Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mk2 Golf | 1.8T Swap | 30-76 Gen2 Turbo | Methanol + 1000cc Setup



Rs6
14-05-2025, 22:44
Abim için aldığımız daha önce projelendirilmiş. Ancak reverse engineering ile ne yapılıp, nasıl projelendirildiğini anlamaya çalıştığım bir araç ile karşı karşıyayız.
Bu sürecin absürtlüğü yaşadıklarımızı o kadar aktarmak istiyorum ki bu konuyu açma istediği değil, GEREĞİ duydum.

Aldığımızda bahsi geçen setup listesini;

Motor


82 mm forged piston
Forged kol
Supertech sübap, yay, şapka seti
Racing kayış
ARP saplama seti
Silindir kapak port/polish işlemi
NGK Iridium BKR7E buji
RP beyin



Turbo & Yakıt Sistemi


30-76 GEN2 turbo

1000cc Bosch enjektör

Snow Performance Stage 2 Methanol Kit

EL göğüs tipi soğutucu

Stage 4+ yazılım

5 + 8 bar benzin pompası

38mm Tial wastegate (4.7 bar yay içeride)

Şanzıman & Debriyaj

6 ileri şanzıman

Bronz baskı + hafifletilmiş volant

ADR elektronik

Soğutma & Fren Sistemi

Evans soğutma sıvısı

Sharan tipi radyatör + fan sistemi

Önler 310 mm, arkalar 288 mm disk fren sistemi

Çift limitör (biri orijinal, biri harici)



Şasi & Alt Takım


Alt takım ve dingil burçları komple poliüretan

Tüm silikon su hortumları yenilenmiş


https://i.ibb.co/T5npbnf/IMG-20250416-WA0036.jpg (https://ibb.co/Gj1Bt16)
https://i.ibb.co/LdYZN0t5/IMG-20250416-WA0039.jpg (https://ibb.co/60rWXyPB)
https://i.ibb.co/C5q8Sj08/IMG-20250416-WA0042.jpg (https://ibb.co/bgxmG4dm)
https://i.ibb.co/gZh7k8DC/IMG-20250416-WA0043.jpg (https://ibb.co/60LZjS45)

Bu projeye en başta "hafta sonları gezmelik, biraz da pistte eğlenmelik" bir setup kurmak amacıyla girmiştik. Aracımız bir Mk2 Golf, ve altına 1.8T swap geçerek keyifli ama dengeli bir build yapmak niyetindeydik. Fakat klasik proje aracı hikayesi işte – başlarsınız, sonra o “sadece bu da olsun”lar bitmez ��

Projeyi nihayet toparlamaya başladık derken, çekiciden indirip park ederken daha test bile yapamadan, frenin en sonuna kadar inip sadece en sona bastığımızda tutmaya başlaması gibi bir problemle karşılaştık. Hemen hava alma işlemi yaptık, sonuç yok.

Limitörleri iptal ettik, yine aynı. Derken fren merkezine yöneldik… Açtığımızda, kelimenin tam anlamıyla şok geçirdik: ucu kaynatılmış, körüğü yerinde olmayan, contası dahi eksik bir fren merkezi ve işlem görmüş bir Westinghouse.

Bunları OEM parçalarla değiştirdikten sonra, fren pedalında en azından hidrolik hissini tekrar alabildik. Birkaç hava alma işlemi daha yaptıktan sonra ise “eh işte” diyebileceğimiz bir frenleme seviyesine ulaştık. Şimdi ise Megane 3 RS'in frenleri ve merkezi ile uyumlu olabildiğini duyduğumuzdan efektif bir fren kombini arayışındayız.

https://i.ibb.co/8LBSxLrd/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-533d8243.jpg (https://ibb.co/jP51wPyW)

Fren sorununu nihayet çözüme kavuşturduktan sonra aracı lifte aldık ve burada başka bir "ufak sürprizle" karşılaştık:
Dönmesi gereken tekerlek sağa sola da oynuyordu. ��
Bu noktada henüz yola çıkmamışken süspansiyon sistemine de bir göz atmak şart oldu.

Furkan Sancak sağ olsun, henüz siparişini verdiğimiz ve 3 haftaya gelmesi beklenen H&R V2 coilover + sway bar seti gelene kadar bize geçici bir süspansiyon çözümü sundu. Ayrıca alt takıma böylesine emek harcamışken de PER Garaj'dan Sarp'tan da komple bushing kitimizi de sipariş geçtik. Ama eski sistemi sökerken tablo şöyleydi:


Burçlar resmen çürümüş,

Önlerde ne olduğu belirsiz rotiller vardı,

Arkada ise mühendislikten çok tamirhane zekâsı diyebileceğimiz şekilde eklemeli, kaynaklı, uzatılmış parçalarla karşılaştık.



Tahmin edeceğiniz üzere hepsi çöpe gitti.
Geçici de olsa düzgün bir süspansiyon sistemine geçtikten sonra araç nihayet zemine doğru oturdu ve biraz içimiz rahatladı.

Jant ve lastik tarafında ise orijinalinde bulunan OZ jantları semi-slick lastiklerle kombinlemeyi planlıyoruz fakat şu an için geçici bir çözüm olarak Global Lastiğin desteği ile:


Beetle jantları taktık,

Üzerine de Continental UltraContact lastikler yerleştirdik.



En azından düzgün dönen, yön değiştirmeyen ve zıplamayan bir arabaya doğru ilerliyoruz diyelim

https://i.ibb.co/chPKhJGb/Whats-App-G-rsel-2025-04-30-saat-22-23-21-fed03dce.jpg (https://ibb.co/VYd0YV7H)
https://i.ibb.co/8nkshsLM/IMG-20250501-WA0033.jpg (https://ibb.co/MydSXSxn)
https://i.ibb.co/G4SV5pnp/IMG-20250501-WA0039.jpg (https://ibb.co/ycj8QPdP)
https://i.ibb.co/XxnHtTnQ/IMG-20250501-WA0043.jpg (https://ibb.co/gZ0YJC02)
https://i.ibb.co/Cpw3rMXf/IMG-20250501-WA0050.jpg (https://ibb.co/1Y0tSdpk)
https://i.ibb.co/JwtnkfQS/3a5b2cb0-8d8f-47a2-9fb5-dd00b6e27646.jpg (https://ibb.co/Vc9VB7mk)
https://i.ibb.co/YF0gLysD/IMG-20250502-WA0034.jpg (https://ibb.co/TxWygb3K)
https://i.ibb.co/nMsxBGyy/IMG-20250429-WA0162.jpg (https://ibb.co/WvWm0hXX)
https://i.ibb.co/gZf2DWTG/IMG-20250429-WA0164.jpg (https://ibb.co/m52jHyqm)


Fren ve süspansiyon sorunlarını çözdükten sonra nihayet "sözüm ona" güvenli bir şekilde ilk yol testine çıktık. İlk kalkışlar, ilerleyiş derken fark ettik ki:
Her vites atışında devir düştüğünde turbo gelene kadar zaman geçmek bilmiyor. 100/200= 12sec. bandında ilerliyor.
Bu gecikmenin ardında kompresyon kaybı olabileceğini düşünerek hemen bir test yaptık. Motorumuzda 82mm Wiseco pistonlar ve 8.2:1 sıkıştırma oranı olmasına rağmen ancak 90 psi basınç görebildik.

Yetmedi, bujileri söktüğümüzde hepsi kapkara idi.

Moraller düşmüşken bir de turbo battaniyesini kaldırdık ve karşımıza çıkan manzara:
Headers’a turbo küçültmesi için yapılan kaynak işlemi, adeta bir sanat(!) eseri gibi çatlamış, kaynaklardan patlamış durumda.

Bu noktada ustamız devreye girdi.
Yapılan kompresyon ölçümünün doğru olmadığını, bujilerin durumunun ise karışımın zenginliğinden kaynaklandığını söyledi.
Ama artık kafalar karışıktı.
“Acaba bıraksak mı? Bu kadar mı?” gibi düşüncelere sürüklenmişken kendi kendimize şunu dedik:

Zaten başladık… Sonuna kadar gideceğiz!

Ve rotayı tamamen değiştirdik. Bu sefer daha net ve kararlı:


ECUMaster Classic beyin sipariş edildi
BorgWarner K04-064 turbo seti için plate'ler ve
Short shift kitiyle beraber siparişler verildi


Bu süreçte hızlı tedariği konusunda beyin için DR Customs Aydın abi, turbo için Veysel abiye ve shifter için de Roll Parts Fırat abiye teşekkürlerimi iletirim.

https://i.ibb.co/HTrnQ95p/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-241170fa.jpg (https://ibb.co/pj3JpkYr)
https://i.ibb.co/LDg8nTgb/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-b832dd2e.jpg (https://ibb.co/WNz6grzq)
https://i.ibb.co/tg7HTmf/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-ba7ba84d.jpg (https://ibb.co/F2ShLxv)
https://i.ibb.co/TxH83hGZ/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-d756dc42.jpg (https://ibb.co/Kp9qvygY)
https://i.ibb.co/Gfh33gm7/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-730a0bd7.jpg (https://ibb.co/zWkHHKds)
https://i.ibb.co/fV5L24Jw/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-953885f7.jpg (https://ibb.co/XfgMbSHR)
https://i.ibb.co/wZv88jK1/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-c57c7bd1.jpg (https://ibb.co/4wQCC3jx)

Tüm mekanik mücadele devam ederken, içeriye her bindiğimizde canımızı sıkan bir detay vardı: İç kozmetik.
Polo koltukları ve döşemeler, bu kadar zahmete girilmiş bir setup’ın ruhunu yansıtmıyordu.

