Orijinalini görmek için tıklayınız : Şehir içi ve çevre illere taşıma için Panelvan önerisi
Herkese selamlar,
Kendi işimle ilgili bir Panelvan almam gerekiyor ama markalar ve modeller arasında kararım çok zorlaştı.
15 m3 hacimli, 2018 model ve üstü, maks 140k km, kliması olan bir araç bakıyorum.
Araca maks 1.5 ton yükleme yapacağım. Bütçe: 915.000 TL
Iveco Daily
Fiat Ducato
Citroen Jumper
Peugeot Boxer
Ford Transit
Aracı aldıktan sonra yük taşıyacağım yerlerde zaman zaman forklift olmamasına karşı bir liftte yaptırmam gerekecek.
Örnek lift:
https://i.hizliresim.com/ip8awe8.jpg (https://hizliresim.com/ip8awe8)
Daily yakıt ve bakım maliyetleri açısından eksi yazıyor, aynısı Transit için de geçerli. Artıları ise her ikisinin yüke dayanıklı olması olarak söyleniliyor.
Açıkçası benim tercihim Ducato. Ducato ve diğerleri arasında kaldım çünkü diğerlerinde hız sabitleme fonksiyonu var ve bu çevre illere yapacağım sevkiyatlarda büyük avantaj olarak görünüyor bana.
2.3 Multijet ve 2.2 BlueHDİ arasında farklar nasıldır onu da tam öğrenemedim çünkü hiçbir yerden faydalı bir bilgi edinemedim.
Sizde tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim abiler ve dostlar.
CloudGrey
20-11-2024, 11:08
arkada böyle bir yük taşınıcak ve lift gibi bir ağırlık olacakken ben arkadan itişli olmasını birinci tercih olarak başa yazardım.
oda ivecoda ve transitte mevcut.
ahmetbaha-drs
20-11-2024, 11:21
Arkadan itişli Renault Master'da bakabilirsiniz.
individual
20-11-2024, 11:32
bu tarzda araçlarda daha önce yaptığım araştırmada çoğunluk arkadaş itişli olması gerektiğini söylüyordu.
Bu araçlarda tam olarak iyi kötü diye birşey yok önemli olan ihtiyaca uygun aracı belirlemek bakmayın internette yazılanlara yok ford un üstüne tanımam ducato çöp dağılıyor falan garip garip yorumlar..
Şimdi ağır yüklerde yazdığınız gibi transit özellikle daily iyi ana sebebi nerdeyse tamamı arkadan itişli olması ağır yüklerde olmazsa olmaz
Transit in taşıma kapasitesi ve yüksek motor güçlerindeki alternatiflerinden dolayı ağır yükte gerçekten iyiler ama ciddi tüketimi fazladır uzun yol tüketimide başarılı sayılmaz
Ducato nın avantaj kısmı hafif yüklerde önden çeker li olarak yüksek hacimli ( 15-17 m3 ) araçları mevcut tüketimi düşük konfor seviyesi biraz düşüktür
Master larda 11-13 m3 seviyelerindekiler önden çeker hafif yüklerde başarılıdır uzun yol konforu olarak en iyisi denilebilir vede tüketimi çok düşüktür
Eğer 13m3 işinize görürse yükte ağır olmadığı için uzun yol oranı fazlaysa Master dan devam edin bütçeye uygun 150hp lik versiyonlar var düşük tüketim ve gücüyle çok iş görür.
arkada böyle bir yük taşınıcak ve lift gibi bir ağırlık olacakken ben arkadan itişli olmasını birinci tercih olarak başa yazardım.
oda ivecoda ve transitte mevcut.
Bakım ve yakıt korkutuyor maalesef. O yüzden en son onları düşünüyorum.
Arkadan itişli Renault Master'da bakabilirsiniz.
Renault kullanan bir arkadaşım gerçekten memnun onun haricinde diğer öyle Google'dan ediğindiğim diğer forumlarda pek önermediklerini gördüm maalesef.
Birkaç ustaya sorup onlardan da fikir almayı düşünüyorum Master'la ilgili.
