Orijinalini görmek için tıklayınız : hafif volan-volan taşlatma + ları - leri
şimdi bnm arabama göre hafif volan satılmıyor bildiğim kadarı ile birçok arkadaşla konuşurken kimisi hafif volanın ii olduğunu söylüyorler(kimisi sıfır satın alanlar kimisi tornacıda taşlatanlar)kimiside hiçbir getirisi olmadığını
bnmde çok yakın zmanda debriaj deişmem gerekiyor ama volan işi hep kafamda soru işareti ustama sorudğum uğraşmaya değmez gibi bişi dmeişti o hep öle der ztn :)
kullananlardan yorumlar gelirse sevinirim
teşekkürler
aracın seriliği, devirlenme isteği ve gaz tepkisi size yeterli gelmiyorsa ve aracınızın volanı büyük kütleli bir volansa hafifletmeniz sizi tatminedebilir. ancak zaten hafif bir volana sahipseniz beklentilerinizi sadece volanı daha da hafifleterek sağlayamayabilirsiniz.
206 RC nin bir cruiser olmadığını düşünürsek daha hafif volan takmak çok kayda değer fark yapmayacak bence.
aracın seriliği, devirlenme isteği ve gaz tepkisi size yeterli gelmiyorsa ve aracınızın volanı büyük kütleli bir volansa hafifletmeniz sizi tatminedebilir. ancak zaten hafif bir volana sahipseniz beklentilerinizi sadece volanı daha da hafifleterek sağlayamayabilirsiniz.
206 RC nin bir cruiser olmadığını düşünürsek daha hafif volan takmak çok kayda değer fark yapmayacak bence.
anladım peki vti larda s2k larda yada ctr larda nie hafif volan tercih ediliyor
Ben iki sene önce baskı balata değiştirirken biraz fazla talaş aldırdım fena değil.
vtec s2k typer gıbı araclar devırlı oldugundan hafıflemıs volan guzel bı getırı saglıyor uzman kardesım :)
vtec s2k typer gıbı araclar devırlı oldugundan hafıflemıs volan guzel bı getırı saglıyor uzman kardesım :)
aynen... sıradaki mod.um fidanza hafif volan olacka inşallah..
bu volan hp veriyomu araca yoksa kısa gibi mi getirisi var ?
bu volan hp veriyomu araca yoksa kısa gibi mi getirisi var ?
Motorun döndrmesi gereken bir kütle hafifliyor...HP olarak belki tekere gideni arttırır :) Viteslerde devir dönmesini kolaylaştırabilir...
VeNoM_35
27-01-2009, 18:42
orj volanın kaç kg olduğunu öğrenirsek daha güzel yorum yapabiliriz bence.
Benim merakım, hafif volanın dezavantajları neler olur... Avantajı tartışılmaz tabiki
yuksek suratlerde ıvmelenmenın yavasladıgını soyluyolar ama ne kadar dogru bılınmez
yuksek suratlerde ıvmelenmenın yavasladıgını soyluyolar ama ne kadar dogru bılınmez
Bizim volanların maşallahı var, 3.5 cm falan kalınlığı var ve ağır...Bizimkilerin alınmasında sorun olmuyormuş...Ama dezavantaj durumları olduğu söyleniyor dediğin gibi, onları merak ediyorum... Bilen biri çıkar elbet?!
tork biraz düşer ağırlığa göre
Ahmetfikri
27-01-2009, 19:21
serkan 2.5v6 vectranın 15kg olan volanını traşladı gayet güzel verim aldı konuyu görürse yazar buraya zaten
Atmosferik araçlarda volant hafifledikçe tork kaybı yaşanır diye biliyorum.
vtec s2k typer gıbı araclar devırlı oldugundan hafıflemıs volan guzel bı getırı saglıyor uzman kardesım :)
ama şuan 7200 e kadar kayıpsız dönüorum tabi daha kaça kadar kayıpsız döner çipten sonra belli olcak atıorum 7700 döndün kayıpsız sonra güç düştü şimdi bu az devir çevirmekmi olur faydası olmazmı acaba :soru:
konuyu dikkatle takip ediyorum. hafif volan takınca hafif kasnak takmakta gerekmiymu?
