PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mini 1.6s - 1.5 - 1.5d



Ahmet Saraçoğlu
18-01-2025, 06:36
arkadaşlar mini hakkında bir çok konu var ama 2025 in bilgileri ile beni aydınlatırsanız sevinirim.
Deli uçsun kaçsıncı değilim ama hızlanma isteklerine de cevap verebilsin (1.6 atmo yu eliyoruz onun için)
countryman-paceman ve f56lar arası bir seçim yapmak istiyorum.öncelik mekanik sorunsuzluk.3 kapı , 4 kapı , suv farketmiyor(counrtyman veya paceman olursa all4 olsun isterim ama)

1.6 countrman all4s , paceman all4s lerin temizlerine yetiyor bütçem.Ama 1.6s sıkıntılı bir motor mu?stock kullanım ile yaşanabilecek olası problemler nelerdir?
F56 3 silindir 1.5 benzinli nasıl?1.5 benzinli 3 ve 4 lerde de var sanırım.4 te kasaya yetmediğine dair birkaç yazı okudum ama mininin ağırlığında öyle bi sorun olacağını düşünmüyorum.Kronik sorunları olan bir motor mu?
Aynı şey 1.5d için de geçerli.Kağıt üstü hızlanma verileri çok iyi değil ama tork vs yeterli olur.Dizel için de önceliğim tüketim değil, max 10k km yapıyorum senede.

1.6S (countryman r60 -paceman), (f56) 1.5 , 1.5D arasından hangisine yönelmeliyim?

onursumer
18-01-2025, 08:11
performans ve kullanım zevki 1.6s de daha iyi kişisel yorumum N18 klasik thp belli parçaların ömrü kısa mesela termostat devirdaim 60-70 bin km sonra risk bozulmasını beklemeden değişmek gerekiyor çünkü minilerde hararet göstergesi yok bozulduğunda ve ışık yandığında herşey için artık çok geç oluyor :) yüksek basınc pompası arızalanabilir , bobin zaten çozumu kolay minide bence öncelik sürekli el değiltirmemiş uzun sure bilincli ellerde olmuş olması düzgün bakımı aksatılmamış yapılması gereken zamanında yapılmış bir mini modelinden çok şikayet ediceğini düşünmüyorum

f kasalar daha modern hem donanım hemde model yılı olarakta yeni seçim yapıcak olsam 1.6s elendi ise f53 3k kapı benzinli alırdım

Ahmet Saraçoğlu
19-01-2025, 09:28
1.5 benzin ve dizeller nasıl?can sıkıcı kronik problemleri var mı?şanzıman 1.6lar klasik tork konvektör, 1.5 çift kavrama diye biliyorum.Sorunlu bi çift kavrama mı?

tipi pek sevmesem de gönlüm countryden ve paceman den yana hızlı ve 4 çeker olduğu için ,ama önceliğim sorunsuzluk.

onursumer
22-01-2025, 07:48
1.5 benzin ve dizeller nasıl?can sıkıcı kronik problemleri var mı?şanzıman 1.6lar klasik tork konvektör, 1.5 çift kavrama diye biliyorum.Sorunlu bi çift kavrama mı?

tipi pek sevmesem de gönlüm countryden ve paceman den yana hızlı ve 4 çeker olduğu için ,ama önceliğim sorunsuzluk.

bmw motoru aslında kronikleri 3.18,4.18 ile aynı çok kullanıcı tanımadığımdan uzun sureli kullanımdaki dertleri hakkında fikrim yok açıkcası şanzımanlar 1.5 de uzun bir sure tork konvektor 2018 sanırım lci ile çift kavramaya geçtiler odada aslında jcw ve sd modelleri gene tork konvektor kaldı o dönemde 8 ileri şanzıman geldide ondada hangi seride emin değilim :)

MCN21
22-01-2025, 08:37
1.5 benzin ve dizeller nasıl?can sıkıcı kronik problemleri var mı?şanzıman 1.6lar klasik tork konvektör, 1.5 çift kavrama diye biliyorum.Sorunlu bi çift kavrama mı?

tipi pek sevmesem de gönlüm countryden ve paceman den yana hızlı ve 4 çeker olduğu için ,ama önceliğim sorunsuzluk.