Bu araçlarda tam olarak iyi kötü diye birşey yok önemli olan ihtiyaca uygun aracı belirlemek bakmayın internette yazılanlara yok ford un üstüne tanımam ducato çöp dağılıyor falan garip garip yorumlar..
Şimdi ağır yüklerde yazdığınız gibi transit özellikle daily iyi ana sebebi nerdeyse tamamı arkadan itişli olması ağır yüklerde olmazsa olmaz
Transit in taşıma kapasitesi ve yüksek motor güçlerindeki alternatiflerinden dolayı ağır yükte gerçekten iyiler ama ciddi tüketimi fazladır uzun yol tüketimide başarılı sayılmaz
Ducato nın avantaj kısmı hafif yüklerde önden çeker li olarak yüksek hacimli ( 15-17 m3 ) araçları mevcut tüketimi düşük konfor seviyesi biraz düşüktür
Master larda 11-13 m3 seviyelerindekiler önden çeker hafif yüklerde başarılıdır uzun yol konforu olarak en iyisi denilebilir vede tüketimi çok düşüktür
Eğer 13m3 işinize görürse yükte ağır olmadığı için uzun yol oranı fazlaysa Master dan devam edin bütçeye uygun 150hp lik versiyonlar var düşük tüketim ve gücüyle çok iş görür.
Master ve Ducato arasında düşünmek en mantıklısı gibi o halde. Dediğim gibi benim taşıyacağım yük öyle çok ağır olmayacak ondan dolayı pek sorun olmaz gibi. Yük ağır değil ama hacimli olacağı için 15 m3'den aşağısı kurtarmıyor maalesef.
bu tarzda araçlarda daha önce yaptığım araştırmada çoğunluk arkadaş itişli olması gerektiğini söylüyordu.
Arkadan itişli olarak diğer önerileri de göz önünde bulundurarak Master'ı da listeye aldım bakalım.
Daily ve Transit'tense Master'a bakacağım bir.
Master'ların dez avantajı, direksiyon turu az manevra zorlayabiliyor şoförü bilginiz olsun. Benim tercihim transit olurdu.
BarışSever
20-11-2024, 19:00
personel servis işinde 2023 pejo boxer kullanıyorum,daha önce jumper deneyimim de oldu ama gerçekten bir farkları yok,bakımı ucuz yedek parçası üzmüyor,yakıt gerçekten az,(yükte ne yakar bilmiyorum) ama bu araçlar bir transit veya daily kadar kuvvetli değil bunu da göz önüne almalısınız,forda tonaj vurdukça araba yola yapışır,ama boxer için aynı şeyi söyleyemem:) master hakkında bilgim yok tek bildğim direksiyon tur çapının az olması
Bizde bir Master var 2021 sanırım, en büyüğün bi küçüğü olmalı, önden çeker, egr dpf kat falan full iptal ve yazılımlı, arıza yakmadığında çok iyi gidiyor :D yakıt düşük değil kesinlikle ama bizim araç 392 binde ve enjeksiyon egzoz vs arıza yanık olduğu için ekstra yaktığını düşünüyoruz. Bugün otobanda 150 sabit giderken anlık tüketim 19.5-20 aralığında geziyordu :D Sakin kullanırken de genel ortalamamız 13, hiç trafiksiz ama uzun yol yok. Uzun yol konforu müthiş. Direksiyon turu rezalet. Dar yerlerde uğraştırıyor baya. Kliması ve blututu muhteşem, yeterli donanım var o açıdan.
Bizim duyduğumuz bizimki gibi euro5 değil de euro4 olanları makbul ve sorunsuzmuş. Bunu da dikkate alabilirsiniz
Master'ların dez avantajı, direksiyon turu az manevra zorlayabiliyor şoförü bilginiz olsun. Benim tercihim transit olurdu.
