Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Birden ikiye geçerken Viteste gelen ses



Yiğit G.
06-03-2024, 12:20
Arkadaşlar olay şu, sıfırdan kalktım 1. vites ile 2'ye attım ayağımı debriyajdan çekerken veya tam çektikten sonra CIRRRRR diye sanki dişli sürtme sesi geliyor alttan (yani birşey dönerken başka birşey ona değiyor o da cırrr diye azalarak duruyor gibi). Sadece 1. vitesten 2 ye geçerken oluyor ve araç uzun süre durduysa oluyor yoksa ışıklarda durdum kalktım olmuyor. Sabah ilk çalıştırmada oluyor, veya uzun süre park ettiysem 5 dakika daha uzun gibi. Debriyaj balatası 1-2 yıl önce değişti. Bu ses yeni başladı 1-2 aydır. 2007 hyundai getz 1.4 manual. Senkromenç olabilir mi ?

mikelazi
08-03-2024, 16:12
debrıyaj altında ayar vidası vardı sanki

Seyfettin777
09-03-2024, 00:54
Abi benzer bir sorunu 1.9 Doblo'da ben yaşamıştım ama tek semptom bu değildi.

Olay ilk önce debriyajda titremeyle başladı o kadar titremediğini bildiğim için sıkıntı olduğunu anladım, bir dönem sonra(yaklaşık 20k km) kalkışlarda vurmaya başladı, kısa zaman sonra deli gibi vurmaya başladı, motoru kapatınca sarsılarak duruyordu. O sırada araç yoğun kullanıldığı için üstüne düşmedim, kalkışta vuruntularla birlikte metal sürtmesine benzer uğultu başladı, bu uğultu ve titreşimler vites değişimlerinde de olmaya başlayınca volan reyizin sonuna geldiğimize karar verdim. Düz yolda bazen yapmasa da uğultular yüke bindiğinde(kalkış ve vites değişim anlarında) mutlaka oluyordu.

Söktük volan-komple debriyaj setini değiştik, kısa zaman sonra da debriyaj merkezi yayı kırılınca merkez değişti. Vites yolları sanki bir şey engel oluyor gibiymiş değişince pamuk gibi oldu, araç alındığından beri vitesler çok pürüzsüz değildi ben Doblo olmasına bağlıyordum da meğer öyle değilmiş, merkezdenmiş.

Dediğin gibi senkromeç de olabilir diğer semptomlar varsa volanı iyice bir dinleyip bakmak lazım, değişik bir sesi var rölantide debriyaja basınca kesiyordu. Bu arada Doblo'da çift kütle volan var Getz'i bilemiyorum...

Yiğit G.
10-03-2024, 01:57
bende vites geçişlerinde sorun yok, vuruntu yok. Hiçbir sorun yok araçta ses hariç. Bir'den iki'ye attıktan sonra ayağımı debriyajdan çekerken/çekince cırrrrrrr diye ses geliyor bir saniye. Sanki ayağımı debriyajdan çekince iki dişli ayrılıyor ama öbür dönen dişli hafif diğerine değiyor gibi, değerek yavaşlıyor gibi hatta... yani tam olarak anlatamadım ama böyle bir ses.

Seyfettin777
10-03-2024, 18:24
Sorun senkromeç gibi duruyor abi.

Şanzıman yağı tam değilse içeride basınç oluşmadığı zaman bu tip rahatsız edici sesler olabilir.

Yağda ve seviyesinde sorun yok ise blocker ring(senkromeç) denen kısım görevini yapamıyor gibi görünüyor. Bu kısmın, vites geçişleri sırasında dişli hızlanana ya da yavaşlayana ve geçilecek dişli hızına gelene kadar geçişi engelleyen bir yapısı var. Dişliler birbirinin hızını yakalayınca birbirlerine uyguladıkları tork ortadan kalktığı için blocker ring simetrik hizalanarak vitese geçişe izin veriyor.

Sadece soğukken ya da araç park halinde bekleyince yapması bana yağ seviyesini düşündürttü. Parça zaten yıpranmışsa ve yağ da azaldıysa basıncı hemen oluşturamıyor olabilir abi.

Yiğit G.
17-03-2024, 00:31
Sorun senkromeç gibi duruyor abi.

Şanzıman yağı tam değilse içeride basınç oluşmadığı zaman bu tip rahatsız edici sesler olabilir.

Yağda ve seviyesinde sorun yok ise blocker ring(senkromeç) denen kısım görevini yapamıyor gibi görünüyor. Bu kısmın, vites geçişleri sırasında dişli hızlanana ya da yavaşlayana ve geçilecek dişli hızına gelene kadar geçişi engelleyen bir yapısı var. Dişliler birbirinin hızını yakalayınca birbirlerine uyguladıkları tork ortadan kalktığı için blocker ring simetrik hizalanarak vitese geçişe izin veriyor.

Sadece soğukken ya da araç park halinde bekleyince yapması bana yağ seviyesini düşündürttü. Parça zaten yıpranmışsa ve yağ da azaldıysa basıncı hemen oluşturamıyor olabilir abi.

şanzuman yağını kantrol edebiliyormuyuz? bir tekniği var mı?

Seyfettin777
17-03-2024, 02:17
Bazı araçlarda yağ çubuğu gibi kontrol edilen bir yeri oluyor bazılarında da dolum kapağı açılınca yağ gelmiyorsa seviye düşük oluyor.

Benim E34'teki 5hp18'in yağ seviyesi 2. Kısımdaki gibi aracı lifte almadan bakmak mümkün değil ama Getz'i bilemiyorum.

Ayrıca yağ seviyesi kontrol edilirken yağın 30-40 santigrat derecede olması gerekiyor, operasyonel sıcaklığa yakınken yağın büyük kısmı mekanizmaya çekilmiş olacağından karşılaşılan yağ seviyesi yanıltabilir.

emirr69
26-03-2024, 20:39
Hocam senkronmeç dişlisinde sıkıntı olablir mi?