Hız istiyorsan counrtyman tek seçenek. Cooperlara göre modifiye anlamında tercih edilmediği için temiz sorunsuzunu bulmak kolay. N18 makyajlı seriyi alırsan minimum masrafla ilerlersin. Ben 70k km üstünde bir araca sahip olsun sorun yaşamadım. Arkadaşımda da 90k+ km de var o da sorunsuz biniyor.

F kasalara gelince; Orada da yine lci 8 ileri şanzımanlıları tavsiye ederim. Stopları ingiliz bayraklı gelen versiyon. Evet bmw'nin b38 motoruyla geliyor. Hafiflikten mi, önden çeker olduğu için mi bilmem ama bmw lere göre daha az sorun yaşandığını biliyorum/duyuyorum. Gidişi hiç fena değil, yazılımla da çok keyifli hale geliyor.

Sanırım yine en sorunsuz 3 silindir dizel ama o sesi ve titreşimi çekeceğime 1.5 benzinliyi her zaman tercih ederim :) Korkulacak bir motor değil.

Ahmet Saraçoğlu
26-01-2025, 10:34
Hız istiyorsan counrtyman tek seçenek. Cooperlara göre modifiye anlamında tercih edilmediği için temiz sorunsuzunu bulmak kolay. N18 makyajlı seriyi alırsan minimum masrafla ilerlersin. Ben 70k km üstünde bir araca sahip olsun sorun yaşamadım. Arkadaşımda da 90k+ km de var o da sorunsuz biniyor.

F kasalara gelince; Orada da yine lci 8 ileri şanzımanlıları tavsiye ederim. Stopları ingiliz bayraklı gelen versiyon. Evet bmw'nin b38 motoruyla geliyor. Hafiflikten mi, önden çeker olduğu için mi bilmem ama bmw lere göre daha az sorun yaşandığını biliyorum/duyuyorum. Gidişi hiç fena değil, yazılımla da çok keyifli hale geliyor.

Sanırım yine en sorunsuz 3 silindir dizel ama o sesi ve titreşimi çekeceğime 1.5 benzinliyi her zaman tercih ederim :) Korkulacak bir motor değil.

miniye hiç hakim değilim , bilgim yüzeysel seviyede.
1.6S olarak geçen miniler (r60 countyryman - r56 - paceman) deki 1.6 motor ; hepsinde aynı mı? farklı motorlar mı var

aynı şey 1.5 benzin ve 1.5d dizel miniler için de geçerli.Makyajlı makyajsız arası kozmetik harici motor-şanzıman farkları nedir?

onursumer
26-01-2025, 12:18
miniye hiç hakim değilim , bilgim yüzeysel seviyede.
1.6S olarak geçen miniler (r60 countyryman - r56 - paceman) deki 1.6 motor ; hepsinde aynı mı? farklı motorlar mı var

aynı şey 1.5 benzin ve 1.5d dizel miniler için de geçerli.Makyajlı makyajsız arası kozmetik harici motor-şanzıman farkları nedir?

r56 da n14 le başladı n18 geçiş oldu lci ile ama r60 vs onlar direk n18 geldi zaten

f56 larda ilk şanzımanlar tork konvektorlu makyaj sonrası çift kavrama geldi ama full incik cincık detaya bende hakim değilim kabaca bu şekilde :)

Yiğit G.
26-01-2025, 17:26
Arkadaşların dediği gibi cooper s alırsan kapalı kutu içinden bomba da çıkabilir, şeker de. Hele motor toplamanın artık 200-300 bin tuttuğu bir zaman da büyük risk. Countryman az tercih ediliği için (ve genelde aile vs tercih ediyor) temizini bulmak daha kolay. Tabi hiçbiri cooper kadar hızlı ve dengeli değil. 10 litrden aşağı yakmaz. Kronik sorunu olan belli başlı paraçlar var alır almaz değiştirmek lazım. Termostat gibi.. plastik dandik bir parça olduğu için zamanla sıcaktan çatlıyor allahın emri gibi bişey. Sunrofftan su alıp szl beyni uçması mesela. minilerde sunroof giderleri acaip çabuk tıkanıyor tıkandığı anda da su aldığı yol üstüne beyin koymuşlar. Kaç kişide gördüm ıslanıyor o beyin uğraş dur. Su almış mı vs kontrol etmek lazım. Şanzuman çok boktan ama sağlam bir şanzuman. Vuruntulu geçer vs. 3 silindir olan çok titriyormuş ben binmedim ama kullanan herkes söylüyor. Ustası çok az bu araçların, bana göre tek ustası var o da Yusuf. Her defasında kalkıp maslağa gidiyorum. Başkasına bırakmam.

