Orijinalini görmek için tıklayınız : ST - KW - Bisltein Coilover Kıyaslaması
A5 Quattro Sportback için Coilover bakıyorum. ST - KW Variant v2 - Bilstein B16 seçenekler.
Fiyat sıralaması da yukarıda belirttiğim sıralamada.
Bilstein B14'ü istanbul'da A3'te kullanıyorum çok memnunum. Ancak sokak kullanımı için ( Hollanda sokakları dümdüz, çukur - tümsek yok ) Bilstein'ın pahalılığını karşılamaya değer mi?
KW Variant 2 veya ST alsam ne kaybederim. Bilstein'a göre nesi kötüdür bu 2 markanın?
Pist kullanımı, yolda viraj yapma gibi hareketlerin pek olmayacağını düşünerek değerlendirebilirseniz sevinirim.
Pist olmayacak, virajlı yol aksiyonu yok, çukur yok konfor bozacak etken yok.
Cevap kendini belli ediyor. içine sinen keseye göre en ekonomik olan takılmalı. Tabi psikolojik olarak bende en iyisi var iduygusu da başka olur mu bilemedim
Pist olmayacak, virajlı yol aksiyonu yok, çukur yok konfor bozacak etken yok.
Cevap kendini belli ediyor. içine sinen keseye göre en ekonomik olan takılmalı. Tabi psikolojik olarak bende en iyisi var iduygusu da başka olur mu bilemedim
Tam da orada takıldım kaldım. Mantık git en ucuzunu al geç diyor.
Gönül Bilstein al, egon okşansın diyor.
Bütçe KW'ye göz kırpıyor.
KW veya ST'de çok konfor kaybı olur mu o merak konusu. Zira Bilstein çok konforluydu.
O zaman pist vs işleri olmayacak zaten bilstein e gerek yok.
kw ve st arasında da çok aman aman bir fark olmayacaktır diye düşünüyorum yaşadığın ülkeye göre düşününce. Bütçeyi başka güzel aktiviteler için saklamak daha doğru olacaktır.
Biraz araştırdım, ST konfor konusunda üzmez gibi duruyor.
Yol tutuş konusunda ise zaten her durumda stock olandan iyidir. Evet, belki KW veya Bilstein'dan kötüdür ama bu kötülüğü yaşayabileceğim pist koşullarına 1 defa denk gelirsem ne âlâ
Aradaki fiyat farkı da 2 kat olunca sanki en mantıklı çözüm ST. En azından böylece Egsos sistemine bütçem kalmış olacak.
Tabi arabaya uygun model ve stok durumunda sorun çıkarsa o zaman KW'ye çıkış mecburi olur.
livaneli
14-05-2025, 21:41
Yollar her anlamda standartsa neden standart süspansiyon yeterli değil? Beklentiniz, eksik hissettiğiniz nedir?
Yollar her anlamda standartsa neden standart süspansiyon yeterli değil? Beklentiniz, eksik hissettiğiniz nedir?
Yol tutuşu daha iyi hale getirmek ikinci planda. Elbette isterim tutuş artışı ancak bu artışa ihtiyacım olacak anlar pek olmayacak. Asıl istediğim aracı alçaltmak.
Orjinal amortisör - 5 cm yay ikilisi onayladığım bir setup değil. Konfor bozuluyor, yaylanma salınımı olabiliyor. Koni - 5 cm yay ikilisi önceki cümlede geçen setup’tan daha iyi olsa da bunu da pek tercih etmiyorum. Her 2 seçeneği de geçmiş araçlarımda kullandım.
Coilover’ın yükseklik ayarı yapma imkanı da işin artısı.
Kesme - biçme gibi seçeneklere hiç girmiyorum.
FatihDemirel
15-05-2025, 07:39
2015 a5 quattro coupe de 2 sene st coilover kullandım, tavsiye ederim hiç sorun yaşamadım, yeterli olacaktır.
Tam da orada takıldım kaldım. Mantık git en ucuzunu al geç diyor.
Gönül Bilstein al, egon okşansın diyor.
Bütçe KW'ye göz kırpıyor.
KW veya ST'de çok konfor kaybı olur mu o merak konusu. Zira Bilstein çok konforluydu.
günlük kullanım koşulunda en ideali st xa bence abi.
en az 3 aracımda sıfır alıp taktım, çok memnundum.
2015 a5 quattro coupe de 2 sene st coilover kullandım, tavsiye ederim hiç sorun yaşamadım, yeterli olacaktır.
günlük kullanım koşulunda en ideali st xa bence abi.
en az 3 aracımda sıfır alıp taktım, çok memnundum.
Hiç aşırı harcamaya gerek yok o zaman. Başka yapılacaklara bütçe çıktı :)
turboman
16-05-2025, 07:24
Markadan ziyade model de önemli pahalı olanın en düşük serisini almaktansa ucuz olanın üst seviye olan modelini almak ta önemli bence. Pist düşünülmüyorsa bana arabamı alçaltsın yol tutuşu artsın derseniz pahalı bir coil gereksiz olur. Sertlik ayarlı olmasını tercih etmeniz daha iyi olur bence.
Markadan ziyade model de önemli pahalı olanın en düşük serisini almaktansa ucuz olanın üst seviye olan modelini almak ta önemli bence. Pist düşünülmüyorsa bana arabamı alçaltsın yol tutuşu artsın derseniz pahalı bir coil gereksiz olur. Sertlik ayarlı olmasını tercih etmeniz daha iyi olur bence.
