Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 hdi cold air intake
VW-Freaks
12-12-2024, 11:18
merhaba,
407 1.6 hdi aracım var. Egr ve kat iptali stage1 yazilim mevcut ve downpipe yaptım.
aklımda bir cold air intake projesi var. fikirlerinizi almak istiyorum.
mevcut hava sisteminde hava cok dolanıyor.
https://i.hizliresim.com/d32ntgu.jpg (https://hizliresim.com/d32ntgu)
aklımdaki projenin resmi bu sekilde. ford 1.6 tdci (1.6 hdi ile aynı motor neredeyse) de kullanılan hava hortumu bu iş için biçilmiş kaftan.
muhtemelen ford da benim gibi düşünmüş olacak ki bu kısa hortuma dönmüş.
ancak bana göre aklımdaki projede tek dezavantaj akışmetre direk açık hava filtresine bağlanacağı için akışmetreyi bozar mı?
https://i.hizliresim.com/st8ct4g.98022 (https://hizliresim.com/st8ct4g)
mevcutta filtreyi koymayı plandığım yer aşağıdaki gibi far ile akü arasındaki boşluk
mevcuttaki duvarı ısı kalkanı olarak kullanmak mantıklı gibi duruyor. o bölme panjurdan giren havanın giriş yeri
https://i.hizliresim.com/th04j4p.jpg (https://hizliresim.com/th04j4p)
olumlu olumsuz yorumlarınızı bekliyorum.
Ne ses ne performans artışı olacak, ne de kaput altı şık görünecek, üstüne bir de su çekme ihtimali artacak, hiç uğraşmayın bence
Ne ses ne performans artışı olacak, ne de kaput altı şık görünecek, üstüne bir de su çekme ihtimali artacak, hiç uğraşmayın bence
Yaşlandık mı bilmiyorum ama katılıyorum. Benzinli olsa OK ama dizelde gerek yok.
Bende bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Remap + stg + DP oldukça fark ettirmiştir araca zaten. Bundan sonrası hidrid ya da big turbo + enjektör'e girişmek olur.
Filtrenin sanıldığı kadar faydalı olmadığına dair de bir araştırma vardı bulursam atarım.
turboman
13-12-2024, 00:46
Eğer turbonun önüne filtre için kutu yapıp kutunun içine giren boruyuda panjurdaki hava girişine bağlarsanız daha verimli olur, bide yaptığınız kutunun alt tarafından 20 mm çapında delik açarsanız olası bi su brikintisine girdiğinizde su çekmesinide engellemiş olursunuz.
VW-Freaks
13-12-2024, 08:12
Ne ses ne performans artışı olacak, ne de kaput altı şık görünecek, üstüne bir de su çekme ihtimali artacak, hiç uğraşmayın bence
amacım ses ya da performanstan ziyade gaz tepkimesine faydası olacağını düşünüyorum
ford un kısa hortuma dönmesinin bi sebebi olmalı aynı motor volvo da var onlarda kısa hortuma dönmüş.
su çekme ihtimali yok çünkü filtreyi koyacağım kısmın altı sağ solu kapalı far ve akü arasına denk gelecek üzerine plastik kapak tasarlayıp üstünü de kapatıp küçük bir kabin yapmayı planlıyorum.
VW-Freaks
13-12-2024, 08:13
Yaşlandık mı bilmiyorum ama katılıyorum. Benzinli olsa OK ama dizelde gerek yok.
sen yaşlanmazsın abi :) amacım bi tıkta olsa hava girişini kısaltıp gaz tepkimesini iyileştirmek
VW-Freaks
13-12-2024, 08:17
Bende bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Remap + stg + DP oldukça fark ettirmiştir araca zaten. Bundan sonrası hidrid ya da big turbo + enjektör'e girişmek olur.
Filtrenin sanıldığı kadar faydalı olmadığına dair de bir araştırma vardı bulursam atarım.
amacı ses ya da performans olarak düşünmeyelim, gaz tepkimesi ve iat a katkı sağlama..
aracımda egr açık kalmıştı performansı aşırı düşüktü. egr yi fiziki olarak körledik, katı söktük. dp ve stage1 den sonra kaderi değişti. 17 jantla patinaj çeker kıvama geldi.
evet o araştırmayı bende gördüm ancak 1.6 dci megane aracımda K&N kutu içi filtre vardı. filtre takılı iken gaz tepkimesi aşırı değişiyordu. özellikle üst devir ve yüksek hızlarda.
VW-Freaks
13-12-2024, 08:19
Eğer turbonun önüne filtre için kutu yapıp kutunun içine giren boruyuda panjurdaki hava girişine bağlarsanız daha verimli olur, bide yaptığınız kutunun alt tarafından 20 mm çapında delik açarsanız olası bi su brikintisine girdiğinizde su çekmesinide engellemiş olursunuz.
filtreyi koymayı plandığım kısım kapalı bir ortam olduğu su çekme riski yok ama panjurdaki hava giriş yerini varsa plastik bakaliti vs sökerek büyütmeyi düşünüyorum.
amacı ses ya da performans olarak düşünmeyelim, gaz tepkimesi ve iat a katkı sağlama..
aracımda egr açık kalmıştı performansı aşırı düşüktü. egr yi fiziki olarak körledik, katı söktük. dp ve stage1 den sonra kaderi değişti. 17 jantla patinaj çeker kıvama geldi.
evet o araştırmayı bende gördüm ancak 1.6 dci megane aracımda K&N kutu içi filtre vardı. filtre takılı iken gaz tepkimesi aşırı değişiyordu. özellikle üst devir ve yüksek hızlarda.
Böyle düşünülüyorsa ben denerdim açıkçası farkı görmek için.
Yeri oldukça arkada PSA grubunda, ön kısma da sığıyorsa güzel olur. Hatta yapmışken panjur arkasında da birşeyler yapıp filtreye yönlendirilirse hava daha da etkili olaiblir.
VW-Freaks
13-12-2024, 08:45
Böyle düşünülüyorsa ben denerdim açıkçası farkı görmek için.
Yeri oldukça arkada PSA grubunda, ön kısma da sığıyorsa güzel olur. Hatta yapmışken panjur arkasında da birşeyler yapıp filtreye yönlendirilirse hava daha da etkili olaiblir.
tam olarak yapmak istediğim bu, panjurda hava girişi var orayı büyütebilirsem hava girişi daha efektif şekilde sağlanmış olur diye düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.