Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Düşük Km Alt Segment/Yüksek Km Üst Segment Kararsızlığı



GTD35
01-03-2025, 23:47
Herkese merhaba, uzun zamandır cevaplandıramadığım bir konu hakkında sizin de görüşlerinizi almak istedim. B segmenti sıfır km otomobiller 1.3-1.6 milyon ₺ arası fiyatlara satılmakta. Bu fiyat bandında premium segment yüksek kilometreli araçlar alınabiliyor. Örneğin, bu fiyat aralığında 150.000km civarlarında F10 520i/520D veya A4 2.0TFSI/2.0TDI alsak, kritik parçaların değişimini yapıp binmek mantıksız bir karar mı olur? Aranızda bu ikilemde kalıp yüksek km üst segment araç seçenler varsa deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.

KÖROĞLU
02-03-2025, 12:12
benim her zaman 2. yi seçtiğim denklem bu. Gidip sırf sıfır diye sıfır clio alacağıma km li ama bakımlı bir araç alırım. Hep d böyle yaptım, büyük bir sorun da yaşamadım.

Ama risk var tabiki.

calamityeas
02-03-2025, 13:03
denklemi yılda kaç bin km yaptığınız değiştirir

GTD35
02-03-2025, 15:05
Sadece haftasonu ve tatillerde.

Eworen
02-03-2025, 16:05
Yepyeni araç alır geçerim eski bir araç almak için std harici bir araç olsa bi nevi ama 320i 520i falan hiç uğraşmaya değmez
Sanayi dediğimiz yer bataklık gibi giriş var çıkış yok ustalık fiyatları korkunç parça fiyatları uçuk.
Öte yandan yeni araçlardakı güvenlik ve konfor özellikleri artık çok gelişmiş düzeyde bu gözardı edilmemeli.

Oznsrl
02-03-2025, 17:04
Kenarda bir miktar nakit ve zaman varsa B şıkkı yoksa A şıkkı.

drago
02-03-2025, 22:50
Herkesi A şıkkına yönlendirip B yapıyorum :)

Birkan61
02-03-2025, 23:43
Gündelik başka aracım olduğundan, B şıkkını tercih ettim

MURAT_HLX
03-03-2025, 03:11
Yeni yenidir düşük segmentte olsa, yeniyi alır geçerim

tequila818
03-03-2025, 09:25
Herkese merhaba, uzun zamandır cevaplandıramadığım bir konu hakkında sizin de görüşlerinizi almak istedim. B segmenti sıfır km otomobiller 1.3-1.6 milyon ₺ arası fiyatlara satılmakta. Bu fiyat bandında premium segment yüksek kilometreli araçlar alınabiliyor. Örneğin, bu fiyat aralığında 150.000km civarlarında F10 520i/520D veya A4 2.0TFSI/2.0TDI alsak, kritik parçaların değişimini yapıp binmek mantıksız bir karar mı olur? Aranızda bu ikilemde kalıp yüksek km üst segment araç seçenler varsa deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.

arı kovanına çomak sokmak istemem ama yaz sonu %30 ÖTV diliminde plug in hybrid otomobiller geleceği yazılıyor. Piyasa karışabilir diye düşünüyorum. Ben yaz başı aracımı satıp phev araçlar gelene kadar nakitte bekleyeceğim. Fikir olsun diye yazdım.

Oguzhan.Ozturk
03-03-2025, 09:28
Bende sıfır sıfırdır diyip A yerine B'yi tercih edenlerdenim biraz zorlasam şuan ki araç yerine sıfır bir otomobil alabilirdim ama zevk almazdım.. park ettikten sonra dönüp bakmazdım..

520i için şunu diyebilirim ya da bmw için kenarda araç hariç 100.000-TL var ise çok güzel ağır bakım yapılır çiçek gibi binilir, gazlayan yanlayan apaçilik yapacak biride değilseniz o araba size yağ değişimi harici kolay kolay masraf çıkarmaz..

Bugraaa
03-03-2025, 09:57
Gönül b şıkkı desede sanayi ortamı fiyatların uçmasından a şıkkını seçmeye yöneltiyor :)

AhmetKadir
03-03-2025, 11:16
Simdiye kadar b secenegi ile devam ederken, imkanlar dogrultusunda a bucuk secenegine yoneldim. Dusuk km dolu bir passat variant ile ekonomik ekonomik devam:)

Ormanci
03-03-2025, 11:28
Paraya ve "ek" olarak eldeki paraya göre de değişir.