Ahmet Saraçoğlu
20-02-2025, 01:20
iş yerim maslakta , bakım vs noktalarda güvenilir bi usta tercih edilip devam edilir.Asıl konu ilk tercih.
1.6s için iyisiyle kötüsüyle fikir edinebildim hem r56 hem countrymande kullanıldığı için ama 1.5lere dair ulaşılabilir tecrübe kısıtlı.
850 900k aralığında 1.5-1.5d alınabilecek miniler ilk jenerasyon oluyor.Onlarda da motorda bi değişiklik yok ama şanzuman tork konvektörlü sanırım doğru muyum?Ve yanlış görmüyorsam eski tork konvektörlünün 0-100ü daha iyi gibi az bi farkla da olsa.

1.5 benzinli ve 1.5d için 3 silindir olması harici net bi kullanıcı yorumuna ulaşamadım.Aynı yılların 4 serisinde de varmış sanırım , çok memnun değil insanlar ama ciddi kilo farkı var miniyle.1.5 benzinli ve dizeli birebir deneyinleyen , kullanmış , kroniğini bilen arkadaş varsa yazarsa çok sevinirim.Tüketimden ziyade kronik problemlerle ilgileniyorum.

AliGizda
20-02-2025, 07:17
iş yerim maslakta , bakım vs noktalarda güvenilir bi usta tercih edilip devam edilir.Asıl konu ilk tercih.
1.6s için iyisiyle kötüsüyle fikir edinebildim hem r56 hem countrymande kullanıldığı için ama 1.5lere dair ulaşılabilir tecrübe kısıtlı.
850 900k aralığında 1.5-1.5d alınabilecek miniler ilk jenerasyon oluyor.Onlarda da motorda bi değişiklik yok ama şanzuman tork konvektörlü sanırım doğru muyum?Ve yanlış görmüyorsam eski tork konvektörlünün 0-100ü daha iyi gibi az bi farkla da olsa.

1.5 benzinli ve 1.5d için 3 silindir olması harici net bi kullanıcı yorumuna ulaşamadım.Aynı yılların 4 serisinde de varmış sanırım , çok memnun değil insanlar ama ciddi kilo farkı var miniyle.1.5 benzinli ve dizeli birebir deneyinleyen , kullanmış , kroniğini bilen arkadaş varsa yazarsa çok sevinirim.Tüketimden ziyade kronik problemlerle ilgileniyorum.

Zamanında bende 1.5D olanlara baktım, bir ilanla görüşürken adam şanzımanlarının DSG gibi kronik problemli olduğunu ama maliyetinin çok daha yüksek olduğundan bahsetmişti. Hiç bi ilan sahibi sana söylemez ama alacaksan buna hazırlıklı ol demişti :)

Daha sonra araştırdığımda yeni model joistikli olan viteslerin daha sağlam olduğunu öğrenmiştim. Yeni modeline bütçem el vermediği ve eski modelde yaşayacağım olası bi şanzıman arızasını karşılayamayacağım için vazgeçmiştim.

emre.ates
20-02-2025, 21:43
2021 1.5 136 hp Signature paket 5000 km de çok kısa 1 ay kadar kullandım gidişi duruşu recaro koltukların oturuş pozisyonu çok güzeldi, şanzıman geçişleri gayet iyiydi seri, ambiyans ışıkları sunroof vs donanım yeterliydi. Süspansiyonları serti ve baya sportif diye bilirim. onun harici tadı damağımda kalan bir otomobildir. Benzinli sonrası açıkçası dizelini pek tercih etmezdim. Bütçe dahilinde bir tık daha artırsanız yeni az kmli modelli araçlar var sanayinden uzak keyfini çıkaracağınız bir araç düşünmenizi tavsiye ederim. Fikir olması açısında bir ilan bıraktım.
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mini-caretta-dan-2018-78bin-km-de-camtavan-xenon-1.5-chili-136-ps-1226344536/detay)