Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : DSG 3.Vitese geçişte yığılma, geç atma



jRMix
07-04-2024, 21:56
Selamlar.
Polo 6R 135bin KM 'deki aracımızda 2 gündür arada yığılma oluyor bugün biraz baktım 2'den 3'e geçerken genelde bayır aşağı giderken hemen geçemiyor yığılma oluyor sonra geçiyor. Manuele alıp 2 den 3 alınca biraz gaz verince 3 yanıp sönüyor geçmiyor ama kendi haline bırakınca geçiyor. Her zaman değil dün1 kez yaptı ama bugün 4-5 kez oldu. Konu DSG olunca pek anladığım konu değil hemen baktırmalı mı yoksa deneyebileceğim bir şey var mı? S'ye alınca sıkıntı yok şıkır şıkır geçiyor

jRMix
09-04-2024, 12:23
3 e atamadığında sıkıntı yapıyor ama arıza ışığı vs. yakmıyor

jRMix
09-04-2024, 20:48
+Güncelleme araç 3 e atamayınca korumaya geçiyor D2 yanıp sönüyor anahtar çıkıyor ama sıkıntı yok 2-4-6 vitesi kullanabiliyorum :D bayram hediyesi oldu bana

Seyfettin777
10-04-2024, 18:18
Benzer bir sorunu Cc'de yaşadık bunlara ek olarak kalkışta 1-2-3 geçişlerinde (her kalkışta 1-2'de mutlaka yapıyordu) aşırı vibrasyon/zırıltı da vardı.

Kalibrasyon yapıldı, bir 25.000km kadar sorunsuz yürüdü ancak sonra 3. Vites tamamen iptal oldu. Mekatronik ve kavrama ile tüp değiştikten sonra düzelmişti.
Bir cihaza bağlandığında hata kodu göstermiyorsa kalibrasyonla idarelik bir çözüm üretebilirsiniz belki en azından bayram vakti sıkıntıya sokmaz diyeceğim ama arıza yaktıysa çok büyük ihtimalle hata kodu da düşmüştür.

jRMix
12-04-2024, 01:44
Zırıltı ve titreme hiç yapmadı. Aslında sorun sadece 3 vitese geçerken başlıyordu. Bazen atamıyordu biraz yığılma oluyordu geçiyordu ama4-5-6-7 de hiç sıkıntı yaşamıyordum ama en sonunda sadece 2.vites kalmıştı serviste şuan pazartesi belli olacak bakalım.

GokhanRS
12-04-2024, 08:41
genelde bu km ler de bu tarz sorunlar çıkınca işin sonunda kavrama yenileme işi çıkıyor dsg de. benim de aracım dsg, önceki aracımda da 135binde kavrama yeniledik. sana yine kıyak geçmiş biz direk yolda kaldık. o zamanlar rusya da baya ucuza kavrama yenilemiştik ama araç çöplüğünde sıfıra yakın araç çoktu, onlardan birinden söküp takıldı o yüzden ucuzdu. Türkiye de masrafı nedir bilemedim.

jRMix
13-04-2024, 13:21
Arızamız P173A çıktı. Ustamız kart arızası dedi. Kartımız söküldü hem şanzıman yağı az çıktı hemde Mekatronik kart daha önce açılmış muhtemelen bikaç vidası yalama olmuş.

Tekrar tamiri deneyeceğiz olmazsa yeni kart olacak heralde. Tavsiyeleriniz nedir?

Seyfettin777
13-04-2024, 20:41
Bence daha binecekseniz değişin, tamirden randıman alan ben pek görmedim.

Açmışken tüpü de kontrol edin derim muhtemelen o da gitmiştir, güçlendirilmiş tüp satılıyor piyasada, sağlam araçta bile güzel bir fark yaratıyor onu da ek olarak tavsiye ederim.

Eworen
14-04-2024, 16:03
Benimkinin ilk kart veya beyin neyse arizasi bu sekilde idi zamaninda iyi niyetten servis degistirmisti
Gecen hafta tik diye yolda kaldim 1 kere vites gecmedi noluyo derken vites gitti saga cektim p ye aldim bi dahada p den cikmadi
Neyse en son yapilacak hatta yapilmayacak sey tamirat
Uzun sure kullanmam deniliyorsa cikma parcasi cok var veya yan sanayi bunlarin omru ve sagi solu belli olmaz zaten orjinalinin bile omru 100k km civarlari genelde
Orjinal parca en temizi ben oyle yaptim bide acilmisken basinc tupunude degisttirdim kafa rahat
Bunlar icin ben 32k TL verdim belki daha asagi yapilabiliyordur bilmiyorum bilginize.

jRMix
17-04-2024, 22:14
Bence daha binecekseniz değişin, tamirden randıman alan ben pek görmedim.

Açmışken tüpü de kontrol edin derim muhtemelen o da gitmiştir, güçlendirilmiş tüp satılıyor piyasada, sağlam araçta bile güzel bir fark yaratıyor onu da ek olarak tavsiye ederim.

Selamlar biraz geç oldu.
Açtık şanzıman yağı biraz az çıktı 0.8L kadar çıktı. Çapaklanma çoktu çapaklar temizlendi kart temizlendi. Basınç tüpü sorun yoktu basınç iyiydi ama hazır açmışken güçlendirilmiş versiyon ile değişti. Şuan sorun yok gibi.

jRMix
17-04-2024, 22:19
Benimkinin ilk kart veya beyin neyse arizasi bu sekilde idi zamaninda iyi niyetten servis degistirmisti
Gecen hafta tik diye yolda kaldim 1 kere vites gecmedi noluyo derken vites gitti saga cektim p ye aldim bi dahada p den cikmadi
Neyse en son yapilacak hatta yapilmayacak sey tamirat
Uzun sure kullanmam deniliyorsa cikma parcasi cok var veya yan sanayi bunlarin omru ve sagi solu belli olmaz zaten orjinalinin bile omru 100k km civarlari genelde
Orjinal parca en temizi ben oyle yaptim bide acilmisken basinc tupunude degisttirdim kafa rahat
Bunlar icin ben 32k TL verdim belki daha asagi yapilabiliyordur bilmiyorum bilginize.

Aslında beni pat diye bırakmadı ama olsun kart arızası sonuçta. Neyse kart açıldı sensör kısmındaki çapaklar temizlendi karta çok işlem yapmadık. Tüp sağlamdı basıncıda iyiydi aslında ama hazır açmışken güçlendirilmişi ile değişti.

Hazır girmişken diğer bakımlarımızı yaptık

+Kalorifer peteği değişti. (Tıkanıktı)
+Yağ bakımı
+DevirDaim ve Triger seti
+Radyatör değişti

Aracı aldığımda Castrol yağ ile yağ bakımı yapmıştık ancak bu bakımda ustam önceki yağ konusunda uyardı sahte olabilir dedi Motul yağ koydu + Liqui Moly Ceratec katkısı ekledi.

Bakalım nasıl olacak. Tek eksiğimiz yazlık lastik.

Seyfettin777
18-04-2024, 00:04
Geçmiş olsun kazasız belasız güle güle kullanın.