anilatasy
16-09-2025, 12:35
Merhabalar, yıllardır foruma kendi aracımın konusunu açıp fikirler almak için hayal kurardım. O gün bu gün gibi hissediyorum :)
Toparlanması için yoğun uğraş geretirecek ve belki ancak bir yere kadar toplanabileceğimiz aracımız; kendi için çok derin bir maziye sahip olmasada hayallerim için çok derin bir maziye sahiptir.
15 Yıl önce; Şamazda, İvedikte, Hipodrom yarışlarında peşlerinde koşuşturduğum E30'lar yıllarca hayallerimi süsledi. Hep sahip olacağım günün hayalini kurdum.
2025 yılı ortalarında sanki maddi olarak çok kolaymış gibi motor hobimin yanına birde araç toplama hobisi ekleme niyetine girdim. Önce eski aracımız olan Ford Taunus 20m araştırdım ancak yürümeye bile mecali olmayan arabalara 300-400 bin TL vermek ciddi duygusal yaralar açacaktı bende. Buna nazaran önce 400-500 bandında bir E30 arayışına girdim ancak baktığım araçlar hep dağınık, çok para harcayacağım araçlardı. Hal böyle olunca böyle bir ölü yatırım yapmak istemedim. Derken önüme 04.09.2025 tarihinde sarı sitede bir E30 ilanı düştü. Fiyatı hurda parasına çok yakın 1990 model, m2 body kit, m1 direksiyon, bbs jantlı, sunrooflu, 4 kapı bir Estoril Blue E30 görünce hemen içimi bir alev sardı. Zaten toplamaya, garajda uğraşmaya alacağım için eksiklerini görmezden geldim.
04.09.2025 günü gece saat 23:00 civarında araca bakmaya Ankara Sitelere gittik; içi dışı bitik, motoru berbat çalışan, dışı komple macun patlağı ve her parçası ya eksik ya kırık mavi boncuk bizi karşıladı. Kapalı bir egzozcunun kanalına yanaştırdık; ön şase podye panel, kuleler, arka panel işlemsiz, ön alt, arka bagaj havuzu, arka ve orta alt taraf çürüksüzdü. Sadece ön sağ sol tekerlerin arkasında çürüme vardı buralar zaten kronik diyerek kabullendik. Son olarak araç çençmi diye kontrol ettik ve orjinal çıkınca el sıkışık sabah görüşmek üzere hayırlaştık.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCa8YmUfo20t-8x0AakcpV0JkPBot-n3oiJNkCs5mRfx-SO3l03MpacrCfQ3BHsiz7-4DYDpuY1FOIqldGrFox0sERFuBUt4QJocZVd2HT1U0c-M11jWD9ygxec4YMT8wFQ7BcAUz2cgpJz9ZNNoUzLvy_vrCoYHl M1LgqdqsNJxHkRiDL6N_5eDCRP63q/w640-h452/3f662fd7-5852-45c2-9fe3-87ebd22c1d89.JPEG
04.09.2025 - 23:00
Tabiki gece heyecanla hiçbir detaya takılmadım. Eve gelince de uyku tutmayınca gece biraz sorgulama ve araştırma yaptım. Araçla ilgili herhangi bir tramer kaydı yok. Aracın trafiğe çıkışı 2002 olarak görünüyor, gümrük girişli olabilir bu kısmı bilemiyorum. 2 adet muayne kaydı mevcut, 02.07.2025'de 161.680 km'de İzmirde 35AG8479 plakası ile muayneye girmiş. Sonrasında uzun bir süre muayneye girmemiş ve son olarak 26.10.2023'de 291.839 km'de 06DTB506 plakası ile Ankara'da muaynesi yaptırılmış. Aradaki yıllar kayıp :) İnternette bir yabancı arşiv formunda 2024 Mayıs ayında 400.000km'de (afaki yazılmış gibi) sarı siteden ilana girmiş bir ara. Başka bir kaydını maalesef bulamadım.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbzW3kP-nYS2D9V4gQ70tPviV7dyTz0xQuADgYRGP8fuqqD16hurf2UyqI Q2J4G_c2ta0IYMA7EGNUgAsLvaRDf2ZMF6wdBJ0arAypZO8tuI YnOoLE6_Bdo2pr80xDkJv2cyOYQzSuWbTEJY8N4h2rWDjxcds0 9Ni2IQIVNMkpn-8iIPIFDYYVOnUCtGMu/w640-h402/b2f1e790-b696-4100-828f-795e9e3630f1.JPEG
