Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 308 Gti çözülemeyen Krank Devir Hatası - P0336



prewardz
06-02-2024, 01:36
Herkese merhaba,

308 gti aracım var ve araç tamamen oem. Çözemediğimiz bir krank devir arızası bulunuyor.

P0336 arıza kodu oluşmadan önce araç yüksek devirde (5000 rpm ve üzeri) kesme yapıyordu, saklı arıza kodlarında arka benzin pompası bulunuyordu ve oem olarak değiştirdik. Daha sonrasınra arıza geçmedi, ve ben arıza kodu düşmesi için arka arkaya sıkıştırdım P0336 kodunu aldık bunun üzerine;

İlk olarak Krank devir sensörünü 2 kez değiştirdik, arıza geçmediği için sensörün tesitatı kontrol edildi (osiloskop kullanılmadan) herhangi bir problem görülmedi.
Sonrasında volan ve debriyaj seti ile sensörün okuduğu dişliyi değiştirdik.
Araçtan çıkan okuyucu dişli çatlaktı ve çatlak üst devirlerde genişleyeceği için kesme yapmasını mantıklı bulduk, fakat problem devam ediyor.
Ek olarak sente ve zincir kontrol edildi, buji+bobin değişti, egzantrik okuyucu sensörleri değişti, akü ve alternatör değerleri kontrol edildi.
Bu hafta içerisinde yetkili serviste aracın güncel yazılımı var ise yüklenecek, çözüm olmazsa beyincide tesisat ve beyin kontrol edilecek.
Aracın marş almasında vb hiç bir problem yok, her zaman sorunsuz marş alıyor. Çok yüksek devirlerde kullanılmadığı zaman da herhangi bir kesme vb olmuyor, arka arkaya çok keserse ancak arızaya düşüyor. Ek olarak aracı yüke bindirmeden yani full gaz ilerlemeden de 6000 deviri geçtiği an kesiyor, dişli değişimi sonrasında bütün devirleri gezdirmiştim.
Aracın çekişinde, hızlanmasında herhangi bir problem yok sadece arıza yakarsa limp mode’a geçiyor.
Değiştiğimiz bütün parçalar oem referans kodlarıyla alındı, ek olarak araç ilk kesmeye körfezdeki bir pist gününden sonra başladı, pistte herhangi bir kesme yoktu.

Konuyla alakalı yorumlarınız nedir acaba, izlemem gereken yol haritası nedir?
İstanbul içerisinde sensörlere osiloskopla bakabilecek, veri üzerinden yorumlama yapabilecek bir elektrik ustası tavsiyeniz var mıdır?

Çok teşekkür ederim.

livaneli
06-02-2024, 19:40
Herkese merhaba,

308 gti aracım var ve araç tamamen oem. Çözemediğimiz bir krank devir arızası bulunuyor.

P0336 arıza kodu oluşmadan önce araç yüksek devirde (5000 rpm ve üzeri) kesme yapıyordu, saklı arıza kodlarında arka benzin pompası bulunuyordu ve oem olarak değiştirdik. Daha sonrasınra arıza geçmedi, ve ben arıza kodu düşmesi için arka arkaya sıkıştırdım P0336 kodunu aldık bunun üzerine;

