Orijinalini görmek için tıklayınız : 1975 Tofaş Murat 124 - 11 AK 422
Bugün sizlerle sadece bir araç değil, bir anı hazinesi, bir tanıklık paylaşmak istiyorum.
Plakasıyla hafızalara kazınmış bir efsane: 11 AK 422 — 1975 model yeşil bir Murat 124.
https://www.youtube.com/watch?v=YmlrvRGaEpg
https://i.ibb.co/rGdTQXq5/52ae4852-c260-4615-afcf-b161a56dbd4e.jpg (https://ibb.co/pvhG1kN4)
https://i.ibb.co/4ZhNKXFy/259ebf97-054f-4afd-8e74-6412c970cd88.jpg (https://ibb.co/WWmKGMH9)
https://i.ibb.co/GQRD2vGP/d1b9c4e1-ce7b-4b72-9325-eceba9faaf18.jpg (https://ibb.co/N2Kqj6fY)
https://i.ibb.co/fdKKttyL/IMG-8083.jpg (https://ibb.co/s9DDQQNz)
Bu araç yıllar önce gelin arabası olarak süslenmiş, nice neşeli anlara eşlik etmişti. Bir çok etkinlik ve yarışmaya katılmıştı. Ancak onun hikâyesi burada bitmedi. Aynı zamanda sahibini son yolculuğuna uğurlarken de bu dünyaya veda ederken yine o arabanın içindeydi... Bu dokunaklı geçmiş, onu sadece bir klasik otomobil değil, bir aile yadigârı, bir ruhu olan makine haline getirdi.
https://img.piri.net/resim/site/615x326/untitled21ce58cfc1a0ddc70.jpg
https://image.milimaj.com/i/milliyet/75/869x477/67ab3791c379e90000f2cd44.jpg
Sahibinin vefatı üzerine saygı değer ailesinin takdiri ile araç şahsıma geçmiş olup. İlk günkü haline eski sahibi rahmetli Celil ağa'nın izlerini silmeden kondisyonunu toplamak hedefim. Bu süreçte de tabii ki kendimden de noktalar ekleyip hem biraz fonksiyon katıp hem de kendi zevkime uygun estetik unsurlarla toplayacağım.
Aracı teslim aldığımda ilk işim, onu kendi ellerimle profesyonel ürünlerle güzelce yıkamak oldu. Bu an, benim için hem sembolik hem de kişisel bir başlangıçtı. Temizlik sonrası eksikler listesini hazırladım ve hemen ardından amcam tarafından yüzeysel bir motor bakımı ve alt takım kontrolu yapıldı. Gerekli bakımları tamamladıktan sonra, aracı Bilecik’teki evimin garajına alıp brandayla örterek geçici bir istirahate çektim.
https://i.ibb.co/qY8F25VC/5-EED5-E2-C-7-CA3-4-E87-86-C7-90681-F9187-D7.jpg (https://ibb.co/VYGpkm5x)
https://i.ibb.co/XZNQD3qg/IMG-8089.jpg (https://ibb.co/BVdpGr9x)
https://i.ibb.co/2Y1cGkY5/IMG-8090.jpg (https://ibb.co/LhX9VZhv)
https://i.ibb.co/v4j6Jzhk/49297d64-ccdf-4a9b-8f87-03011c7e3b91.jpg (https://ibb.co/s9VdF3Cq)
Sonrasında ise dostumla birlikte İzmir’e doğru yola çıktık, 11 AK 422’yi süre süre buraya getirdik. Şu an restorasyon sürecinin ilk parçaları yola çıktı bile:
Kapı döşemeleri, orta konsol ve kapı fitilleri sipariş edildi.
Bunlara ek olarak, geçmişine yakışır şekilde hazırlanmış nostalji plakası da berkaym sayesinde artık hazır.
https://i.ibb.co/HpV83wft/16b82f33-459f-4014-bb45-cb308588f3c1.jpg (https://ibb.co/FqKTCZL5)
https://i.ibb.co/ymPLhLQf/IMG-8599.jpg (https://ibb.co/JWtXxXsB)
https://i.ibb.co/pvJtnhHp/IMG-8600.jpg (https://ibb.co/TBmVrWQ5)
https://i.ibb.co/3y0mQVws/IMG-8608.jpg (https://ibb.co/svF9zchP)
https://i.ibb.co/wNBrQhp3/IMG-8616.jpg (https://ibb.co/99c34Hyz)
Babamın eski Mercedes'inden söküp yıllarca sakladığı, orijinal Pioneer CDX-P1250 çoklu CD changer, Pioneer tape ve equalizer'ı buldum. Hepsi hâlâ sağlam, kutuları ve kullanım kılavuzlarıyla birlikte. Bu ekipmanı araca entegre ederek, ses sistemini de dönemin ruhuna uygun ama güçlü bir şekilde hazırlamak istiyorum. Böylece bu araçta hem Celil Ağa'nın hem de babamın bir izi olacak.