Evet Master'da da öyle bir sorun varmış gerçekten. Yine benim seçeneklerim arasında Ducato'yu öne çıkarıyor. :D
personel servis işinde 2023 pejo boxer kullanıyorum,daha önce jumper deneyimim de oldu ama gerçekten bir farkları yok,bakımı ucuz yedek parçası üzmüyor,yakıt gerçekten az,(yükte ne yakar bilmiyorum) ama bu araçlar bir transit veya daily kadar kuvvetli değil bunu da göz önüne almalısınız,forda tonaj vurdukça araba yola yapışır,ama boxer için aynı şeyi söyleyemem:) master hakkında bilgim yok tek bildğim direksiyon tur çapının az olması
Ducato / Boxer / Jumper arasında da servis ağından dolayı Ducato'yu öne çıkarıyor benim için. En azından bu üç araçtan birini kullanan ve memnun olan birinin yorumu benim için ferahlatıcı. :D
Bizde bir Master var 2021 sanırım, en büyüğün bi küçüğü olmalı, önden çeker, egr dpf kat falan full iptal ve yazılımlı, arıza yakmadığında çok iyi gidiyor :D yakıt düşük değil kesinlikle ama bizim araç 392 binde ve enjeksiyon egzoz vs arıza yanık olduğu için ekstra yaktığını düşünüyoruz. Bugün otobanda 150 sabit giderken anlık tüketim 19.5-20 aralığında geziyordu :D Sakin kullanırken de genel ortalamamız 13, hiç trafiksiz ama uzun yol yok. Uzun yol konforu müthiş. Direksiyon turu rezalet. Dar yerlerde uğraştırıyor baya. Kliması ve blututu muhteşem, yeterli donanım var o açıdan.
Bizim duyduğumuz bizimki gibi euro5 değil de euro4 olanları makbul ve sorunsuzmuş. Bunu da dikkate alabilirsiniz
Sizin Master gerçekten çok yakıyormuş. :o Tüketim olarak yine Ducato öne çıkıyor gibi. :D Ben Ducato'dan devam gibi.
AliGizda
21-11-2024, 11:56
Kuzenim mobilya işi yapıyo, araç bakarken ben ısrarla Master alalım dememe rağmen Ducato aldı. Şu an aşırı memnun, arabanın neredeyse kıçı soğumuyor sürekli uzun yolda önceki sahibinden sebep şanzıman yaptırdı bir kere o kadar.
Babamın arkadaşında Master var lastik işi yapıyolar, ağır bir yük görmüyor yani geçen benim eve eşya taşımak için aldık Kocaeli-İstanbul arası babamın 4 çeker otomatik L200' den daha az yaktı. Yolda da 130-140 bandında gittik hep.
Lift sonrası istiap haddi 1,5T kalacak mı? Bence ilk etapta onu bi kontrol etmek lazım...
İşe uygunluk sebebi ile açık kasa aldığımız için araçlar hakkında bilgim yok ama uzun mesafelerde tartı işi can yakabilir diye yazmak istedim.
Kuzenim mobilya işi yapıyo, araç bakarken ben ısrarla Master alalım dememe rağmen Ducato aldı. Şu an aşırı memnun, arabanın neredeyse kıçı soğumuyor sürekli uzun yolda önceki sahibinden sebep şanzıman yaptırdı bir kere o kadar.
Babamın arkadaşında Master var lastik işi yapıyolar, ağır bir yük görmüyor yani geçen benim eve eşya taşımak için aldık Kocaeli-İstanbul arası babamın 4 çeker otomatik L200' den daha az yaktı. Yolda da 130-140 bandında gittik hep.
Nette çokça Ducato dökülüyor, şöyle araba böyle araba yorumlarından sonra olumlu yorumlar iyi geldi.
Nette ciddi bir Transit yüceltmesi dönüyor. Çok teşekkürler
Lift sonrası istiap haddi 1,5T kalacak mı? Bence ilk etapta onu bi kontrol etmek lazım...
İşe uygunluk sebebi ile açık kasa aldığımız için araçlar hakkında bilgim yok ama uzun mesafelerde tartı işi can yakabilir diye yazmak istedim.
Liftin kendi ağırlığı 200-250 kg arası, araç tek teker olacağı için karayollarında kantara girme zorunluluğu bulunmuyor.
