Orijinalini görmek için tıklayınız : Prizli hybrit araçlar hakkında
Mivec_4G63
31-10-2024, 11:43
Prizli hybrid teknolojisi tüm dünyada yayılmaya başladı. Kimileri mantıklı diyor, kimileri çok gereksiz diyor.
Araç 80-100 km menzil aralığında sadece elektrik tüketimi yapıyor. (Haricen bataryası şarj edilebiliyor)
Karma tüketimde yaklaşık 1000 kilometrelerden bahsediyorlar.
Merak ettiğim hususlar, 1000 kilometrelik bir yolda, aracın bataryasının bitme durumu olur mu? bu ihtimalde haricen şarj etmek gerekir mi? Yoksa batarya boş da olsa bu araç gideceği yere sorunsuz şekilde gider mi?
Kanaatim tamamen elektrik araçlar daha mantıklı ancak şuan için şarj istasyonları çok yaygın değil. Siz ne düşünüyorsunuz
eminkilic61
31-10-2024, 12:43
Merak ettiğim hususlar, 1000 kilometrelik bir yolda, aracın bataryasının bitme durumu olur mu? bu ihtimalde haricen şarj etmek gerekir mi? Yoksa batarya boş da olsa bu araç gideceği yere sorunsuz şekilde gider mi?
evet, batarya bitiyor. bataryanın bittiği yerde içten yanmalı motorla çalışmaya ve gitmeye devam ediyor. yolda giderken de batarya şarj oluyor.
evet, batarya bitiyor. bataryanın bittiği yerde içten yanmalı motorla çalışmaya ve gitmeye devam ediyor. yolda giderken de batarya şarj oluyor.
Emin peki normalde 7 litre tüketecek araç 8 litre benzin tüketiyor gibi bir durum oluyor mu şarj olma modundayken?
Yoksa tamamen atıl atık enerji ile mi şarj etmeye programlı?
Yani x kilometrede batarya doluyor, normal benzinli araç gibi tüketiyor diyebilir miyiz?
Bir de hiç şarja bağlanmasa ne oluyor akü ömrü açısından?
eminkilic61
31-10-2024, 13:32
Emin peki normalde 7 litre tüketecek araç 8 litre benzin tüketiyor gibi bir durum oluyor mu şarj olma modundayken?
Yoksa tamamen atıl atık enerji ile mi şarj etmeye programlı?
Yani x kilometrede batarya doluyor, normal benzinli araç gibi tüketiyor diyebilir miyiz?
Bir de hiç şarja bağlanmasa ne oluyor akü ömrü açısından?
markadan markaya teknoloji değişiyor ama çoğu Rejeneratif frenleme ile şarj ediyor olmalı.
Nissan ise içten yanmalı motoru jeneratör gibi de kullanıyor ama yakıtta fark oluyor mu o kadar hakim değilim.
En çok dur kalk trafikte fark ediyor. Debiyaj yada benzeri sistemler ile ilk hareketin sağlandığı en verimsiz içten yanmalı moduna göre elektrik ile ilk hareketi aldığı için baya düşüyor ortalama yakıt.
Plugin Hybrid yani prizli :)
Şuan ki sistemde en mantıklılardan birisi.
Sakin sürüşlerde, şehir için sürüşlerde bataryadan enerji ile elektrik motoru hareket veriyor.
Tork-güç gerektiren anlarda içten yanmalı devreye giriyor.
Markadan markaya değişmekle beraber tam gaz yapmadığın sürece yeni araçlar yüksek süratlere de çıkıyor.
Şarj ı frenleme, salınım anlarında yapıyor. Salınım anında ne kadar kompresyon yaptırıp yaptırmayacağını modlarla ayarlayabilirsin bazı markalarda.
Plugin Hybridlerde hızlı şarj her markada yok galiba, çoğu ev elektriği ile şarj oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=92HUYXkK1pY
Dolubatarya geçen günlerde uzun uzun anlattı bu prizli hibrit muhabbetini.
Elektrikli araçlar için değer verdiğim kanallardan bitanesi.
mimarsertac
31-10-2024, 15:02
Plug-in Hybrid Almanya´da trend kaybediyor. Mantikli degiller, cok km yapamiyorlar. Evde sarj imkani olan icin yine mantikli ama disarida elektrik ucuz degil(Almanya icin konusuyorum). Uzun yolda yakitli otomobile göre agirlik dezavantajindan dolayi daha fazla yakit tüketiyor. Bir cok sirket burada artik sirket araci olarak alinmasina izin vermiyor. Bu araclarin asil cikis sebebi zaten sirket araci olarak alindiginda kullanicisina vergi avantaji olmasi. 2.eli cok deger kaybediyor, mesela E300 hybrid E200 benzinliden ucuza gidebiliyor. Bazi araclarda bagaj hacmi baya kücülüyor örnegin Golf ya da Mercedes A serisi. Ben bu sebeplerden evde de sarj imkanim oldugu icin Tesla tercih ettim. Evde sarj imkanim olmasa benzinli alirdim.
CloudGrey
31-10-2024, 15:04
plug in pek gerekli değil ,
düz hibritler zaten 3-4 litre geziyor .
corolla 43 litre depo ile 800 km yapıyor.
hele şu ; Alfa Romeo Junior Ibrida (https://www.alfaromeo.com.tr/arac-modelleri/junior-ibrida)
eğer bir japon kadar olay hakim oldularsa , sallarlar piyasayı
individual
31-10-2024, 15:07
prizli hybrit'de ben şunu gördüm çoğunlukla.evde yada dışarda şarj etmeniz gerekiyor.bittiğinde giderken evdeki prizle şarj edilmiş gibi şarj edemiyor.şarj edemediği içinde yolda size ekstra batarya elektirik motoru ağırlığı vermiş oluyor.
şuan için gördüğüm eskiden'den kullandım en mantıklısı toyota hybrid modeli şehir içi trafikde çok avantajlı uzun yoldada rakipleri benzinli kadar yakıyor ve pili bitse dahi çok çabuk doluyor.