VeNoM_35
27-01-2009, 20:44
direk zararı olduğundan bahsedilmiyor hiçbiryerde ama genel olarak torkun azalmasından ve yakıt tüketiminin artmasından bahsedilmiş. yarar olarak da gaz tepkisinin artması ki bu rc'lerin istediği birşey sanırım, birde daha kolay devirlenmesini söylemişler.
asıl en önemli şey hafifletme yapılırken kesinlikle profesyoneller tarafından yapılması gerektiği, balansının ve montajının çok önemli olduğunu belirtmişler. daha önce yanlış uygulamalar yüzünden yerinden çıkıp sürücü ve yolcuları yaraladığı olmuş.
bu yüzden ben pek güvenemiyorum bu tarz custom uygulamalara, en güzeli hazır olanını almak bence. tabi aracına uygun bulabilirsen:)
bunlar da güzel bulduğum birkaç kaynak:
http://www.pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm
http://www.pembleton.co.uk/techpages/Flywheel.html
http://www.minimania.com/web/SCatagory/ENGINE/DisplayType/Calver's%20Corner/DisplayID/915/ArticleV.cfm
direk zararı olduğundan bahsedilmiyor hiçbiryerde ama genel olarak torkun azalmasından ve yakıt tüketiminin artmasından bahsedilmiş. yarar olarak da gaz tepkisinin artması ki bu rc'lerin istediği birşey sanırım, birde biraz daha kolay devirlenmesini söylemişler.
asıl en önemli şey hafifletme yapılırken kesinlikle profesyoneller tarafından yapılması gerektiği, balansının ve montajının çok önemli olduğunu belirtmişler. daha önce yanlış uygulamalar yüzünden yerinden çıkıp sürücü ve yolcuları yaraladığı olmuş.
bu yüzden ben pek güvenemiyorum bu tarz custom uygulamalara, en güzeli hazır olanını almak bence. tabi aracına uygun bulabilirsen:)
işçilik problem değilde en güzelinin yapılacağına eminim ama hep tork düşmesinden bahsediliyor aslında oda pek işime gelmez :)
volan sürücü ve yolcuları yaralamış? Voltran olmasın o?
VeNoM_35
27-01-2009, 20:47
fransız forumlarında fln hiç bahsedilmemişmi orjinali kaç kg çok merak ettim:)
VeNoM_35
27-01-2009, 20:49
volan sürücü ve yolcuları yaralamış? Voltran olmasın o?
balansı düzgün olmamış veya montaj sırasında gerektiği kadar torklanmamış volan yerinden fırlayıp etrafa zarar veremezmi sence?
Kabine gelene kadar baya parçalaması gereken yer var :) Garip geldi bana... Açıkta dönmüyor neticede :)
fransız forumlarında fln hiç bahsedilmemişmi orjinali kaç kg çok merak ettim:)
valla hiç bilmiyorumki kardeşim kaç kilodur :) sökünce tartıp online bağlantı yapım forumla duruma göre hareket edelim :D
dragon07
27-01-2009, 21:03
volanı taşlamak iyi olur çünkü zamanla üstü camlaşıyor ve eski balata üstünde yer yapmış oluyor.sadece üstünü temizlemek amaçlı çok faydalı olur birde üstüne sıfır balata takarsan 10numara olur...
volanı taşlamak iyi olur çünkü zamanla üstü camlaşıyor ve eski balata üstünde yer yapmış oluyor.sadece üstünü temizlemek amaçlı çok faydalı olur birde üstüne sıfır balata takarsan 10numara olur...
