Orijinalini görmek için tıklayınız : 200.000 bakımı
burcinkarabacak
04-07-2024, 13:55
selamlar,
malumunuz passat ile yolları ayıramadık. bu gidişle de uzun süre kullanacağım gibi :D araç 200.000 km ye dayandı. bu km de 1.6 dizel araca hangi bakımların yapılması nelerin değişmesi / kontrol edilmesi gerekir. tecrübeli arkadaşların desteği için şimdiden teşekkür ederim.
saygılarımla
Seyfettin777
04-07-2024, 14:12
Enjektör-pompa grubu önemli o kilometrelerde, enjektörler sökülüp test sehpasına bağlanıp püskürtme değerleri kontrol ediliyor, sıkıntı yoksa temizlik ve kalibrasyondan sonra geri takılıyor ya da duruma göre mekanik müdahale yapılıyor.
Pompa ve rail basıncı da önemli dizel pompa servislerinde bu değerleri kontrol edip durumu anlayabiliyorlar bence ilk bunlara baktırın iyi bir serviste.
Bu aşamadan sonra turbonun durumu önemli, milde aşınma/yağ verme muhabbeti varsa runaway(ambaleye kalma) bir zaman sonra kaçınılmaz, onu da kontrol ettirmekte fayda var. Dpf kül durumu yüksekse ona da özen göstermenizi tavsiye ederim.
Bunların haricinde 200k+ üstünde benim kendi şahsi tecrübeme göre tabi her araçta aynı olmaz muhtemelen ancak motor kulakları gitmişti, değişince çok fark etti. Araçta yağ kaçağı vardı, arka krank keçesinden atıyormuş onu değiştirdik, bir de son olarak termostat-devirdaim ikilisi sorun çıkardı, tam sorun da denemez ustaya triger değişirken devirdaimi de değiştirmesini söyledim, araç yola gidecekti ve teslim alırken "iyiydi değiştirmedim" demesine rağmen üstünde durmadık. 10k-15k kilometre geçtikten sonra araç aniden su eksiltip hararet yaptı, devirdaimi değiştirdik yolda bir yerde ancak 200km sonra aynı gün yine su boşalttı, termostat muhafazası sıcaktan çatlamış yolda tamamen parçalandı, benim aklıma gelenler bunlar. Araç 1.6 Tdi Golf 7'ydi, o yüzden ön takım kısmına yorum yapmadım belki farklılardır.
Enjektör / pompa / turbo bunlar muayne edilmeli
aposport
09-07-2024, 13:53
Her 100.000 KM de bir AKS ların sökülüp bakımının ve balansının yapılması
Dpf var ise üstunde doluluk orani kontrol edilmeli sık sık jenerasyon yapmasi turbo icin rahatsiz edici bir durum olabilir, enjektorlerinde degerleri vagcom veya odis uzerinden kontrol edilebilir.
selamlar,
malumunuz passat ile yolları ayıramadık. bu gidişle de uzun süre kullanacağım gibi :D araç 200.000 km ye dayandı. bu km de 1.6 dizel araca hangi bakımların yapılması nelerin değişmesi / kontrol edilmesi gerekir. tecrübeli arkadaşların desteği için şimdiden teşekkür ederim.
saygılarımla
Değişmediyse 4 Amortisör. Ön takım kontrolü
Motorla ilgili arkadaşlar yazmış zaten.
Ben de bakımlarını düzenli yaptırdığım golf 7 1.4 tsi manuel için önerilerinizi bekliyorum sayın arkadaşlar. km 210bin oldu. 180 binde trigeri değişirdim. 120binde ön fren kaliperlerini, 180 binde arkayı değiştirdim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.