Herkesin kullanım amacına şeklinde göre mantıklı - mantıksız olarak değişir.
Evden işe işten eve mantığında şehir içi kısa mesafelerde gayet iyi. Hiç benzin devreye girmeden gider gelirsiniz, akşamdan akşama şarj edersiniz.
phoenixs
31-10-2024, 17:05
plug in hybrid çok çok çok mantıklı ev yada işyeriniz de şarj imkanınız var ise
1. olarak aracı şarj edip 50-100 km araca göre değişir bedava ya yakın gidebiliyorsunuz.
2. olarak bu araçlar tam güç modunda genelde 4 çeker moda geçiyorlar ve 0-100 değerleri 4-7 saniye arası değişiyor.
3. olarak uzun yolda ağırlıkdan dolayı minimal bir dezavantaj olabilir.Aktif uzun yola giden birinin zaten muhtemelen 2. bir arabası daha vardır.
4. olarak batarya bitse dahi araba mild hybrid moduna geçiyor yani sizi yine yarı yolda bırakmıyor.Az yakmaya devam ediyor.
şu anda ilgimi çeken 2 tane phev araç var
alfa romeo tonale q4
bmw x1 xdrive30e
bence kıymetleri bilinmiyor ülkemizde değer görmüyor.
en azından prizli hibritler ile kafan rahat uzun yola basıp gidebiliyorsun.
Plug in Hybrid bir kac arac gecti elimden...
Mitsubishi Outlander
Kia Optima
Chrysler Pacifica
Iyi aile cocugu, derslerine calisan, duzenli bir tipseniz inat edip kullanabilirsiniz :) Ise yada gidecegi yere son anda giden, duzensiz, usengec birisi iseniz bosuna durur kenarda o prizli olayi, saj etmek zulum gelir :)
30-50km gidiyorlar genelde. Eger takip etmezseniz bir sure sonra 'ya zaten araba hybrid' deyip bunu pek kullanamazsiniz...
Amerika'da evler genelde mustakil. Burada elbetta daha kolay kullanmak ama Chrysler Pacificayi kardesime verdim. Apartmanda kaliyor. Sarj etme ozelligini hic kullanamiyor.
Mustakil ev+ gunluk az kullanimla ise gidip gelmek icin neden olmasin...
şahsen bende yurtdışı iş gezilerimin 2-3ünde plug in hybrid sürdüm ve şahsi fikrim:
şehiriçi ağırlıklı sürüyorsanız dehşet mantıklı ister hybrid sürün ve içten yanmalının çok yaktığı kalkışa destek vererek ort şehiriçi yakıtını çok düşürsün , ister tamamen elektrikli işe gidin gelin mesafeniz aracın sadece elektrikli menzilinden kısa ise direkt vardığınız noktada şarj edin sıfır yakıt tüketin.
karma sürüyorsanız bu avantaj yine var ama biraz törpüleniyor
uzun yol,otoban vs sürüyorsanız şahsi fikrim asla değmez özetle sürüş stil ve şartlara çok bağlı ama doğru koşullarda cidden oldukça keyifli olabiliyor
Yeni mg hs test ettim, yakıt tüketimi için 1000km bir depo iddaaları var 2 ton bir araç için. Şirketin test aracının ortalaması 4.9 litre ve bilirsiniz kimin bindiği belli değil test aracı olduğu için. Bindiğim zaman inanamamıştım gerçek kullanınca bir depo ile ne gider merak etmedim değil.
Plug in lerin yakıt ekonomisi ve menzil dışında en büyük artısı performans aslında
200 ya da 300 lü beygirlere ulaşan güçlerden bahsediyoruz 1.3 - 1.5 motorlarla. Kim istemez şu an düşük hacim az yakıt tüketimi ve yüksek performansı:)
mild hybridlerde performans maalesef çok olmuyor ama plug in hybridlerin en büyük artısı elektrik motor sayesinde sundukları ekstra güç.
Ben şahsen hiç düşünmem plug in hybrid alırım sırf bu sebeple. Genelde mild hybridler öndne çeker olmasına rağmen plug in hybridler 4 çeker oluyor ki bu da bence başka bir artısı.
benim sürüş tarzıma ve beklentime göre full elektrik bir araç yerine plug in hybrid araç çok mantıklı.
AlwaysFast
01-11-2024, 12:46
1.5 sene olacak tesla long range kullanıyorum. Elektrikli olsun phev olsun bu araçlar gereksiz araçlar. Tek mantığı vergi diliminden oluyor. phev'ler için devlet teşviği çıktı ***** %30 vergi olabiliyor. Bu gruba giren araçlar bu niyetle tercih edilebilir. Bunun dışında çıplak fiyatları ile misal model y ile mercedes e serisi aynı para iken mazhar osmanlık olmadığım vaziyetçe model y tercih etmem.
Eklemekte fayda var...
Genellikle motor kulaklarinda sorun yasadik benim aldigim modellerde. Motor kulaklarini cabuk deforme ediyorlar.
IbizaFR150
05-11-2024, 07:59
Bir araç düşünün, şehir içinde elektrikle, uzun yolda her iki motorla giden, 4 çeker çekişi olan ve 300hp civarında gücü olup uzun dönem ortalama yakıtı kullanıma göre 3-5lt olan.. Araçla bir tecrübesi olmayıp gelip “saçmalık,gereksiz” vs diyenleri ciddiye almaya gerek yok, onlar dizel kullansınlar.
