Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.3 Multijet Turbo Kesiyor Açıyor
Senol Demirağlı
20-10-2024, 12:59
Herkese merhaba.1.3 Euro 4 Fiorino aracım var.Stage1 yazılımım mevcut.Geçen sene aracımın ağır bakımı yapıldı.Egzoz manifold contasıda değişecekti ve o kadar parça sökülmüşken turboyuda söktürüp bakıma verdik.Turbo da bir problem görünmüyordu geri takıldı.Fakat o günden sonra aracımda tapagaz düz yolda 1bar basarken aracım 6 7 saniyede bir 0,7 0,6 barlara düşüyor 5 saniye sonra tekrardan 1 bara çıkıyor 10 saniye sonra tekrar aynı problem yaşanıyor.Turbocuyla tekrardan görüştüğümde bir problem görünmediğini söyledi.Böyle bir sorun yaşayıp çözümünü bilen var mıdır?Veya izmir içi turbocu önerisi olan?
livaneli
20-10-2024, 20:23
Herkese merhaba.1.3 Euro 4 Fiorino aracım var.Stage1 yazılımım mevcut.Geçen sene aracımın ağır bakımı yapıldı.Egzoz manifold contasıda değişecekti ve o kadar parça sökülmüşken turboyuda söktürüp bakıma verdik.Turbo da bir problem görünmüyordu geri takıldı.Fakat o günden sonra aracımda tapagaz düz yolda 1bar basarken aracım 6 7 saniyede bir 0,7 0,6 barlara düşüyor 5 saniye sonra tekrardan 1 bara çıkıyor 10 saniye sonra tekrar aynı problem yaşanıyor.Turbocuyla tekrardan görüştüğümde bir problem görünmediğini söyledi.Böyle bir sorun yaşayıp çözümünü bilen var mıdır?Veya izmir içi turbocu önerisi olan?
2013 500l var , 1.3 multijet. Arabalardan biraz anladığım halde Marmaris Dynobil'de expertiz yaptırıp aldık. Her şey orijinal dendi. Beş altı ay sonra kesmeye başladı, arıza ışığı yakmıyor. Bilgisayarda EGR arızası göründü, söküp temizledim. Tapalanmış olduğunu gördüm. Tapayı çıkardığım halde makinede aynı arıza görünüyor ama ışık yakmıyordu. EGR'yi orijinalle değiştirdim, yine aynı.Map değiştirdim, aynı numaralı MAF taktım yine aynı.Araba yolda 80-90 giderken birden kesiyor, üç beş saniye sonra tekrar asılıyor. DPF tıkanmıştır diye bakınca içinin boşaltılmış olduğunu gördüm. İzmir'de bir ustaya daha götürdüm.Büyük ihtimalle EGR iptali, DPF boşaltma yapılıp yazılım atılmış ama araba yazılımı unutmuş, dedi.Çıkma DPF vs ile masraf 25-30 bin civarı orijinale döner , sonra çözüm üretiriz diyince öyle bıraktım. MAF'ın soketini söktüm, araba kesme yapmıyor artık, sadece arıza ışığı yanıyor.
Turbo ya da wg'de sorun yok, onu da kontrol ettim/ettirdim. Uzun lafın kısası MAF sensörünün soketini söküp bir deneyin, bırakın arıza ışığı yaksın.
[QUOTE=Senol Demirağlı;8799512]Herkese merhaba.1.3 Euro 4 Fiorino aracım var.Stage1 yazılımım mevcut.Geçen sene aracımın ağır bakımı yapıldı.Egzoz manifold contasıda değişecekti ve o kadar parça sökülmüşken turboyuda söktürüp bakıma verdik.Turbo da bir problem görünmüyordu geri takıldı.Fakat o günden sonra aracımda tapagaz düz yolda 1bar basarken aracım 6 7 saniyede bir 0,7 0,6 barlara düşüyor 5 saniye sonra tekrardan 1 bara çıkıyor 10 saniye sonra tekrar aynı problem yaşanıyor.Turbocuyla tekrardan görüştüğümde bir problem görünmediğini söyledi.Böyle bir sorun yaşayıp çözümünü bilen var mıdır?Veya izmir içi turbocu önerisi olan?[/QUOTE
ıntercooler hortumlarında basınç altında değilken gözükmeyen bir patlağın var. yüke binince o delik açılıyor ve basınç kaçırıyor. sonra sen ayağını gazdan çekince tekrar büzüşüp normale dönüyor.
Herkese merhaba.1.3 Euro 4 Fiorino aracım var.Stage1 yazılımım mevcut.Geçen sene aracımın ağır bakımı yapıldı.Egzoz manifold contasıda değişecekti ve o kadar parça sökülmüşken turboyuda söktürüp bakıma verdik.Turbo da bir problem görünmüyordu geri takıldı.Fakat o günden sonra aracımda tapagaz düz yolda 1bar basarken aracım 6 7 saniyede bir 0,7 0,6 barlara düşüyor 5 saniye sonra tekrardan 1 bara çıkıyor 10 saniye sonra tekrar aynı problem yaşanıyor.Turbocuyla tekrardan görüştüğümde bir problem görünmediğini söyledi.Böyle bir sorun yaşayıp çözümünü bilen var mıdır?Veya izmir içi turbocu önerisi olan?
Araç bir hata kodu veriyormu? test cihazıyla baktınızmı?
Boost limite takılıyorsa benim turbo emulator sorunu çözecektir,
yüzlerce takıldı
https://www.techturkey.com/forum/maxigauges/129196-_turbo_emulator.html
Senol Demirağlı
27-10-2024, 11:56
2013 500l var , 1.3 multijet. Arabalardan biraz anladığım halde Marmaris Dynobil'de expertiz yaptırıp aldık. Her şey orijinal dendi. Beş altı ay sonra kesmeye başladı, arıza ışığı yakmıyor. Bilgisayarda EGR arızası göründü, söküp temizledim. Tapalanmış olduğunu gördüm. Tapayı çıkardığım halde makinede aynı arıza görünüyor ama ışık yakmıyordu. EGR'yi orijinalle değiştirdim, yine aynı.Map değiştirdim, aynı numaralı MAF taktım yine aynı.Araba yolda 80-90 giderken birden kesiyor, üç beş saniye sonra tekrar asılıyor. DPF tıkanmıştır diye bakınca içinin boşaltılmış olduğunu gördüm. İzmir'de bir ustaya daha götürdüm.Büyük ihtimalle EGR iptali, DPF boşaltma yapılıp yazılım atılmış ama araba yazılımı unutmuş, dedi.Çıkma DPF vs ile masraf 25-30 bin civarı orijinale döner , sonra çözüm üretiriz diyince öyle bıraktım. MAF'ın soketini söktüm, araba kesme yapmıyor artık, sadece arıza ışığı yanıyor.
Turbo ya da wg'de sorun yok, onu da kontrol ettim/ettirdim. Uzun lafın kısası MAF sensörünün soketini söküp bir deneyin, bırakın arıza ışığı yaksın.
Hocam teşekkür ederim.Sorun maf sensöründen çıktı.
livaneli
27-10-2024, 19:34
Hocam teşekkür ederim.Sorun maf sensöründen çıktı.
Rica ederim. Değiştirdiniz mi MAF'ı , Yoksa soketi sökünce düzeldiği için arızalı parçanın MAF olduğu sonucuna mı vardınız?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.