evet jantlar elimde fakat lastikleri henüz almadım.
Taktıracağım yerden uygun ölçülerde Continental PremiumContact 7 serisi alıcam.
Merak ettiğim araçta konfor kaybı olarak zıplama olur mu?
Rica ederim. Konfor illaki azalır ama rahatsız ediceğini sanmıyorum. Zıplama hoplama olmaz
turboman
07-01-2024, 16:51
Sadece çukurlardan geçerken içeriye daha çok hissettirecek.
Pochemuchka
08-01-2024, 15:13
Rica ederim. Konfor illaki azalır ama rahatsız ediceğini sanmıyorum. Zıplama hoplama olmaz
Sadece çukurlardan geçerken içeriye daha çok hissettirecek.
Teşekkürler arkadaşlar.
225/40 R18 olarak bir lastik aldığım taktirde taktırmak istiyorum.
Continental markası üzerinden devam etmek istiyorum f/p olarak farklı bir lastik öneriniz olur mu? Yazlık olarak.
.::EmrE::.
08-01-2024, 21:48
Konfor hissedilir şekilde azalacaktır, otoban vs. gibi yollarda elbette sekme olmayacak ancak çukurlara girdiğinizde araç daha sert gelecektir. Ben de 16 dan 18 e geçtim MX5 de, yolda giderken sıkıntı yok ama çukurlara girince kırıldı sanıyorum alt takımdan birşeyler..( yanaklar 35 bu arada) Araca bir işlem yapılmayacak demişsiniz ancak en azından bir yay gerekir bence, leylek gibi olacağı için.
F/P olarak önerebileceğim Dunlop Sport LM705 aldım Mini Cooper Clubman'de kullanıyorum. Oldukça memnun kaldım, yol tutuş kuruda da ıslakta da gayet güzel.Bunun dışında daha uygun rakamlı olsun derseniz Petlas Velox Sport lastikleri de Mazda MX5 aracımda kullanıyorum, elbette bir premium lastik gibi değil ancak puanları özellikle yurt dışında dahi 3.9 - 4 / 5 olan bir lastik. Bir başka aracımda da Goodyear EfficentGrip Performance mevcut onları da tavsiye ederim.
Radikal bir tercih günlük araç için 40 yanak.
meg2 de ben 45 yanak + yay ile oldukça konforsuz gidiyorum. Tabi RS in doğası bu biraz da, meg4 için durum daha iyi olacaktır.
Ama yine de oldukça sertleşecek araba, sekme kısmında ben sekeceğini sanmam. Ama ufak bir sarsıntı olacaktır bence.
huseyinturk
09-01-2024, 17:03
Teşekkürler arkadaşlar.
225/40 R18 olarak bir lastik aldığım taktirde taktırmak istiyorum.
Continental markası üzerinden devam etmek istiyorum f/p olarak farklı bir lastik öneriniz olur mu? Yazlık olarak.
225/40/18 varsa FALKEN al. Aynı ebadı e90 da kullanmıştım çok güzel lastik fiyatı da uygundu o zaman.
konfor azalır, zıplama olmaz ama ama yazılan gibi yoldaki çukurlar daha sert hissedilir. lastik yanağı inceleceği için jantın zarar görme oranı artacaktır. daha dikkatli bir sürüş gerektirir.
yay takılmayacağı için araç daha yüksek durur, varsa bilinen bir markanın 3-4 cm yayı ile görseli arttıracağınız gibi yol tutuşu da arttırırsınız. tabi yine konfordan bir tık ödün vermeniz gerekir ama değer.
Conti PC7 kendi aracımda kullanıyorum, çok memnunum, tavsiye ediyorum.
Pochemuchka
10-01-2024, 14:20
225/40/18 varsa FALKEN al. Aynı ebadı e90 da kullanmıştım çok güzel lastik fiyatı da uygundu o zaman.