İlk olarak Krank devir sensörünü 2 kez değiştirdik, arıza geçmediği için sensörün tesitatı kontrol edildi (osiloskop kullanılmadan) herhangi bir problem görülmedi.
Sonrasında volan ve debriyaj seti ile sensörün okuduğu dişliyi değiştirdik.
Araçtan çıkan okuyucu dişli çatlaktı ve çatlak üst devirlerde genişleyeceği için kesme yapmasını mantıklı bulduk, fakat problem devam ediyor.
Ek olarak sente ve zincir kontrol edildi, buji+bobin değişti, egzantrik okuyucu sensörleri değişti, akü ve alternatör değerleri kontrol edildi.
Bu hafta içerisinde yetkili serviste aracın güncel yazılımı var ise yüklenecek, çözüm olmazsa beyincide tesisat ve beyin kontrol edilecek.
Aracın marş almasında vb hiç bir problem yok, her zaman sorunsuz marş alıyor. Çok yüksek devirlerde kullanılmadığı zaman da herhangi bir kesme vb olmuyor, arka arkaya çok keserse ancak arızaya düşüyor. Ek olarak aracı yüke bindirmeden yani full gaz ilerlemeden de 6000 deviri geçtiği an kesiyor, dişli değişimi sonrasında bütün devirleri gezdirmiştim.
Aracın çekişinde, hızlanmasında herhangi bir problem yok sadece arıza yakarsa limp mode’a geçiyor.
Değiştiğimiz bütün parçalar oem referans kodlarıyla alındı, ek olarak araç ilk kesmeye körfezdeki bir pist gününden sonra başladı, pistte herhangi bir kesme yoktu.

Konuyla alakalı yorumlarınız nedir acaba, izlemem gereken yol haritası nedir?
İstanbul içerisinde sensörlere osiloskopla bakabilecek, veri üzerinden yorumlama yapabilecek bir elektrik ustası tavsiyeniz var mıdır?

Çok teşekkür ederim.

Schumi
06-02-2024, 20:48
Diag cihazı bağlı şekilde yola çıktığınızda her gazlamada hatayı cihazda görüyor musunuz ? Bu tarz hatalar son arıza silinmesinden sonra bir kaç kez tekrar etmeden arıza lambası yakmayabilir ama beyin kayıt alabilir.
O yüzden arıza lambası yanmasını değilde Diag cihazı ile yolda gazlamayı referans almanızı tavsiye ediyorum. Ayrıca krank ve egzantrik konum sensörleri kabloları tesisattaki diğer kablolardan farklıdır.
Üzerlerinde parazit almasın diye bir koruma katmanı bulunur. USB kablo gibi. Ölçü aleti ile sadece kopuk yada değil onu görebilirsiniz. Koruma kılıfında bir zedelenme varsa ve bu yüzden hatta parazit oluşursa sensörün
okuduğu değerler beyinde hatalı görülebilir. Birde bu sensörlerde her zaman bir tolerans vardır. Bu tolerans değeri genelde beyin yazılım güncelleme ile düzelebilir. Sanki daha önce EP6 motorlar için benzer birşey okumuştum.
Yazılım güncellemesini kontrol ettirmeniz iyi olacak. Ayrıca sensör hataları şarj dinamosu / konjüktör ve akü den kaynaklıda olabiliyor. Bunlarıda kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

Hangi kasa kodlu 308 GTI'dan bahsediyoruz. 270 hp olandan mı yoksa eski kasa 200 hp olan mı ?

prewardz
07-02-2024, 01:06
Abi merhaba, destegin icin cok tesekkurler livaneli

prewardz
07-02-2024, 01:15
Diag cihazı bağlı şekilde yola çıktığınızda her gazlamada hatayı cihazda görüyor musunuz ? Bu tarz hatalar son arıza silinmesinden sonra bir kaç kez tekrar etmeden arıza lambası yakmayabilir ama beyin kayıt alabilir.
O yüzden arıza lambası yanmasını değilde Diag cihazı ile yolda gazlamayı referans almanızı tavsiye ediyorum. Ayrıca krank ve egzantrik konum sensörleri kabloları tesisattaki diğer kablolardan farklıdır.
Üzerlerinde parazit almasın diye bir koruma katmanı bulunur. USB kablo gibi. Ölçü aleti ile sadece kopuk yada değil onu görebilirsiniz. Koruma kılıfında bir zedelenme varsa ve bu yüzden hatta parazit oluşursa sensörün
okuduğu değerler beyinde hatalı görülebilir. Birde bu sensörlerde her zaman bir tolerans vardır. Bu tolerans değeri genelde beyin yazılım güncelleme ile düzelebilir. Sanki daha önce EP6 motorlar için benzer birşey okumuştum.
Yazılım güncellemesini kontrol ettirmeniz iyi olacak. Ayrıca sensör hataları şarj dinamosu / konjüktör ve akü den kaynaklıda olabiliyor. Bunlarıda kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

Hangi kasa kodlu 308 GTI'dan bahsediyoruz. 270 hp olandan mı yoksa eski kasa 200 hp olan mı ?