Bu yüzden Yıldız Oto Döşeme ile işe koyulduk:


Koltuklar söküldü ama tamamen atılmadı. Yeniden değerlendirildi:

Orta desenler alcantara,

Dış bölgeler desenli deri,

Direksiyonun üst kısmı karbon, yanlar ve altı ise deri kaplama olarak yeniden yapılmaya başladı.


Aracın karakterine yakışır, gereksiz plakalığı çöpe atılıp hak ettiği plaklıklar takıldı. BerCars'tan gelecek plakalarımızı da bekliyoruz.

Ön paneli tutan tüm gereksiz yaylar söküldü, far takımı için beklemeye girdik.

Bir yandan sıfır NGK Iridium bujilerimiz elimize ulaştı.
Ama esas olay şuydu:
Bugün itibariyle turbo ve tesisat sökümüne başlandı.
Yani artık eskiye dair ne kaldıysa sökülüyor.

Paralel şekilde iç döşeme işlemleri ilerliyor. Ardından da sırada:
Yeni turbo kit montajı ve yeni egzoz sistemi

https://i.ibb.co/tpgj94XS/IMG-0294.jpg (https://ibb.co/PGKXdNQR)
https://i.ibb.co/dRFKx4f/IMG-0297.jpg (https://ibb.co/vSpzR4c)
https://i.ibb.co/n833M2w3/IMG-0293.jpg (https://ibb.co/CsJJKdwJ)
https://i.ibb.co/S7MQ8nMK/Ads-z.jpg (https://ibb.co/YT1DMk1t)
https://i.ibb.co/4wjwk1v5/Whats-App-G-rsel-2025-05-14-saat-22-48-37-d71393dc.jpg (https://ibb.co/Y4t4g0nq)

Ben bu arabanın ustası değilim. Ancak aile mesleğim ve yıllardır sanayide geçirdiğim zaman, otomobillere olan tutkumla birleşince, hem bu işe yıllarını vermiş ustalarla hem de gerçek anlamda "bu işin mutfağında" olan insanlarla bir araya gelme şansım oldu.

Elimdeki bilgi birikimi, gözlem ve hevesle bu projeyi yürütmeye çalışıyorum. Belki bazen doğru bir şeyi farkında olmadan bozuyor olabilirim. Bu nedenle bu paylaşımı sadece yaptıklarımı göstermek için değil, aynı zamanda siz değerli forum üyeleriyle birlikte düşünmek, kritik etmek ve en doğrusuna ulaşmak için yapıyorum.

fthdrn
15-05-2025, 05:51
Çok güzel bir konu olmuş.
Yapılan düzeltme işlemleri çok yerinde ve güzel olmuş.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.

KÖROĞLU
15-05-2025, 07:01
Bu kadar iş yapıldığı söylenip sonrasında bu denli manasız icatları görünce araç sahibi olarak insanın canı sıkılması çok normal.

Düzelir ama muhtemelen 1 araç bedeli kadar maliyet oluşur. Yukarıdaki liste hatırı sayılır yekünler tutmuştur.

Zamanla daha iyi olur, gönül verildiyse bu arabaya yapılan harcama da gözden gelinir binilir. Güzel detayları bekliyoruz.

Rs6
15-05-2025, 08:38
Çok güzel bir konu olmuş.
Yapılan düzeltme işlemleri çok yerinde ve güzel olmuş.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Çok teşekkür ederim. Tesisat noktasındayız şu anda bu süreçte de bakalım neler yaşayacağız. Onlarla birlikte devam edeceğim


Bu kadar iş yapıldığı söylenip sonrasında bu denli manasız icatları görünce araç sahibi olarak insanın canı sıkılması çok normal.

Düzelir ama muhtemelen 1 araç bedeli kadar maliyet oluşur. Yukarıdaki liste hatırı sayılır yekünler tutmuştur.

Zamanla daha iyi olur, gönül verildiyse bu arabaya yapılan harcama da gözden gelinir binilir. Güzel detayları bekliyoruz.

Yani yapılmış artık, bunları dile getirince hata olmadığının kabul edilmesi ve bozacağımızın söylenmesi aslında can sıkıcı :D

Şu an bile araç bedeline ulaştık aslında ama bir kere başladık artık yavaş yavaş devam edeceğiz.

berkaym
15-05-2025, 09:02
Kolay gelsin, bitince keyifli olur ama bitene kadar ne hikayeler yaşanır onları izleriz artık :D

KÖROĞLU
15-05-2025, 09:23
Çok teşekkür ederim. Tesisat noktasındayız şu anda bu süreçte de bakalım neler yaşayacağız. Onlarla birlikte devam edeceğim



Yani yapılmış artık, bunları dile getirince hata olmadığının kabul edilmesi ve bozacağımızın söylenmesi aslında can sıkıcı :D

Şu an bile araç bedeline ulaştık aslında ama bir kere başladık artık yavaş yavaş devam edeceğiz.

Yakın zamanda ben de sonradan turbo uygulaması yapılmış bir araç aldım, riskli bir alım işlemiydi, şimdilik bir sorun yaşamadım.

İşlemler de hakkı ile yapılmış, anladığımız kadarıyla biz de baktık ettik. Demek değil ki arıza çıkmayacak.

Ama göz göre göre kötü yapılan bir şeyin de kabul edilmiyor olması net can sıkar. Sanayi de rakamlar inanılmaz boyutlara ulaştı ve giderek artıyor gördüğüm kadarıyla.

Nereye varcak bu süreç meraktayım. Aracı güzel günlerde sağlıkla kullanın.

Araçla ilgibi yapılan bu kadar kötü işlem varken motor içi bende soru işareti olurdu. Umarım görünmeyen kısımlarad böyle enteresan icatlar yoktur. Oraya girilirse maliyet iyice katlanır.

Rs6
15-05-2025, 11:19
Kolay gelsin, bitince keyifli olur ama bitene kadar ne hikayeler yaşanır onları izleriz artık :D

Abi o çok net ya, hani detaylı bakmadan bile bir ton şey bulabiliyoruz ahahaha


Yakın zamanda ben de sonradan turbo uygulaması yapılmış bir araç aldım, riskli bir alım işlemiydi, şimdilik bir sorun yaşamadım.

İşlemler de hakkı ile yapılmış, anladığımız kadarıyla biz de baktık ettik. Demek değil ki arıza çıkmayacak.

Ama göz göre göre kötü yapılan bir şeyin de kabul edilmiyor olması net can sıkar. Sanayi de rakamlar inanılmaz boyutlara ulaştı ve giderek artıyor gördüğüm kadarıyla.

Nereye varcak bu süreç meraktayım. Aracı güzel günlerde sağlıkla kullanın.

Araçla ilgibi yapılan bu kadar kötü işlem varken motor içi bende soru işareti olurdu. Umarım görünmeyen kısımlarad böyle enteresan icatlar yoktur. Oraya girilirse maliyet iyice katlanır.

Motor içinde kesinlikle vardır bir mühendislik harikaları...
Zaten yağ soğutucu konumu da kesinlikle yanlış; onun yeniden konumlandırma noktasından sonra bir ihtimal motor içi sürecine girelim mi girmeyelim mi kritiğine başlıcaz

brv
15-05-2025, 12:52
Motor içini kesin kontrol edin bence, her yerde uydurma işler ve kötü işçilik varken orayı zaten boş geçmezsiniz diye düşünüyorum :)

DOHC
15-05-2025, 13:18
Geçmiş olsun. Ama anladığım kadarı ile sorunların büyük çoğunluğu arabayı alırken bir lifte kaldırıp altına bakarak ve test sürüşü yaparak anlaşılacak hususlar gibi duruyor.

Rs6
15-05-2025, 13:38
Motor içini kesin kontrol edin bence, her yerde uydurma işler ve kötü işçilik varken orayı zaten boş geçmezsiniz diye düşünüyorum :)

Açıkçası ben 90 PSI aldıktan sonra motoru çöpe atıp atmosferik bir VR6'ya çevirelim istedim de anlaşamadık abimle :D


Geçmiş olsun. Ama anladığım kadarı ile sorunların büyük çoğunluğu arabayı alırken bir lifte kaldırıp altına bakarak ve test sürüşü yaparak anlaşılacak hususlar gibi duruyor.

Araba bana bir sabah abimin telefonu ile "aşağıda çekicide araba var" cümlesi ile bana geldi. Kendisi de çok bu işlerin içinde değil. F/K/P olarak mantıklı olduğunu hani ya kasaya ya motora sadece para verdim kafasıyla düşünerek almış... O noktada kesinlikle hata tamamen bizde
Zaten plakayı vs sonrasında sordurduğumda daha kaputu açmadan ne belalar aldığımızı ona ilettim :D

Grimlord
15-05-2025, 14:05
https://www.youtube.com/watch?v=KBRMedsIy3c&t=613s


Hayırlı olsun, aracı nereden hatırlıyorum derken videosunu daha önce izlediğimi fark ettim. Usta videoda öve öve bitiremedi ancak göründüğü gibi değilmiş demek ki :D

fthdrn
15-05-2025, 14:17
[vide&t=613s[/video]


Hayırlı olsun, aracı nereden hatırlıyorum derken videosunu daha önce izlediğimi fark ettim. Usta videoda öve öve bitiremedi ancak göründüğü gibi değilmiş demek ki :D

Çok iyi ustasın madem bobini niye cırtla tutturuyorsun bobin tutucu alamadın mı diyince engellemişti :D

Rs6
15-05-2025, 14:49
https://www.youtube.com/watch?v=KBRMedsIy3c&t=613s


Hayırlı olsun, aracı nereden hatırlıyorum derken videosunu daha önce izlediğimi fark ettim. Usta videoda öve öve bitiremedi ancak göründüğü gibi değilmiş demek ki :D

Çok güzel bir video daha gelecek ardından buna ek olarak :)


Çok iyi ustasın madem bobini niye cırtla tutturuyorsun bobin tutucu alamadın mı diyince engellemişti :D

Ya açıkçası ben tırnakları kırık bekliyordum. Bobinlerin üstlerinde ilginç bir şekilde bir sorun yoktu

Rs6
29-05-2025, 08:35
Tesisat, turbo, shortshift ve yağ soğutucu montajı için Obex Performance yolculuğu öncesi, içerideki işleri hızlandırmak istedik.
Plana göre:

Sadece ön sürücü koltuğu kalsın,

Diğer döşemeler tamamlanırken iç temizlik de bitsin.