https://i.ibb.co/gLGBLXzk/IMG-8157.jpg (https://ibb.co/S42941RF)
https://i.ibb.co/0jJtnZpy/IMG-8158.jpg (https://ibb.co/XZJ8Wpfx)
�� Sıradaki adımım ise çok daha derinlikli bir çalışma:
Aracı komple soyarak kaporta aksamındaki çürükleri ve yorgun bölgeleri onarmak, ardından bu yeşil rengine yeniden boyatmak.
İç mekânda ise koltukları Murat 124 desenine sadık kalarak, deriyle kaplatmak istiyorum. Böylece hem nostaljiyi koruyan, hem de günümüz konforuna bir adım yaklaşan bir iç mekan hedefliyorum.
Bu süreçte sizlerden gözümden kaçan, yapılaması kesinlikle gereken durumlar, önerilen ustalar, parça tedariği gibi noktalarda bolca destek almak istiyorum.
Hayatım bir film şeridi gibi bi anda bu arabayla geçti, vayy be 35 yıl öncesine gittim bende de çok anısı çok hatırası var bu model bir arabanın
Maşallah güzel birsey yapmışsınız
Hayatım bir film şeridi gibi bi anda bu arabayla geçti, vayy be 35 yıl öncesine gittim bende de çok anısı çok hatırası var bu model bir arabanın
Maşallah güzel birsey yapmışsınız
Benim hep aklımda olan yapmak istediğim bir projeydi hele miniklerin KHP şahini görünce de inanılmaz gaza geliyordum. Böyle denk gelip sahip oldum. Hem bir anıyı sahip çıkmak hem de hayalimdeki projeyi yapmak için fırsat doğunca çok heyecanlıyım
Arkadaşım Yusuf ile yolculuğumuzun kısa bir videosunu da linkten izleyebilirsiniz
Instagram (https://www.instagram.com/p/DH6TkMesVFX/)
Şimdi ilk aşama olarak aracın kaportasında bolca lokal çürük, çatlama ve kabarma mevcut.
Resimleri aşağıya ekliyorum (lütfen göz gezdirin).
Bazı yerlerde macun çok kalın, bazı yerlerde boya direkt çatlamış. Ön far çerçevesinde pas, cam diplerinde kabarma var.
https://i.ibb.co/5XtgFDmB/IMG-20250316-WA0026.jpg (https://ibb.co/twkTXfg8)
https://i.ibb.co/4gNMm9Rh/IMG-20250316-WA0027.jpg (https://ibb.co/Cs0v1NKR)
https://i.ibb.co/23BX8q5X/IMG-20250316-WA0028.jpg (https://ibb.co/yFJLh0VL)
https://i.ibb.co/RkWbWgWw/IMG-20250316-WA0029.jpg (https://ibb.co/DHnWn1n2)
https://i.ibb.co/23FzNdG7/IMG-20250316-WA0030.jpg (https://ibb.co/zVm3JZqh)
https://i.ibb.co/70brsMk/IMG-20250316-WA0031.jpg (https://ibb.co/9dGyQKZ)
https://i.ibb.co/Zp5XC4Hd/IMG-20250316-WA0032.jpg (https://ibb.co/Nd5CzD1x)
https://i.ibb.co/cSLpg3Jc/IMG-20250316-WA0033.jpg (https://ibb.co/S4r1syNX)
https://i.ibb.co/FbDXgfLj/IMG-20250316-WA0034.jpg (https://ibb.co/4ZV2PDn5)
https://i.ibb.co/rf3tcPBr/IMG-20250316-WA0035.jpg (https://ibb.co/Tq1TbXQ3)
https://i.ibb.co/ZR4QnQD5/IMG-20250316-WA0036.jpg (https://ibb.co/Y4n5z5sm)
https://i.ibb.co/zTt8Tkg7/IMG-20250316-WA0037.jpg (https://ibb.co/67qv7dS1)
Sorum şu:
Sizce bu araçta komple söküm, kaynak ve yeniden boyama mı gerekir?