Radikal bir tercih günlük araç için 40 yanak.
meg2 de ben 45 yanak + yay ile oldukça konforsuz gidiyorum. Tabi RS in doğası bu biraz da, meg4 için durum daha iyi olacaktır.
Ama yine de oldukça sertleşecek araba, sekme kısmında ben sekeceğini sanmam. Ama ufak bir sarsıntı olacaktır bence.
Konfor hissedilir şekilde azalacaktır, otoban vs. gibi yollarda elbette sekme olmayacak ancak çukurlara girdiğinizde araç daha sert gelecektir. Ben de 16 dan 18 e geçtim MX5 de, yolda giderken sıkıntı yok ama çukurlara girince kırıldı sanıyorum alt takımdan birşeyler..( yanaklar 35 bu arada) Araca bir işlem yapılmayacak demişsiniz ancak en azından bir yay gerekir bence, leylek gibi olacağı için.
F/P olarak önerebileceğim Dunlop Sport LM705 aldım Mini Cooper Clubman'de kullanıyorum. Oldukça memnun kaldım, yol tutuş kuruda da ıslakta da gayet güzel.Bunun dışında daha uygun rakamlı olsun derseniz Petlas Velox Sport lastikleri de Mazda MX5 aracımda kullanıyorum, elbette bir premium lastik gibi değil ancak puanları özellikle yurt dışında dahi 3.9 - 4 / 5 olan bir lastik. Bir başka aracımda da Goodyear EfficentGrip Performance mevcut onları da tavsiye ederim.
konfor azalır, zıplama olmaz ama ama yazılan gibi yoldaki çukurlar daha sert hissedilir. lastik yanağı inceleceği için jantın zarar görme oranı artacaktır. daha dikkatli bir sürüş gerektirir.
yay takılmayacağı için araç daha yüksek durur, varsa bilinen bir markanın 3-4 cm yayı ile görseli arttıracağınız gibi yol tutuşu da arttırırsınız. tabi yine konfordan bir tık ödün vermeniz gerekir ama değer.
Conti PC7 kendi aracımda kullanıyorum, çok memnunum, tavsiye ediyorum.
Teşekkürler arkadaşlar.
Asıl lastik hedefim Continental Premium Contact 7 serisiydi fakat fiyatlar epey uçtuğundan dolayı alamadım maalesef.
Bunun yerine araştırmalarıma istinaden Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 serisi satın aldım.
Yorumlarını araştırdığım zaman memnuniyet oranı yüksek gibi duruyordu.
Kargoyu bekliyorum deneyimlediğim taktirde olumlu/olumsuz yorumlarım.
Pochemuchka
15-01-2024, 06:58
Rica ederim. Konfor illaki azalır ama rahatsız ediceğini sanmıyorum. Zıplama hoplama olmaz
Sadece çukurlardan geçerken içeriye daha çok hissettirecek.
Konfor hissedilir şekilde azalacaktır, otoban vs. gibi yollarda elbette sekme olmayacak ancak çukurlara girdiğinizde araç daha sert gelecektir. Ben de 16 dan 18 e geçtim MX5 de, yolda giderken sıkıntı yok ama çukurlara girince kırıldı sanıyorum alt takımdan birşeyler..( yanaklar 35 bu arada) Araca bir işlem yapılmayacak demişsiniz ancak en azından bir yay gerekir bence, leylek gibi olacağı için.
F/P olarak önerebileceğim Dunlop Sport LM705 aldım Mini Cooper Clubman'de kullanıyorum. Oldukça memnun kaldım, yol tutuş kuruda da ıslakta da gayet güzel.Bunun dışında daha uygun rakamlı olsun derseniz Petlas Velox Sport lastikleri de Mazda MX5 aracımda kullanıyorum, elbette bir premium lastik gibi değil ancak puanları özellikle yurt dışında dahi 3.9 - 4 / 5 olan bir lastik. Bir başka aracımda da Goodyear EfficentGrip Performance mevcut onları da tavsiye ederim.