05.09.2025 - 10:50
Ertesi gün sabah notrede buluştuk ve anlaştığımız gibi aracı teslim aldık. Üzerine hiçbir borç vs olmadığı için hızlıca işi hallettik. Hemen yağını suyunu kontrol edip ilk benzinimizi alıp şirkete döndüm mavi boncukla. 50 km kısa bir çevreyolu turu yaptık. İlk izlenimlerim yağı ve antifirizi yeni, bir hararet ve su eksiltmesi gözlemlemedim. Ön takımında ufak tefek eksikler var ancak gidişi düzgün gezinme yapmıyor. Motorunda hava filtresi yok, yani hiç yok. :) Ne kutu ne filtre, direk hava akışmetre açık bu sebeple çok dengesiz bir çalışması var ve inanılmaz yakıt sarfiyatı var. Aracın içi çok dağınık ve eksikler var, sunroof sabitlenmiş mekanizması var bakacağım ona. Dışında inanılmaz macun ve macun çatlağı var.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjb2mYdeJt31tr8YoPJdWUYw9WQIUp_uKNEaedKSLUwe2 ce5QwsXg4Z5-zFYTVpAdiatjpnk-PjK0B3U1CmpTn8W9r6bTvajUcuS0oLfq7c5PeV2nTUt_OUegw7 mGEWCife0glKVK-qxPTPMYhXX8fWcpQyIXYg_v4vdOivALpxieALlQSYgQwZmyEI1 RzU/w640-h480/IMG_1745.JPEG
05.09.2025 - 12:30
Fabrikaya gelince tabiki bizim ekibin ilgi odağı oldu. Patronumda bir adet 89 model 3.16i E30 var. Tabi o boyasız hatasız M52 swaplı kız gibi :) Ekipten bir abimiz E30 hastası olduğu için ben dahil herkesi geriye itip arabayı eline aldı. 15 dakika içinde koltukları ve bagaj havuzunu boşalttı. Aracı dış+bagaj havuzu olacak şekilde iyice fırçaladı ve güzelce yıkayıp sildi. Deri koltuklarıda güzelce köpükleyip sildiğini gördüm. Bagaj halılarına da bol fırça ve tazikli su ile tekrar hayat verdi.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgu-8ZLk0IVEwGGN2N6ey0mJzvn22rHjAUcAi60F1loQe5aHUS8Xb5 6tk5ih6ik4BgVrsE0HA05571I4_twZGJqpP19iepbQvRJNmBWP JTXALwQssKbmUnF7Aqkf5MpiVBa6Oaf1Y7PlsGG6zP9xL3CoLK eVpjgPVNGx59CciyZC1S4L6X3OmRX6iyTI8hQ/w480-h640/IMG_1762.JPEG
05.09.2025 - 13:30
Bu sırada ben tabiki işlerime döndüm, dışını kurulayıp parçaların kuruması için aracı güneşe çekmişler. Daha sonra aşağı indiğimde bagajda duran sol far, sol sis, torpido, ayna iç kapakları gibi parçalar araca montajlanmıştı. Sağolsun ekipteki abimiz aracı binilebilir bir hale getirmişti ilk aldığımıza nazaran.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBBA1y8v7JBxUcqVUpUipj-T2D2qjTdxnQRr0Gu9itIsKk5GAlhwdBkhsm_bKml7CFDzu0C1t lnWTX4jIEBT2A6TkdwNZm-ghoubO7aOYcpadjjfe5LUMfLEfv0mta4IRD4Iomby-OizrEcCWJOL6NxWXdpiYAnK5aVFJpM8nvWx2tAt3rpqCn-dCHk4BJ/w480-h640/d276782c-626c-4fb3-ba4a-4d8ae23ca53b.JPEG
05.09.2025 - 19:00
Mesai bitimi sonrası aracı evimizin garajına getirme mutluluğu. Sonunda 15 yıllık hayal, evin garajında bir E30. Nasıl olduğu, ne olacağı önemli olmayan.