Ama gelin görün ki koltuğu sökerken, kapı eşiğinden koltuk altına kadar saçma sapan bir şekilde sarılmış bir elektrik hattıyla karşılaştık.
Büyük ihtimalle camları elektrikliye çevirmek için çekilmişti diye düşündük.

Daha derli toplu bir çözüm üretmek için kabloyu kestik.
İlginçtir: Camlar hâlâ çalışıyordu.
Demek ki düşündüğümüz hat o değilmiş…

Fakat Obex'e vardığımızda fark ettiğimiz şey şu oldu:

Araba artık kilitlenmiyordu.

____

Turbo kargodan ulaştı.
Ama ufak bir detay varmış ki biz bunu kargo geldiğinde öğrendik:
Yapılan görüşmeler sırasında yaşanan bir yanlış anlaşılma yüzünden, manifoldumuz external yerine internal wastegate çıkmış.

Bu yüzden, kuruluma geçmeden önce manifoldun external wastegate sistemine çevrilmesini beklememiz gerekti.

Beklerken bir yandan boş durmadık:
ECUMaster Classic için yeni beyin hattının oluşumu devam etti.

Çıkan beyin, montaj konumu açısından doğru bir yere yerleştirilmemişti ve satarım hevesi ile baktığım beyin,
Detaya girmeye gerek yok, ama özetle:

“Çöp oldu” desek abartı sayılmaz.

Bir yandan eksik turbo düzeltilene kadar eksik sensörlerimizi de tamamladık.

https://i.ibb.co/Kz072pCp/Whats-App-G-rsel-2025-05-19-saat-16-42-37-71319393.jpg (https://ibb.co/Xk2p7rmr)
https://i.ibb.co/TMrPVDqb/Whats-App-G-rsel-2025-05-22-saat-10-41-34-3985fee7.jpg (https://ibb.co/YBbfz4Ty)
https://i.ibb.co/s97vyybq/Whats-App-G-rsel-2025-05-22-saat-14-23-13-17f4c587.jpg (https://ibb.co/jktvggbD)
https://i.ibb.co/Y7dSNCC3/Whats-App-G-rsel-2025-05-23-saat-14-18-52-2a41b1c1.jpg (https://ibb.co/WWzXHhh6)

Düzenlenip elimize ulaşan turboyu monte etmek için hazırlıklara başladık.
Ancak bu noktada, manifoldun döküm yapıda olması ve görünüşe göre Golf 3 GTI yapısına göre şekillendirilmiş olması, yerleşim sırasında küçük müdahaleleri gerekli kıldı.

Montaj denemesinde manifold, külbüratör kapağına çok yakın şekilde temas etti.
Bu nedenle, hafif bir kesim ve açılandırma işlemi uygulayarak yerleşimi optimize ettik.

Aynı zamanda:


Turbo gövdesinde bazı noktasal traşlamalar yapıldı,

Yağlama ve soğutma hatları için ek geçişler hazırlandı.



https://i.ibb.co/S426NZbr/Ads-z.jpg (https://ibb.co/VcdLVkRm)
https://i.ibb.co/zVHsb2yh/Whats-App-G-rsel-2025-05-29-saat-09-11-59-fdc9bbda.jpg (https://ibb.co/m5FJtyLC)

Projede sürüş keyfi kadar bilgi takibi de önemli olduğu için özel bir dijital kadran tasarladık.
Retro VW çizgisine sadık kalınarak geliştirilen bu ekran, hem görsel olarak klasik havasını koruyor hem de performans için ihtiyaç duyulan tüm anlık verileri sunuyor:



Turbo basıncı

AFR (hava-yakıt oranı)

Motor su sıcaklığı

Yağ basıncı & akü voltajı

TPS ve yük yüzdesi gibi sensör verileri


Kadran sade ama işlevsel; tıpkı projenin ruhu gibi.
Aracın klasik gövdesine dijital bir ruh kazandıran bu ekran, kokpitteki sürüş deneyimini tamamen farklı bir seviyeye taşıyor.

https://i.ibb.co/7xF9VJG1/Whats-App-G-rsel-2025-05-28-saat-19-09-46-6597b3f4.jpg (https://ibb.co/sprBQvFV)

Bir yandan da iç döşeme tarafındaki çalışmalar devam ediyor. Kalıplar çıktı ve aracın tamamı Polo iç döşemeleri üzerinden şekillendiği için özellikle kapı döşemelerinde vakum sistemine göre bazı zorluklar ortaya çıkıyor.
Bu bölgelerde kullanılacak alcantara, vakumla kaplanırken potluk yapma riski taşıdığı için, şu anda hem uygulamacı ekiple hem tasarımcıyla birlikte detaylı bir istişare sürecindeyiz.

Bazı bölümlerde malzeme geçişleri, dikiş yönleri ve baskı yüzeyinde tasarım revizyonlarına gidilmesi gündemde.
Hedefimiz, sadece estetik değil; sağlam, uzun ömürlü ve kokpite yakışan bir işçilik elde etmek.
https://i.ibb.co/pj22rZsR/IMG-0295.jpg (https://ibb.co/fdMMGtKn)
https://i.ibb.co/zV8BMGsb/IMG-0669.jpg (https://ibb.co/8gzfC6M2)

Sti_Ozan
02-06-2025, 09:40
Videoyu izlerken ne güzel araba yapmışlar vs demiştim ama her şey detaylarda saklı tabii. Kötü bi deneyim olmuş ama en azından aracın bir çok parçasından artık eminsiniz. Kazasız belasız keyifle gazlarsınız umarım :)

Rs6
02-06-2025, 15:41
Turbo montajı başarıyla tamamlandı. Ancak bu aşamada sistemde bazı zayıf noktalar ortaya çıktığı için güvenlik ve performans adına detaylı bir güncelleme turuna girdik:
https://i.ibb.co/4gYsxGrc/Whats-App-G-rsel-2025-05-29-saat-16-21-57-280a72b1.jpg (https://ibb.co/BKr4RxMm)
https://i.ibb.co/0yCGzgqb/Whats-App-G-rsel-2025-05-29-saat-16-22-08-897dbbf0.jpg (https://ibb.co/B2yCYXLM)

Yağ Soğutma:
Mevcut yağ soğutucunun konumu hem akış hem de verimlilik açısından zayıftı. Bu nedenle sistemi iptal edip:

Mishimoto Universal 10 Satır Yağ Soğutucu
Uyumlu braided yağ hatları

ile öne alacağımız şekilde yapmak üzere siparişini verdik.

https://cdn.myikas.com/images/8f5789e0-a926-4814-ac7e-98c4ad87c1bc/a234e9f0-073d-4491-84ac-038c990d3f46/1080/mmoc-ubk-1.webp

Hava Girişi:
Turbo beslemesini optimize etmek için ve pislenmiş dandik filtremizi:

Spectre Performance SPE-9131 konik hava filtresi


Daha akıcı ve dirençsiz hava geçişi sağlaması için onun da gelmesini bekliyorum.

https://cdn.myikas.com/images/8f5789e0-a926-4814-ac7e-98c4ad87c1bc/f58f63e7-9b82-4a64-827a-9366daa6560b/1080/spectre-performance-spe-9131-cone-hava-filtresi.jpg

Soğutma Sistemi:

Daha önce kullanılan, Aliexpress menşeli su bidonu ise çatlak imiş :) Kaynak işlemiyle onarımı sağlanıyor, ancak uzun vadede kaliteli bir alternatifle değişim planlanıyor.

https://i.ibb.co/DfbxKS97/Whats-App-G-rsel-2025-05-31-saat-19-58-28-791633da.jpg (https://ibb.co/RTSxHV3C)
https://i.ibb.co/W44btt9z/Whats-App-G-rsel-2025-05-31-saat-20-05-38-401c12e7.jpg (https://ibb.co/sdd0HHS1)


Bu bidonun hortumları da HG Motorsport marka silikon hortumların siparişini aynı şekilde verdik.



https://productimages.hepsiburada.net/s/777/375-375/110000990226389.jpg

Şasi Takviyesi:


Turbonun konumuna uydurma amaçlı birçok nokta kaynakla oluşturulmuş eski kule gergisi çıkarıldı, yerine
TA Technix marka kule gergisini de montajını bekliyoruz.

https://i.ibb.co/svNSdj09/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-19-09-24-231e5645.jpg (https://ibb.co/N6Jhdx82)

Motor Sağlığı & Sarf Malzeme Güncellemesi:

Şiparişlerimizi beklerken aracın bakımlarını da aradan çıkardık

OEM motor kulağı ile değişim yapıldı.
Liqui Moly 10W-60 motor yağı ,
Orijinal yağ filtresi,
Antifriz + Süper Soğutucu katkısı ile sıvılar da tamamlandı.