senin anlatmak istediğin tip yeni debriyaj takarken yapılcak tabi daha güzel otursun die
bnm sormak istediğim girmişken allah ne verdiyse girsek ii olurmu :)
dragon07
27-01-2009, 21:18
senin anlatmak istediğin tip yeni debriyaj takarken yapılcak tabi daha güzel otursun die
bnm sormak istediğim girmişken allah ne verdiyse girsek ii olurmu :)
bence girme bro tork düşer yani uğraştıgına degmez benim görüşüm...ama illaki girerim diyosan Allah ne verdiysede girme ufaktan ellet :D
Ben baskı balata değiştirirken, volantın önünden 0,3mm arkasından 0,2mm taşlattırdım. Tartıya çıkarmadık ama farkedilir derecede hafiflettik. Yeni debriyajdanmıdır bilmiyorum ama ilk kullandığımda motor çok daha iyi devir çeviriyor ve daha iyi gidiyordu. Zaten motor tork fakiri olduğundan ben bir kayıp hissedemedim =)))
bu tork düşmesini bi acıklasanıza ben anlayamadım:)
arac specleri aynı gibi ts de volan var mor da yok örnek olarak
http://i38.tinypic.com/30wp5p1.jpg
http://i38.tinypic.com/vmycnq.jpg
pistonla volan arasında direk bağlantı vardır motorla ilgili bazı hesaplamalarda da volanın atalet momentinin pistona etkidiğini biliyorum yani custom tip uygulamayla volanın taşlatılması sağlıklı olmaz kranklarında balanslanmasında olduğu gibi volanın da balanslanması çok önemlidir ama çeşitli hesaplamalara ve argeye sahip firmaların sunduğu volanlar çok daha sağlıklıdır hafif volan hızlanma ve rolling sırasında farkettirecektir son hız konusunda sağlıklı birşey söleyemiyeceğim ama eğer motor yüksek rpm çeviren ve silindir hacmi olarak düşükse örnk=vtı tork düşmeyebilir ancak yüksek hacim ve düşük rpm dönen motorlarda torkun düşeceğini düşünüyorum
asırı hafıfletılmıs orneklerde yuksek hızda tork dusebılır, momentumu korumak zorlasır 4kg gıbı bişiy takarsan, yuksek hızda yakıt tuketımınde artar, ama onun dısında her turlu hafıfletme fayda saglar tabıkı..
206 gtı ın hafıftı mesela, gerek yok o kdr oynamaya ama alınca pay ıllakı vardır, gıder 1.5 2 kg herhalde o da asagı vıteslerde gaztepkısını ve cevıklıgı artırır..
bıde cevresınden alındıgı ıcın volanın daha cok etkılıoluyor..
yanlış bilmiyorsam 13 kg falan standartlar hafifler ise 5-7 kg arası.. tabi bu aralık çok farklı olabiliyor.
dezavantajı ise devrin hemen bitmesi ve yüksek süratlere çıkmadaki zorlanma. hatta birisi hafif volan bir çıkarsa diz altını biçip gider diye birşey demişti. ne kadar doğru bilmem.
şimdi bnm arabama göre hafif volan satılmıyor bildiğim kadarı ile birçok arkadaşla konuşurken kimisi hafif volanın ii olduğunu söylüyorler(kimisi sıfır satın alanlar kimisi tornacıda taşlatanlar)kimiside hiçbir getirisi olmadığını
bnmde çok yakın zmanda debriaj deişmem gerekiyor ama volan işi hep kafamda soru işareti ustama sorudğum uğraşmaya değmez gibi bişi dmeişti o hep öle der ztn :)
kullananlardan yorumlar gelirse sevinirim
teşekkürler
Tork düşmese bile ataleti düşeceğinden son hıza ulaşmak zorlaşır yada son hız bir miktar düşebilir bence. Birde kim demiş satılmıyor hafif volan diye. Hemde caponlar yapmış. Shortshift bile yapmışlar :)
Orjinal sitesi.
http://www.redpoint.co.jp/topics/20060621093216.html
İngilizce çevirisi
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.redpoint.co.jp%2Ftopics%2F20060 621093216.html&sl=auto&tl=en
Original lightweight flywheel for 6.7 km: 3.8 kg is about 3 km was successful diet. 2-liter engine, you get to 206, to experience the world a more high?