Tasarruflu ve performanslı olmasının yanında benzinli motorunu az kullandığı için motor ömrü de artıyor. Yorumlarda testlerde falan sarj etmeme gibi şeyler konuşuluyor, esas saçmalık kısmı burada. Bir insan sarj etmeyecekse neden sarjlı araba alır? Yoruma bile gerek yok…
Benim evimin yakınında 5 adet istasyon var, iş yerinde de var dolayısıyla sarj sorunum yok, hergün kullanırsam 3 günde 1 sarj ediyorum 70-80 tl ye dolup kullanıma göre sadece elektrikle 50-60km götürüyor, şehir içinde gayet yeterli. En son 3 hafta önce benzin almıştım hala çeyrek depo duruyor…
Elektrikli araçlar da ilk çıktığında hep aynı zihniyet tarafından aşağılandı, insanların bu tipleri ne kadar ciddiye aldığı yollardaki elektrikli ve hybrid araç sayısından belli.
Merak edenler için konusunu açmıştım.
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/246216-alfa_romeo_tonale_1_3_phev_280hp_awd.html?highligh t=
Aralarda çok güzel yorumlar var, beğendim zaten :)
Elektrikli ve hibrit konusunda çok benzer düşünüyorum. Gereksiz, mantıksız diyenlerin kullanım amaçları ile uymuyor galiba, tek söyleyebileceğim "kişilerin kendi fikirleri" olduğudur.
Bazıları da direkt "önyargılı" mesela. Böyle statükocu arkadaşlarım çok var. Telefonunu değiştirmez, bilmemne yapmaz, o olmaz, buna hayır der falan. Huysuz ihtiyar diyorum ben onlara :)
Yeniliğe, yeni teknolojilere meraklı ve seven biri olarak bu araçları yakından takip ediyorum.
İlk aşk Volvo XC90 T8 Recharge ile başladı, baktık ulaşılmaz, XC60 T8 Recharge olsun dedik :P :D
BMW X1 xdrive30e ve Tonale 1.3 Hibrit (@phoenixs 'e göz kırpıyorum buradan :))
Alfa Junior Ibrida da olur mesela...
Şirket için mantıksız kısmını da bilemedim mesela.
Arkadaşım İspanya'da A300 Hibrit kullanıyor, ve şirket arabası :) Kendisi de aşırı memnun, whatsapp grubundan bize tüketim verilerini, kullanımlarını falan paylaşıyor ara ara.
Sundukları gayet iyi. Kendisi haftasonu gazlamaları için Yaris GR kullanıyor bu arada. Boş bir sürücü de olmadığını anlatmak için yazıyorum.
Örneğin ben yarın Tesla kullanmaya kendimi hazır hissediyorken, hanım ben yapabileceğimizi düşünmüyorum diyor. Kendisi korkuyor. Ara ara diyorum TOGG'un kredi şartları çok iyi, basalım alalım diye. Elektrikli olması işi bozuyor :)
Burada "kullanılan" aracın özelliklerine göre sürüş tarzı belirlemek kilit nokta.
Yani atıyorum, arabanızla 90'la girdiğiniz Fenerbahçe stad virajına, 4x4 bir pickup kullanırken de girmeye çalışıyor musunuz? Ya da dizel bir araca 6000 devir çevirtmeye çalışıyor musunuz? Veya 0-100'ü 15 sn olan araçla hala dip gaz gitmeye çalışıyor musunuz? Bir şekilde kullanımınızı ona göre değiştiriyorsunuz değil mi? Elektrikli ve/veya prizli hibrit işi de böyle bence.
Mild hibritler bence pek bir şey ifade etmiyor, ha bu işi en iyi Toyota yapıyor şu anda ama olayı sadece tüketim. O yüzden çok sıcak gelmiyor. Ha yine de ufak hareketlerde elektrik kullanımı, motora destek olması, performans vermesi ve tüketimi azaltması noktasında güzel şeyler.
Phev'ler, yani prizliler bence tam benim kalem mesela. Hem elektrik menzili veriyor, hem performans var, benzin de var, her şeyi sunuyor :)
"Elektriği bitiyor" kısmı ise biraz yanlış. Şöyle;
PHEV'lerin çoğunluğu "rezerv" tutuyor. Evet şarjı bitirince full elektrikli gidemiyorsunuz. "Bitiyor" kısmı bu. Ancak belirli bir miktar elektrik hala depolanıp benzin motoruna destek olmaya devam ediyor. Yoksa örneğin 2 tonluk XC90 T8 Recharge 200 küsür beygirle çok rahat hareket edemezdi herhalde :D
Son dönemdeki PHEV'lerin büyük çoğunluğu da 80-100 km full elektrik menzili veriyor. Akşam eve gelip telefonu şarja nasıl takıyorsanız bunu da takacaksınız. Arkadaşların dediği gibi "amaan kim onunla uğraşacak" diyorsanız zaten bu araçlar sizlere bizlere göre değil.
Bi ara T8 Recharge ilanlarına devamlı bakıyordum, ilanlarda hep yazılan şu, adam 40-50 bin km'ye gelmiş mesela, "aracı aldığımdan beri depoyu 4-5 defa anca doldurdum"... Bence müthiş.
Yok 3-5 sene sonraki geleceği, yok değer kaybı, efendim orası öyle, burası böyle tarzı söylemler ise bana sadece geyik olarak geliyor. Arabayı alır binerim, keyfime bakarım. Başkası için araba almam. Ertesi gün satayım, kolay satayım diyorsak Egea almamız gerekir.
mimarsertac
05-11-2024, 09:40
Aralarda çok güzel yorumlar var, beğendim zaten :)
Elektrikli ve hibrit konusunda çok benzer düşünüyorum. Gereksiz, mantıksız diyenlerin kullanım amaçları ile uymuyor galiba, tek söyleyebileceğim "kişilerin kendi fikirleri" olduğudur.
Bazıları da direkt "önyargılı" mesela. Böyle statükocu arkadaşlarım çok var. Telefonunu değiştirmez, bilmemne yapmaz, o olmaz, buna hayır der falan. Huysuz ihtiyar diyorum ben onlara :)
Yeniliğe, yeni teknolojilere meraklı ve seven biri olarak bu araçları yakından takip ediyorum.