Krediyle taksitle şununla bununla araba alıyorsam, direkt olarak sıfır düşünürüm veya yeni model düşük km'li.

Üst segment yüksek model ve km olduğu zaman saatli bomba bence bu araçlar.
Masraf açmıyor açmıyor, sonra bi anda zort diye bir yeri patlıyor, kilometre ve yaştan dolayı. Hadiii başla bakalım harcamaya.

Babamın bi C'si var şimdi, 2009 falan, kilometre yaşa göre düşük ama yaştan dolayı olsa gerek saçma salak problemler çıkarıyor. Harca harca harca...
Şimdi 1 küsür milyona bu mu, sıfır veya düşük km'li araba mı. Ben ikincisi derim direkt.

mcanx
03-03-2025, 12:10
hergün koşturacağım bakkala çakkala hastaneye gideceksem her işimi bu araçla göreceksem kesinlikle ilk madde.
ancak haftada 2-3 binerim, işe zaten arabayla gitmiyorum vs vs ise ikinci denklem

EnesPolatdemir
03-03-2025, 12:24
Herkese merhaba, uzun zamandır cevaplandıramadığım bir konu hakkında sizin de görüşlerinizi almak istedim. B segmenti sıfır km otomobiller 1.3-1.6 milyon ₺ arası fiyatlara satılmakta. Bu fiyat bandında premium segment yüksek kilometreli araçlar alınabiliyor. Örneğin, bu fiyat aralığında 150.000km civarlarında F10 520i/520D veya A4 2.0TFSI/2.0TDI alsak, kritik parçaların değişimini yapıp binmek mantıksız bir karar mı olur? Aranızda bu ikilemde kalıp yüksek km üst segment araç seçenler varsa deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.

Benim tercihim TEMİZ BAKIMLI İNSAN GİBİ BİNİLMİŞ OLMASI kaydı ile F10 olurdu full stock halde. İlanlardaki f10'lara baktıkça içim acıyor resmen. Sıfır B ya da C segment alacağıma F10 gibi bir D segmenti düşünmeden tercih ederdim. Hayat sıkıcı arabalara binmek için çok kısa

peace
03-03-2025, 13:33
tercihimi 2. şıktan kullandım senelerdir fakat artık maliyetler sanayi işleri içinden çıkılmaz duruma geldi. Yine de tercihimi ilk seçenekten yana kullanırım diyemiyorum arabasına ve bütçeye göre değişir.

DeNNis
03-03-2025, 16:25
Merhaba,

Düşük km ve yüksek km'den kastınız kaç aralığı mesela? Ben de ona göre yorum yapacağım :) Mesela bana göre 110bin üzeri yüksek bir KM

AliGizda
03-03-2025, 16:33
Şahsen benim tercihim 2. seçenek olurdu. Seceresi düzgün, bakımı zamanında ve düzenli yapılmış, değişmesi gereken parçaları zamanında değişmiş araçlar ile bir sıkıntı yaşayacağınızı açıkcası düşünmüyorum.

Yeni araçlardaki hissizlik, yaşam alanlarının kullanışsız ve küçük oluşu beni eski bir D segmenti arabaya iter açıkcası. Ki yeni denilen araçlarda da olası bir sıkıntı saç baş yolduruyor. Günümüz markalarının çoğunda da kronik sıkıntı bolca mevcut.

Günün sonunda sizi ne mutlu edecekse bence onu tercih edin.

jRMix
03-03-2025, 21:19
Şu zamanda eğer düzenli sanayi/usta gezmeniz yoksa hiç bulaşılmaması gereken üst segment ikinci el. usta/parça bulması başlı başına bi dert. Eğer çok eğlenceli bi makine almayacaksanız direkt sıfır alıp gül gibi binin. Marşın almadığı yerde garanti devreye girsin.

crazy_orcun001
04-03-2025, 10:26
3 günlük dünya.Yaşamaya geldim ama bela da aramıyorum.
İkinci seçeneği tercih edeceğim bi entry.Fakat ilanlardaki kafadan yere gömülmüş akşamları esc lere konuk olmuş,eşe dosta düşmana şov için yanlamaktan diferansiyeli koah'lı hasta gibi öten/ötmesi muhtemel araçlardan uzak durun derim.Artık her türden insan her aracı alabiliyor.Arabaların bile varoş bir kokusu olmaya başladı.
Mercülerdeki hacimli motorlu bi sınıfı tercih ederdim daha çok.
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-ata-auto-dan-2003-mercedes-e320-cam-tavan-airmatic-hatasiz-1208238127/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-benz-w211-e320-avantgarde-cam-tavan-4-isitma-sogutma-1221060707/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-dusuk-km-kaput-tavan-orjinal-tramersiz-park-sensoru-1204882589/detay)