Şimdi 3 kilo çok büyük bir fark değil belki ama %50 daha hafif diye bakınca belki gaz tepkisi iyileşebilir. Bende sırf bunu almak ile almamak arasındaki karara varamadığımdam debriyaj değişmem gerekmesine rağmen beklemedeyim. :)
Quikshift için de :D
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.redpoint.co.jp%2Ftopics%2F20060 220133218.html&sl=auto&tl=en
oo 6.7ymıs oynamaya gerk yok, o zmn.. hele 3.8 lık yenı volan hıc alınmaz devır delı gıbı duser onda:D
bıde yarı yarıya dıye degerlendırlmez o schumıcım:D atılan agırlık 3 kg ıste ben 5.2 attım hayvan gıbı farkettı..
hafıfledıkce anlaşılması zorlasır..
kaçpara şumi bu quick shift olm aslında o kolay lan o parça sökülüosa sanayidede kesip biçip yaparlar resimdeki gibi
ucuz bişise ver siparişi sarsınlar hemen japonyadan :)
VeNoM_35
28-01-2009, 00:36
orjinali 6.7miymiş şimdi, ozaman gerek yok hafifletmeye:)
ben onu 0.7 sini aldırım 6 kalır heralde :)
VeNoM_35
28-01-2009, 00:45
benim 11-12 kg serkanın v6 14.7 kg:D bizde 0.7 hesabı yok:)
ii ozmaan volanın üstüne balatayıda koyun öle hesap yapın onunda light tını alalım:)
VeNoM_35
28-01-2009, 01:01
zaten takım halinde almak en iyisi:) mesela:D
http://www.sbdev.co.uk/Gearbox/Flywheels_20xe_non_pot/FLY-W1-BAL_CLTC12-4626_%20CLT704628.gif
FLY-W1 (5.1kg) + CLTC-12-4626 (4.3kg) + CLT-70-4628 (1.4kg) = Total weight 10.8kg
Genelde son sürati yüksek olup az devir çeviren araçlar volan sanırım ağır oluyo. (Opeller) Tabi benim görüşüm.
Schumi 206RC'nin şanzıman ile 207RC'nin ki aynı mı? Bu short shift 207RC'ye de olur mu?
akbaba78
28-01-2009, 08:54
takacagin balataya gore traslatman mantikli olur aksi taktirde aracta titreme ve kavrama sorunu yasabilirsin:o
boosted_pug
28-01-2009, 19:25
işte adam öldüren voltran...........
arkadaşlar volanı taşlayıp bi miktar hafifletmek ii olabilir ama gözünü çıkartmamak lazım bu resimdeki arkadaş gibi allah korusun o parçalardan içeri girdiğini bi düşünün
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-027.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-034.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-036.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-039.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-050.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-053.jpg
hiç inandırıcı gelmiyordu...
ipneye bak nasıl parçalanmış... yuhh... dökümü falan da parçalamış.... skyline kaza yapmadan pert olacakmış... ama genede bunun istisna olduğunu düşünüyorum, yüksek devirde harahet eden birçok parçanın böyle riski var... Sonuçta modifiye dedin mi, adam mühendisliği bozup, mevcut düzen üzerine yeni hesaplar yapıyor... yeni kurgular kuruyor, bütün volanlar böyle parçalanmaz bence...
dediğim olay buydu işte.. teşekkürler
dragon07
28-01-2009, 20:32
fabrikasyon olan bir parçadan bahsetmiyoruz.sonuçta tornada hafifletilecek...o yüzden tork düşer diyorum ben.
En güzeli komple kit almak. 10.000 km dir sorunsuz kullanıyorum dragta yaptım rollingde biliyorsunuz.Ancak top speed'i etkiliyor.