Radikal bir tercih günlük araç için 40 yanak.
meg2 de ben 45 yanak + yay ile oldukça konforsuz gidiyorum. Tabi RS in doğası bu biraz da, meg4 için durum daha iyi olacaktır.
Ama yine de oldukça sertleşecek araba, sekme kısmında ben sekeceğini sanmam. Ama ufak bir sarsıntı olacaktır bence.
225/40/18 varsa FALKEN al. Aynı ebadı e90 da kullanmıştım çok güzel lastik fiyatı da uygundu o zaman.
konfor azalır, zıplama olmaz ama ama yazılan gibi yoldaki çukurlar daha sert hissedilir. lastik yanağı inceleceği için jantın zarar görme oranı artacaktır. daha dikkatli bir sürüş gerektirir.
yay takılmayacağı için araç daha yüksek durur, varsa bilinen bir markanın 3-4 cm yayı ile görseli arttıracağınız gibi yol tutuşu da arttırırsınız. tabi yine konfordan bir tık ödün vermeniz gerekir ama değer.
Conti PC7 kendi aracımda kullanıyorum, çok memnunum, tavsiye ediyorum.
Teşekkürler arkadaşlar.
Asıl lastik hedefim Continental Premium Contact 7 serisiydi fakat fiyatlar epey uçtuğundan dolayı alamadım maalesef.
Bunun yerine araştırmalarıma istinaden Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 serisi satın aldım.
Yorumlarını araştırdığım zaman memnuniyet oranı yüksek gibi duruyordu.
Kargoyu bekliyorum deneyimlediğim taktirde olumlu/olumsuz yorumlarım.
Son olarak bir güncelleme geçeyim istedim.
Lastikleri Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 olarak değiştirdim ve jantları taktırdım. Güncel görüntü aşağıdaki gibi gözüküyor.
Buna ek olarak Megane 4 serisinde arka taraf önlere göre biraz daha havada olduğu için 1 parmak basmak gerekiyor gibi düşünüyorum.
Bunun tahmini maliyeti ne olur acaba?
https://i.hizliresim.com/hifirup.jpeg
Aracı basma konusunda benim tercihim bilinen markaların ürünlerine yönelik olurdu. Sanayi işi no-name markalar, presler, kesmeler biçmeler falan uzak durmanızı da öneririm. illa ki ben kullandım çok memnunum sorun yaşamadım diyen bir sürü insan çıkar ama o sorunu 1 kere yaşarsınız Allah korusun.
Sahibindene baktığımda eibach ve kw yayları var megane 4 için. 6-9.5k lira bandında, bir de işçilik ödersiniz. 3cm ve 5cm olarak çeşitleri varmış, satıcılarla görüşüp bilgi alabilirsiniz.
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-performans/yay-helezon?query_desc=true&query_text=megane+4&sorting=price_desc)
Son olarak bir güncelleme geçeyim istedim.
Lastikleri Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 olarak değiştirdim ve jantları taktırdım. Güncel görüntü aşağıdaki gibi gözüküyor.
Buna ek olarak Megane 4 serisinde arka taraf önlere göre biraz daha havada olduğu için 1 parmak basmak gerekiyor gibi düşünüyorum.
Bunun tahmini maliyeti ne olur acaba?
https://i.hizliresim.com/hifirup.jpeg
Konuyu hortlatacağım ama ben de şimdi aynı durumun arefesindeyim, 16''den 18''e geçmeyi planlıyorum. Geçtiğimiz durumda bunlara basınç kaç ps basmamız gerekecek? 16'' oem ebatta (205/55/16) önlere 36 arkalara 32 bastırıyorum.
Konuyu hortlatacağım ama ben de şimdi aynı durumun arefesindeyim, 16''den 18''e geçmeyi planlıyorum. Geçtiğimiz durumda bunlara basınç kaç ps basmamız gerekecek? 16'' oem ebatta (205/55/16) önlere 36 arkalara 32 bastırıyorum.
Soför tarafı kapı içinde yazması lazım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.