Projenin sadece motorla değil, iç mekânda da tamamlayıcı bir deneyim sunmasını istediğimiz için yeni bir ses sistemi kurulumuna başladık.
Hedef: Sade ama güçlü, retroya yakışan ama modern performans sunan bir sistem.
Bunun için kapı döşeme içlerine uygulama amaçlı 3D baskıdan yaptımız kapaklarımızla birlikte ekipmanlarımız da elimize ulaştı.

Hoparlör: SR Sierra SR-M61C

Neodimyum mıknatıslı, midrange odaklı net ses

MK2 kapı içlerine sade ve uyumlu yerleşim

Minimal tasarım, maksimum verim

Ana Ünite: Pioneer MVH-S420BT

FLAC destekli dijital medya oynatıcı

Bluetooth, Smart Sync desteği

Sade tasarım, orijinal görünüme saygılı çizgi

Amfi: For-X XAE-804 Class AB

4 kanal, yüksek verimli

Kompakt gövde yapısı sayesinde gizli montaja uygun

Hoparlörlere tam güç ve temiz sürüş

https://i.ibb.co/pB35jZ1B/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-10-08-2a66468d.jpg (https://ibb.co/W4cjvFH4)
https://i.ibb.co/RTvVkK0W/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-10-08-3b7e8203.jpg (https://ibb.co/N2VHdqjz)
https://i.ibb.co/wN4cH3cC/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-10-09-a7a48046.jpg (https://ibb.co/C5QPdNPv)
https://i.ibb.co/wNWrvSVG/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-10-09-b4f09e2f.jpg (https://ibb.co/Kjqz12d4)
https://i.ibb.co/8nLFLYXq/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-12-31-cfe490a2.jpg (https://ibb.co/dswnwm7F)

Bir yandan döşemelerimizde ortaya çıkmaya başladı.
Sadece bir uyumlu direksiyon bulup, carbon kaplaması için onu da bu yapım sürecinde çıkarmak istedim. Ancak başarılı olamadım.
https://i.ibb.co/W4VzNRt2/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-11-15-87e99c96.jpg (https://ibb.co/pBhK6kyL)
https://i.ibb.co/wG7Vw5h/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-12-11-16-04e5ace8.jpg (https://ibb.co/BWGbr02)

livaneli
02-06-2025, 17:07
Turbo, ateş duvarına çok yakın duruyor. Yalıtım düşünüyor musunuz?

Rs6
02-06-2025, 17:50
Turbo, ateş duvarına çok yakın duruyor. Yalıtım düşünüyor musunuz?

Evet evet, diğer malzemeler de gelmediği için tam anlamıyla montajları bitirmedik

Rs6
06-06-2025, 15:55
Turbo montajı sonrası sistemdeki son düzenlemeler için kablo tesisatları ve boruların net yerleşimleri üzerine yoğunlaştık.
Motor bölmesinde hâlâ oldukça karışık duran noktalar olduğu için, hem işlevsel hem görsel anlamda iyileştirme adına bazı parçalarda değişime karar verdik.

https://i.ibb.co/5h1dp43m/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-19-01-57-e82b6f3f.jpg (https://ibb.co/yFNDvPCt)
https://i.ibb.co/C5mX3sC1/Whats-App-G-rsel-2025-06-02-saat-19-01-58-effd48d8.jpg (https://ibb.co/Gvn143Yx)

Kurbütör kapağı ve emme manifoldu, mevcut renkleriyle hem göze hitap etmiyor hem de temizlik hissi vermiyordu.
Bu yüzden boyaya gönderildi. Yeni renk seçimiyle birlikte motor bölmesinin bütünlüğü de tamamlanmış olacak.

https://i.ibb.co/8DFFw3mL/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-00-28-52-0586e41a.jpg (https://ibb.co/BV88JDf5)
https://i.ibb.co/ccQPVPRj/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-00-29-10-669c948f.jpg (https://ibb.co/MD7bQbKm)
https://i.ibb.co/cSbWHSsr/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-00-29-19-dd0ff5fa.jpg (https://ibb.co/fz835zTx)
https://i.ibb.co/23mBfk4V/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-00-29-44-cdc60163.jpg (https://ibb.co/tpk5WJrj)

Ancak bu süreçte bir başka problem de kendini gösterdi: short shift mekanizması.
Araçta iki farklı şanzımanın parçaları birleştirilmiş durumda ve haliyle orijinalde “tahmini uyumlu” alınan shifter parçası uyum sağlamadı.
shifter linkage uyumsuzluğu vakası yaşıyoruz. Sorunun temeli şu:

Her iki parça da aynı kama diş yapısına sahip gibi gözüküyor,
Ama kama hizaları (spline başlangıç noktası) farklı.
Ayrıca parçaların biri "pull" tipi, diğeri "push" tipi mekanizma yönüne göre tasarlanmış gibi duruyor.


Yani fiziksel olarak geçseler bile kızak hareket yönü ters kalıyor veya nötr pozisyonu bozuluyor.
Şu an çözüm için iki opsiyon üzerine çalışıyoruz:
1. Shifter’da kaynak/modifikasyon ile mevcut parçayı uyarlamak
2. Alternatif bir modelden doğrudan uyumlu parça tedariki

https://i.ibb.co/JjwtJHCG/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-09-26-39-1fcb2c9f.jpg (https://ibb.co/PGvjHgtP)
https://i.ibb.co/8nBPK2mL/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-09-27-21-909870d6.jpg (https://ibb.co/HL2GFYKf)
https://i.ibb.co/KjHp1w3r/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-09-28-25-e939856d.jpg (https://ibb.co/Z6CpZmkM)

Projenin karakterini tamamlayacak olan en önemli görsel dokunuşlardan biri de nihayet yerini aldı:
Jant Max’ten yeni jantlarımız, orijinal OZ Racing seti elimize ulaştı.

17” çap,
Gri-gümüş arası metalik ton,
Geniş yanal kollar ve derinlik algısı sayesinde hem retro yarış havası hem de modern agresiflik taşıyor.
Orta göbekte karbon desenli kapak ve ikonik OZ Racing yazısıyla klasik ruhu net yansıtıyor.


Bu jantlarla birlikte Beetle jantlarında kurtulup günlük lastiklerle olan planımız da uygulamaya geçecek.

https://i.ibb.co/DgDJfT54/Whats-App-G-rsel-2025-06-04-saat-10-32-07-b435622f.jpg (https://ibb.co/tPMGpF8B)
https://i.ibb.co/JgY8X0m/Whats-App-G-rsel-2025-06-05-saat-16-19-15-449a43d5.jpg (https://ibb.co/9SxBRzc)

weST.27
07-06-2025, 09:52
APP plaka üzerindeki QR kod başınıza iş açabilir sanırım, bence QR kodsuz app geçin ya da QR'ı silin, nedense hafızamda bu plakalar sahtecilik vs ye giriyor ve en yüksek cezadan işleme alınıyor, tabi araştırmak lazım tekrar yanılabilirim

kocamanadam
07-06-2025, 15:01
Allah kolaylık versin youtube videosuna denk gelmiştim demek her şey göründüğü gibi olmuyormuş

Rs6
10-06-2025, 11:08
APP plaka üzerindeki QR kod başınıza iş açabilir sanırım, bence QR kodsuz app geçin ya da QR'ı silin, nedense hafızamda bu plakalar sahtecilik vs ye giriyor ve en yüksek cezadan işleme alınıyor, tabi araştırmak lazım tekrar yanılabilirim

Valla takmadım aslında.
Öylesine yaptırdım takma konusuna ben de emin değilim :D


Allah kolaylık versin youtube videosuna denk gelmiştim demek her şey göründüğü gibi olmuyormuş

Ki daha açıkçası yazmadığım noktalarda var

Rs6
11-06-2025, 07:05
P.M Customs Şafak ustamızın artık motor kısmında işi tamamen bittiğine göre son bir yapılanlara özet geçebilirim,

Motor ve Turbo Sistemi

Borg Wagner K04 Turbo değişimi
Yeni krom turbo boruları montajı
External wastegate çıkışının yeniden konumlandırılması
Turbo yağ giriş-çıkış ve su giriş-çıkış bağlantılarının yenilenmesi


Soğutma & Hortumlar


Komple HG Motorsport silikon su hortum kiti değişimi
Çatlayan su bidonunun tadilatı ve parlatılması
Yağ soğutucu değişimi (Mishimoto 10 satır) ve hortumlarının panjur içine taşınarak yeniden montajı
Hidrolik bidonları taşıma ve yerleşim düzenlemesi


Motor Görsel & Fonksiyonel Revizyon


Kurbütör kapağı ve emme manifoldu siyah boyandı
Şeffaf triger kapağı sipariş verildi (geliş yolunda)
Triger seti GATES marka ile değiştirildi
Sensör & İzleme Sistemleri
Dual sensör montajı yapıldı (yağ sıcaklık + basınç)
Ethanol sensörü montajı tamamlandı


Şasi & Rijitlik Takviyesi



Motor içi travers gergisi eklendi
Arka kule gergileri dahil olmak üzere toplam 3 adet gergi montajı yapıldı (öncesi kaynaklı iş görmeyen değiştş)


