Orijinalini görmek için tıklayınız : N13 Sallantı Problemi
Selamlar.
160.xxx kmde n13 1.16i aracım var. Yaklaşık 15 bin önce komple motor yaptık alt üst. Motor yaparken yaşa bağlı potansiyel sorun çıkarabilecek aşağı yukarı tüm yan parçalarıda değiştirdim. Yalnız şöyle bi sorunum var. Araç rolantide çalışırken devirde herhangi bir oynama yok ama özellikle soğukken ve klima çalışırken araçta hissedilir bi sallantı oluyor. Yani koltukta otururken net hissediyorum. Araç ısındığında ise klima kapalıysa belli belirsiz hissediliyor.
Aracımda yazılım yok. Sadece k&n kutu içi filtre var. Yakıt kaynaklı olabilir diye bi süre prooctane ethanol de kullandım fakat değişen bişey olmadı.
Cihazla kontrol ettiğimde beyne düşen arıza yok. Kendimde sürekli bimmercode ile takip ediyorum. Missfire vs göstermiyor. Sorunu nerede aramalıyım bilmiyorum.
Şuan iş dolasıyla bulunduğum yerde kapsamlı bi servis yok. Ondan dolayı sağını solunuda nokta atış yapmadan kurcalatmayı istemiyorum. Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
Okuyunca aklıma direkt motor takozu geldi bir kontrol ettirmenizde fayda var 3.20ied de aynı sorunu motor kulağı ile çözmüştüm.
Okuyunca aklıma direkt motor takozu geldi bir kontrol ettirmenizde fayda var 3.20ied de aynı sorunu motor kulağı ile çözmüştüm.
Motor takozunun kontrolünü nasıl sağlabilirim acaba? Aslında motor yapılırkende söylemiştim ustaya kontrol edelim diye sağlam denmişti
Buyuk ihtimal silindir kapak subap yuvalari
dulger007
01-09-2025, 21:11
Motor takozunun kontrolünü nasıl sağlabilirim acaba? Aslında motor yapılırkende söylemiştim ustaya kontrol edelim diye sağlam denmişti
Motor kaputu açarken araç otomatik ise d yada r konumuna alınca motor fazla oynar yerinden, manuel ise el freni çekili iken aracı ufak ufak kaldırıp durunca yine aynı şekilde motor fazla oynar. Araç yine otomatikse d yada r konumunda beklerken kapıyı açıp üstüne elini koyunca fazla titreşim varsa yine takozların gitmiş olduğunu işaret eder. Bencede muhtemelen problem motor yada şanzıman takozlarında, ateşleme olsa devirde yada sürüş esnasında hissedilirdi zaten birde klima açılınca titreşim arttığına göre yani yük altında takozlar titreşimi sönümlemiyor gibi.
Araç tamir olmadan öncede aynı problem varmıdıy?
Ahmet Saraçoğlu
01-09-2025, 21:30
yeni konu açmiym , 2015 a3 tdi ımızda da aynısı var , 40k km de yorulmamış bi araç ama ışıkta vs durduğumda harbi köprüdeymiş gibi yada ufak deprem olmuş gibi yumuşak ama anlamsız bi sallantı var.
Buyuk ihtimal silindir kapak subap yuvalari
Kapak komple revizyon gördü hocam. Motor yaparken rektefiyecimde değişime gerek görmedi. Sakarya varkutta yapıldı bu arada kapak ve blok revizyonu
Motor kaputu açarken araç otomatik ise d yada r konumuna alınca motor fazla oynar yerinden, manuel ise el freni çekili iken aracı ufak ufak kaldırıp durunca yine aynı şekilde motor fazla oynar. Araç yine otomatikse d yada r konumunda beklerken kapıyı açıp üstüne elini koyunca fazla titreşim varsa yine takozların gitmiş olduğunu işaret eder. Bencede muhtemelen problem motor yada şanzıman takozlarında, ateşleme olsa devirde yada sürüş esnasında hissedilirdi zaten birde klima açılınca titreşim arttığına göre yani yük altında takozlar titreşimi sönümlemiyor gibi.
Araç tamir olmadan öncede aynı problem varmıdıy?
Tarif ettiğiniz şekilde yarın bi kontrol edeyim hocam. Banada ya elektriksel yada böyle takoz vs gibi bi sorun geliyor. Harici bi problemim yok çünkü araçta
dulger007
01-09-2025, 22:18
yeni konu açmiym , 2015 a3 tdi ımızda da aynısı var , 40k km de yorulmamış bi araç ama ışıkta vs durduğumda harbi köprüdeymiş gibi yada ufak deprem olmuş gibi yumuşak ama anlamsız bi sallantı var.
Araç otomatik mi? N pozisyonunda kesiyorsa yine motor takozlarındadır sürekli yapıyorsa enjektör olabilir
dulger007
01-09-2025, 22:20
Tarif ettiğiniz şekilde yarın bi kontrol edeyim hocam. Banada ya elektriksel yada böyle takoz vs gibi bi sorun geliyor. Harici bi problemim yok çünkü araçta
Tamirden önce aynı şikayet varmıydı
Araç otomatik mi? N pozisyonunda kesiyorsa yine motor takozlarındadır sürekli yapıyorsa enjektör olabilir
Evet otomatik hocam dediğiniz gibi n konumunda vites araç resmen rahatlıyor
Tamirden önce aynı şikayet varmıydı
Hayır yoktu hocam
dulger007
02-09-2025, 12:26
Evet otomatik hocam dediğiniz gibi n konumunda vites araç resmen rahatlıyor
Motor takozları bağlantısında bir hata yapılmışta olabilir tamir öncesi olmayıp sonrasında hemen başlaması garip ama problem takozlar gibi görünüyor. Eğer arıza takozlardan çıkarsa muhakkak orijinalini yada iyi bir markayı tercih edin
Motor takozları kasıntılı halde sıkılmışta olabilir. Motoru oturturken zorlandılarsa yerine oturduğu gibi sıkılmış olabilir. Bmw de nasıl bilmiyorum ama takoz cıvata deliklerinde hafifçe boşluk olabiliyor hafifçe kasıntılı sıkılırsa takoz görevini tam yerine getiremiyor.
4x4 Grand Vitara da tüm takozları aynı anda değiştirmiştim benzer durum başıma geldi. Motoru askıya alıp takozları gevşettiler tam yerine oturtup sıktılar dünyası değişmişti aracın. Ondada Bmw gibi dikine duruyordu motor sağdan soldan iki ayakla destekleniyordu blok üzerine montajlı şekilde.
yeni konu açmiym , 2015 a3 tdi ımızda da aynısı var , 40k km de yorulmamış bi araç ama ışıkta vs durduğumda harbi köprüdeymiş gibi yada ufak deprem olmuş gibi yumuşak ama anlamsız bi sallantı var.
Araç yorulmasa da parçada yıl yorgunluğu oluyor. Titreşimi malzeme sertleştiği için olduğu gibi yansıtıyor. Takozları kontrol ettirmekte fayda var.
Evet otomatik hocam dediğiniz gibi n konumunda vites araç resmen rahatlıyor
Takozlardan olma ihtimalı çok yüksek değiştirmenizde fayda var gibi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.