PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Haftasonu Kullanımı için GOLF R & AUDİ S3 Almak.



GTD35
20-01-2024, 20:29
Herkese merhaba,

Haftaiçi şirket aracı kullandığım için, haftasonu kullanabileceğim, beni performans konusunda üzmeyecek, hem aile kullanımı için hem pist kovalayabileceğim tarzda bir araç bakıyorum. Şu an radarımda 7R ve S3 mevcut. Bu araçları alırken özellikle bakılması gerekenler nelerdir? Haftasonu kullanımında bile, stok olarak kullanıldığında ciddi masraflar açabilir mi? Ne gibi kronik problemleri mevcut? Bu gibi sorulara cevap arıyorum.

SK10
22-01-2024, 14:39
Bu arayış için en mantıklı araçlar ama zaten az var alanda hiç düzgün kullanmıyor ben masraflı olacağına inanıyorum nispeten stock yorulmamış kmsi düşük bi araç bulunup alınmalı üzmemesi için

eminkilic61
22-01-2024, 15:33
merhabalar, 2 farklı EA888 motor aracım oldu. biri stoktu 25.000 bindim. diğeri yazılım egzoz hava filtresi fren yay vs her şey vardı, 75.000 km bindim. ikisinde de bakımdan bakıma gittim.
burada ki en büyük faktör, benden önceki sahipleri ve araçları aldığımdaki dirilik durumlarıydı. ilanda pahalı dursa da temiz araba, uzun vadede ucuza gelir bence. ***** sanayiden çıkmayan ea888'ler bolca var...

nacizane önerim ise haftasonu kullanımı için bakıyorsanız Audi TT'de olabilir.

AşkınS.
23-01-2024, 13:09
Referanslı araçlar öncelik olmalı. Belli başlı kişilerde dönüyor zaten araçlar. Bir kısım var, onlar da kendi araçlarını övüyor. İlginç bir piyasa, şimdiden geçmiş olsun :)

fatihob
29-01-2024, 23:05
1buçuk yıldır (35k km) 8v S3 kullanıyorum. 2016 model 6vitesli olandan benimki. 2016 2. yarısı ve 2017 modeller 7ileri vitesli. Neden bunu söylüyorum, ben alırken bilmiyordum :D 130km/h ile giderken 3000d/d çeviriyor araba. 7ileri vites olsa uzun yolda biraz daha sessiz olabilirdi.

105k kmde almıştım, aldığımda termostat arzası varsı. Bozulan bir parçaymış genelde. 100k km civardarında çoğu 2.0tfsida değiştiriliyor. Elektronik olduğu için normal termostat gibi ucuz değildi. 2022Ağustos'ta yetkili servisten termostat ve su pompasını 5-6k TL gibi bir fiyata almıştım. (1000TL su pompası, 4500TL terostat gibi bişeydi) Değişimide 1000TL tutmuştu diye hatırlıyorum. Onun dışında standart bakım dışında masrafı olmadı.
60k da şanzıman ve haldex yağı değişmiş, 120kda bende değiştirdim yetkili serviste. İşçilik dahil 9.5-10binTL civarında tutmuştu Aralık 2022de.

Filitreleri ve yağ tapasını yetkili servisten alıp, kendi istediğim yağ ile dışarıda değiştiriyorum. 7-8k kmde 1lt kadar yağ eksiltiyor.

Yazarken aklıma geldi, eşim kendi arabası ile geri geri gelirken benim arabama ufaktan bi dokundu gözümün önünde. Sonra gitti, ben kendi arabama bindim, amortisörden tak luk sesler geliyordu. 2gün gezdim öyle belki düzelir falan diye ama düzelmedi yetklili servise gittim. Sol ön amortisör çalışmıyor dendi. Ömrü dolmak üzere olan amortisöre son darbeyi eşim vurmuştu heralde :D Magneticride'lı olduğu için Mart 2022de tek amortisör, takoz vs. işçilik kdv dalik 10200TL civarında tutmuştu.

fthdrn
31-01-2024, 07:19
Bu tarz araçları alabiliyorsanız uzun yıllardır binen düzgün kişilerden alırsanız rahat edersiniz.
Yaz sezonunda alıp gazlayıp satan birinden alınca sağından solundan genelde problem çıkabiliyor.
termostat devirdaim yüksek basınç pompası kronik parçaları 70-80k kmlerde değişmeye başlıyor.
Baktığınız araçlarda bu parçaların orjinalleri ile değiştiğinden emin olursanız sizin için daha mantıklı olur.
6R / 8p s3 çok baktım ama içime sinen temizlikte bir araç bulamadım.