İlk aşk Volvo XC90 T8 Recharge ile başladı, baktık ulaşılmaz, XC60 T8 Recharge olsun dedik :P :D
BMW X1 xdrive30e ve Tonale 1.3 Hibrit (@phoenixs 'e göz kırpıyorum buradan :))
Alfa Junior Ibrida da olur mesela...
Şirket için mantıksız kısmını da bilemedim mesela.
Arkadaşım İspanya'da A300 Hibrit kullanıyor, ve şirket arabası :) Kendisi de aşırı memnun, whatsapp grubundan bize tüketim verilerini, kullanımlarını falan paylaşıyor ara ara.
Sundukları gayet iyi. Kendisi haftasonu gazlamaları için Yaris GR kullanıyor bu arada. Boş bir sürücü de olmadığını anlatmak için yazıyorum.
Örneğin ben yarın Tesla kullanmaya kendimi hazır hissediyorken, hanım ben yapabileceğimizi düşünmüyorum diyor. Kendisi korkuyor. Ara ara diyorum TOGG'un kredi şartları çok iyi, basalım alalım diye. Elektrikli olması işi bozuyor :)
Burada "kullanılan" aracın özelliklerine göre sürüş tarzı belirlemek kilit nokta.
Yani atıyorum, arabanızla 90'la girdiğiniz Fenerbahçe stad virajına, 4x4 bir pickup kullanırken de girmeye çalışıyor musunuz? Ya da dizel bir araca 6000 devir çevirtmeye çalışıyor musunuz? Veya 0-100'ü 15 sn olan araçla hala dip gaz gitmeye çalışıyor musunuz? Bir şekilde kullanımınızı ona göre değiştiriyorsunuz değil mi? Elektrikli ve/veya prizli hibrit işi de böyle bence.
Mild hibritler bence pek bir şey ifade etmiyor, ha bu işi en iyi Toyota yapıyor şu anda ama olayı sadece tüketim. O yüzden çok sıcak gelmiyor. Ha yine de ufak hareketlerde elektrik kullanımı, motora destek olması, performans vermesi ve tüketimi azaltması noktasında güzel şeyler.
Phev'ler, yani prizliler bence tam benim kalem mesela. Hem elektrik menzili veriyor, hem performans var, benzin de var, her şeyi sunuyor :)
"Elektriği bitiyor" kısmı ise biraz yanlış. Şöyle;
PHEV'lerin çoğunluğu "rezerv" tutuyor. Evet şarjı bitirince full elektrikli gidemiyorsunuz. "Bitiyor" kısmı bu. Ancak belirli bir miktar elektrik hala depolanıp benzin motoruna destek olmaya devam ediyor. Yoksa örneğin 2 tonluk XC90 T8 Recharge 200 küsür beygirle çok rahat hareket edemezdi herhalde :D
Son dönemdeki PHEV'lerin büyük çoğunluğu da 80-100 km full elektrik menzili veriyor. Akşam eve gelip telefonu şarja nasıl takıyorsanız bunu da takacaksınız. Arkadaşların dediği gibi "amaan kim onunla uğraşacak" diyorsanız zaten bu araçlar sizlere bizlere göre değil.
Bi ara T8 Recharge ilanlarına devamlı bakıyordum, ilanlarda hep yazılan şu, adam 40-50 bin km'ye gelmiş mesela, "aracı aldığımdan beri depoyu 4-5 defa anca doldurdum"... Bence müthiş.
Yok 3-5 sene sonraki geleceği, yok değer kaybı, efendim orası öyle, burası böyle tarzı söylemler ise bana sadece geyik olarak geliyor. Arabayı alır binerim, keyfime bakarım. Başkası için araba almam. Ertesi gün satayım, kolay satayım diyorsak Egea almamız gerekir.
Yorumumda sirket icin mantiksiz kismini Almanya icin yazmistim. Araci kullanan sirket calisani ise, araci sahsi kullandigi icin vergi veriyor. Bu vergiyi en basit anlatmam gerekirse yakitli araclar icin arac degerinin aylik %1í brut maastan vergi olarak kesiliyor. Bu plug in Hybrid icin %0,5 ve elektrikli icin %0,25. Bundan dolayi sirket arabasi alacak olanlar hemen BMW 330E, Mercedes C300E, Passat GTE gibi araclara kosuyorlar.
Son dönemde benim eski calistigim sirket dahil bir cok sirket Plug-In araclari yasakladi. Sebebi ise Almanya`da sirketler araci satin almiyor Lease yapiyor. Golf icin konusursak benzinli bir Golf lease etmek aylik 250 Euro ise Plug-IN Golf 400 Euro uzeri. Cunku 0 Golf 30.000 Euro iken Plug-In 47.000 Euro. 3 Sene sonraski 2.el degeri olarak ikisi de yaklasik 20.000 Euro oluyor. Bu deger kaybindan dolayi Plug-In lease etmek cok daha pahali. Cunku evde sarj etme imkani olan zaten gidip Elektrikli aliyor, mesela ben Golf GTE alacagima Ayda 420 Euroya Tesla Model Y Max Range aldim.
Sirketler de bakti kimse bu Plug-In`leri sarj etmiyor, herkesin tek derdi az vergi vermek. Sonucta sirket hem daha fazla lease ödüyor hem de yakit parasi veriyor. O yuzden artik ya yakitli arac ya da elektrikli olacak dediler. Bazi sirketler hala Plug-In veriyor olabilir ama vermeyen de cok var.
Yorumumda sirket icin mantiksiz kismini Almanya icin yazmistim. Araci kullanan sirket calisani ise, araci sahsi kullandigi icin vergi veriyor. Bu vergiyi en basit anlatmam gerekirse yakitli araclar icin arac degerinin aylik %1í brut maastan vergi olarak kesiliyor. Bu plug in Hybrid icin %0,5 ve elektrikli icin %0,25. Bundan dolayi sirket arabasi alacak olanlar hemen BMW 330E, Mercedes C300E, Passat GTE gibi araclara kosuyorlar.
