PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TSİ IHI hybrid İat sorunu



Resul911
23-07-2024, 17:30
Merhaba;

Aracım golf 7 1.4 tsi 140hp ıhı hybrid (aftercooler) dp, egsoz, k&n kutu içi filtre % 10-15 eth. ekliyorum. Turbo basıncı 1.5 cont avans 10 derece
Kayseri de yaşıyorum (rakım 1070) mart ayında hava 5 derece iken iat max 51 dereceyi görüyordu. Dbn 100-200 süresi -1.3 eğimde 15,5 sn koşuyordu.

turboyu hybrid yaptık dan sonra hava 24 derece iken, iat 66 dereceye çıkıyor.
basınç 1.5 cont yürürken 52 derece üstünde basıncı kısıyor 1.2 ye düşüyor. wv racing filtre taktım iat hiç değişmedi. motul mocool radyatör soğutucu koydum aftercooleri söktük temizledik ama sıcaklık düşmedi. met kit taktık dan sonra sıcaklık yine aynı 60 üzerine çıkıyor. Basınç kısmaz oldu fakat avans kısıyor. araç yine eski sürelerini çıkaramıyor.
met kitin nozzle turboya yakın yere montaj ettik. kelebeğe yakın yere alsak fark eder mi ?

tecrübeli kişilerin yardımını rica ediyorum.

aderinkaya
23-07-2024, 19:30
Merhaba :) Sorun aftercooler. İat düşürmek istiyorsan aftercooler'ı intercoolera dönüştürmek yada aftercoolerın radyatörünü ayırmak gerekiyor. Aynı sorun bendede mevcut ıhı 38mm hybrid turbom var. Filtre dp buji bobin wg dv pompa benzini+%5eth ile yürüyorum. Senin kadar 1,5 bar açmadım tabi ama iat düşmedi düşmediği için retard veriyor iat yükseldikçe hele arka arkaya sıkmaya hayatta gelemiyor. Aftercooler temizledim, antifiriz değiştim filtreye direk sis farının oradan boru çektim banamısın demedi. Şuan aklımda 12v devirdaim pompası alıp öne bir radyatör daha takıp aftercooler borularını o radyatöre bağlamayı düşünüyorum. Aracın kendi radyatöründen aftercoolera gelen boruları bir birine bağlayacağımki devirdaim kesilmesin. 12v deirdaim pompasını da büyük ihtimalle sigortadan bir yerden çekeceğiz araç çalışır çalışmaz devreye girecek.

Resul911
24-07-2024, 12:54
Merhaba :) Sorun aftercooler. İat düşürmek istiyorsan aftercooler'ı intercoolera dönüştürmek yada aftercoolerın radyatörünü ayırmak gerekiyor. Aynı sorun bendede mevcut ıhı 38mm hybrid turbom var. Filtre dp buji bobin wg dv pompa benzini+%5eth ile yürüyorum. Senin kadar 1,5 bar açmadım tabi ama iat düşmedi düşmediği için retard veriyor iat yükseldikçe hele arka arkaya sıkmaya hayatta gelemiyor. Aftercooler temizledim, antifiriz değiştim filtreye direk sis farının oradan boru çektim banamısın demedi. Şuan aklımda 12v devirdaim pompası alıp öne bir radyatör daha takıp aftercooler borularını o radyatöre bağlamayı düşünüyorum. Aracın kendi radyatöründen aftercoolera gelen boruları bir birine bağlayacağımki devirdaim kesilmesin. 12v deirdaim pompasını da büyük ihtimalle sigortadan bir yerden çekeceğiz araç çalışır çalışmaz devreye girecek.

Orijinal soğutma sistemini bozup cooler eklemek istemiyorum. Met kit neden yeterli soğutamıyor anlam veremiyorum

aderinkaya
25-07-2024, 19:55
Orijinal soğutma sistemini bozup cooler eklemek istemiyorum. Met kit neden yeterli soğutamıyor anlam veremiyorum

İntercooler'a dönmek istemiyorsan kesme biçme yapmadan aftercoolera ek radyatör takabilirsin ön panele. Kullanacağın 3 parça var. Hortumları bir birine bağlayacak ara parça, radyatör 12v devirdaim pompası.
Ara parçayı parçacıdan su flanşı T boru dersen 200 TL ye verirler. T boruyu aftercoolera kendi radyatöründen gelen giden suyu bağlayarak bypass edeceksin. Radyatör bu gün 2000 TL falan montajı boruları ile 5000 TL tutsun. Devirdaim pompasıda elektrikçiye vereceğin bağlama parası ile 1000 TL tutsun. :)

Metanol niye yeterli olmuyor kısmına gelecek olursak; vagcom bağlayınca radyatöre giren su ve çıkan su sıcaklığını okuyabiliyorsunuz. Çıkan su aftercoolera gidiyor onun sıcaklığının yüksekliğini görünce anlarsınız :)

//EDİT

Geçtiğimiz günlerde aracın tampon ön panel vs hepsini söktüm gördüm ki aracın aftercoolerını soğutmak için ayrı radyatörü varmış. Yani boşuna aftercooler ile aracı soğutmaya çalışmayın :) İntercooler dönüşümü şart :)

MeRtCaN
26-07-2024, 17:48
Ne yazkkı ea211 lerın genel problemı

aftercooler ısındınmı gerı sogumadıgı ıcın bu problem yasanıyor

bende kendı aracımda cok ugrastım ıat dusurmek ıcın

ıntercooler takmak ıstemıyordum aftercooler ıle devam etmek ıstıyordum

ılk once aftercooler ın suyunu ayrdım ayrı bır pompa ıle kendı ıcınde devırdam yaptırdım ılk etepda cok ıyı oldu ama su yıne ısınınca sogumaya basladı

o sısteme ayrı bı radyator koyup suyu sogtuabılırdım yapanlar vardı ornegını gordum ama

ıntercoolera gecmek daha mantıklı oldu


ıntercooler sıstemını yaptık ama emme ıcınde aftercoolerı sokmedım
ne yazkkı ıat yıne cok yuksek kaldı dusuremedık

daha sonra emme ıcındekı aftercoolerı sokup plate yaptım

ıs20 setup aracım

35 derece ıat da gazlarken methanol ıle 30/32 derece goruyorum ıat

aderinkaya
26-07-2024, 19:49
o sısteme ayrı bı radyator koyup suyu sogtuabılırdım yapanlar vardı ornegını gordum ama


Tam olarak özet bu. Bunu yapmadan soğutmanın imkanı yok aftercooler'ı. Ya bu yada intercooler dönüşüm. vw aftercooler ile uğraşacağına öne 6litre bir intercooler koysa bu setupta hiç böyle dertlerimiz olmayacaktı :)

Hatta 160lık sciroccolarda intercooler var. Onların intercoolerı direk öne oturur diye düşünüyorum