Alternatif olarak tenteli kamyonet baktım ama bize çok uygun değil maalesef. Yoksa onlarda lift işi çok daha başarılı, 1.5 tona kadar yük indirip kaldırabiliyorlar.
AliGizda
21-11-2024, 17:52
Nette çokça Ducato dökülüyor, şöyle araba böyle araba yorumlarından sonra olumlu yorumlar iyi geldi.
Nette ciddi bir Transit yüceltmesi dönüyor. Çok teşekkürler
Liftin kendi ağırlığı 200-250 kg arası, araç tek teker olacağı için karayollarında kantara girme zorunluluğu bulunmuyor.
Alternatif olarak tenteli kamyonet baktım ama bize çok uygun değil maalesef. Yoksa onlarda lift işi çok daha başarılı, 1.5 tona kadar yük indirip kaldırabiliyorlar.
Kuzen alırken düşük km' li diğer ilanlara nazaran tek kişi kullanmış düzgün bir araba denk getirip almıştık ama şu an kimin kullandığı belli değil ve mobilya işinde kullanılıyo hatta geçen babam yine yük taşımak için almış kuzenden hasta kaldım arabaya diye anlatıyodu :)
Ford' da sağlamlığı ile meşhur ama kuzenin çevreden duyduğu bakım maliyeti ve yakıt sarfiyatı şikayetleri idi.
Hatta Ducato' nun yanına Transporter aldı, ağır bakımı gelince maliyeti çok yüksek diye 1 ay durmadan sonra sattı :)
Bi abim işyeri için Movano almış 1200 e.O da Ducatonun aynısı zaten. 1.2 ye 400k sıfır faiz ile almış.Bence bi düşünün.Hem sıfır hem de donanımlı bir araba.
Oguzhan.Ozturk
22-11-2024, 09:27
Abimin bir ducatosu var Kayseri'den Hatay Yayladağ'a bekar kardeşim için ev taşıdık 3 kişi gittik sürekli ben kullandım 110-130 arası gittim sürekli yakıt tüketimi 10L yi görmedi.. konfor açısından ve yakıt tüketimi olarak bizi çok memmun etmişti hacmide baya büyüktü, diğer türlü yük istiap vb konuları bilmediğim için yorum yapamam ama dökülme konusuna katılmıyorum hor kullanılmadığı sürece bir şey olmaz.. kaldı ki bizim aracı şirketin çalışanları kullanıyor.
Kuzen alırken düşük km' li diğer ilanlara nazaran tek kişi kullanmış düzgün bir araba denk getirip almıştık ama şu an kimin kullandığı belli değil ve mobilya işinde kullanılıyo hatta geçen babam yine yük taşımak için almış kuzenden hasta kaldım arabaya diye anlatıyodu :)
Ford' da sağlamlığı ile meşhur ama kuzenin çevreden duyduğu bakım maliyeti ve yakıt sarfiyatı şikayetleri idi.
Hatta Ducato' nun yanına Transporter aldı, ağır bakımı gelince maliyeti çok yüksek diye 1 ay durmadan sonra sattı :)
VW Caddy var pederde, yetkiliden vazgeçmiyor, servisten memnunuz ama fiyatlar gerçekten yüksek...
Bende favorilerimde ki araçların bir kaçıyla görüştüm bugün, 5'inden biri düşük fatura kesiyor sadece onu eledim diğerleri arasında eleme yapıyorum.
Bi abim işyeri için Movano almış 1200 e.O da Ducatonun aynısı zaten. 1.2 ye 400k sıfır faiz ile almış.Bence bi düşünün.Hem sıfır hem de donanımlı bir araba.
Mesajı gördükten sonra Opel bayisine gittim, 15 dk uzaklıkta, günceli nakitte 1.190, sıfır faiz kredili 1.325. Daha uzun vade kredi çekmek istersek faiz oranı 2,5. Araba gerçekten çok güzel, donanım olarak dolu, 3 yıl garanti ama seneye Haziran gibi bir araç daha eklemek zorunda olacağımız için ona da bütçe ayırmamız gerekiyor. Kenarda fazladan param olsaydı gözüm kapalı alırdım.