Toparlanması için yoğun uğraş geretirecek ve belki ancak bir yere kadar toplanabileceğimiz aracımız; kendi için çok derin bir maziye sahip olmasada hayallerim için çok derin bir maziye sahiptir.
15 Yıl önce; Şamazda, İvedikte, Hipodrom yarışlarında peşlerinde koşuşturduğum E30'lar yıllarca hayallerimi süsledi. Hep sahip olacağım günün hayalini kurdum.
2025 yılı ortalarında sanki maddi olarak çok kolaymış gibi motor hobimin yanına birde araç toplama hobisi ekleme niyetine girdim. Önce eski aracımız olan Ford Taunus 20m araştırdım ancak yürümeye bile mecali olmayan arabalara 300-400 bin TL vermek ciddi duygusal yaralar açacaktı bende. Buna nazaran önce 400-500 bandında bir E30 arayışına girdim ancak baktığım araçlar hep dağınık, çok para harcayacağım araçlardı. Hal böyle olunca böyle bir ölü yatırım yapmak istemedim. Derken önüme 04.09.2025 tarihinde sarı sitede bir E30 ilanı düştü. Fiyatı hurda parasına çok yakın 1990 model, m2 body kit, m1 direksiyon, bbs jantlı, sunrooflu, 4 kapı bir Estoril Blue E30 görünce hemen içimi bir alev sardı. Zaten toplamaya, garajda uğraşmaya alacağım için eksiklerini görmezden geldim.
04.09.2025 günü gece saat 23:00 civarında araca bakmaya Ankara Sitelere gittik; içi dışı bitik, motoru berbat çalışan, dışı komple macun patlağı ve her parçası ya eksik ya kırık mavi boncuk bizi karşıladı. Kapalı bir egzozcunun kanalına yanaştırdık; ön şase podye panel, kuleler, arka panel işlemsiz, ön alt, arka bagaj havuzu, arka ve orta alt taraf çürüksüzdü. Sadece ön sağ sol tekerlerin arkasında çürüme vardı buralar zaten kronik diyerek kabullendik. Son olarak araç çençmi diye kontrol ettik ve orjinal çıkınca el sıkışık sabah görüşmek üzere hayırlaştık.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCa8YmUfo20t-8x0AakcpV0JkPBot-n3oiJNkCs5mRfx-SO3l03MpacrCfQ3BHsiz7-4DYDpuY1FOIqldGrFox0sERFuBUt4QJocZVd2HT1U0c-M11jWD9ygxec4YMT8wFQ7BcAUz2cgpJz9ZNNoUzLvy_vrCoYHl M1LgqdqsNJxHkRiDL6N_5eDCRP63q/w640-h452/3f662fd7-5852-45c2-9fe3-87ebd22c1d89.JPEG
04.09.2025 - 23:00
Tabiki gece heyecanla hiçbir detaya takılmadım. Eve gelince de uyku tutmayınca gece biraz sorgulama ve araştırma yaptım. Araçla ilgili herhangi bir tramer kaydı yok. Aracın trafiğe çıkışı 2002 olarak görünüyor, gümrük girişli olabilir bu kısmı bilemiyorum. 2 adet muayne kaydı mevcut, 02.07.2025'de 161.680 km'de İzmirde 35AG8479 plakası ile muayneye girmiş. Sonrasında uzun bir süre muayneye girmemiş ve son olarak 26.10.2023'de 291.839 km'de 06DTB506 plakası ile Ankara'da muaynesi yaptırılmış. Aradaki yıllar kayıp :) İnternette bir yabancı arşiv formunda 2024 Mayıs ayında 400.000km'de (afaki yazılmış gibi) sarı siteden ilana girmiş bir ara. Başka bir kaydını maalesef bulamadım.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbzW3kP-nYS2D9V4gQ70tPviV7dyTz0xQuADgYRGP8fuqqD16hurf2UyqI Q2J4G_c2ta0IYMA7EGNUgAsLvaRDf2ZMF6wdBJ0arAypZO8tuI YnOoLE6_Bdo2pr80xDkJv2cyOYQzSuWbTEJY8N4h2rWDjxcds0 9Ni2IQIVNMkpn-8iIPIFDYYVOnUCtGMu/w640-h402/b2f1e790-b696-4100-828f-795e9e3630f1.JPEG