Son dönemde benim eski calistigim sirket dahil bir cok sirket Plug-In araclari yasakladi. Sebebi ise Almanya`da sirketler araci satin almiyor Lease yapiyor. Golf icin konusursak benzinli bir Golf lease etmek aylik 250 Euro ise Plug-IN Golf 400 Euro uzeri. Cunku 0 Golf 30.000 Euro iken Plug-In 47.000 Euro. 3 Sene sonraski 2.el degeri olarak ikisi de yaklasik 20.000 Euro oluyor. Bu deger kaybindan dolayi Plug-In lease etmek cok daha pahali. Cunku evde sarj etme imkani olan zaten gidip Elektrikli aliyor, mesela ben Golf GTE alacagima Ayda 420 Euroya Tesla Model Y Max Range aldim.
Sirketler de bakti kimse bu Plug-In`leri sarj etmiyor, herkesin tek derdi az vergi vermek. Sonucta sirket hem daha fazla lease ödüyor hem de yakit parasi veriyor. O yuzden artik ya yakitli arac ya da elektrikli olacak dediler. Bazi sirketler hala Plug-In veriyor olabilir ama vermeyen de cok var.
Anladım hocam tamamen şirket ve maliyetler düşünülüyor tabi, o noktada bir şey diyemeyiz :)
IbizaFR150
05-11-2024, 11:02
https://www.youtube.com/watch?v=92HUYXkK1pY
Dolubatarya geçen günlerde uzun uzun anlattı bu prizli hibrit muhabbetini.
Elektrikli araçlar için değer verdiğim kanallardan bitanesi.
Yorumlarda olması gerektiği gibi, bu yanlı ve cahil kişilere gerekli cevaplar verilmiş. Fanatiklik kötü birşey.
Yorumlarda olması gerektiği gibi, bu yanlı ve cahil kişilere gerekli cevaplar verilmiş. Fanatiklik kötü birşey.
Diyorum ya, çok tarzını değiştirmek istemeyen var, arabaya ayak mı uyduracağım o bana uydursun falan şeklinde gidiyor :) Ya da önyargılı, yanlı vs olan çok var.
Bir arkadaşın tanıdığı Mercedes'in EQE veya EQS'lerden birini almış, uzun yolda bir yerden bir yere giderken devamlı gazlamış devamlı gazlamış, 5 defa şarj için durmuş, geldiğinde arabayı satmış :)
Eh dedim elektrikli araçlar şimdilik böyle, nasıl gideceğini bilmiyorsa satması isabet olmuş zaten :)
IbizaFR150
05-11-2024, 13:00
Yok hocam bu videodaki ve benzer şahısların girdiği psikoloji “tarz değiştirmeye” direnmek değil belli amaçlar doğrultusunda milleti kandırmak,yanıltmak,çıkar sağlamak. Bu şahıs plug-in hybrid araçların elektrikli araçların pazar payından yüzde almasını içine sindiremeyip sadece bklamak için video çekmiş de işte cevabını çok güzel almış. Ben bu kadar rezil olsam kanalı kapatırdım.
Yok hocam bu videodaki ve benzer şahısların girdiği psikoloji “tarz değiştirmeye” direnmek değil belli amaçlar doğrultusunda milleti kandırmak,yanıltmak,çıkar sağlamak. Bu şahıs plug-in hybrid araçların elektrikli araçların pazar payından yüzde almasını içine sindiremeyip sadece bklamak için video çekmiş de işte cevabını çok güzel almış. Ben bu kadar rezil olsam kanalı kapatırdım.
Haa işyerindeyim diye videoyu izleyemedim, mobilden de açmamıştım, yazdığın cümleden yorumlamaya çalıştım ama yanlış olmuş pardon :)
Bu olaya daha da çok hastayım. Anca bizim millete özgü bi saçmalık herhalde. Piyasası düşmesin, bilmemne olmasın diye saçmalama işleri. Müthiş kafalar gerçekten :)
IbizaFR150
05-11-2024, 19:23
plug in pek gerekli değil ,
düz hibritler zaten 3-4 litre geziyor .
corolla 43 litre depo ile 800 km yapıyor.
hele şu ; Alfa Romeo Junior Ibrida (https://www.alfaromeo.com.tr/arac-modelleri/junior-ibrida)
eğer bir japon kadar olay hakim oldularsa , sallarlar piyasayı
Plug in hybridlerin farkı full eleltrikle gidebilmesi ve teorik olarak 0lt/100km tüketimin mümkün olması. Şu tüketim değerini hiçbir normal hybrid araç yakalayamaz. Ayrıca aralarında 2 kat güç ve 4 çeker farkı oluyor.
https://i.hizliresim.com/d7jajta.jpeg (https://hizliresim.com/d7jajta)
Son olarak “prizli hybrid” değil “fişli” veya “sarj edilebilir” demek daha doğru olur.
CloudGrey
05-11-2024, 20:19
Plug in hybridlerin farkı full eleltrikle gidebilmesi ve teorik olarak 0lt/100km tüketimin mümkün olması. Şu tüketim değerini hiçbir normal hybrid araç yakalayamaz. Ayrıca aralarında 2 kat güç ve 4 çeker farkı oluyor.
https://i.hizliresim.com/d7jajta.jpeg (https://hizliresim.com/d7jajta)
Son olarak “prizli hybrid” değil “fişli” veya “sarj edilebilir” demek daha doğru olur.
evden bakkala yada markete giderken bu değerler yakalanır doğru.
evde gene şarja takılır sürekli ev market arası 0-0.5 ile gezilir.
ama 500-600 km yolda bu değerler heleki şarj imkanı yoksa gene 4-5 litreden aşağı inemez .
hele mantığı nissanın saçma e-power'ı gibiyse 10 litre bile iyi sayılır...
olay şöyle gelişirse olabilir ;
araba hibrittir 2 milyondur aynı modelde plug in 'de vardır . plugin 2100'dür , alınır.
ama aradaki fark uçurum ise bence gereksiz bir mebla.
tabi bu arada elektrik bedavaymış gibi konuşuyoruz , bu plug in ' i bir yolda şarj taksak ne kadar yazıyor günah ?