Örnek
http://www.focussport.com/images/Randy/Exedy_OEM_Duratec4.jpg
işte adam öldüren voltran...........
arkadaşlar volanı taşlayıp bi miktar hafifletmek ii olabilir ama gözünü çıkartmamak lazım bu resimdeki arkadaş gibi allah korusun o parçalardan içeri girdiğini bi düşünün
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-027.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-034.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-036.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-039.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-050.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/tu5j4/780-053.jpg
taşlama tabiiki tehlikeli fakat yüksek performanslı motorlarda kullanılan debriyajlarla özellikle battaniye kullanmak mantıklı şanzımanı sararak çeşitli yaralanmaların önüne geçebilmek için zaten çoğu yarış serisi bunu zorunlu kılıyor motor ve şanzıman için
mesela,
http://img.photobucket.com/albums/v294/JamesN1830/parts/DSCN1825.jpg
Bende hafif volan ve organik debriyaj var, hiç bir farkını görmedim desem yalan olmaz.
benim 11-12 kg serkanın v6 14.7 kg:D bizde 0.7 hesabı yok:)
15 net geldı dıjıtalde 0.3 unu unutma:D
0.7 ler 1 ler 2 ler japonlarda hesabı yapılıyo ztnde cok etkılıcegını dusnmuorum o kdr alt devır tepkılenmesını ıyıleştırır ıste..
Genelde son sürati yüksek olup az devir çeviren araçlar volan sanırım ağır oluyo. (Opeller) Tabi benim görüşüm.
mantıklı.. bırde motorun tıtresımını azaltmak ıcın agır kullanılıyor,
325 328 serılerınınde 10 .5 öle bişiler bakmıstım bı ara, hacımlı arabaların ztn genelde yuksek oluyor dırek hafıf takıp gecceksın :D
clıo rs ın 5.8 mıs orendım bu arada ondan ıt gıbı devırlenıyor dıkkat edın derım:rolleyes:
106larında hafıftır mesela ondan 1de ıt gıbı kalkar,
sunuda not edıyım
puma racıngde yazıodu..
GEAR MASS KG
1 39
2 12
3 6
4 4
5 3
volanın etrafından alınan 1 kg 1. vıteste aracın 39 kg hafıflemesıne denk gelıomus,, dıer oranlar yanda yazıyo ztn vıtes buyudukce etkısı azalıyo bılırsınız..
ben 5.2 kg attım 200kg hafıfletmısmıdır arac?:confused: 1. vıteste valla olabılır it gibi kalkıyo:p:D
o batanniyenin içinde ne var acaba dökme demirden daha dayanıklı birşey mi yani ?
Lifli bir yapı vardır. soğurma özelliği yüksek olsun diye.
dökme demir çok gevrek ve kırılgan olduğundan çatlayıp dağılması normal.
Lifli bir yapı vardır. soğurma özelliği yüksek olsun diye.
dökme demir çok gevrek ve kırılgan olduğundan çatlayıp dağılması normal.
soğurma derken oradaki ısıyı mı soğuruyor ?
soğurma derken oradaki ısıyı mı soğuruyor ?
döküm malzeme genel olarak gevrek bir yapı gösterir çoğu zaman mikro yapılar içinde farklılık gösterir tabiki
içinde hem lifli hemde belirli yerlerde çelik levhalar olabiliyor daha çok kevlar olabiliyor fakat
soğurma derken oradaki ısıyı mı soğuruyor ?
hayır darbeyi soğuruyor.
Son sürat düşer derken nekadarlık bi süratten bahsediyoruz arkadaşlar?
Ben vti ıma Exedy org. debriyaj alıcam bu ay içerisinde hafif volanda takmayı düşünüyorum ama bu son sürat mevzusu yüzünden kararsızım.
Nekadarlık bir düşüşten basediyoruz? Standartta 4. viteste 195 / 5.viteste 240 gören araba 220mı gorucek 200mu gorucek nedir bu yani?
