Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw F20 N13 Afr Problemi
selamlar. n13 kodlu f20 aracımda son zamanlarda isteksiz devirlenme ve motorda bi tık fazla ısınma ve gazı bırakınca yığılma gibi sorun yaşıyordum. log aldığımda afr ayarının bozuk olabileceğini farkettim normal çalışmada ve stabil kullanımda afr 14.64, dip gazlamalarda 12.52 değerlerini gösteriyor. fakat dikkatimi çeken gazdan ayağımı çektiğimde 29.26 olup araç aşırı fakire çekiyor gaza basana kadar hep bu değerlerde kalıyor.. bu değerin çok normal olmadığını fazla anormal olduğunu düşünüyorum. sizin görüşlerinizi almak istedim. araçta ki cansızlık gaza geç tepki verme bundan olabilir mi? motora fazladan hava girdiğini düşünüyorum. daha önce böyle sorunla karşılaşan veya değerli fikirleri olan sebeplerini benimle paylaşırsa mutlu olurum. saygılarımla.
normal gazlarken ve gazdan ayağımı çektiğimdeki log fotoğrafları aşağıdadır.
https://r.resimlink.com/wUFTM0WQ4je.jpeg (https://resimlink.com/wUFTM0WQ4je)
https://r.resimlink.com/LZUD6OAigSxt.jpeg (https://resimlink.com/LZUD6OAigSxt)
Ayağını gazdan çekince motora benzin gitmediği için bu değer normal olabilir mi?
Ayağını gazdan çekip, viteste iken devirin rolanti devrine kadar düşmesini bekledin mi hiç?
Zamanında benim widebandda da ekranda --- yazıyordu. Herhalde ölçüm aralığı dışında kaldığı için.
Ayağını gazdan çekince motora benzin gitmediği için bu değer normal olabilir mi?
Ayağını gazdan çekip, viteste iken devirin rolanti devrine kadar düşmesini bekledin mi hiç?
Zamanında benim widebandda da ekranda --- yazıyordu. Herhalde ölçüm aralığı dışında kaldığı için.
cevap için öncelikle teşekkürler. evet bekledim gaza dokunmadığm sürece 29lu değerlerde kalıyor.hatta gaza hiç basmadım araba durma noktasına geldiğinde o zaman tekrar 14.4 lere geldi. dikkatimi bişey daha çekti bu durumdayken gaza bastıkça yükselen bmwde ki power göstergesi sanırım bu şekildede takılı kalıyor. durum normalmi anormal mi çözemedim valla. eskiden bunu yapmıyordu. anlamaya öğrenmeye devam ediyorum teşekkürler.
https://r.resimlink.com/XdA69nDpUrl.jpeg (https://resimlink.com/XdA69nDpUrl)
turboman
27-04-2024, 12:21
Sürüş esnasında devir 1 devirin altına inene kadar gaz vermezseniz enjektörler yakıt vermez bu tüm enjeksiyonlu arabada geçerlidir,ondan dolayı fakire hatta fakfakire düşer ;) buda normaldir. Bide fakire düşen araç daha az ısınır sizinki fazla ısınıyorsa başka birşey vardır.
Turboya giden hava hortumunu kontrol edin, yırtılması kronik
Turboya giden hava hortumunu kontrol edin, yırtılması kronik
artı olarak motorun üstündeki plastik kapağa takılan vakum hortumunuda kontrol edin. yerinden çıkmış olabilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.