IbizaFR150
05-11-2024, 20:41
Sadece Bakkala-markete giderken değil tüm şehiriçi kullanım için bu tüketim değeri mümkün. Ev elektriğinin kw ücreti 2tl civarı 15kw pil sıfırdan doldurma 30-40tl, avm vb sarj istasyonlarında da 2 katı fiyatı 70-80tl. Hybrid-phev farkını yazdım yukarıda öyle 100.000 tl lik bir fark değil araçlar arasındaki fark. 2 kat güç ve donanım farkı var ama anlamak istemeyince anlaşılmıyor.
IbizaFR150
05-11-2024, 20:44
Yolda sarj etme zorunluluğu yok, yola dolu batarya ile çıkılıp yolda frenle rejenerasyon yapılır ve 100km civarında gidilirse yine komik tüketim değerleri elde edilir.
CloudGrey
06-11-2024, 00:25
Yolda sarj etme zorunluluğu yok, yola dolu batarya ile çıkılıp yolda frenle rejenerasyon yapılır ve 100km civarında gidilirse yine komik tüketim değerleri elde edilir.
Sadece Bakkala-markete giderken değil tüm şehiriçi kullanım için bu tüketim değeri mümkün. Ev elektriğinin kw ücreti 2tl civarı 15kw pil sıfırdan doldurma 30-40tl, avm vb sarj istasyonlarında da 2 katı fiyatı 70-80tl. Hybrid-phev farkını yazdım yukarıda öyle 100.000 tl lik bir fark değil araçlar arasındaki fark. 2 kat güç ve donanım farkı var ama anlamak istemeyince anlaşılmıyor.
hocam 15 kw pili ev prizi ile şarj etmek 6 saat
dc ünite ile şarj etmek 3 saat.
rejenerasyon ile 15 kw pili şarj etmen için ağrı dağından aşşağı full frenle inmen lazım.
hiç bir iş yapmayıp dededen kalma dükkan kiraları hesaba yatan tayfa akşama kadar evde oturup arada bakkala markete gitcekse sorun yok.
ama işiniz yolda akşama kadar kovalayıp tırmalıyor yoğun bir tempoda çalışıyor iseniz ise plug-in hibriti şarj edecek zaman ne yazık ki yok.
bunu şarj takacak zaman olmayıncada standard bir hibritten daha çok yakıyorsunuz , en büyük sebebide hibritten x10 daha büyük taşıdığınız batarya.
hele benim gibi yönettiğiniz bir filo varsa bu araçlar tamamen işlevsiz.
çünkü hiç bir kullanıcı bunu prize takıpta şarj etmez, zaten öyle bir zamanlarıda yok.
olsada ne olacak benzinlede gidiyor bu zaten benzinide şirket ödüyor banane lan diyip tapagaz her yere gider.
özetlersek ; hobi olarak gene alın , almayın demiyorum.
ama esnaf işi değil bu aletler
IbizaFR150
06-11-2024, 07:23
Bilmediği konuda ahkam kesenler hep favorim olmuştur. Bu araçlar dc değil ac ile şarj oluyor ve sıfırdan 100e 2 saat sürüyor dolması. Aklı başında kullanıcı zaten 0 görmeden sarj işini organize eder. Elekteik desteği için de %100 olmasına ve Ağrı dağından inmeye vs gerek yok. Uzun yolda 5-10km lik bir inişte önemli bir miktar (%30) dolduğunu kendim tecrübe ettim.
Ayrıca kim esnaf işi dedi ki zaten? Esnaf ne alaka?
Alanlara bir küfretmediğin kalmış, cevabını çok güzel veririm de senin gibilerle boş boş muhabbetlere girmeye niyetim yok. Senin şu durumun sana yeter.
Boş gerilmeye gerek yok.
Ticari olmayan kullanıcılar sabah işe, öğlen yemeğe ( ki çoğu artık iş yerinde yemek işini hallediyor beyaz yakalar-mavi yakalar ) , akşamda işten eve.
Bu kullanım için çok güzel.
İşletme sahibi olanlarda gündüz sürekli sıcak satış yapan bir personel gibi arabayla iş yapmıyorsa yine mantıklı.
Ama işte herkesin kullanım amacı ve sebebi farklı.
Filo yönetenlerin, şirket aracı gibi kullanmaları mantıklı olmayabilir tabi. Bende onların yapacağı en güzel iş full elektrik alıp, iş yerlerine şarj istasyonları kurup birde GES yaptı mı kuruluş maliyetlerinden sonra bedavaya araba kullanmak.
Amaç ekonomi yapmaksa :) Dün Mild Hybrid Golf ile üniversiye hastahanesine gittim geldim,120 km ortalama hız ile 5,8 ile yarı şehir içi yarı şehir dışı kullanımım oldu. Benzinli bir araba için Mild Hybrid bile ortalamanızı sevimli yerlere çekebiliyor.
CloudGrey
06-11-2024, 08:30
Bilmediği konuda ahkam kesenler hep favorim olmuştur. Bu araçlar dc değil ac ile şarj oluyor ve sıfırdan 100e 2 saat sürüyor dolması. Aklı başında kullanıcı zaten 0 görmeden sarj işini organize eder. Elekteik desteği için de %100 olmasına ve Ağrı dağından inmeye vs gerek yok. Uzun yolda 5-10km lik bir inişte önemli bir miktar (%30) dolduğunu kendim tecrübe ettim.
Ayrıca kim esnaf işi dedi ki zaten? Esnaf ne alaka?
Alanlara bir küfretmediğin kalmış, cevabını çok güzel veririm de senin gibilerle boş boş muhabbetlere girmeye niyetim yok. Senin şu durumun sana yeter.
haklısın abi
CloudGrey
06-11-2024, 08:45
10 yıldır filo yönetimi yapıyorum.