Bakım Parçaları


Yağ ve yağ filtresi değişimi (Liqui Moly 10W-60)
NGK Iridium buji takımı montajı
Spectre Performance konik hava filtresi montajı


https://i.ibb.co/VWphcxYZ/20250608-215034-1.jpg (https://ibb.co/C5sX36KZ)
https://i.ibb.co/6c1jnyKH/20250608-215057-1.jpg (https://ibb.co/20sGnFzv)
https://i.ibb.co/jvQZHCpY/Whats-App-G-rsel-2025-06-08-saat-20-48-14-91ed7374.jpg (https://ibb.co/SXM7JkLg)
https://i.ibb.co/3mHxzZ2k/Whats-App-G-rsel-2025-06-08-saat-20-48-14-276b2063.jpg (https://ibb.co/LdfT57mv)
https://i.ibb.co/h1xf9Scp/Whats-App-G-rsel-2025-06-08-saat-20-48-14-0498e7e1.jpg (https://ibb.co/Xkf8LqDm)
https://i.ibb.co/8D5BZf5p/Whats-App-G-rsel-2025-06-08-saat-21-53-40-a37b201c.jpg (https://ibb.co/6RPZCTPx)

İç mekânda da projenin ruhunu taşıyacak bir tasarım dili yakalamak için sade ama karakterli tercih ettiğimiz kombinasyonun yapım süreci de ciddi ilerleme kat etti.
Şu an itibarıyla kapı döşemeleri tamamlandı, koltukların da form çalışmaları devam ediyor.

https://i.ibb.co/xt4G7Kzy/Whats-App-G-rsel-2025-06-10-saat-15-09-13-cbd4496b.jpg (https://ibb.co/HfJYHLG0)
https://i.ibb.co/hxmThc14/Whats-App-G-rsel-2025-06-10-saat-15-09-30-747632f9.jpg (https://ibb.co/vCjMghvT)
https://i.ibb.co/CspDygNY/Whats-App-G-rsel-2025-06-10-saat-15-14-36-3017bdb2.jpg (https://ibb.co/WpNjXZqM)

Bir yandan tesisat sürecimiz devam ediyor. Motor artık görsel ve donanımsal olarak neredeyse tamamlanırken, altyapının da ona uygun şekilde güvenilir olması gerekiyordu.
Bu kapsamda, özellikle ateşleme bobini hattında detaylı bir temizlik ve düzenleme yapıldı.

Tüm bağlantılar yeniden soketlendi ve yalıtıldı,
Kablolar ısıya ve sürtünmeye dayanıklı örgülü kılıflarla koruma altına alındı,
Her hat numaralandırıldı (IGN1, IGN2, vb.) böylece arıza takibi ve sistem müdahalesi çok daha hızlı hale geldi.



Mevcut fan sisteminde, röle ve kablo yapısı gelişi güzel hazırlanmış, fan müşürü olarak da sistemle tam uyumlu olmayan Tofaş tipi müşür kullanılmıştı.
Bu yapı hem güvenli değildi, hem de motor sıcaklığına göre doğru çalışmıyordu.
Yapılan değişiklikler:

Mevcut röle, müşür ve kablolar komple iptal edildi,
Yerine orijinal sisteme uygun, ısıya duyarlı fan müşürü takılıyor,
Fan, artık motor ısısına göre otomatik devreye girecek,
Tesisat sıfırdan çekiliyor, kablolar temizlenerek kabin içine alınacak,
Dağınık duran sistem düzenlendikten sonra 6’lı grup sigorta kutusuna bağlanıp, fren hidrolik deposunun altındaki boşluğa taşınacak.



https://i.ibb.co/q3BYLbBz/Whats-App-G-rsel-2025-06-10-saat-14-01-25-e46f6eef.jpg (https://ibb.co/B5L2H8Lm)
https://i.ibb.co/jk0d3whT/IMG-1284.jpg (https://ibb.co/TMjZP0ck)
https://i.ibb.co/5xhd8cZB/IMG-1286.jpg (https://ibb.co/wrhTW6tM)
https://i.ibb.co/kNbVw5M/IMG-1287.jpg (https://ibb.co/d8CsVj7)
https://i.ibb.co/VWGMXpn4/IMG-1288.png (https://ibb.co/XZPFmk0R)

Rs6
17-06-2025, 07:15
ECUMaster Classic yerleşti, tesisat bağlandı, base map yüklendi. İlk start verildiğinde amaç sadece çalıştırmak değil, sistemin içindeki sessizlikte olası kaçakların sesini duymaktı. Araç çalıştı ama gaz kelebeği tepki vermedi; vakit kaybetmeden OEM sıfır parça ile değiştirildi. Ardından ısı sensöründen değer alınamadı, çözüm yine hızlı geldi: yerine Audi A4 B5 sensörü takıldı. İlk marş sonrası küçük bir yağ kaçağı fark edildi, o da giderildi. Launch control için eski OBD sistemine ihtiyaç kalmadı, yerine fonksiyonel ve sade bir launch tuşu yerleştirildi. Bu sürecin tamamı OBEX Performance’tan Aydoğan tarafından titizlikle yürütüldü.


https://www.youtube.com/watch?v=cYnT1qWxYIM
https://i.ibb.co/LdbMNHS2/Whats-App-G-rsel-2025-06-11-saat-16-00-46-127a09e9.jpg (https://ibb.co/RTZ1jd2V)
https://i.ibb.co/QvkYfQmx/Whats-App-G-rsel-2025-06-12-saat-14-10-58-6863aeca.jpg (https://ibb.co/CK6Vz80S)
https://i.ibb.co/zhm6tCqm/Whats-App-G-rsel-2025-06-12-saat-15-57-58-d2a8fb3e.jpg (https://ibb.co/JRc3S8Dc)
https://i.ibb.co/pv1xRX5s/Whats-App-G-rsel-2025-06-12-saat-16-00-57-dde92067.jpg (https://ibb.co/vxcHQzRr)
https://i.ibb.co/KjNZS05R/Whats-App-G-rsel-2025-06-13-saat-10-34-47-1e21b6b7.jpg (https://ibb.co/vxs5Rwcg)
https://i.ibb.co/nMXxh33y/Whats-App-G-rsel-2025-06-13-saat-10-34-47-dc6cd2a7.jpg (https://ibb.co/PG2qBTTy)

Sonraki durak, egzoz için Okan Baycu oldu. Sistem katsız downpipe ile başladı, rezonatörle devam etti. Egzoz kazanı valftronic seçildi; gerektiğinde sessiz, ihtiyaç duyulduğunda serbest.

https://i.ibb.co/TqJBRvCR/Whats-App-G-rsel-2025-06-14-saat-10-12-05-58c65885.jpg (https://ibb.co/mFdCtDxt)
https://i.ibb.co/67qrGN1d/Whats-App-G-rsel-2025-06-14-saat-10-12-48-795ed81f.jpg (https://ibb.co/zTtQCN7k)

Egzoz süreci ilerlerken downpipe neredeyse tamamlanmıştı. Ancak bir işlem sırasında yapılan bir hatayı fark ettik. Sistem yeni bitmiş olmasına rağmen, hiç düşünmeden komple söküldü. Doğruyu baştan yapmak gerekiyordu. Bu noktada aracı egzozdan alıp bir sonraki adıma geçirdik: Furkan Sancak’a teslim edildi. Burada H&R V2 coilover seti ve sway bar montajı yapılacak. Süspansiyonun bu güncellemeyle beraber hem yola hem piste hazır hale gelmesi hedefleniyor.

https://i.ibb.co/vC0Pt2Tx/Whats-App-G-rsel-2025-06-16-saat-20-57-51-b43b2e94.jpg (https://ibb.co/nqxcWhYs)
https://i.ibb.co/bRK0w6LR/Whats-App-G-rsel-2025-06-16-saat-21-47-03-736b33e1.jpg (https://ibb.co/4gVqvFMg)

Rs6
28-06-2025, 08:23
Coilover montajı tamamlandı, egzoz sistemi de son haliyle yerine oturdu. Ancak coil ayarları henüz yapılmadı; çünkü süspansiyonun tam karakterini, Powerflex burçlar takıldıktan sonra belirlemek istiyoruz. Bu nedenle şu anlık yalnızca montaj yapıldı, ayarlar sonraya bırakıldı.


https://www.youtube.com/watch?v=ea6iwdn5be0

https://i.ibb.co/csZdm1y/5c0620ee-990f-4ed9-92b4-3e1c926ed621.jpg (https://ibb.co/XGKTwbW)
https://i.ibb.co/9k85FwnM/e7138c5e-b59e-4a26-ad7c-f41bf8dabb12.jpg (https://ibb.co/tTmr7ZBd)

Yazılım hazırlıkları sürerken bu kez farklı bir sorunla karşılaşıldı. Fan devreye girdiğinde araç stop ediyordu. İlk şüphe elektriksel dengesizlik oldu ve doğrudan şarj dinamosuna yöneldik. Üzerindeki alternatör 180 amper çıkışlıydı ve yapılan ölçümlerde voltajda herhangi bir anormallik görünmedi. Donanım sağlam görünmesine rağmen fan devreye girdiğinde motorun stop etmesine sebep olan etkenin tam olarak ne olduğu konusunda kesin bir karara varılamadı. Şu an durum gözlemde; çözüm için farklı ihtimaller değerlendiriliyor.