90 lar sonu 2000 ler başı arabalar benim için ömrüm boyunca binmem gereken arabalardır.
Km konusuna gelince de 3-5 yaşındaki arabaların bile piyasada 150-200binde olduğunu düşünürsek bu modeldeki kaliteli araçlar için km takıntım pek olmaz.

babayimben
05-03-2025, 08:58
Geçen sene sıfıra yakın Clio aldım 3 ay dayanabildim
Bulurken uğraştırır ama üst segment almak daha mantıklı
almadan potansiyel sorunları araştırıp ona göre model seçmek daha doğru olur

kelalper
06-03-2025, 11:34
Eğer hergün düzenli bineceksem ve uzun trafik vs çekeceksem o zaman o yolculuğun bana eziyet olmaması gerek o nedenle üstüne ağır sorun çıkmasına karşı yedekte bir miktar kalacak şekilde üst segment araç alırım. Şimdi düşünsene trafikte 2 saat geçiriyorsun altında clio mu olsun istersin yoksa A6 -E39 vs mi olsun istersin.

Sti_Ozan
06-03-2025, 14:46
3 günlük dünya.Yaşamaya geldim ama bela da aramıyorum.
İkinci seçeneği tercih edeceğim bi entry.Fakat ilanlardaki kafadan yere gömülmüş akşamları esc lere konuk olmuş,eşe dosta düşmana şov için yanlamaktan diferansiyeli koah'lı hasta gibi öten/ötmesi muhtemel araçlardan uzak durun derim.Artık her türden insan her aracı alabiliyor.Arabaların bile varoş bir kokusu olmaya başladı.
Mercülerdeki hacimli motorlu bi sınıfı tercih ederdim daha çok.
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-ata-auto-dan-2003-mercedes-e320-cam-tavan-airmatic-hatasiz-1208238127/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-benz-w211-e320-avantgarde-cam-tavan-4-isitma-sogutma-1221060707/detay)
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-dusuk-km-kaput-tavan-orjinal-tramersiz-park-sensoru-1204882589/detay)

90 lar sonu 2000 ler başı arabalar benim için ömrüm boyunca binmem gereken arabalardır.
Km konusuna gelince de 3-5 yaşındaki arabaların bile piyasada 150-200binde olduğunu düşünürsek bu modeldeki kaliteli araçlar için km takıntım pek olmaz.

Şu kasalar cidden mercedesin mercedes olduğu zamanlar bence, hala daha çok iyi duruyor.

Ozan Özer
06-03-2025, 15:45
Bugüne kadar hiç 0 araç almadım. Büyük konuşmak istemem ama kalan ömrümde de alacağımı düşünmüyorum.

Bmw özelinde E39 ve E92 sahibi oldum. Piyasanın bir tık üzerinde, km'si düşük, bakımlı araçlar aldım ve bende benzer şekilde bakmaya devam ettim. Kronik 1-2 parça değişimleri dışında 50-100bin TL bandındaki paraları asla harcamadım araçlarıma. Ama kenarda her zaman bu meblalar hazırda durdu tabiki.

Şimdilerde, kafama yatan F10, belirli bir model aralığındaki S serisi, CLS gibi bir araca denk gelirsem yine kanım kaynayabilir. 2. şık tercih edilecek ise kenarda mutlaka kötü gün dostu papeller bulunmalı işin özetinde, bana göre.

gokhan g.
07-03-2025, 20:51
Bu sorunun doğru bir cevabı olduğunu düşünmüyorum. Kişiye göre değil, zamana, bütçeye hatta şehre göre bile değişebilir.
1.6m e alınan f10un sanayiden çıkmayacağını düşünmüyorum. 5 sene önce sorulsaydı ikinci seçeneği seçerdim ama şu an kararsızım açıkçası

S-works
08-03-2025, 10:02
Ben 2. seceneği seçtim. F10 aldım. Buradaki soru şu. 2. seçeneğin yürütmesi 1 den pahalı.