şuan bir ilaç firmasında 500 aracım var, bundan önce GENERAL ELECTRIC (dünyada ilk 20 şirket içinde) 500 araçlık filo yönettim.
Elektriğin İCAT olduğu firmada yaptım bu işi.
Tüm gen hbritleri kullandım , lansmanına gittim seminerlerine katıldım.
adam bilmediğin konuda ahkam kesme diyor bana :)
alın okuyun ; Exclusive: New data reveals fleet PHEVs run mostly on gas (https://electricautonomy.ca/fleets/2024-08-20/phevs-usage-data-value-commercial-fleets/)
Sefa_vts
06-11-2024, 10:00
Olaya bakışınız tamamen farklı, anlaşmanız imkansız boşuna tartışma ortamı oluyor, ***** toplumda herkes gergin. Biriniz Filo yönetimi açısından kullanılabilirliğine bakıyor ( İlaç firmasındaki saha personeli yılda 40.000 üzeri Km yapar zannediyorum) bakıyor konuya, diğeri ise günlük kullanımda (Ş.içi uzun yol fark etmez).
Her aracın kullanım tarzına göre değerlendirilmesi doğru mu oradan başlamak lazım. Ben günlük Mild Hybrid Octavia kullanıyorum. Bu araç şirket içerisinde ''Mutlaka Hybrid olmalı'' takıntısı ile bakındığımız son araçlardan bir tanesi idi. Normalde BYD bekliyorduk ancak ulaşamadık araçlara (Seal U) çünkü Çin'e gerçekleştirdiğimiz seyahatlerde çok kullandık. Bence çok başarılı bir otomobil, daha nicesi çok başarılı da TR'ye gelmez orası ayrı.
Ben Plug-in Hybrid'de avantajlı olacağımı düşünüyorum. Sebebi ise araç kullanım detaylarım ;
1. Haftanın iki günü İstanbul - Bursa ( Günü birlik ) seyahat gerçekleştiriyorum. Ortalama 130-150 Km/s bandında Kuzey marmara otoyolunu kullanarak gerçekleşiyor bu yolculuk, ve yakıt tüketimi 5,9 lt/100 km ile 6.2 lt/100 km arasında değişiyor. (Bu arada Km 4 TL araç yakıyor, 7 TL HGS :D ) Çünkü MILD mantığında yol boyunca neredeyse hiç (belki yolun 5-8%'i kadar) elektrik motorunu devreye sokamıyorum. Şehir içi ortalamaya gelecek olursak, Bahçeşehir-Levent ev ofis, ortalama 7.4 lt/100 Km oluyor (40 km mesafe - 1 Saat 40 Dakika sürüyor hem sabah hem akşam, ağırlıklı dur kalk).
2. Gün içerisindeki işler için kullandığımda eğimli yerlerde akan trafikte (özellikle 70-80 km) harika benze, 4.5 - 5.2 lt/100 km ortalamayı gördüğüm oldu. Ancak İstanbul gibi bir yerde, yani trafikte ve uzun yolda tamamen başarısız bir araç. Bence buralar için Toyota Hybrid sistemi daha uygun olacaktır, onu da kullandım o da uzun yolda tam bir baş belası, çok yakıyor. Aynı hızlarda 7,5-8,2 lt/100 Km ortalama ile gittim. Daha sakin gidecek olursanız zaten her araç daha az yakıyor.
Özet ile yolda kalmadan ilerleyeceğim, gerektiğinde hızlı bir şekilde yakıt alacağım ve uzun yolda kendini yeniden doldurur mu acaba diye düşüneceğim bir araç en mantıklısıymış, yani plug-in Hybrid'den bahsediyorum.
Renault Austral E-tech ya da Alfa Romeo Hybrid Plug-in arasında kaldık yeni alınacak araçlar için. BYD Seal-U halen seçenek ancak biraz daha kullanılsın yorumları yayılsın gibi geliyor bizlere. Araç kiralamıyoruz, satın alıyoruz Şirket için.
tequila818
06-11-2024, 10:33
Bildiğim kadarıyla plug in hybrit bazı otomobillerde ötv %80'dan daha aşağıya düştü. Benzer fiyata benzinli alınacağına hem daha yüksek güç hem de daha az yakıt tüketimi göz önüne alınarak satın alınabilir. Bu tarz konularda çok keskin fikir beyan eden arkadaşları anlayamıyorum. Yok evde oturup dededen kalan parayı yiyenler falan gereksiz olmuş.
ben esasında yeni güncel şanzımansız hybridleri baya mantıklı buluyorum ortada şarj etme derdi yok, hybrid olduğu için zaten verimli ama en etkili noktası şanzıman olmadığı için sürtünme kaybı yok,yükü yok vs= dahada verimli.
ülkemizdeki örnekler sanırım şu an için Austral E-Tech ve Qashqai E-Power ama o araçlardan çok daha makul yakıtlar yakan ve çok daha seri sedan şanzımansız hybridler mevcut.
2025 model makyajlı Civic çıktı üzerinde 2lt atmosferik motor ve şanzımansız hybrid sistem mevcut total 200hp ve anlamsızca seri çıktı hatta birçok yayın evi fabrika verilerinden hızlı değerler elde etti testlerde 6.3sn-6.8sn arası 0-100.
ama daha etkileyici kısmı yakıtı millet 3.6-5.5lt arası değerlerden söz ediyor, şarj etme derdi yok koy benzini devam et yoluna, o güç ve serilikteki bir araç için çok iyi değer bence.
2025 Honda Civic Sport Touring Hybrid | Car Review - Reviews | Driving (https://driving.ca/reviews/2025-honda-civic-hybrid-car-review)
Yalniz hybrid iyi hos guzel ama ciddi negatif yonleride mevcut her turlu yakit turunun ( dizel benzinli elektrikli hybrid vb ) kendine has olumlu olumsuz yonleri mevcut burda onemli olan kisinin ihtiyacina cevap verebilmesi bu ihtiyaclar bazen keyfide olabilir gercek ihtiyacta olabilir yani birini secmek bir digerini mantiksiz yapmis olmayabilir.