Yoksa lokal müdahalelerle çözüme ulaşılabilir mi ?
Ayrıca İzmir'deyim. Kaporta & boya konusunda düzgün işçilik yapan ama uygun bütçeli bir usta arayışındayım.
Bu konuda da önerilere açığım.
kalipson
03-04-2025, 23:00
Benim naçizane tavsiyem, rengin çok afilli olmasından ötürü komple soyulup müdahalede bulunulması şeklinde. Keza lokal uygulamalar çok sırıtacaktır. Ayrıca ilerleyen zamanlarda, şu an gözden kaçan bir husus ortaya çıkarsa yine lokal uygulamalarla bence can sıkıcı bir hal alabilir.
Bütçe müsaade ediyorsa komple soyun, tek seferde halledin geçin derim.
131mirafiori
04-04-2025, 07:17
Öncelikle hayırlı olsun, aracın sacı çok eskidiği için lokal temizlik sizin işinizi geçici olarak çözecektir sonrasında kabarmalar vs yeniden oluşacaktır kesinlikle.
Hala orjinal kaporta parçaları piyasada bulunuyorken detaylı bir restorasyon süreci çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü olur.
Ömürlük olacaksa eğer komple soyulmalı, sökülmeli, görünen yerleri yaptırırsınız 6 ay sonra başka yerden patlar,
En temizi kupayı söküp boya sökücü kumlama vs derken saca kadar inip hasar tespiti yapıp. Uygun bölgelerden hasarlı kısımları kesip yerine yeni sac kaynatmak ve sonrasında boyatmak.
Bu denklem en uzun süreli en maliyetli ve manevi olarak dayanıklılık gerektirir.
Nacizane böyle bir iş için anlaşacaksanız birileriyle referanslı olsun, 3 ay deniyorsa siz onu 6 ay gibi teslim alırım diye düşünün. Ve işin parasını hakediş şeklinde peyder pey verin.
Net söylüyorum parayı peşin isteyen yer olursa kaçın, bi hata yapıp verirseniz %99 araba 5 senede falan bitmez, paranızla rezil olursunuz.
En temizi kupayı söküp boya sökücü kumlama vs derken saca kadar inip hasar tespiti yapıp. Uygun bölgelerden hasarlı kısımları kesip yerine yeni sac kaynatmak ve sonrasında boyatmak.
Bu denklem en uzun süreli en maliyetli ve manevi olarak dayanıklılık gerektirir.
Nacizane böyle bir iş için anlaşacaksanız birileriyle referanslı olsun, 3 ay deniyorsa siz onu 6 ay gibi teslim alırım diye düşünün. Ve işin parasını hakediş şeklinde peyder pey verin.
Net söylüyorum parayı peşin isteyen yer olursa kaçın, bi hata yapıp verirseniz %99 araba 5 senede falan bitmez, paranızla rezil olursunuz.
Bu kadar eski ve yorgun bir arabada kumlama daha büyük bir risk olmaz mı? Sağlam yerleri de delik deşik etme ihtimali de var.
Bu kadar eski ve yorgun bir arabada kumlama daha büyük bir risk olmaz mı? Sağlam yerleri de delik deşik etme ihtimali de var.
Onun dozunu / şiddetini ayarlıyorlar o yüzden kumlama önerdim. Tabi sağlam panele de zarar verecek şekilde bir işlem yapılmamalı.
Fotolara bakılırsa zaten boya altında ciddi işlem gerekiren alanlar çıkacak. Güncel sanayi ortamında bu tür bir restore işini ben göze alamazdım açıkçası, arkadaşa kolay gelsin, kesesine bereket.
Benim naçizane tavsiyem, rengin çok afilli olmasından ötürü komple soyulup müdahalede bulunulması şeklinde. Keza lokal uygulamalar çok sırıtacaktır. Ayrıca ilerleyen zamanlarda, şu an gözden kaçan bir husus ortaya çıkarsa yine lokal uygulamalarla bence can sıkıcı bir hal alabilir.
Bütçe müsaade ediyorsa komple soyun, tek seferde halledin geçin derim.