Bir yandan döşemelerin tamamlanmaması, camların çalışmaması; İzmir’in bunaltıcı sıcaklarında, klimasız halde yol testinin zorluğu gibi nedenlerle yola çıkıp test yapmak oldukça zordu. Bu yüzden vakit kaybetmemek adına radikal bir kararla yazılımın doğrudan dyno üzerinde tamamlanmasına karar verildi ve araç yeniden OBEX’e döndü. Şefik yazılım sürecine başladı. Dynoya çıkmadan hemen önce yapılan kontrollerde AFR sensörünün arızalı olduğu fark edildi. Aynı anda wastegate’te de sorun tespit edildi. Her iki parça da dyno sürecine geçilmeden önce yenileriyle değiştirildi, sistemin sağlıklı veri okuyup doğru tepki vermesi sağlandı.
Yapılan iki farklı ayar ve yakıt senaryosu sonuçları da net şekilde ortaya kondu:


1 bar basınçta, pump gas ile elde edilen 304 HP motor gücü ve 355 Nm tork verisi, 6498 RPM’de zirveye ulaşıyor. Bu setup günlük kullanıma uygun, güvenli sınırda bir konfigürasyon.
1.25 bar ve E40 karışımı ile yapılan daha agresif ayarda motor 338 HP ve 406 Nm tork üretiyor. Maksimum tork 5508 RPM’de geliyor ve güç eğrisi 6258 RPM’de zirve yapıyor.


Bu fark, yalnızca daha yüksek güç değil; aynı zamanda daha erken gelen ve geniş aralıkta tutulan tork sayesinde sürüşte ciddi bir dinamizm sunuyor. Friction loss da 40.9 HP civarında seyrediyor ki bu, aktarma organlarının oldukça verimli çalıştığına işaret ediyor.


https://www.youtube.com/watch?v=zjacTM6rzJ8
https://i.ibb.co/7xdSvTXR/2bd0641c-599e-4008-9c29-c8319684b270.jpg (https://ibb.co/FkLh6fK0)
https://i.ibb.co/LzhgqqkX/502f8110-5d8a-43ba-994d-0a982a9d2048.jpg (https://ibb.co/ccX8ppgS)
https://i.ibb.co/0y9qZr2p/a26a3e77-9ba9-4b30-9105-d374d82f39dd.jpg (https://ibb.co/v4d1mkqC)
https://i.ibb.co/jPQhLJzC/d4a2c541-8cff-4cb3-a6b8-2197b36bfb9c.jpg (https://ibb.co/7dZvGkQ3)

Ayrıca bu yoğun süreçte mevcut direksiyonu söküp işlem yapacak fırsat bulamadığımız için ikinci bir direksiyon temin ettik ve kaplamaları için gönderimini sağladık. Ancak kargo sürecinde sinyal attırma mekanizmasında küçük bir hasar oluştu; bu nedenle kaplama sonrası parçanın tamiri de ayrıca yapılacak.

https://i.ibb.co/yFdHnhHw/1f9a00a3-85a7-4fa4-9b28-eac502c29657.jpg (https://ibb.co/1G7FfsFD)
https://i.ibb.co/ymP2rfzg/8ef6ddda-26a7-4d0d-9988-c5d85e10a439.jpg (https://ibb.co/MySdm2zP)

Gecenin ilerleyen saatlerinde ilk yol testine çıkıldı. Kadranı GPS tabanlı Draggy verisiyle eşlemek ve aracın yoldaki davranışını gözlemlemek adına yapılan bu sürüşte, bir anda benzin basıncı düştü. Büyük ihtimalle dyno sürecinde kullanılan ethanol, mevcut yakıt pompasına zarar verdi. Zaten pompaya eğilip bakıldığında sistemde Albea ya da Transporter tipi, bu kurulum için yetersiz bir yakıt pompası olduğu fark edildi.
Öte yandan, IAT değerleri 45-55°C arasında seyretti ve aracın efektif biçimde soğumadığı görüldü. Cooler büyütülse dahi tampon yapısı nedeniyle yeterli hava akışı sağlanamayacağı düşünülüyor. Bu nedenle, büyük olasılıkla ilerleyen süreçte bir methanol enjeksiyon sistemi entegre edilmesi gerekecek gibi görünüyor.

https://i.ibb.co/JwDpm06C/911da684-a771-490e-8d7d-0332b9102ca6.jpg (https://ibb.co/dw8pj1C7)
https://i.ibb.co/gLKdFj4r/e7c166c7-b0d4-4511-9145-1b2a0769c210.jpg (https://ibb.co/mVW0FDNR)

Rs6
02-07-2025, 12:15
İAT yüksekliği HF Racing’in 11.5 litrelik intercooler’ı ve tampona açılan hava kanallarıyla ciddi oranda çözüldü. Bu çözüm, sıcak yaz günlerinde motorun nefes almasına olanak tanırken, performans çizgisinde de güvenli bir aralık sağladı. Zaten bu işlem için ön tampon tamamen sökülmüşken, fırsatı değerlendirip Powerflex businglerin de takılmaya başlandı. Bu detaylar aracın yürüyenine netlik kazandırırken, hissiyatı da keskinleştiren bir dokunuş oldu.
https://i.ibb.co/pvBN4v1R/Whats-App-G-rsel-2025-06-28-saat-19-39-35-3e95efd7.jpg (https://ibb.co/BV5vTVfr)
https://i.ibb.co/QRmfFyD/Whats-App-G-rsel-2025-06-28-saat-19-39-35-701832d6.jpg (https://ibb.co/GLP0vzH)
https://i.ibb.co/3yx5dC78/Whats-App-G-rsel-2025-06-28-saat-19-39-35-bb7c3c52.jpg (https://ibb.co/8Dyns70R)
https://i.ibb.co/pBbrqDn4/Whats-App-G-rsel-2025-06-28-saat-19-39-35-ed1264e7.jpg (https://ibb.co/q37F6Gxm)
https://i.ibb.co/xq3kGD2z/Whats-App-G-rsel-2025-06-28-saat-19-39-36-1b82cc99.jpg (https://ibb.co/v4DFmHcL)
https://i.ibb.co/b5mysc1y/IMG-2031.png (https://ibb.co/3md8pg18)

Ayrıca yakıt pompamızda içe ve teke düştü ve E85’e kadar dayanacak Osias marka pompamız takıldı.
https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media-library-service-media/f5b699d2-408a-4427-9250-b5b6637e58a1.__CR0,0,970,600_PT0_SX970_V1___.jpg

Öte yandan estetikle pek ilgisi olmayan, daha çok zamanında ihtiyaçtan takıldığı belli olan dodikler de nihayet söküldü. Alt tarafı beklenenden iyi çıktı. Bu da aracın görsel çizgisine uygun yeni kaporta çözümleri için alan açtı.
Fren sistemine gelirsek; yeni GTI Wastinghouse montajıyla birlikte merkezdeki kuvvet dağılımında bazı sorunlar yaşandı. Disk çapı göz önüne alındığında, klasik tip bağlantı yetersiz kalınca, yassı ve çift delikli “çatal uçlu push rod” sistemine geçildi. Bu revizeyle beraber fren hissiyatı daha tok ve dengeli hale geldi; pedalın tepkisi netleşti, güven hissi arttı.
Tüm bu müdahaleler aracın mekanik uyumunu artırırken, karakterine de net bir rafinelik kazandırdı
https://i.ibb.co/gFHXfxbx/Whats-App-G-rsel-2025-06-29-saat-20-36-10-8dbe6fee.jpg (https://ibb.co/1JhpPkYk)
https://i.ibb.co/fGzhVnnq/Whats-App-G-rsel-2025-06-29-saat-20-36-10-b544d3a9.jpg (https://ibb.co/KzpMcLLb)
https://i.ibb.co/5XnpRtfG/Whats-App-G-rsel-2025-06-30-saat-18-41-36-57f367de.jpg (https://ibb.co/9mVKrzCc)
https://i.ibb.co/2Ykyr5DW/Whats-App-G-rsel-2025-06-30-saat-18-41-36-87409faa.jpg (https://ibb.co/R4D9K7xY)
https://i.ibb.co/rRG3GGqS/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-17-44-22-4d0b96e5.jpg (https://ibb.co/B5VGVVvx)
https://i.ibb.co/JRZRSgh4/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-17-44-22-369ec102.jpg (https://ibb.co/8DkDQthp)
https://i.ibb.co/qYKrvZG7/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-17-44-22-bf5fa22b.jpg (https://ibb.co/DfhRZqXz)
https://i.ibb.co/7xmLPSLm/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-17-44-29-c7821a12.jpg (https://ibb.co/6cCLzyLC)
дск директ (https://imgbb.com/)
Ancak işler yalnızca bununla sınırlı kalmadı. Şanzıman tarafında gövde ile üst kapak arasında bir uyumsuzluk fark edilince, konuya net bir karar verildi. Üzerinde bulunan VW Touran’a ait 6 ileri dizel şanzıman artık yerini, 400 beygirlik bu setup'a daha uygun olan, bronz balata ile yürüyebilecek Mk4 GTI’ın 5 ileri şanzımanına bırakacak. Yeni şanzıman sadece dayanıklılığıyla değil, aynı zamanda vites oranlarıyla da 90 PSI kompresyon sorunumuzun ve K04’ü alt devirde verimli bir şekilde doldurmasının tercih sebebi oldu.
https://i.ibb.co/KxZCNcCZ/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-17-17-01-30d8d4ad.jpg (https://ibb.co/hF5pXxp5)
https://i.ibb.co/JWFwMkVL/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-17-17-01-dfba3c69.jpg (https://ibb.co/Gf34bPyw)

Bu süreçte yeni aldığımız direksiyonda kaplamadan geldi. Şimdi derileri noktasında toplanılacak.
https://i.ibb.co/N2scc0k1/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-10-56-17-19ed22f5.jpg (https://ibb.co/hFy33GnX)
https://i.ibb.co/spzgjb5R/Whats-App-G-rsel-2025-07-01-saat-10-56-37-7d6796f6.jpg (https://ibb.co/Q7tJ9p8Q)

Deepblue
02-07-2025, 14:55
Ciddi emek ciddi para kesenize bereket emeğinize sağlık çok güzel ilerliyor maşallah..