05.09.2025 - 10:50
Ertesi gün sabah notrede buluştuk ve anlaştığımız gibi aracı teslim aldık. Üzerine hiçbir borç vs olmadığı için hızlıca işi hallettik. Hemen yağını suyunu kontrol edip ilk benzinimizi alıp şirkete döndüm mavi boncukla. 50 km kısa bir çevreyolu turu yaptık. İlk izlenimlerim yağı ve antifirizi yeni, bir hararet ve su eksiltmesi gözlemlemedim. Ön takımında ufak tefek eksikler var ancak gidişi düzgün gezinme yapmıyor. Motorunda hava filtresi yok, yani hiç yok. :) Ne kutu ne filtre, direk hava akışmetre açık bu sebeple çok dengesiz bir çalışması var ve inanılmaz yakıt sarfiyatı var. Aracın içi çok dağınık ve eksikler var, sunroof sabitlenmiş mekanizması var bakacağım ona. Dışında inanılmaz macun ve macun çatlağı var.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjb2mYdeJt31tr8YoPJdWUYw9WQIUp_uKNEaedKSLUwe2 ce5QwsXg4Z5-zFYTVpAdiatjpnk-PjK0B3U1CmpTn8W9r6bTvajUcuS0oLfq7c5PeV2nTUt_OUegw7 mGEWCife0glKVK-qxPTPMYhXX8fWcpQyIXYg_v4vdOivALpxieALlQSYgQwZmyEI1 RzU/w640-h480/IMG_1745.JPEG
05.09.2025 - 12:30
Fabrikaya gelince tabiki bizim ekibin ilgi odağı oldu. Patronumda bir adet 89 model 3.16i E30 var. Tabi o boyasız hatasız M52 swaplı kız gibi :) Ekipten bir abimiz E30 hastası olduğu için ben dahil herkesi geriye itip arabayı eline aldı. 15 dakika içinde koltukları ve bagaj havuzunu boşalttı. Aracı dış+bagaj havuzu olacak şekilde iyice fırçaladı ve güzelce yıkayıp sildi. Deri koltuklarıda güzelce köpükleyip sildiğini gördüm. Bagaj halılarına da bol fırça ve tazikli su ile tekrar hayat verdi.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgu-8ZLk0IVEwGGN2N6ey0mJzvn22rHjAUcAi60F1loQe5aHUS8Xb5 6tk5ih6ik4BgVrsE0HA05571I4_twZGJqpP19iepbQvRJNmBWP JTXALwQssKbmUnF7Aqkf5MpiVBa6Oaf1Y7PlsGG6zP9xL3CoLK eVpjgPVNGx59CciyZC1S4L6X3OmRX6iyTI8hQ/w480-h640/IMG_1762.JPEG
05.09.2025 - 13:30
Bu sırada ben tabiki işlerime döndüm, dışını kurulayıp parçaların kuruması için aracı güneşe çekmişler. Daha sonra aşağı indiğimde bagajda duran sol far, sol sis, torpido, ayna iç kapakları gibi parçalar araca montajlanmıştı. Sağolsun ekipteki abimiz aracı binilebilir bir hale getirmişti ilk aldığımıza nazaran.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBBA1y8v7JBxUcqVUpUipj-T2D2qjTdxnQRr0Gu9itIsKk5GAlhwdBkhsm_bKml7CFDzu0C1t lnWTX4jIEBT2A6TkdwNZm-ghoubO7aOYcpadjjfe5LUMfLEfv0mta4IRD4Iomby-OizrEcCWJOL6NxWXdpiYAnK5aVFJpM8nvWx2tAt3rpqCn-dCHk4BJ/w480-h640/d276782c-626c-4fb3-ba4a-4d8ae23ca53b.JPEG
05.09.2025 - 19:00
Mesai bitimi sonrası aracı evimizin garajına getirme mutluluğu. Sonunda 15 yıllık hayal, evin garajında bir E30. Nasıl olduğu, ne olacağı önemli olmayan.