PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 Hdi tekleme kesiklik problemi



enesbeyter
26-02-2024, 15:04
Selamlar
Partner Tepee 1.6 Hdi 110'luk 270km'deki aracımızda uzun süredir 3500 ve üzeri gibi belli devirlerde tam gazda kesiklik yapma durumu var. Genel performansında bir gariplik yok hatta normal kullanımda yapmıyor, ancak tam gaz yapıp ivmelenirken 3500 de takılıp yükseliyor 3700 de bi kesip devam ediyor gibi. Arıza lambası yanmadı.
Araç uzun süredir bizde bakım vs yapılan işlemleri de yazayım. Egr dpf iptal yazılım mevcut. Yakıt ilk alındığında bu yana shell.

Turbo oem revizyonlu (ötme vardı o sebeple yaptırdım)
Enjektörler temizlendi, keçeler değişti, plastik olan mazot hattı değişti (sabah geç çalışma vardı hava yapma durumundan)
Triger, üst zincir piaonolar, iticiler değişti (ses yapıyordu) (Sente atlama durumu için yazdım, triger değişim öncesi ve sonrası bu tekleme vardı)
Manifoldu kendim söküp temizledim kurum vardı. Krank sensörünü kendim değiştirmiştim. Mazot filtresi oem her bakımda değişir.

Durum bu şekilde ekleyebilirsem bir video da koyarım. N75 valfi veya vakum hattı kaynaklı gibi birşey aklıma geliyor fikirlerinizi bekliyorum

razzmatazz
27-02-2024, 07:30
yüksek ihtimal n75 valfi gibi duruyor 1.6 hdi 207 de başıma gelmişti aracın çekiş düşüyor belli deviri geçmekte zorlanıyordu mümkün olduğunca orjinal kullanmaya çalışın çevrenizde varsa değiştirip deneyin sonrasında emin olduktan sonra alırsınız.

bir benzer durumda metal olan enjektörlere bağlanan borularda başıma gelmişti iğne deliğinden ufak bir mazot kaçağı yüzünden araç kesiklik yapıyordu ve sadece yüksek devirlerde mazot basıncı yükseldiğinde kaçırıyordu ama böyle bir durum olsa kaput içinde mazot kokusu duyardınız herhalde.
bursada olsaydınız rms otomotive yönlendirirdim sizi mekanik ve elektronik olmak üzere 2 usta çalışıyorlar ikiside peugeot yetkili servisinden ayrılma bilgili insanlar. nokta atışı sorun tespiti yapıyorlar.

enesbeyter
28-02-2024, 09:49
yüksek ihtimal n75 valfi gibi duruyor 1.6 hdi 207 de başıma gelmişti aracın çekiş düşüyor belli deviri geçmekte zorlanıyordu mümkün olduğunca orjinal kullanmaya çalışın çevrenizde varsa değiştirip deneyin sonrasında emin olduktan sonra alırsınız.

bir benzer durumda metal olan enjektörlere bağlanan borularda başıma gelmişti iğne deliğinden ufak bir mazot kaçağı yüzünden araç kesiklik yapıyordu ve sadece yüksek devirlerde mazot basıncı yükseldiğinde kaçırıyordu ama böyle bir durum olsa kaput içinde mazot kokusu duyardınız herhalde.
bursada olsaydınız rms otomotive yönlendirirdim sizi mekanik ve elektronik olmak üzere 2 usta çalışıyorlar ikiside peugeot yetkili servisinden ayrılma bilgili insanlar. nokta atışı sorun tespiti yapıyorlar.

El atmadığım bir orası kaldı galiba onu da kendim risk alıp direkt değiştireceğim. Yanlışsa da benim yanlışım olsun artık ustalarının yanlışından baya birşey değiştik :D

Enjektör hattı da mantıklı aklımızda olsun eyvallah

enesbeyter
06-03-2024, 12:10
Ara güncelleme atalım

N75 pierreburg olarak değişti. Emme manifold sıcaklık sensörü denendi değişiklik olmadı kesiklik halen devam ediyor