Rs6
02-07-2025, 15:21
Ciddi emek ciddi para kesenize bereket emeğinize sağlık çok güzel ilerliyor maşallah..

Çok teşekkür ederim

oztk24
02-07-2025, 15:33
maşallah, çok güzel parçalar ile olması gerektiği gibi toplanıyor. Kazasız, belasız, tadını alarak binmek nasip olsun inşallah.

Rs6
07-07-2025, 14:09
Tampon toplandı, şanzıman montajı başarıyla tamamlandı. Presten gelen Powerflex bushing’lerin kalanları da yerleştirildi.
https://i.ibb.co/67fVDG8W/IMG-20250703-WA0003.jpg (https://ibb.co/ycbGgKpQ)
https://i.ibb.co/Ngf5RQhv/IMG-20250703-WA0004.jpg (https://ibb.co/SDHbSWTj)
https://i.ibb.co/350M7R66/IMG-20250703-WA0005.jpg (https://ibb.co/7xGRXkMM)
https://i.ibb.co/WvSgb5kc/IMG-20250703-WA0006.jpg (https://ibb.co/JjX5ftvz)
https://i.ibb.co/4Rfk1rWS/Whats-App-G-rsel-2025-07-03-saat-15-03-09-92be100d.jpg (https://ibb.co/pjPqhF2K)
https://i.ibb.co/5WnDT32L/Whats-App-G-rsel-2025-07-03-saat-15-03-09-b0121395.jpg (https://ibb.co/27s2qr5d)

Ancak bu noktada aklıma takılan bir başka problemle karşılaşıldı: Daha önce merkez sistem ve wastinghouse değiştirilmiş olmasına rağmen fren pedalında zaman zaman boşalma sorunu yaşanıyordu. Yeniden sıfırlanmış olan istemin detaylı incelenmesiyle birlikte, fren hortumlarının uçlarının yüksek ısıya bağlı olarak eridiği fark edildi. Özellikle turbo çıkışı ve egzoz hattına yakın geçen bölgelerdeki hortumlar, uzun vadede kendini bırakmaya başlamıştı.
Bu ciddi güvenlik riskiyle karşılaşınca, sadece hortumları değiştirmek değil; aynı zamanda kaliperler, diskler ve genel fren hattı da elden geçirilmeye başlandı. Bundan sonraki süreçte örgülü çelik hortumlar, ısıya dayanıklı kalkanlar ve yeniden yönlendirilmiş hatlarla sistemin güvenliği arttırılacak.
Fren sistemindeki tutarsızlıkları ortadan kaldırmak için, fren merkezinden tekrar hava alındı. Bu işlemle birlikte fren hissiyatı toparlandı ve sistem nihayet daha verimli çalışır hale geldi. Özellikle pist kullanımı gibi zorlayıcı senaryolarda pedalın güven vermesi açısından bu müdahale hayatiydi.

https://i.ibb.co/R4smZJyg/Whats-App-G-rsel-2025-07-03-saat-15-04-33-dc652897.jpg (https://ibb.co/JFG40SQc)
https://i.ibb.co/fYjy0rZn/Whats-App-G-rsel-2025-07-04-saat-11-52-23-065a5821.jpg (https://ibb.co/vx0TzLfQ)
https://i.ibb.co/fdQ6Dc2t/Whats-App-G-rsel-2025-07-04-saat-11-52-23-ee1642fa.jpg (https://ibb.co/9HGKZMN2)

Yeni jantları takmayı planlarken, öncesinde kaç mm spacer kullanacağımıza karar vermemiz gerekiyordu. Ancak aracı aldığımız ustamızın yine “ustalığını” (!) konuşturduğu bir detayla karşılaştık. Şoför tarafında jant zaten dışarıya taşmışken, yolcu tarafında ise neredeyse içeriye gömülmüş görünüyordu. Bu orantısızlık, hem görsel olarak rahatsız edici hem de sürüş dengesini etkileyebilecek seviyedeydi. Biz de işi kökünden çözmek adına çoğu işleri bitince en son yeni çamurlukları, geldiklerinde boyanıp monte edilecekler.

https://i.ibb.co/4wr2BW8D/Whats-App-G-rsel-2025-07-04-saat-14-47-36-91863511.jpg (https://ibb.co/V04xXVgh)
https://i.ibb.co/YByR7sL1/Whats-App-G-rsel-2025-07-04-saat-14-47-36-c1b67fec.jpg (https://ibb.co/fdn1Ywxy)

Fren merkezimiz yeniden değiştirildi. Ardından dört kaliperin de giriş noktalarından, sistemde hava kalmayacak şekilde detaylı bir hava alma işlemi yapıldı. Böylece fren sistemi nihayet olması gereken sertlik ve tepki seviyesine ulaştı. Bu işlemler sırasında, daha önce mevcut şanzıman nedeniyle montajı mümkün olmayan short shifter da yeni şanzımanla birlikte yerini buldu ve montajı başarıyla tamamlandı. Hem hissiyat hem de vites geçiş süreleri açısından ciddi bir iyileşme sağlandı.

https://i.ibb.co/p63qcc5w/Whats-App-G-rsel-2025-07-04-saat-15-21-24-27f32d4c.jpg (https://ibb.co/bjrtTTDm)
https://i.ibb.co/3ys5X19N/Whats-App-G-rsel-2025-07-05-saat-16-39-54-7e4f7578.jpg (https://ibb.co/ns0q2rNc)
https://i.ibb.co/YYQy4CZ/Whats-App-G-rsel-2025-07-07-saat-13-45-19-d672fe76.jpg (https://ibb.co/FN30krV)

Yazılım tarafındaki tüm işlemler de tamamlandı ve nihai haritalar sorunsuz şekilde yüklendi. Artık araç, E40’a kadar olan yakıt karışım oranlarını kendi içinde basınca göre yönetebiliyor. İlk hedefimiz olan sorunsuz, stabil çalışan bir kurguya ulaşıldı: AFR değerleri sabit, IAT değerleri ise beklenen seviyelerin altında seyrediyor. Araç artık yola basıyor, yürüyor ve tüm kurulum sürecinin karşılığını net şekilde vermeye başladı.


https://www.youtube.com/watch?v=6NRNZG4qSmk

Deepblue
07-07-2025, 14:22
340 hp temiz miss gibi..

KÖROĞLU
07-07-2025, 15:15
Müthiş işler, müthiş maliyetler.. Umarım alınan hp ve sürüş zevki katlanılan maliyet ve zamana değmiştir.

Yapılan işler çok iyi maşallah. Sanayide std bir araç için bakım yaptırmak artık zorlaşmışken niş bir araç için niş işler yaptırmak inanılmaz mental sağlık ve maddi dayanak ister eminim.

Kazasız belasız maşallah.

Rs6
09-07-2025, 08:10
Herkese çok teşekkür ederim.

Artık motor tarafındaki tüm işlemler tamamlanmış, yürüyenin ise yalnızca ince ayar kısmı kalmışken, sırayı iç düzenlemelere ve elektrik tesisatına verdik. Bu aşamada sıfır aldığımız yeni orta konsolun montajına geçildi. Tuş takımının yerleşimiyle birlikte tesisat işleri de başlatıldı. Orta bölümdeki yuvarlak boşluklar, Type-C ve USB girişleriyle değerlendirildi; yukarıda konumlanan AFR saati de aşağıya alınarak hem görünürlük arttırıldı hem de işlevsellik sağlandı. Bu alan aynı zamanda, klimamız bulunmadığı için USB ile çalışan kompakt havalandırma çözümlerine yer açmak adına da mantıklı bir adım oldu.

Far ve stop grubunda karşılaştığımız karmaşık, birbiriyle çelişen kablo yığınları ise tamamen temizlenip yeniden düzenlendi; gereksiz olanlar ayıklandı, kalanlar ise makaronlanarak güvenli ve sade bir sistem oluşturuldu. Bu aşamada, tüm PPF uygulamaları arasında bize vakit ayıran Luxury Auto Design'dan Cahit’e de özellikle teşekkür ederiz.

Ayrıca bu süreçte, daha önce fark edilmeyen ama önemli bir sorun olan sürekli açık kalan ve aküyü bitiren arka stop lambaları da nihayet çözüldü. Bu durumun sebebi hatalı bağlantılar ve düzensiz tesisat yapısıydı. Far ve stop tesisatları yeniden elden geçirilip sadeleştirildiği için, artık bu gibi gizli tüketimler ortadan kalktı ve sistem çok daha sağlıklı hale geldi.

Hemde daha önce konu içerisinde bahsettiğimiz müzik sistemi kurulumu da başlandı. Hem iç mekândaki sadeleştirme hem de orta konsolun yeniden düzenlenmesiyle birlikte, ses sistemi için gerekli altyapı da oluşturulmuş oldu. Sistem, sürüş keyfini destekleyecek şekilde konumlandırıldı ve gereksiz kablo karmaşasından uzak, net bir montajla entegre edildi. Böylece araç içinde hem işlevsel hem de estetik bir uyum yakalamaya çalışıcaz.