Direk kullanıcı olarak anlatayım.

5.20 i aldım.

Yağ soğutucu ve devirdaim bu aracın kronigi arasında. Yağ soğutucu 15 k çıvarı. devirdaim 30 k

4 tane kışlık lastiğe 30 000 ödedim.
4 tane yazlık lastiğine 30 000 ödedim. Yanı lastik seti 60 k. 1. seçeği seçersen muhtemelen 2-3 set lastik alınır.

F10 kısa mesafede 15-16 litre yakıyor (Ben bu kadar olacağını düşünmemiştim. Netteki 10 litre yazısına aldanma. (Yakıtı karşılayacak gücüm var, yine de bi acaba demedim değil.)

Şehirler arası yolda 7-8 yakıyor. Tek marş 20 -30 km yaparsan 10-11 yakıyor.

Yine arabanın diferasiyel titresim sönümleyicisi kötü olmul. Minik bir plastik takoz 6 k fiyatı var.

Benden önceki sahibi serviste disk balata değişmiş yağ bakımıyla birlikte 40 küsür k ödemiş.

Kısacası selam vermek bu arabada 10 k. Ödeyecek gücünüz varsa 2. seçenek

Km ve yaş itibariyle masrafsız bulamazsınız. 1,6 k ya güzel f 10 lar var. 200 lira masraf edersiniz. Zaten sadece lastik alsanız 60 k :)

tlgylmz106
09-03-2025, 10:06
İki kere B seçeneğini kullandım ülkenin durumu, sanayi fiyatları ve saçmalıkları yüzünden A'ya dönmek zorunda kaldım. Aklım hala B'de :)

JDM VTİ
10-03-2025, 00:28
Piyasa gerçekleri var maalesef.
Artık kafa şu, yüksek model olsun / düşük km olsun / gerekirse teneke olsun.
Otomobil kültürü büyük yara aldı bana göre ülkemizde.
Özellikle Chery - MG marka araçların, gösterişli ve uygun fiyatlarla sattıkları araçlar da bunda büyük pay sahibi.
Yedek parça da orijinal gitmeye çalıştığımız zaman ciddi meblağlar ödüyoruz(şahsen yan sanayi parça kullanmam çok çok mecbur kalmadıkça).

Velhasılkelam satma düşüncesi varsa kısa sürede, kesinlikle yüksek model / düşük km / teneke :) araba alınmalı.

EnesAksu
10-03-2025, 08:50
Geçen ay başıma gelen olay sıfır focustan inip 2. el passat aldım. araç bakımlıysa herzaman 2.şık tercih ederim.

ardicli2000
11-03-2025, 08:58
Ben 2. seceneği seçtim. F10 aldım. Buradaki soru şu. 2. seçeneğin yürütmesi 1 den pahalı.

Direk kullanıcı olarak anlatayım.

5.20 i aldım.

Yağ soğutucu ve devirdaim bu aracın kronigi arasında. Yağ soğutucu 15 k çıvarı. devirdaim 30 k

4 tane kışlık lastiğe 30 000 ödedim.
4 tane yazlık lastiğine 30 000 ödedim. Yanı lastik seti 60 k. 1. seçeği seçersen muhtemelen 2-3 set lastik alınır.

F10 kısa mesafede 15-16 litre yakıyor (Ben bu kadar olacağını düşünmemiştim. Netteki 10 litre yazısına aldanma. (Yakıtı karşılayacak gücüm var, yine de bi acaba demedim değil.)

Şehirler arası yolda 7-8 yakıyor. Tek marş 20 -30 km yaparsan 10-11 yakıyor.

Yine arabanın diferasiyel titresim sönümleyicisi kötü olmul. Minik bir plastik takoz 6 k fiyatı var.

Benden önceki sahibi serviste disk balata değişmiş yağ bakımıyla birlikte 40 küsür k ödemiş.

Kısacası selam vermek bu arabada 10 k. Ödeyecek gücünüz varsa 2. seçenek

Km ve yaş itibariyle masrafsız bulamazsınız. 1,6 k ya güzel f 10 lar var. 200 lira masraf edersiniz. Zaten sadece lastik alsanız 60 k :)

Bizim patronun 5 kasa satılınca Finans bayram etmişti. Bundan demek ki :D

mrtysn
11-03-2025, 14:54
Günlük biniyorsam ve tek aracsam banko A, terlik terliktir riske gerek yok.