Orijinalini görmek için tıklayınız : 2022 LCI G20 320i vs 2022 Formentor 2.0 TSI
Evet arkadaşlar. Bir arkadaşa aracı olmak amacı ile fikirlerinizi almak isterim.
2.5 milyon civarına bu 2 aracı alabiliyoruz. Cupra da brembo fren, bucket koltuk falan da var.
G20 LCI olan yani gösterge paneli tek kocaman ekran olan versiyon.
Her ikisi de modifiyeye açık. Hatta G20 için alınca farz gibi yazılım.
Cupra stock hali de güzel ama yazılım ile 400 HP sınırına geliyor ve 4 çeker.
Kullanım rahatlığı, potansiyel masraflar ve ikinci elde satış konularında sizin fikirleriniz nedir?
Kaldıysa eğer, plug-in hybrid, 326 hp'lik 230e active tourer 2.1 - 2.15 civarına bırakıyordu BMW,
Tabii bir hücum durumu söz konusu
Tipi bu listedeki 2 araç karşısında iddialı olmasa da, vaad ettiklerine karşılık fiyatıyla 2 seçeneği de ezer bence
Kaldıysa eğer, plug-in hybrid, 326 hp'lik 230e active tourer 2.1 - 2.15 civarına bırakıyordu BMW,
Tabii bir hücum durumu söz konusu
Tipi bu listedeki 2 araç karşısında iddialı olmasa da, vaad ettiklerine karşılık fiyatıyla 2 seçeneği de ezer bence
Pil sakin kullanımla max 80 km sanırım.
326 hp ile 30-40 km bile gitmeyebilir.
Pil bitince de yolda kolay kolay dolmuyormuş yolda, illa şarj istiyor. Pil bitince de sonrası 1.5 litre motor :).
Pil sakin kullanımla max 80 km sanırım.
326 hp ile 30-40 km bile gitmeyebilir.
Pil bitince de yolda kolay kolay dolmuyormuş yolda, illa şarj istiyor. Pil bitince de sonrası 1.5 litre motor :).
O zaman konuya yorumum 2.0 olmasından mütevelli Formentor :)
ottoman32
02-04-2025, 14:10
O zaman konuya yorumum 2.0 olmasından mütevelli Formentor :)
formentorda cok fazla trim sesi var en azından benim test ettiğim öyleydi daha 3400 km civarlarındaydı ama her yerinden ses geliyordu o kadar para verip o sesi çekmeyi hiç istemem şahsen
formentorda cok fazla trim sesi var en azından benim test ettiğim öyleydi daha 3400 km civarlarındaydı ama her yerinden ses geliyordu o kadar para verip o sesi çekmeyi hiç istemem şahsen
D ile C segment karşılaştırması başlı başına sorun zaten bu açıdan bakacak olursak :)
1.5 formentor dese zaten g20 derim, ama bu şekilde performans odaklı bir karşılaştırma olduğu bariz olunca, 2.0 TSI
Ben G20 alır devam ederim galiba ya. Formentor'un fiyata karsi verdikleri mantikli da cok mantikli da C segmenti crossoverin 400 hp ve 4 ceker olmasi benim icin pek bi anlam ifade etmiyo :D
EnesPolatdemir
03-04-2025, 13:49
Evet arkadaşlar. Bir arkadaşa aracı olmak amacı ile fikirlerinizi almak isterim.
2.5 milyon civarına bu 2 aracı alabiliyoruz. Cupra da brembo fren, bucket koltuk falan da var.
G20 LCI olan yani gösterge paneli tek kocaman ekran olan versiyon.
Her ikisi de modifiyeye açık. Hatta G20 için alınca farz gibi yazılım.
Cupra stock hali de güzel ama yazılım ile 400 HP sınırına geliyor ve 4 çeker.
Kullanım rahatlığı, potansiyel masraflar ve ikinci elde satış konularında sizin fikirleriniz nedir?
Makyajlı g20nin iç tasarımını gram beğenmeyip lci öncesini tercih etsem de ben olsam g20 tercih ederdim. 400 hp olabilen 4 çeker suv pek ilgimi çekmiyor ne yalan söyleyeyim ama ben yerden yüksek olan hiç bir arabayı sevmiyorum benim takıntım o. Sanırım en iyisi imkan varsa ikisini de deneyimleyip karar vermeniz.