Aracın iç kısmına, özellikle ayak altı, kapı içleri ve orta konsol çevresine amber (turuncumsu sarı) tonlarında bir ambiyans aydınlatma sistemi uygulandı.
Bu ışıklandırma hem retro karaktere selam duran genel iç tasarımı tamamladı, hem de gece sürüşlerinde keyifli bir atmosfer yarattı.


https://www.youtube.com/watch?v=keOGu8dKsrw
https://i.ibb.co/DPZFD1MK/IMG-2346.png (https://ibb.co/NgMq6FNY)
https://i.ibb.co/h1wTBSbG/Whats-App-G-rsel-2025-07-08-saat-17-43-19-d8a0669d.jpg (https://ibb.co/0VvzCxT0)
https://i.ibb.co/BVTv8z34/Whats-App-G-rsel-2025-07-08-saat-21-45-13-54694b08.jpg (https://ibb.co/fYrZm1F8)
https://i.ibb.co/hJMfr3H1/Whats-App-G-rsel-2025-07-09-saat-01-28-00-292a924b.jpg (https://ibb.co/DHbpm0kg)
https://i.ibb.co/tMgQPcc7/Whats-App-G-rsel-2025-07-09-saat-01-48-43-d66c8663.jpg (https://ibb.co/0jTmVZZg)

Rs6
16-07-2025, 14:14
Elektrik tarafına geçtiğimiz bu son etapta aracın adeta damarlarını, sinir ağlarını yeniden ördük.

Yeni alınan sıfır orta konsol, yepyeni düğme takımıyla birlikte yerini aldı. Orta kısımda bulunan yuvarlak boşluklara hem Type-C hem de USB şarj girişleri entegre edildi. Bu sayede yalnızca cihazlarımızı şarj etmekle kalmadık, afr saatini de aşağıya taşıyarak kokpitte sade ama fonksiyonel bir düzen kurduk. Mevcut olmayan klimayı, USB ile çalışan havalandırma çözümleriyle telafi etme ihtimalimiz de bu noktada dikkate alındı.

Bununla birlikte aracın göğsünde gizlenmiş yılların yorgunluğunu taşıyan karışık kablo demetleri de tek tek elden geçirildi, gereksiz olanlar ayıklandı ve makaronla düzenlendi. Özellikle sürekli açık kalıp aküyü tüketen arka stoplar, sistemli şekilde yeniden kurgulandı. Bozuk, karışık ve eksik far-stop bağlantıları da nihayet hak ettiği standarda ulaştı.

Işıklandırma tarafında ise iç ambiyansta amber tonları tercih edildi. Tüm iç aydınlatmalar LED sisteme dönüştürülürken, ayak altına da yine sade ama şık bir ışık eklendi. Aracın ruhuna dokunmadan, çağdaş bir düzenleme hedeflendi.

Kapı tarafında yaşanan sorunlar da bu revizyon sürecine dahil edildi. Dört kapı kolu tamamen yenilendi, bozulmuş olan kapı menteşeleri sadece fonksiyonel değil, görsel anlamda da kombine uyum sağlayan parçalarla değiştirildi. Arka kapının eksik kilit halatı takıldı, tüm kilit mekanizmaları yeniden elden geçirildi. Ayrıca artık işlevini yitirmiş ve sıkışan, makara sistemi bozulan eski emniyet kemerleri de tamamen yenileriyle değiştirildi.

Tüm bunlarla eş zamanlı olarak ses sistemi de yeniden tasarlandı. Bagaj kısmında yerleşimi yapılan sistemle birlikte bir kurulum yapıldı. Bu kurulumun ardında yalnızca güçlü bir ses değil, ölçülü bir tasarım ve detaylara duyulan hassasiyet vardı.
Son olarak, yapılan işlemleri listelemek gerekirse:


Uzun far değişimi
Sis lambaları yenilendi
Amerikan park sistemi eklendi
Düğme takımı tamamen değişti
Orta konsol sıfırlandı
Saat ve şarj girişleri yerleştirildi
Fren müşürü değişti
Geri vites müşürü ve tesisatı yapıldı
Stop tesisatı tamamen yenilendi
Tüm iç aydınlatma LED’e dönüştü
Ayak altı aydınlatma eklendi
Bagaj dizaynı + Ses sistemi kuruldu
Dört kapı kolu değişti
Benzin müşürü değişti
Teybin konumu yukarı alındı
Göğüslükteki kablo karmaşası düzenlendi
Cam düğmeleri tesisatı yenilendi
Kaput içi tesisat düzenlendi
Amber iç ambiyans ışığı eklendi
Eski kemerler ve makaraları yenilendi
Kırık kapı fitilleri fark edilip not edildi


Tüm bu işler sırasında baştan sona ilgilenen Luxury Auto Design’dan Cahit’e ayrıca teşekkür etmek gerek. Aracın artık motoru kadar elektriği de güven veriyor; yürüyen kadar içinde oturmak da huzur veriyor.


https://www.youtube.com/watch?v=b4-Y8QdJiH8
https://i.ibb.co/MDk56Gvd/Whats-App-G-rsel-2025-07-08-saat-17-43-19-6d5e423c.jpg (https://ibb.co/99H3tVDP)
https://i.ibb.co/XPHz8zT/Whats-App-G-rsel-2025-07-08-saat-21-45-13-139709bc.jpg (https://ibb.co/jYtLRLF)
https://i.ibb.co/7xJny5G9/Whats-App-G-rsel-2025-07-09-saat-01-28-00-0216da49.jpg (https://ibb.co/LDzxpWCG)
https://i.ibb.co/Gfj85h1V/Whats-App-G-rsel-2025-07-09-saat-01-48-43-8211bac1.jpg (https://ibb.co/KcHfr1Q9)

Tüm bu adımların sonunda, projede sona yaklaşırken nihayet döşeme işleri de tamamen bitti.
Yalnızca görsel değil, aynı zamanda işlevsel bir dönüşüm hedeflenmişti. Kapı içlerinden tavan kaplamasına, koltuklardan arka raf ve bagaj içine kadar her bir yüzey özenle elden geçirildi. Kumaş, dikiş, renk geçişleri ve detaylardaki bütünlük, aracın kimliğiyle örtüşen sade ama karakterli bir iç mekan yarattı.
Yeni döşemeler yalnızca araca yepyeni bir nefes katmakla kalmadı, aynı zamanda bu projeye ruhunu veren dokunuşlardan biri oldu. Artık motoru hazır, yürüyeni stabil, elektrik sistemi düzenli, ses sistemi güçlü ve iç mekan detaylarıyla tamamlanmış bir otomobil var elimizde.
Kusurlu geçmişini üzerinden atmış, titizlikle inşa edilmiş, karakteri olan bir Golf.


https://www.youtube.com/watch?v=r6cnhZiy7UY
https://i.ibb.co/m5gDZXpV/Whats-App-G-rsel-2025-07-11-saat-17-51-03-5c1fbc60.jpg (https://ibb.co/1Gjvydct)
https://i.ibb.co/0y2jyN4v/Whats-App-G-rsel-2025-07-11-saat-17-51-05-6ac950d2.jpg (https://ibb.co/QvQFvBSt)
https://i.ibb.co/3mykFpcn/Whats-App-G-rsel-2025-07-11-saat-17-51-24-eae8bef8.jpg (https://ibb.co/60RNtHFk)
https://i.ibb.co/gMBYkBjq/Whats-App-G-rsel-2025-07-14-saat-15-50-10-cad506cb.jpg (https://ibb.co/ns5px5gd)
https://i.ibb.co/DDRwnccv/Whats-App-G-rsel-2025-07-14-saat-15-50-11-50aaf55d.jpg (https://ibb.co/LzZ9fjjc)

Tüm döşemeler yerleşip ses sistemi, aydınlatmalar ve tesisatlar tamamlandıktan sonra projenin yürüyen kısmı da nihayete erdi.
Yeni Jant Max’tan tedarik ettiğimiz Sparco jantlarımız takıldı, coilover’ların yüksekliği ihtiyaçlara göre ayarlandı. Ardından rot ve balans ayarları da titizlikle yapılarak aracın sürüş karakteri olması gerektiği gibi netleştirildi.
Artık hem görsel hem de teknik anlamda bir bütünlüğe kavuşan aracımız, stabil sürüş, güçlü duruş ve özgün kimliğiyle nihayet yola çıkmaya hazır.

https://i.ibb.co/hR0mSj8f/Whats-App-G-rsel-2025-07-15-saat-15-51-29-381f5553.jpg (https://ibb.co/27JkTQKN)
https://i.ibb.co/1GwLKGgM/Whats-App-G-rsel-2025-07-15-saat-15-51-29-46796b5a.jpg (https://ibb.co/Mk3spkvf)
https://i.ibb.co/j9Jd8SMT/Whats-App-G-rsel-2025-07-15-saat-16-09-25-7f0d9cd0.jpg (https://ibb.co/zW61mzRr)
https://i.ibb.co/pBVNq5SQ/Whats-App-G-rsel-2025-07-15-saat-19-50-46-77a6f1d7.jpg (https://ibb.co/dwCXZxRt)

mcemrek
16-07-2025, 15:52
instada son halini görmüştüm efsane oldu gerçekten. kesene bereket. kazasız belasız güzel günlerde kullanın.


yalnız merceksiz fara beyaz (astigmat olarak) gerçekten yakıştıramıyorum. dönemindeki renklerle daha iyi olmaz mı

Rs6
16-07-2025, 16:06
instada son halini görmüştüm efsane oldu gerçekten. kesene bereket. kazasız belasız güzel günlerde kullanın.


yalnız merceksiz fara beyaz (astigmat olarak) gerçekten yakıştıramıyorum. dönemindeki renklerle daha iyi olmaz mı

Kesinlikle ben de hiç yakıştırmıyorum ancak fonksiyon noktasında çok işe yarıyor