Hemfikirim, belittiğim modeller ( Bilstein B16 - KW variant 2 ) hali hazırda sertlik ayarlı. Bilstein zaten en düşük serisini uygunluk listesinde sunmuyor bu araç için. Ha istanbul’daki aracımda B14 var, daha düşük seri ama başta da yazdığım gibi aşırı memnunum. Kw de variant 2’yi B16 muadili olsun diye seçmiştim. ST de bildiğim kadarıyla arabaya uyan ürünler arasında sertlik ayarlı olmayan model yok.
Evren bence yaşımız gereği biraz huzur arıyoruz.
Benim tavsiyem Bilstein B12 kit olacak. Neden ?
Birincisi ayar gibi optimum aranacak bir durum oluşmayacak. En iyi setupla gelecek amortisör. İkincisi gerçekten çok karakterli bir süspansiyon. Ben A4 allroad'a uyguladım ve arabanın tadı sürüş sonrası damakta kalıyordu. Üçüncüsü o bir bilstein. Altın gibi sattığında hep bir değeri var ve bu değeri buluyor. Diğer ürünler bu sınıf araca binenler için geçerli olmuyor.
kalipson
18-05-2025, 18:33
Kw paslanmaz inox malzemeden. St paslanacak.
Bence bu hususu gözden kaçırmayın derim
B16 poloda kullandım bana sert geldi.. st burada olsan tamam ama orda kw yi al bence korozyon meselesi de var
Evren bence yaşımız gereği biraz huzur arıyoruz.
Benim tavsiyem Bilstein B12 kit olacak. Neden ?
Birincisi ayar gibi optimum aranacak bir durum oluşmayacak. En iyi setupla gelecek amortisör. İkincisi gerçekten çok karakterli bir süspansiyon. Ben A4 allroad'a uyguladım ve arabanın tadı sürüş sonrası damakta kalıyordu. Üçüncüsü o bir bilstein. Altın gibi sattığında hep bir değeri var ve bu değeri buluyor. Diğer ürünler bu sınıf araca binenler için geçerli olmuyor.
Bilstein'ı halihazırda kullanıyorum, memnunum. Ama şuan konuştuğumuz araca b12 yok, min b16 veriyor. Çok para, ciddi çok para.
Şöyle ki;
ST 1k Euro, KW 1,5-1,6K Euro - Bilstein 2.2K euro
Kw paslanmaz inox malzemeden. St paslanacak.
Bence bu hususu gözden kaçırmayın derim
B16 poloda kullandım bana sert geldi.. st burada olsan tamam ama orda kw yi al bence korozyon meselesi de var
Tam da kafama takılan konu buydu. ST'yi yarın sipariş verecektim ama her an KW variant 2'ye dönebilirim bu sebeple.
Ha ciddi bir pas olmasını beklemiyorum 3-5 senede. Ama azıcık dahi pas olsa, bu pas görünmese bile huzursuz hissederim kendimi.
kalipson
19-05-2025, 00:41
Abi bütçe şu sıralar müsaitse kw. St paslandı mı suya mı girdi kar suyu mu işledi tuzlama yapılan yerden mi geçildi vb vb abuk subuk sıkıntı yaptırır.
Kimisi de hiç umursamaz ama şahsen ben onlardan değilim mesela. :D
Kw paslanmaz inox malzemeden. St paslanacak.
Bence bu hususu gözden kaçırmayın derim
Hocam yapmayın Allah aşkına neden paslansın malzeme..
Polo 6r
polo 9n3 polo cup
polo 6r
seat leon
araclarıma hep ST aldım
su an yaklasık 2 yıldır Eşimin Kullandıgı Leon da STXA mevcut
kar kıs yagmur camur gordu
ama duzenlı temızlıgı yapılıyor
en ufak paslanma yok eskıme pas korozyon dahı yok.
kw de ben sahıt oldum dıs yuzeyı bıtık paslanmıs asınmıs acıkcası bu malzeme ye bakmak ıle ılgısı var zaten coılover aar vıdasının dıslerı arasına camur vs gırıp sızdeayarlamaya calısınca dırek dıs kapıyor
cok ozenlı korunaklı kullamak ıstersenız coılover corapları var takarsınız bellırlı aralıklarda temızlık yapılırsa hıc bır prolem olmayacagını dusunuyorum
https://i.ebayimg.com/images/g/h68AAOSwsnFiTntT/s-l1600.webp
Coılover yorumuma gelınce
blısteın kesınlıkle cok sert olacaktır gundelık kullanım ıcın
STXA Bence hem fıyat performans acısından bıcılmıs kaftan
kw v3 almacak ısen
sta xa bence fazlası ıle ıs gorur hem konfor hem yol tutus acısından
kalipson
19-05-2025, 11:11
Abi seninki paslanmamış olabilir. İyi bakmışsındır etmişsindir vb. Ne güzel
Ama herkes öyle şanslı olmayabilir. Bc racing, st bunlar zamanla paslanan malzeme. Bizzat distribütörü de söylemişti. Tabii ben zaten bu tarz detayları araştırarak çok önceden kw olarak sipariş verdiğim için, benim açımdan çok da şok edici bir diyalog olmadıydı. :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.