Selamlar,
Dönüşünüz için teşekkür ederim.
Araç T9 kasa 270 hp, diag ile değil fakat kendi obd cihazım ile takip ediyorum, arıza her kestiğinde oluşmuyor arka arkaya keserse oluşuyor.
Dediğiniz şekilde tesisat kontrolü yapıldı sadece, görünen kısımlarda korumada aşınma yoktu. Akü ve alternatör değerleri kontrol edildi herhangi bir problem yok.

Yazılım güncellemesi sonrası çözüm olmazsa tesisat ve beyin kontrol edilecek bu aşamada komple tesisata bakılır mutlaka.

Krank devir dişlisi çatlakdı değişim sonrası düzelmesini bekliyorduk, acaba krank milinde fazla vibrasyon olması dişliyi hareket ettiriyor / zamanla çatlatıyor olabilir mi?

Schumi
07-02-2024, 09:22
Selamlar,
Dönüşünüz için teşekkür ederim.
Araç T9 kasa 270 hp, diag ile değil fakat kendi obd cihazım ile takip ediyorum, arıza her kestiğinde oluşmuyor arka arkaya keserse oluşuyor.
Dediğiniz şekilde tesisat kontrolü yapıldı sadece, görünen kısımlarda korumada aşınma yoktu. Akü ve alternatör değerleri kontrol edildi herhangi bir problem yok.

Yazılım güncellemesi sonrası çözüm olmazsa tesisat ve beyin kontrol edilecek bu aşamada komple tesisata bakılır mutlaka.

Krank devir dişlisi çatlakdı değişim sonrası düzelmesini bekliyorduk, acaba krank milinde fazla vibrasyon olması dişliyi hareket ettiriyor / zamanla çatlatıyor olabilir mi?

Krank milinde dişliyi hareket ettirecek kadar vibrasyon olsa önce ana yataklarda sorun oluşup araba yatak sarardı bence. Vibrasyon temelli olmasını sanmam.
Bu videoyu izlediniz mi ?

Citroen Peugeot 1.6VTI P0366 CODE FIX EP6 5FS - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=7wAE8aQ9ovg)

prewardz
07-02-2024, 16:20
Krank milinde dişliyi hareket ettirecek kadar vibrasyon olsa önce ana yataklarda sorun oluşup araba yatak sarardı bence. Vibrasyon temelli olmasını sanmam.
Bu videoyu izlediniz mi ?

Citroen Peugeot 1.6VTI P0366 CODE FIX EP6 5FS - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=7wAE8aQ9ovg)

Haklısınız krank mili konusunda, videoyu izledim bizim yaptıklarımıza eksta olarak vvti aktüatörleri kontrol etmiş ve egzos tarafı arızalı çıkmış diye anladım, bu aktüatörlerin kontrolünü de listeye ekledim, obd’den test edilebiliyordu sanırım. Destekleriniz için teşekkür ederim yarın nev’de güncel yazılım var ise yüklenecek duruma göre ilerlemeyi düşünüyorum. Bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz elektrik-beyin ustası var mıdır acaba?

ghibli06
07-02-2024, 19:21
basınç yüksek olabilir mi ?

Victiz
07-02-2024, 20:17
bir yazılımcı ile log almanızı tavsiye ederim. arıza öncesi anların retardlarına vs bakılması gerek bence ilk etapta

prewardz
07-02-2024, 21:47
basınç yüksek olabilir mi ?