Açıkçası; benimde düşüncem bu şekilde ancak hani kurtarılabilir yöntemler var ise hem bütçeyi ve zamanı yormadan acaba ikinci bir yol var mı düşüncesi idi
Öncelikle hayırlı olsun, aracın sacı çok eskidiği için lokal temizlik sizin işinizi geçici olarak çözecektir sonrasında kabarmalar vs yeniden oluşacaktır kesinlikle.
Hala orjinal kaporta parçaları piyasada bulunuyorken detaylı bir restorasyon süreci çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü olur.
Bu grupta “klasik bir Mercedes gibi değil” kaporta parçalarının bulunmadığı yorumunu çok alıyorum. Tedarik noktasında yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ömürlük olacaksa eğer komple soyulmalı, sökülmeli, görünen yerleri yaptırırsınız 6 ay sonra başka yerden patlar,
En temizi kupayı söküp boya sökücü kumlama vs derken saca kadar inip hasar tespiti yapıp. Uygun bölgelerden hasarlı kısımları kesip yerine yeni sac kaynatmak ve sonrasında boyatmak.
Bu denklem en uzun süreli en maliyetli ve manevi olarak dayanıklılık gerektirir.
Nacizane böyle bir iş için anlaşacaksanız birileriyle referanslı olsun, 3 ay deniyorsa siz onu 6 ay gibi teslim alırım diye düşünün. Ve işin parasını hakediş şeklinde peyder pey verin.
Net söylüyorum parayı peşin isteyen yer olursa kaçın, bi hata yapıp verirseniz %99 araba 5 senede falan bitmez, paranızla rezil olursunuz.
Vaktim bol açıkçası ve uzun süredir istediğim bir projeyi gerçekleştirme şansı elime geçti. Ayrıca elime geçen aracın mazisi de olunca bu daha değerli hale geldi.
Kesinlikle bulduğum usta ile böyle bir ilerlemeyi düşünüyordum. Ancak kaporta noktasındaki ilerleme kısmına hiç hakim değilim.
prodorian
05-04-2025, 09:47
İzmirde Fırlangeç usta var 6, sanayii de izmirde olan arkadaşlar bilirler zamanında benimde e21 aracımı toplamıştı. bildiğim kadarı ile hala devam ediyor. zaman probleminiz yoksa onser servis şiddetle öneririm ikisini
İzmirde Fırlangeç usta var 6, sanayii de izmirde olan arkadaşlar bilirler zamanında benimde e21 aracımı toplamıştı. bildiğim kadarı ile hala devam ediyor. zaman probleminiz yoksa onser servis şiddetle öneririm ikisini
En kısa sürede iletişime geçeceğim. Çok teşekkür ederim
lokal ve kısıtlı müdahaleler günü kurtarır, şekli toplar ama ömrü kısa oluyor maalesef. ben 2,5 sene 124 kullandım, yağmura çıkarmadım kışın otoparkta sakladım dışarıdan ne kadar temiz dursa da içeride kalanlar ilk fırsatta patlak veriyordu ve sürekli müdahale gerektiriyordu. imkan varsa, ömürlük isteniyorsa detaylı bir giriş yapmak lazım derim.
hikayesi müthiş, amcamızın mekanı cennet olsun
lokal ve kısıtlı müdahaleler günü kurtarır, şekli toplar ama ömrü kısa oluyor maalesef. ben 2,5 sene 124 kullandım, yağmura çıkarmadım kışın otoparkta sakladım dışarıdan ne kadar temiz dursa da içeride kalanlar ilk fırsatta patlak veriyordu ve sürekli müdahale gerektiriyordu. imkan varsa, ömürlük isteniyorsa detaylı bir giriş yapmak lazım derim.
hikayesi müthiş, amcamızın mekanı cennet olsun
Evet en geçerli sonucun bu olduğuna artık bende karar verdim.
Bir ustada buldum direkt Tofaş grubu ile ilgilenen ayrıca, yarın bi' canlı şekilde değerlendirip nasipse başlayacağız.
Şimdi ki sorum ise; parça...
Arka tampondaki krom parçanın mesela kesinlikle değişmesi lazım. Bazı çürümüş krom noktalar veya kapı fitilleri gibi noktaların kesinlikle değişmesi gerekiyor.
Birkaç YouTube kanalı veya Instagram sayfalarında bunları direkt Opar olarak tedarik etmiş kişileri görüyorum. Ancak kaynak noktasını henüz keşfedemedim.
Evet en geçerli sonucun bu olduğuna artık bende karar verdim.