8.000rpm
29-01-2009, 14:42
volan hafifleyince (insancıl oranlarda tabii) benim bildiğim vites değiştirirken devirin daha hızlı düşmesi dezavantajı var...
Şöyle söyliyeyim volansız bi araç 5. viteste bana yaklaşıyor ama yine geçemiyor. Bir iki video örneği istermisiniz.
Schumi 206RC'nin şanzıman ile 207RC'nin ki aynı mı? Bu short shift 207RC'ye de olur mu?
Şanzımanlar aynı. Sizinde vitesler halatlı yapıda ise sizede olur. Ama vites çubuğunu montaj kısmına bakmak lazım monte etmek için.
Şöyle söyliyeyim volansız bi araç 5. viteste bana yaklaşıyor ama yine geçemiyor. Bir iki video örneği istermisiniz.
o nasıl bir araç ?
VeNoM_35
30-01-2009, 02:40
o nasıl bir araç ?
standart volanlı...
bilgiler için herkese teşekkürler
ben kendi adıma volanda aşırı bi taşlama filan yapmama kararı aldım yazılanlar doğrultsunda sadece klasik baskı balata set değişiminde yapılan işlemden yaptırcam
buyrun devam edelim :)
hafifleyen materyalin , gücü iletme safhasında direnci daha az olacağı için yürüyen aksama (aktarma ve şanzıman diyelim) biraz daha fazla zarar verme olasılığıda var. Ağır olan materyal az da olsa damper görevi görür ve darbeyi daha geç ve dağılımı daha geniş bir zamanda daha az miktarda yapar.
baskı standart olmıcak ama
bencede sökülmüşken baskının biraz daha ödeyerek perf. tip seçilmesi en akılcıl yol olacaktır.
dragstar
23-03-2009, 23:18
:
106larında hafıftır mesela ondan 1de ıt gıbı kalkar,
sunuda not edıyım
puma racıngde yazıodu..
GEAR MASS KG
1 39
2 12
3 6
4 4
5 3
volanın etrafından alınan 1 kg 1. vıteste aracın 39 kg hafıflemesıne denk gelıomus,, dıer oranlar yanda yazıyo ztn vıtes buyudukce etkısı azalıyo bılırsınız..
ben 5.2 kg attım 200kg hafıfletmısmıdır arac?:confused: 1. vıteste valla olabılır it gibi kalkıyo:p:D
ya bu konuyu okunca bende debriyajı değiştirirken volanı tornalatayım biraz aldırayım dedim ama çokmu hafif kaç kg biliyormusun
5 kg ise 4 kg indirirm filan:D dahada köpek gibi kalkar
ya bu konuyu okunca bende debriyajı değiştirirken volanı tornalatayım biraz aldırayım dedim ama çokmu hafif kaç kg biliyormusun
5 kg ise 4 kg indirirm filan:D dahada köpek gibi kalkar
Tornada çok elletme. O kadar yazıldı çok tehlikeli. :)
dragstar
24-03-2009, 00:18
ya debriyaj değişirlen ben bi tartıtım veya araştırayım geri yazarım buraya :D
106 ıcın gerek yok ztn orjı hafıf, yuksek hızda kastırır bu sefer..
Tornada çok elletme. O kadar yazıldı çok tehlikeli. :)
:rolleyes::D
dragstar
24-03-2009, 00:25
biraz traşlasak :D pek yüksek hız yapmam ztn nadir otobana çıkarım genelde tem, e-5
biraz traşlasak :D pek yüksek hız yapmam ztn nadir otobana çıkarım genelde tem, e-5
Volan motorun devri kadar döner zaten. Tekerdeki sürat kadar değil. Biraz traşlat ama öyle 1 kilo felan çok ciddi. 200 gr bile bana göre fazla.
hafıf volanda ztn hıssedılmesı zor olur, bıde herkes yapamaz o ısı rısklı boşver motora yuklen onun yerıne:D
M_PROJECT
24-03-2009, 02:14
bende kit almkistim exedy organik balata ve baski act volan . taktiktan sonra baya fark etti bende ama yuksek devirden komprasyona binidrince ziriltilarim var , tek sikayetim bu . volandan gelmedigi belli ama bulamadim nerden geliyorsa .
