PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzoz Manifoldu Kýzarmasý



Pasha37
08-05-2024, 16:11
Merhaba;

1.2 Tsı 105 HP CBZ motor kodlu bir araç kullanıcısıyım.
Bu Motor Ea111 Ailesinin Giriş seviyesi olan, 8 Valf versiyonu çokta bilinmez Güncelde 200.000 KM

Problemim;
Araç yük altındayken devirli kullanıldığında belli belirsiz turbo wg klapesinin çevresinde ve egzoz manifoldunun turboya giriş kısmındaki dirsekte kızarma mevcut.

https://i.hizliresim.com/jgxm6lc.jpeg (https://hizliresim.com/jgxm6lc)

Katalizörün Dolu yada hasarlı olabileceğini düşündüğüm için Downpipe yaptırdım akışı hızlandırmak amacıyla kızarma azaldı fakat yinede devam ediyor.

Yazılımdan şüphelenip Stock dosyaya çevirdim Problem devam etti.

Yetkili Servis;
1= (Püskürtme Pompası ) Emme kısmına karter havalandırmadan ve fren merkezinden gelen valflerde hava kaçağı olduğunu yanmayı bozduğunu düşündükleri için parça sipariş edildi ve takıldı problem çözülmedi.

2= Silindir kapağında kaçak olmadığını basınç testi yaparak teyit ettiklerini belirttiler.

3=Ateşleme Bobini & Bujileri Yağ soğutucu ve kütüğü değiştirdik yine yetkili serviste

4= Serviste Motor Yazılımı yeniden Güncellendi

5= Turbo Egzoz ve Emme kısımları kontrol edildi Sağlam

Sonuç olarak ;
Sıkıştırmalarda normal olduğunu söylediler en sonunda fakat bu durum beni tatmin etmedi.

Elm ile araca bağlanıp
Cat.B1S1 ile değer takibi yapıyorum

700 bandında takılıyor
Yük / Boost Altında 820/870 lere kadar çıkıyor.

Stock Dosya Turbo Boost 0.85 basıyor

AFR
Rolanti 14.6
Yarım Gaz 130 Km Hızlarda 12/14 Arası
Devir sonlarına Doğru 10.3 / 11 Gibi değişken değerler mevcut

https://i.hizliresim.com/ig45ovb.jpeg (https://hizliresim.com/ig45ovb)

Kısa Video

IMG_9462.mov | Files.fm. (https://files.fm/u/mwqcvfxabd)


Performans olarak bir kayıp söz konusu değil hissedilir birşey yok en azından.
Tecrübelerinizi yada önerilerinizi dinlemeye hazırım teşekkürler.

220T
08-05-2024, 19:30
Susturucu var mı araçta? Onu kontrol ettiniz mi?

Pasha37
08-05-2024, 19:38
2 Adet Susturucu var arkada egzozcu Engin abi kontrol etti sağlam demişti.

207_TR
08-05-2024, 23:17
Çok sıkıştırdığımda Mini Cooper s salyangozu nar gibi kızarırdı :)
Bence normal

mikelazi
09-05-2024, 15:51
Cat.B1S2 derecesi ne aracın???

aderinkaya
09-05-2024, 19:24
Bütün herşey normal. Turbo kızarır yük altında veya gazlamalı kullanımlarında. Yağ sıcaklığınız da normal değerlerde ise korkulacak bir şey yok. Bu kızarıklık normal kullanımda olsa idi evet değiştirdiğiniz kontrol ettirdiğiniz şeylerden şüphelenilebilirdi.

CüneytIşıkkent
10-05-2024, 07:59
207 Rc de de sıklıkla bu kızarıklık oluyordu.

Pasha37
11-05-2024, 14:15
Cat.B1S2 derecesi ne aracın???

Normal Kullanımda 650/750 arası
Yükte 850 rahat oluyor 900 gördüm dün.

Pasha37
11-05-2024, 14:17
Anladım problemsiz binilir diyorsun yani ?

mikelazi
11-05-2024, 17:30
Normal Kullanımda 650/750 arası
Yükte 850 rahat oluyor 900 gördüm dün.

bu sıcaklıklar normal sıkıntı yok.


900 derecede manifold kızarıyormu yine???

Pasha37
13-05-2024, 01:12
800 üstünde direk kırmızı oluyor video paylaşmıştım Gece tabi çok daha belli nar gibi.
Sensör turbo çıkışından yaklaşık 1 / 1.5 karış sonrasında bu arada

Fatih06ank
16-05-2024, 10:14
800 DERECEDE demir tabiki kızarır 1000 dereceyi geçmeye başladığında erimeye başlar. Sizin tüm değerleriniz normal görünüyor. Aynı kızarma olayı VW nin 1.8T araçlarında da o derecelerde istisnasız oluyor. Bahsettiğiniz parçalar döküm olduğu için kızarıyordur, EGT yükselince gazı kesip aracı biraz soğumaya bırakın, devam...