Selamlar abi, turbo basıncını kast ediyorsunuz sanırım? Basınç orjinal değerde, yazılım ve wg üzerinde oynama yok, turbo basıncını etkileyecek bir parça de değişmedi arızadan önce/sonra.

prewardz
07-02-2024, 21:48
bir yazılımcı ile log almanızı tavsiye ederim. arıza öncesi anların retardlarına vs bakılması gerek bence ilk etapta

Evet yarın çözülmezse bu şekilde ilerlemek mantıklı sanırım, fakat tanıdığım herhangi biri yok bu konuda

ghibli06
07-02-2024, 21:58
Selamlar abi, turbo basıncını kast ediyorsunuz sanırım? Basınç orjinal değerde, yazılım ve wg üzerinde oynama yok, turbo basıncını etkileyecek bir parça de değişmedi arızadan önce/sonra.

basınç dalgalı geliyor olabilir, yazılım anlık silkeme yaptırırsa krank sensörünün frekansı bouluyor olabilir... map bozuktur, turbo hattında kaçak vardır vs, sadece fikir, böyle aptal problemler bazen gözümüzün önündeki bir şeylerden çıkıyor...

Schumi
07-02-2024, 22:01
Araç tamamen OEM demişsiniz. Yazılım yok dimi beyinde. Orjinal yazılım ?

prewardz
08-02-2024, 07:41
basınç dalgalı geliyor olabilir, yazılım anlık silkeme yaptırırsa krank sensörünün frekansı bouluyor olabilir... map bozuktur, turbo hattında kaçak vardır vs, sadece fikir, böyle aptal problemler bazen gözümüzün önündeki bir şeylerden çıkıyor...

Tamamdır abi teşekkür ederim, basınç kısmını da kontrol edelim

prewardz
08-02-2024, 07:42
Araç tamamen OEM demişsiniz. Yazılım yok dimi beyinde. Orjinal yazılım ?

Evet evet, orjinal yazılım var. Bildiğim kadarıyla hiç yazılımda yapılmadı benden öncesinde de

ZX-636R
29-02-2024, 23:07
............

kadioglu
01-03-2024, 13:31
Merhabalar.
Ne kadar alakalıdır bilemiyorum ama benim galant vr4 te de benzeri bir sıkıntı vardı. Beş bin devir üzerinde afr dokuzlara kadar çıkıyordu ve zengin karışım yüzünden kesiklikler ve teklemeler yapıyordu. Maf sensörü sıkıntılı olduğundan ve yenisini bulamadığımdan, maf sensörünün gerisinden biraz hava almasını sağladım. Bir tık düzeldi ama tam olmadı. Sonrasında her ne kadar otomatik avans da olsa avansı biraz düşürdüm. Tamamen düzeldi. Belki faydası olur. Kolay gelsin.

Omak
01-03-2024, 18:19
merhaba çok geçmiş olsun, çok benzer bir hata ile benzer motor platformuna sahip 208 GTİ da 6 ay uğraşıp çözüme ulaşmıştık,
aşağıdaki konuları netleştirebilirsek elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışabilirim

aracı ne zaman satın aldınız?
arıza ilk aldığınız zamandan beri var mı?
arıza öncesi yakın bir zamanda araç özel yada resmi servise bakıma girdi mi?
güncel durumda en son ne zaman yağ değişimi yapıldı ve hangi marka model no yağ kullanıyorsunuz

yazı bozuk çıkmış düzgün hali üstte

Alpii
02-03-2024, 00:05
Eurorepar FP Ömer abiye danışabilirsiniz eğer istanbulda yer arıyorsanız. Peugeot grubunun gti' araçlarında ilk adreslerindendir. Google'dan aratıp numarasına ulaşabilirsiniz

fthdrn
03-03-2024, 14:46
Eurorepar FP Ömer abiye danışabilirsiniz eğer istanbulda yer arıyorsanız. Peugeot grubunun gti' araçlarında ilk adreslerindendir. Google'dan aratıp numarasına ulaşabilirsiniz

Dostum bi kaç kişi daha burayı önerdi bana. Rutin bakım için işçiliği düzgün bir yer arıyorum 3-4 bin km sonra bakım yapmam gerekicek. Sen hizmetlerinden yararlandın mı ?

