Orijinalini görmek için tıklayınız : Beetle 1.4 TSI Nasıl Bilirsiniz?
CabrioMan
24-01-2025, 22:54
Merhaba, keyifli forumlar.
1.4 TSI 160'lık bir Beetle ile görüştüm. DSG'li 80 binde bir araç. İnternette hiç iyi anılan bir motor değil Piston çatlatma vs gibi problemler okudum. Benim de VW tecrübem evvelinde yok denecek kadar az. Yardımcı olabilecek var ise çok sevinirim.
KocaAyak
25-01-2025, 10:45
Yani biraz kişisel tecrübelere bağlı bir konu. Ben şahsen 17bin KM kullandığım bi aynı motorlu Golf 6 vardı, dsg şanzımanlı biproblem yaşamadım. Ancak arkadaşımda aynı motorlu manuel Scirocco vardı, 2 kere kırdı motor :/
CabrioMan
25-01-2025, 11:15
Yani biraz kişisel tecrübelere bağlı bir konu. Ben şahsen 17bin KM kullandığım bi aynı motorlu Golf 6 vardı, dsg şanzımanlı biproblem yaşamadım. Ancak arkadaşımda aynı motorlu manuel Scirocco vardı, 2 kere kırdı motor :/
Çok ilginç, bir kısım düzgün ve bilinçli kullanırsan hiçbir şey olmaz diyor bir kısım da problemden başını kaldıramazsın diyor. Genelde problem çıkarttığını söyleyen herkes Scirocco kullanıcısı. Kafam karıştı. :)
KocaAyak
25-01-2025, 11:32
Kullanım tarzıyla alakalıda olabilir, o yüzden aracın önceki sahiplerine, bakım sıklıklarına, kullanım tarzına vs dikkat etmek lazım. Sonuçta 2.el bi araç alınıyor, kimler ne araç satıyorda ne problemler çıkıyor. Normaldir, hayırlısı demek lazım
CabrioMan
25-01-2025, 11:39
Kullanım tarzıyla alakalıda olabilir, o yüzden aracın önceki sahiplerine, bakım sıklıklarına, kullanım tarzına vs dikkat etmek lazım. Sonuçta 2.el bi araç alınıyor, kimler ne araç satıyorda ne problemler çıkıyor. Normaldir, hayırlısı demek lazım
Tabii ki öyle, ikinci sahip 80 küsür binde bir araba. Sahibi de bir hanımefendi. İyice bir göstermek lazım sanırım. Yoksa 1.2 TSI alacağım onu da hiç istemiyorum. :D
individual
25-01-2025, 16:53
bu piston çatlatma olayı VWCC de daha çok anılıyordu.ben çevremde 1.4 TSI Twincharge 150hp 160hp 180hp (polo gti,golf,scirocco,beetle,ibiza fr,ibiza cupra fabiaRS) bu marka modellerde hiç duymadım.ama VW cc'de internetde çok denk gelmiştim.aynı motor 1.4TSI polo gti ibiza cupra'da stage 1-2-3 kullanan çok onlarda hiç denk gelmedi ben duymadım.
2014 yılı sonrasında guncelleme geldı dıye bılıyorum passat tıguanlarda da benzer durumları yasayan oldu
CabrioMan
25-01-2025, 18:46
Görüş ve yorumlar için çok teşekkür ederim. Nasipte Pazartesi günü arkadaş ile görüşeceğim. Araç Doğuş Oto bakımlıymış alındığı günden beri. Bakalım, umarım bizi üzmez. Tekrar teşekkürler.
BarışSever
25-01-2025, 22:00
abi selam bende bir ara beetle bakıyordum sahipleri ve galeri işi yapanlarla görüşünce en çok tutulan kombin 1,2 cam tavanlı modeldi 1,4 biraz namlı model genellikle 1,2 tercih ediliyor
CabrioMan
25-01-2025, 22:07
abi selam bende bir ara beetle bakıyordum sahipleri ve galeri işi yapanlarla görüşünce en çok tutulan kombin 1,2 cam tavanlı modeldi 1,4 biraz namlı model genellikle 1,2 tercih ediliyor
Selamlar, evet 1.2 tavan tutuluyor ama ona bütçem yetmiyor maalesef. 1.2'nin boşu da harbi boş. :)
alacağınız aracın motor kodu ne acaba, kronikler motor koduna göre cevaplanabilir.
CabrioMan
29-01-2025, 20:20
alacağınız aracın motor kodu ne acaba, kronikler motor koduna göre cevaplanabilir.
2014, CTH motor.
2014, CTH motor.
Cth söylenene yazılana göre yağ eksiltmesi daha az olan motor. Bende CAY motordu galiba GTİ Polo vardı, Nüral pistonlarla motor yapılmış, yağ eksilttiğini hayırlamam ama 3000 de bir yağ değiştirme kafasındaydım zaten max 10.000 kullandım.
CabrioMan
30-01-2025, 23:36
Araç ile anlaştım, nasipse hafta içi alacağım. Vakit ayıran herkese tekrar teşekkürler.
shadow34
06-02-2025, 17:38
Tamamen kullanım alışkanliklariyla alakalı. Yağ ısınmadan gaz basarsan veya durduğun gibi stop edersen motorun ve turbonun yaglamasina izin vermezsen segman ve turbo sorunlarıyla uğraşırsin. Ama kurallara uyarsan bana göre fiyat performans olarak mükemmel motorlardir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.