2.0 Formentor güzel ama 1.5 ile neredeyse hiçbir görsel farkı yok. Olsaydı şöyle farklı bir body kit yada en kötü bir tampon felan mantıklı olabilirdi. Ne kadar 400 hp 4 çeker fikri güzel gelsede G20 tercih olurdu. Ki yerden azda olsa yüksek araç severim.
Arkadan itis sedan bir araci, 4 ceker crossover araca tercih ederim.
2.0 motorla 1.6 arasinda da bir fark yok bence. Bmw nin 1.6 si 2.0 dan destroke zaten.
4 silindir benzinli motorlarinda ses olarak ayni sayilirlar.
Bu karsilastirmada lci g20 derim. Hatta m frenli bi arac denk gelirse super olur.
280hp gibi bir guc alinir yazilimla, yeter de artar.
2 araca da yazilim yapilacagini varsayarak bu yorumlari yaptim.
Alip full stok binilecekse bmw tat vermeyebilir 170hp ile. Ama tek bir yazilimla cok sey degisiyor.
Formentor da 320hp den 400 e cikinca tabi ki fark eder ama ahim sahim bir fark olmaz.
rain man
06-04-2025, 08:41
Bu karşılaştırmayı 1.5 formentor sonrası pre facelift g20 ile uzun dönem kullanarak yaptım.
Formentor yakışıklı bir araç. Donanım görece daha çok. Travel asist, yarı otonom falan güzel çalışıyordu. Her yerde de dikkat çeken bir duruşu vardı. Hem spor hem oturaklı vs idi tipsel. Tabi benim denklemimde daha güçsüzdü bmw'den (1.5 tsi) o yüzde kıyas yapmak daha kolaydı.
Ama sadece güç için formentor tercih eder miydim bilemedim.
Bu arada 2.0 formentorun gerçekten başarılı olduğunu kullanan bir çok arkadaşımdan duydum. 4 çeker olması, gerçekten verimli bir motor olan 2.0 TSI'ın en güncel haliyle gelmesi, brembolar şu bu kesinlikle ağır basıyor terazide ama diğer yanda da arkadan itişli ve bir üst segment sedan araç var ki biz araç kullanmayı sevenler için günün sonunda çok şey ifade ediyor.
G20 en sevdiğim aracım olduğundan sanırım yakışıklı ve dolu bir g20 almaya çalışır sonra soluğu mapper'da alırdım :) 250-260 hp civarında direksiyonunda iken daha mutlu olduğum bir versiyona geçmiş olurdum
Burda arada kalinmasi icin cok bir sebep yok gibi.
Ana nedenin 320i nin yazilimla iyi bir guc elde etmesidir o kadar
Burda kullanicinin ne istedigi beklentisi onemli olan konforlu olsun kaliteli olsun imaji yuksek olsun beklentisi varsa 320i olur veya olmayabilir c200 de olabilir A4 2.0 tfsi da olabilir ama akla formentor Vz gelmemeli gibi..
Vz isteniyorsa ne biliyim akla alternatif olarak golf r-gti gelebilir S3 gelebilir ama 320i gelmemeli gibi..
Ayri dunyalarin araclari bunlar sahsen aracin saf orjinal gucu ve yetenekleri benim icin herseydir fabrika cikisli neyse onu baz alirim yazilimla ucmus kacmis baz almam 320i yazlimla iyi hale geliyor dogru ama karisinda bu isin agababasi 2.0 tsi var
Motor ve surus tepkisi eglence gibi konularda 320i den beklenilen seyler degil bunlar amacida degil zaten ote yandan guc demek hersey demek degildir guc olayinin sonu yok
Bence boyle arada kaliniyorsa A4 2.0 tfsi quattro alinmali hem imajdan konfordan vazgecilmemis olur hemde performans keyfide alinabilir
Burda arada kalinmasi icin cok bir sebep yok gibi.
Ana nedenin 320i nin yazilimla iyi bir guc elde etmesidir o kadar
Burda kullanicinin ne istedigi beklentisi onemli olan konforlu olsun kaliteli olsun imaji yuksek olsun beklentisi varsa 320i olur veya olmayabilir c200 de olabilir A4 2.0 tfsi da olabilir ama akla formentor Vz gelmemeli gibi..