Alpii
03-03-2024, 20:37
Dostum bi kaç kişi daha burayı önerdi bana. Rutin bakım için işçiliği düzgün bir yer arıyorum 3-4 bin km sonra bakım yapmam gerekicek. Sen hizmetlerinden yararlandın mı ?

evet hocam, 2 aracımın bakımını ömer abide yaptırdım. baya memnunum açıkçası, ilgi alaka çok iyidir. Bakım yönündende ne şikayetim yada sorum olduysa çözmüştür sagolsun. Bana da geçen sene 308 gti, 208 gti sahibi olan abimlerim iletmişti. Yetkili servislere de gitmişliğim olmuştu emin olun onlardan kat kat daha dikkatli iş ve iyi iş yapıyordur. belki şuan etrafımda 8-9 kişi gidiyordur. Sadece şuanlık yeri küçük olduğu için randevusuz gitmeyin, imkanınız varsa hafta içi daha rahat oluyor genelde. Memnun kalacağınızı düşünüyorum büyük ihtimal :) Google yorumlarından da bakabilirsiniz ekstra görüş lazımsa ama en basit bizim 308 grubundan bile baya kişi gidiyor senelerdir düzenli.
iletişime geçerseniz 308 alper derseniz belki ufakta olsa bir şey yapar , umarım işiniz görülür

fthdrn
03-03-2024, 20:51
evet hocam, 2 aracımın bakımını ömer abide yaptırdım. baya memnunum açıkçası, ilgi alaka çok iyidir. Bakım yönündende ne şikayetim yada sorum olduysa çözmüştür sagolsun. Bana da geçen sene 308 gti, 208 gti sahibi olan abimlerim iletmişti. Yetkili servislere de gitmişliğim olmuştu emin olun onlardan kat kat daha dikkatli iş ve iyi iş yapıyordur. belki şuan etrafımda 8-9 kişi gidiyordur. Sadece şuanlık yeri küçük olduğu için randevusuz gitmeyin, imkanınız varsa hafta içi daha rahat oluyor genelde. Memnun kalacağınızı düşünüyorum büyük ihtimal :) Google yorumlarından da bakabilirsiniz ekstra görüş lazımsa ama en basit bizim 308 grubundan bile baya kişi gidiyor senelerdir düzenli.
iletişime geçerseniz 308 alper derseniz belki ufakta olsa bir şey yapar , umarım işiniz görülür

Teşekkür ederim, yaz sezonunu bitireyim yağını bobin buji vs değiştireceğim. Kasapların eline bırakmak istemiyorum.

Alpii
03-03-2024, 22:21
Teşekkür ederim, yaz sezonunu bitireyim yağını bobin buji vs değiştireceğim. Kasapların eline bırakmak istemiyorum.

rica ederim ne demek hocam, konuyu daha da saptırmayayım ama işleri iyidir baya. Dediğim gibi peugeot Gti ailesinin çoğu orada piste çıkan, baya bilgililer. Ben yaylarımı bile onda taktırdım dışarıdan bir tık pahalı da olsa. Adamlar benim aracı ezbere sök tak yapıyor :)
imzadaki instagram hesabından spor yay montajı maslak sanayide öneri yer aradım alternatif olsun diye. xxxx amortisor gibi bilinen yerlerde bile tonla montajda sorun yaşayanları görünce direkt Ömer abi'ye yaptırdım onu bile kafamın rahat olması için :)