Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 TDI CAY Rolantide belli belirsiz düzensizlik sorunu neden yapar?



alensa
16-04-2024, 19:19
Merhaba.

Polo 1.6 tdi araç aldım istanbuldan izmire geldim yolda mola verdiğimde farkettim araç durduğu yerde rolanti kaçırıyor.

Nasıl anlatırım bilmiyorum ama kadranda kesinlikle devir sapması yok sadece aracın önüne geçip dinleyince anlık olarak "dereceli egzantrik" varmış gibi rolanti sesi değişiyor sonrasında normale dönüyor ve olması gerektiği gibi tıkır tıkır çalışıyor.

İnternette adaptasyon vs. gibi şeyler okudum ama çok gerçekçi gelmedi bana. Klimayı açınca da düzeliyor bu arada.

Enjektörle ilgili bir sorun yaşıyo olma ihtimalim var mı yoksa dpf egr emisyon güncellemesi vs. gibi bir şeyden mi yaşanıyor?

Araç 194 bin kmde 10 binde bir özel servis kayıtları var 154 binde triger değişmiş elimdeki bilgiler bunlar.

Bir de son olarak 1.4 hdi dan geçen biri olarak enjektörler biraz şakırtılı gibi geldi bana bu normal midir?

Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Seyfettin777
16-04-2024, 22:12
Çok fazla değişken var, enjektörlerden olabilir püskürtme az veya çoksa rölantiyi bozar, Egr tıkanmış olabilir, maf bozulmuş veya kirlenmiş olabilir, vakum kaçakları varsa hava aldığı için yine rölanti bozulabilir vs.

Bence ilk adımda iyi bir pompacıya gidip enjektörlerin aracın üzerindeki değerlerine bir baktırın motor ısınmışken ne durumdalar ve etraflarında mazot kaçakları var mı, arıza kaydı var mı, var ise nedir.
Devamında kademe kademe ilerlemek daha mantıklı, yoksa daha sorun tespit edilmeden aracın her tarafı kurcalanabilir ki bence öylesi daha kötü.

Şahsi düşüncem yakıt veya havayla ilgili bir sorunu olduğu, enjektör olabilir. Klima açılınca rölantinin toparlaması bana az yakıt aldığını düşündürttü, yine de incelemeden ezbere konuşmak yanlış tabi. Sıcakken geç marş alıyorsa mazot pompası da problemli olabilir, belki rayda yeterli basıncı oluşturamadığı için yakıt beslemesinde sorun oluyordur.

alensa
17-04-2024, 00:15
Çok fazla değişken var, enjektörlerden olabilir püskürtme az veya çoksa rölantiyi bozar, Egr tıkanmış olabilir, maf bozulmuş veya kirlenmiş olabilir, vakum kaçakları varsa hava aldığı için yine rölanti bozulabilir vs.

Bence ilk adımda iyi bir pompacıya gidip enjektörlerin aracın üzerindeki değerlerine bir baktırın motor ısınmışken ne durumdalar ve etraflarında mazot kaçakları var mı, arıza kaydı var mı, var ise nedir.
Devamında kademe kademe ilerlemek daha mantıklı, yoksa daha sorun tespit edilmeden aracın her tarafı kurcalanabilir ki bence öylesi daha kötü.

Şahsi düşüncem yakıt veya havayla ilgili bir sorunu olduğu, enjektör olabilir. Klima açılınca rölantinin toparlaması bana az yakıt aldığını düşündürttü, yine de incelemeden ezbere konuşmak yanlış tabi. Sıcakken geç marş alıyorsa mazot pompası da problemli olabilir, belki rayda yeterli basıncı oluşturamadığı için yakıt beslemesinde sorun oluyordur.

Vakum kaçağı dediniz şimdi aklıma geldi fıslama şeklinde bir ses var motor içinde yüksek ihtimal bir noktada vakumdan kaçak yapıyor olabilir. Ona bakıp çözdükten sonra tekrardan gözlemlemek gerekir gibi. Soğuk ya da sıcak geç marş alma gibi bir durum yaşamadım.