Şöyleki hybrid araclarin ozellikle plug in hybrid lerin aciklanan guc degerleri elektrik destegiyle saglaniyor ama elektrik destegi surekli ve uzun sureli degil ozellikle sabit hizlarda kendini sarj etmesini saglamayan sartlarda güç dahada negatif hale donuyor cunku mevcut benzinli dusuk guce bataryalardan kaynakli ciddi agirlik biniyor ve elektrik destegi yok a yakin oldugu mudddetce keyif kacabiliyor plug in olmayan tam hybrid lerde kapasite dahada dusuk oldugu icin elektrik destegi cok daha kisitli oluyor
Bu negatif yonler aracin mantiksiz olduguna isaret degil sehir icinde cok mantikli suruse sahip oldurabililyor aylarca benzin kullanmadan ise git gel bile yapilabilir elektrik bitti derdi stress ide yok benzinden devam edilir devam edilir
Ama yanlis birseyi duzeltmek gerekirse bunlardaki beygir gucleri sanildigi gibi surekli ve daimi degil ozellikle tempolu surus sekli icin cok cok yanlis secim olur
Onemli olan ihtiyaca ve beklentiye uygun secimleri dogru yapabilmek
Mantikli mantiksiz diye birsey yok bence her sey keyif zevk meselesi..
IbizaFR150
06-11-2024, 19:24
Bilmiyorum hangi marka/model phev araç kullandınız ama phev sisteminde bataryanın sıfırlanıp güç vermeme gibi bir durum yok,ayağınızı her gazdan çektiğinizde sarj ediyor. Kendi aracımla İstanbul-Kaş arası 2000km civarı gidip geldim hiçbir zaman bataryadan güç alamadığım bir senaryo olmadı. Tempolu sürüş dediğiniz nedir? 1 saat kesintisiz 200+ hızda gitmek mi?
eTSI'da bile küçücük bir elektrik motoru olmasına rağmen ota moka neredeyse her harekette şarj edip, şehiriçinde, uzun yolda hızlanmalarda durmadan destek oluyor.
O yüzden plugin'lerde "bitiyor, sıfırlanıyor" yanılgısına pek kapılmayın derim :) Hani modelden modele araçtan araca değişir mi bilmiyorum ve sanmıyorum ancak A300 Hybrid kullanan arkadaşım baya anlattı bize bunu. Tüketim değerlerini, performansı, şarj işlerini... Mesela 1 hafta şarj etmediğim oldu, elektrikli hiç kullanamadım ama tüketim bu oldu diye gönderdi verileri. 4lt ortalama ile gezmiş adam. Daha ne olsun. Markete de gidip gelmiyor, işe gidip geliyor yani bir de :P
Birbirimizle gerilmeye gerenk yok :)
Herkes kendi bakış açısı ile yazıyor tabi de "mantıklı değil" derken "benim şirket için mantıklı değil, benim iş modelime göre mantıklı değil" şeklinde açıklamak daha iyi olabilir. Bir de burada zaten genel itibariyle günlük kullanım amaçlarına göre yazıyoruz, işletme, amortisman, bakım giderleri, maliyetler vesaire diye bakmadık ki :)
Daha önce de yazdım, bu araçları kullanmak istemeyen, kullanım amacını reddeden zaten reddediyor. Yanlış anlaşılmasın, sözüm meclisten dışarı...
Pick-up alıp "ben viraj yapamıyorum, bu ne biçim araba" diyen görüyor musunuz? Ama elektrikli alıp "pişmanlıktır, şöyledir böyledir" diyen çok :)
Tesla konusunda da BAR'ın mesajlarını da görüyoruz mesela, o da dalga geçiyor, garip inanışlar, komik söylemler hep var olacak.
Arabayı başkası için alıp kullanmaya çalışan, yarın nasıl satarım diye Egea Megane alan kullanıcı kitlesinin olduğu ülkedeyiz, camın buğusunu çözmeyi bilmeyen insanların olduğu yerde kime ne anlatacaksınız ki. Keyfinize bakın boşverin :)
IbizaFR150
07-11-2024, 09:05
Keyfimize bakıyoruz zaten de psikolojik vakalar var. Hayali senaryolarla aracı bklama merakı, bu aracı kullanıyoruz diye mirasyedi vb gibi hakarete varan ithamlar. Daha sistemin tanımını öğrenenemiş tipler gelip “prizli hibrit” falan diyip üstüne ahkam kesiyor. He prizli, 6lı priz var arabada,elektrik kesilince priz olarak kullanıyoruz.
Hayatında phev aracın yolcu koltuğuna oturmamış kişilerin sallama senaryoları trajikomik.
benim güzel ülkemizde en çok beklediğim araç grubu kendileri. Çoğunlukla şehir içi yol yapan bir kullanıcı için bence en mantıklı seçeneklerden. Avrupa tatilinde denemek için x5 40edrive kiralamıştım, 350 km şehir içi 150 km otoyol, bulduğum her fırsatta meraktan dolayı gazlamalı şekilde arabayı geri teslim ederken ortalamam 2.7lt/100km'ydi. aynı kullanımı ICE bir x5 ile yapsam muhtemelen 12-13 litre olurdu. Özellikle şehir içinde elektrikli araç gibi çalışması çok rahat. akşam fişe takma durumu içinde geri teslim ederken aracı sürüş modlarından pil şarj modunu seçip havaalanına sürdüğümde %50 gibi bir batarya şarjı elde ettim. Muhtemel kullanım şekline ve arabayı tanımaya göre çok fişe takma işide kalmaz. TR şartlarında plug -in bir a3 tiguan vs olsa keyifle binilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.