Vz isteniyorsa ne biliyim akla alternatif olarak golf r-gti gelebilir S3 gelebilir ama 320i gelmemeli gibi..
Ayri dunyalarin araclari bunlar sahsen aracin saf orjinal gucu ve yetenekleri benim icin herseydir fabrika cikisli neyse onu baz alirim yazilimla ucmus kacmis baz almam 320i yazlimla iyi hale geliyor dogru ama karisinda bu isin agababasi 2.0 tsi var
Motor ve surus tepkisi eglence gibi konularda 320i den beklenilen seyler degil bunlar amacida degil zaten ote yandan guc demek hersey demek degildir guc olayinin sonu yok
Bence boyle arada kaliniyorsa A4 2.0 tfsi quattro alinmali hem imajdan konfordan vazgecilmemis olur hemde performans keyfide alinabilir
A4 de bakıldı. Motor, performans iyi hoş ama donanım-aksesuar boş maalesef.
Pil sakin kullanımla max 80 km sanırım.
326 hp ile 30-40 km bile gitmeyebilir.
Pil bitince de yolda kolay kolay dolmuyormuş yolda, illa şarj istiyor. Pil bitince de sonrası 1.5 litre motor :).
Edit: Önceki mesajımı şöyle düzelteyim, burada şöyle bir yanılgı var, onu demek istedin diye düşünerek yazmıştım.
Fişli hibritin elektrik menzili ile hibrit kullanımdaki "hızlanma desteği" karıştırılıyor gibi.
Örneğin 230e veya benzeri fişli hibritlerin 80-100km full elektrik menzili var.
Testlerin bazılarında kullanıcılar şehiriçi modda tamamen elektrik kullanımına geçip "bakın araba 120km/h hıza kadar tamamen elektrikli gidiyor" diyor.
Burada iş şöyle karışıyor; uzun yola da aynı şekilde çıkıp benzer şekilde kullanınca, insanlar diyor ki "ee ben 700km yol gideceğim, her 100km'de şarj mı edeceğim, 100km bitti, sonra 1.5 motor mu olacak".
O şekilde değil, şehiriçi full elektrik moda alıp uzun yola o şekilde çıkarsak evet, şarjı bitirip hızlanma desteğini baya azaltmak veya bitirmek olası. Öğrendiğim ve anladığım kadarıyla forumdaki Tonale hibrit sahibi de ufak ufak hızlanmalar için belirli rezervi tuttuğu yönünde bir durum yazmıştı. 230e'de de var "şarjı koru" falan diye bir şey geçiyor galiba.
Zaten tamamen hibrit kullanımda elektrik menzili gibi şarj da tüketmeyeceğimiz için araç uzun yolda da gücü vermeye veya desteğe devam edecek. Neticede 600-700km tam gaz gidemeyiz, hiçbir ara hızlanmada da tamamen elektrik kullanımındaki gibi şarj yemek pek olası değil gibi...
Ha otoyola çıkıp, 0-100-0-100-0-200-100-0-200 şeklinde peş peşe peş peşe bir iş yapmayacaksak, ki normal kullanımda zaten böyle bir şey mümkün olmaz, şarjı da öyle bitirmek çok mümkün olmaz diye düşünüyorum :)
Cupra'ya gelirsem, çok "şişirilmiş" bir araç gibi geliyor bana. Sonuçta Seat ve malzeme kalitesi, üretim kalitesi şusu busu belli. Nesil olarak da eskimiş.
Altyapı motor şu bu iyi olabilir belki ama bu paraları bu araca vermem şahsen. Çok bayılan eden var, tasarım güzel ancak tercih etmem.
Valla iki araca da bakmış ve şuan G20 Msport kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim. İki aracın da şoför koltuğuna bir oturun, bir malzemelere dokunun, sizde yarattığını hisse bir bakın, karar kendiliğinden gelecektir :)
babayimben
09-04-2025, 08:09
İkinci el denince otomatikman G20 almak lazım
Ama karşılaştırma baştan yanlış, segmentler, motorlar tamamen farklı iki araç.
2.0 TSI alacak olsam Golf GTI veya R, biraz da premium diyorsak A4 45 TFSI alırdım ben olsam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.