Abimin bir ducatosu var Kayseri'den Hatay Yayladağ'a bekar kardeşim için ev taşıdık 3 kişi gittik sürekli ben kullandım 110-130 arası gittim sürekli yakıt tüketimi 10L yi görmedi.. konfor açısından ve yakıt tüketimi olarak bizi çok memmun etmişti hacmide baya büyüktü, diğer türlü yük istiap vb konuları bilmediğim için yorum yapamam ama dökülme konusuna katılmıyorum hor kullanılmadığı sürece bir şey olmaz.. kaldı ki bizim aracı şirketin çalışanları kullanıyor.
Konfor açısından çok bir beklentim yok zaten, yakıt ve bakım maliyetlerin uygun olması benim için en önemlisi.
Favoriler arasından bende şimdi kim nasıl kullanmış diye eleme yapıyorum, kimisi araç yeni olmasına rağmen hor kullanmış görünüyor.
Favorim şu an 2022 model, 114 k km'de, tam tutar faturalı, ilk elden olan bir araç.
Haftaya nasipse alacağız. Yeni yılda zamlanmadan K2 belgesini almak istiyorum.
Herkese yorumları için çok teşekkürler. Aracı aldıktan sonra izlenimleri de ayrıca paylaşacağım. Özellikle liftten sonra nasıl olacak, aracın dengesi değişecek mi vs diye.
Bizde bir Master var 2021 sanırım, en büyüğün bi küçüğü olmalı, önden çeker, egr dpf kat falan full iptal ve yazılımlı, arıza yakmadığında çok iyi gidiyor :D yakıt düşük değil kesinlikle ama bizim araç 392 binde ve enjeksiyon egzoz vs arıza yanık olduğu için ekstra yaktığını düşünüyoruz. Bugün otobanda 150 sabit giderken anlık tüketim 19.5-20 aralığında geziyordu :D Sakin kullanırken de genel ortalamamız 13, hiç trafiksiz ama uzun yol yok. Uzun yol konforu müthiş. Direksiyon turu rezalet. Dar yerlerde uğraştırıyor baya. Kliması ve blututu muhteşem, yeterli donanım var o açıdan.
Bizim duyduğumuz bizimki gibi euro5 değil de euro4 olanları makbul ve sorunsuzmuş. Bunu da dikkate alabilirsiniz
Satin arabayi siz yok yok yakin cakmakla daha iyi:D
Saka tabide tum sartlarda tam 2 katindan fazla yakiyosunuz
Aracin rakipsiz tarafi tuketimi
Bizim elemanlar cok sık istanbul-bodrum yapar orta yukteki tuketimi genel olarak boyle 125dci bu
150 likler dahada asagisini gorebiliyor
https://i.hizliresim.com/8x40lby.jpg (https://hizliresim.com/8x40lby)
İleride bi motokaravan niyetim var takipteyim
İleride bi motokaravan niyetim var takipteyim
Motokaravan'da işler değişebilir. :D Motokaravan'da dikkat edilecek birkaç faktör daha olacaktır kesinlikle.
Benimde hayalimde bir motokaravan var ama hanım hiç sıcak bakmadığı için süresiz ertelendi. :D
2 haftaya Panelvan'ı almış olurum diye düşünüyorum, bu konu üzerinden yazmaya devam ederim.
ben aslında 4 çeker bakıyorum ama imkansız gibi olanıda zaten firmalar ele geçirmiş,şuan pikap kullanıyorum,çekmemi motomu tam karar veremedim,2 çeker olduktan sonrada pek anlam ifade etmiyor benim için ,siz alınca bi güncel çekin en iyisi bilelim neyin ne olduğunu
Sti_Ozan
29-11-2024, 00:37
Çokta uzak olmayan bir zamanda benzer bir işe girişmek istiyorum, benim odak daha çok şehiriçi taşıma olacak. Bakalım ne tavsiyeler gelecek :D
Tekrar herkese selamlar
Araç ararken çok fazla ilan inceledim, 850.000 TL ile 930.000 TL arasında alacağınız araç çok değişim gösteriyor.