Bir ustada buldum direkt Tofaş grubu ile ilgilenen ayrıca, yarın bi' canlı şekilde değerlendirip nasipse başlayacağız.
Şimdi ki sorum ise; parça...
Arka tampondaki krom parçanın mesela kesinlikle değişmesi lazım. Bazı çürümüş krom noktalar veya kapı fitilleri gibi noktaların kesinlikle değişmesi gerekiyor.
Birkaç YouTube kanalı veya Instagram sayfalarında bunları direkt Opar olarak tedarik etmiş kişileri görüyorum. Ancak kaynak noktasını henüz keşfedemedim.
Şöyle bir araştırma denediniz mi? Orijinal opar parçaları nerede bulunur diye youtube videosu bile çıkıyor 5 yıl önceden :D
Google Search (https://www.google.com/search?q=murat+124+opar+par%C3%A7alar&oq=murat+124+opar+par%C3%A7alar&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQABiABDIHCAIQAB iABDIHCAMQABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiABDIHCAYQABiA BDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABNIBCDI3MjBqMG o3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8)
Şöyle bir araştırma denediniz mi? Orijinal opar parçaları nerede bulunur diye youtube videosu bile çıkıyor 5 yıl önceden :D
Google Search (https://www.google.com/search?q=murat+124+opar+par%C3%A7alar&oq=murat+124+opar+par%C3%A7alar&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQABiABDIHCAIQAB iABDIHCAMQABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiABDIHCAYQABiA BDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABNIBCDI3MjBqMG o3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8)
İşte linkler çok güncel olmayınca ve hani opar kutusuna random parça koyma ihtimali olan bir ülkede yaşayınca çok güvenemiyorum :D
O yüzden değerli TechTurkey üyelerinden en azından olası bir yeri deneyimlemiş veya bilen noktasını değerlendiriyorum...
plaka aydınlatmaları sökün lütfen : / r12 işi onlar
plaka aydınlatmaları sökün lütfen : / r12 işi onlar
Hemen notumu aldım
Evet en geçerli sonucun bu olduğuna artık bende karar verdim.
Bir ustada buldum direkt Tofaş grubu ile ilgilenen ayrıca, yarın bi' canlı şekilde değerlendirip nasipse başlayacağız.
Şimdi ki sorum ise; parça...
Arka tampondaki krom parçanın mesela kesinlikle değişmesi lazım. Bazı çürümüş krom noktalar veya kapı fitilleri gibi noktaların kesinlikle değişmesi gerekiyor.
Birkaç YouTube kanalı veya Instagram sayfalarında bunları direkt Opar olarak tedarik etmiş kişileri görüyorum. Ancak kaynak noktasını henüz keşfedemedim.
bu gibi parçaları bulmak çok zor, ben de çok araştırmıştım tampon babalarını, bi arkadaşım hediye edene kadar da bulamadım. facebook vb. yerlerdeki gruplar bu konuda parça bulmak için iyi olabiliyor.
https://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/221699-cocukluk_hayali_75_murat_124_limon_.html aracımı görebilirsiniz.
bu gibi parçaları bulmak çok zor, ben de çok araştırmıştım tampon babalarını, bi arkadaşım hediye edene kadar da bulamadım. facebook vb. yerlerdeki gruplar bu konuda parça bulmak için iyi olabiliyor.
https://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/221699-cocukluk_hayali_75_murat_124_limon_.html aracımı görebilirsiniz.
Konunuzu okumaya başladım ve bayıldım !
Hemen grupları ve diğer noktaları değerlendirmeye başlıyorum.
___
Torpidoya koymak ve okumak amaçlı bazı dökümanları da toplamaya başladım.
Tofaş'ın 50 Yıllık Yolculuğu'nu da buldum o da kargoda
https://i.ibb.co/1YFCbc1m/IMG-9039.jpg (https://ibb.co/vC0ND9pj)
Projeyi sağlık sorunlarım ve vakitsizliğimden dolayı maalesef büyük bir üzüntü ile devam edemeyeceğim.
Değerini bilen ve bu işe benden daha donanımlı birine gitmesi isteği ile satıyorum.
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-projelik-orijinal-90.000-kilometre-124-1244227128/detay/) linkinden iletişim numaralarıma ulaşabilirsiniz.
Gerekli bütün detaylar ise forumdaki konuda bulunmakta.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.