Burak Kasim
24-03-2009, 03:59
bende kit almkistim exedy organik balata ve baski act volan . taktiktan sonra baya fark etti bende ama yuksek devirden komprasyona binidrince ziriltilarim var , tek sikayetim bu . volandan gelmedigi belli ama bulamadim nerden geliyorsa .
Unsprung limi acaba baskin?
dragstar
24-03-2009, 11:19
bilgiler için teşekkürler
spor debrıyaj takıp yanında volan almak gereklımıdır peki.orj volanla kullanılabılırmı.
dragstar
24-03-2009, 17:55
şimdiden merak etmeye başladım :D
spor debrıyaj takıp yanında volan almak gereklımıdır peki.orj volanla kullanılabılırmı.
orjinal volan ile kullanılabilir hafif volan sadece hızlanmayı arttıracak ve top speed de orjinal volanlıya göre biraz performans farkı yaratacaktır.
Yani ben 4 sonuna kadar önde gittiğim bir rollingte 5 de geri düşüp tekrar öne geçiyorum.
orjinal volan ile kullanılabilir hafif volan sadece hızlanmayı arttıracak ve top speed de orjinal volanlıya göre biraz performans farkı yaratacaktır.
Yani ben 4 sonuna kadar önde gittiğim bir rollingte 5 de geri düşüp tekrar öne geçiyorum.
saol kardeş:)
sanırım avrupa tarafında oturuosun tayfun,pazar gunu ıst.daydım delı gıbı aradım herkesi.ya uzaktalardı yada açmadılar tlf nu.bılseydım senın numarayı alırıdm gorusurduk:)
dragon07
24-03-2009, 21:09
volanları sanayi spec hafifletince :Dbirde balans yapılması gerekiyor...
Sefa_vts
24-03-2009, 21:10
kamer alakasızız ama ben bile yardımcı olurdum :D istanbula kadar gelmişsin :)
kamer alakasızız ama ben bile yardımcı olurdum :D istanbula kadar gelmişsin :)
ya öle konu fln açmak ıstemedım "napak gelıosan" durumları olmasın dıe:)
valla bılseydım kesın alırdım numaranı boş boş gezdım ole:(
ama dur bakalım tunıng fuarınada gelıcem %80:)
bu hafif volan hep iyi değil sanırım. sürekli gazlanacaksa mantıklı ama top speed civarında geziliyorsa dezavantaj. hemde ayağı gazdan çekmede hemen bir yığılmaya neden olacak bu durumda var. vites atarken bile gaz kesmemek lazım sanırım.
arkadaşlar volan bnm bildiğimkadarıyla yayıp gücü azaltıyor ama dynodakilerde dediğinize göre arttırmış volanı kasnağı yada krangı hafifletmek krank gucunu yola aktarırken yani motor gucunu o parçaları dondurmeye çalışacağına tekerleri döndüreceğinden kayıp güç azalır eksisi de mesela çeyrek gazla bi yokuşa geldiniz 120 km ile hiç deiştirmeden eski hali ile çıkıosanız km düşmeden volanı koyunca bu düşme olacaktır ama gaza basınca tepkiler hızlanacaktır devirlenmeside hızlanacaktır buda ivmlenmeye yansıyacaktır o dynodaki vteclere takıldım açıkçası motor gucunde ne yazdığı hiç onemli deil teker gücü whp onemli ama volan takıp teker gücü nasıl azalıyor bunu anlamıyorum bi terskilolmasın
arkadaşlar peki 7.250 kg gelen volantı hafif letelimmi agırlaştiralimmi. yani şunu sormak istiyorum 1600 bi araçta volant kaç kilo olursa verim alırız
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.