Ben sadece Fiat Ducato olarak odaklandığım için tüm ilanları inceliyordum.
Örnek: 2020 model 120 bin km'de bir araç 850.000 TL iken 2022 model 50 bin km'de ki araç 930.000 TL. (ortalama)
Bursa'da bir galerici 940'a 2022 model 30 bin km'de bir araç girdi ilana, aynı gün aradım araç satılmıştı.
Yıl sonu şirketler araçları yenilediği için bu dönmede çokça yeni araç düşüyor.
Nasip dedik devam ettik derken aynı galerici 1 hafta sonra 2022 model 47 bin km'de 40k hasar kayıtlı bir araç girdi ilana.
Fiyatı 930'dan yazmıştı ama telefonda 890'a kadar düştü.
890 bin TL az para değil diye araca ne olur ne olmaz ekspertiz yaptırdık, şanzımanda ufak bir yağ kaçağı hariç başka bir şey çıkmadı.
Aracın bir önceki sahibi kurumsal bir şirket, müşterilerine sipariş sevkiyatlarında kullanılmış aracı. (Avansas gibi düşünebilirsiniz)
Yetkili servis bakımlı + garantisi devam ediyor. Aracı aldıktan sonra ceza yemeyelim diye hemen Küçük Sanayi'de Grup Oto Lastik'te 4 kış lastiği taktırdık.
4 x 5.000'den 20.000 TL tuttu.
Lastik araştırırken araç ağır yok göreceği için yük endeksi yüksek bir lastik almaya dikkat ettim.
Lassa Wintus 2 yük endeksi 116/114 aldım.
Ayrıca paspas yoktu araçta, internetten Ferrous Auto diye bir yer buldum herkes olumlu yorumlamış, bende oradan paspas aldım.
1.700 TL'ye 4D havuzlu bir paspas aldık. Paspasta ucuza kaçmak istemedim, bazı paspaslar kolayca yerinden oynuyor ediyor iyi bir şey olsun istedim.
Ben aracı kullanırken çok rahat hissediyorum, direksiyonu çok hafif kolayca dönüyor şehir içinde, 15 km'lik rotada ortalama yakıt tüketimim 7.5 litreydi. Araç alırken dijital ekranda kontrol ettiğimde aracın ortalaması 9.8 idi. (son 600 km ortalaması)
Kendi uzun yol ortalamamı daha sonra paylaşacağım yine.
Aracın yükleme kısmı çıplak olduğu için bir tanıdığımıza kaplamaya bırakmak istedik o da en erken 2 hafta sonra yapabilirim deyince gittik ondan malzemesini aldık, kendi ustamıza yaptırdık.
1. Kalite Plywood tırtıklı tır tabanı aldık, tabanlar gayet hafif ve sağlam.
İlk fırsatta fotoğraflarını paylaşacağım.
Aracın işaretlediğim alanın ortası işlemli, kaskodan yaptırılmış, 35k hasar kaydı var bununla ilgili, direklerde sadece boya var, ortası işlemli. Şoför araç geçer diye düşünmüş, geçmeyince ö bölgeye tavana takmış.
https://i.hizliresim.com/c9wuslh.jpg (https://hizliresim.com/c9wuslh)
https://i.hizliresim.com/qlq0bmn.jpg (https://hizliresim.com/qlq0bmn)
https://i.hizliresim.com/43nuss3.jpg (https://hizliresim.com/43nuss3)
https://i.hizliresim.com/3ki1ns1.jpg (https://hizliresim.com/3ki1ns1)
bol bereketli kazançlar kazasız belasız kullanın.
duruşu vs ben yeniyim yorulmadım yıpranmadım diyor. yakıt olarak hiç üzmez ama şoför için çokta konforlu değil. ford, mercedes, vw e göre. ama çokta kötü değil tabiki
Hayırlı uğurlu olsun Allah gönlüne göre nasip etmiş
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.