Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : şanzıman hakkında ?



Cem.B
09-02-2009, 19:34
jant ebatı küçültmek ile ayna mahruti takıp oranı kısaltmak aynı şeymidir bikaç arkadaşımla konuştum aynı olduğunu düşündük ama yorumu olan varmıdır

tool
09-02-2009, 19:43
185-55-14 tak yeter :D

Cem.B
09-02-2009, 19:46
185-55-14 tak yeter :D

yok 14 sığmıyor 15 te

bnm sorunum kısa takarsam 3.948 ten 4.27 e geçmek

ama eğer 205-40-17 den 195-45-15 e geçersem 4.22 gibi bi rakama oluo

yani bu hespalar doğrumu çünkü 15 oz jantlarım filan var eğer hesaplar doğru ise şanzıman açmama gerek kalmaz

tool
09-02-2009, 19:53
valla yuvarlanma capini dogru hesapladiysan sorun cikmaz ama en kolay pratigini cikma 195-45 alarak deneyebilrsin :)

Cem.B
09-02-2009, 19:58
valla yuvarlanma capini dogru hesapladiysan sorun cikmaz ama en kolay pratigini cikma 195-45 alarak deneyebilrsin :)

anladım abi anltmak istediğinide asıl demek istediğim şuan ztn 50-15 ler var bende

yaptığım hesaplarda doğru yuvarlanma çapı olarak

ama ilk başta sorduğum kısa ayna mahruti=jant ebatı küçültmektir doğru değilmi ?

o yüzden 45-15 alcam o zor bişi deil ztn

Vts_Power
09-02-2009, 20:16
cem oranlar hesaplanırken circumference girilir lastiği küçültmen orjinale göre oranı kısaltman demektir

Cem.B
09-02-2009, 20:18
cem oranlar hesaplanırken circumference girilir lastiği küçültmen orjinale göre oranı kısaltman demektir

ok abi demekki doğru düşünmüşüz

sword
13-02-2009, 16:59
aynı sey olurmu yav cem şanzıman kısalmıyor lastik kücüldüü icin araba daha cabuk devirleniyor yaptğın km yi dikkate alma bence kısa şanzımanla aynı hızı yapsan bile vites atınca bir üsteki vitesi yakaladıın devir kısa şanzımanda cok farklıdır kücük tekerle gene orj devri yakalarsın.

Schumi
13-02-2009, 17:04
aynı sey olurmu yav cem şanzıman kısalmıyor lastik kücüldüü icin araba daha cabuk devirleniyor yaptğın km yi dikkate alma bence kısa şanzımanla aynı hızı yapsan bile vites atınca bir üsteki vitesi yakaladıın devir kısa şanzımanda cok farklıdır kücük tekerle gene orj devri yakalarsın.

Kısa şanzıman olarak tek tek dişlileri seçmezsen yani vites oranları ile ayrı ayrı oynamadan sadece ayna mahrutiyi değiştirirsen ki burada kastedilen o bence vites atıldığında bir sonraki vitesin yakalanacağı devir bence değişmez.

sword
13-02-2009, 17:14
Kısa şanzıman olarak tek tek dişlileri seçmezsen yani vites oranları ile ayrı ayrı oynamadan sadece ayna mahrutiyi değiştirirsen ki burada kastedilen o bence vites atıldığında bir sonraki vitesin yakalanacağı devir bence değişmez.

evt dişli oranları farklı olacak final sa farketmio

Cem.B
13-02-2009, 18:31
zten bnm istediğim devamlı üst devirde kalmakta değil 6200-7800 devir aralığı bnm için zaten makbul

sadece oranın kısalması daha çok işime gelir

OmerRS
13-02-2009, 18:39
aynı şey.

ancak lastik ebatı değişirse kadranda hata oluşur.

Cem.B
13-02-2009, 18:42
aynı şey.

ancak lastik ebatı değişirse kadranda hata oluşur.

kadranda hata derken atıorum kısa ayan mahruti koyunca 1.viteste 70 yerine 62 yapcaksam lastik çapını küçültüncede 62 olarak göstermeyecekmi

3rk4n
13-02-2009, 18:44
Kadrandaki hata olayı doğru çap deişince yanılıyor ama lastik ebatı da küçülünce kısa şanzıman etkisi tabiki olucak kendi honda motorumda 18 leri cıkartıp 16 taktımızda 120de 5in sonunda kesiciye giren motor 100de kesiciye girmeye başladı bunu örnek alabiliriz

3rk4n
13-02-2009, 18:44
kadranda hata derken atıorum kısa ayan mahruti koyunca 1.viteste 70 yerine 62 yapcaksam lastik çapını küçültüncede 62 olarak göstermeyecekmi

Lastik küçülünce fazla gösteriyor km yi.

OmerRS
13-02-2009, 18:45
şimdi abi kısa mahruti takarsan tekerlek devrinde okurken beyin doğu okuyacaktır. yani 62 ise 62 okur. ancak lastiği ufaltırsan sensör sadece devri okuduğu için hala 70 okuyacaktır. yani ufak larikte devir 3000 iken 62 yapıyorsa buyuk lastikte devir 3000 iken 70 yapıyor fakat sensör bunu bilemez.

Cem.B
13-02-2009, 18:47
ok anladım :)

OmerRS
13-02-2009, 20:01
Bu arada kadran sapma olayı bütün lastikler küçük olanından takılırsa geçerli. yani hızın okunduğu lastiğin boyutu değişmezse sapma olmayacaktır.

M3CSL
13-02-2009, 22:45
Ömer haklı..
lastık kucultme ıle son dıslı kısaltılması aynı sey,
yakalanan devır olayı ıcınse ust vıtesler daha cok kısalıyor onun ıcın son surat dusuyor, bı ust vıtes daha cok kısaldıgı ıcın devrıde yuksek devırde tutucaktır dıorum ama bı kaç kadran baktım öle deıl gıbı:D;) onemlı deıl ztn her turlu ıse yarıyo:D

M3CSL
13-02-2009, 22:55
edıt..
e46 m3 ıcın 4.10 kısa ıle yakaladıgı devır yukarda
http://www.youtube.com/watch?v=inuwUncuw7Q&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_bRLdrip9uY&feature=related

ama cok fazla farketmıyor dogal olarak..

boosted_pug
14-02-2009, 00:17
kardeşim bu site sana gerekli yardımda bulunucaktır

http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm

sayfadaki calculator ile lastik çapının değişmesiyle arabanın hızının nasıl değiştiğini görebilirsin yada formulleri çekerek gerekli hesabı yapabilirsin bizim arabalarda hız okuyucusu differansiyelin çıkış şaftı üzerine bağlı bu sebepten lastik çapını küçülttüğünde bir turda daha az yol katediceğinden sen kadranda 100 görürken araban atıyorum 90 km ile gidicektir speed sennsörünün oranı vardır her arabaya göre değişir senin arabanın şanzımanını kullanan ama 15'' jantla çıkan ve oranları seninkine yakın bi arabanın speed sensörünü takarsan bu sorunu çözebilirsin

dragstar
22-02-2009, 10:15
lastik küçülteme ile ayna mahurtiyi kısaltma arkadaşlarında dediği gibi aynı şey snn arabaya 15inç jant sığıyormu 283 mm fren düskin var çünkü kaliperlerin kaç pistonlu

Cem.B
01-03-2009, 19:36
bgn 205-40-17 olan jantlarımı 195-45-15 e düşüdrüdm lastik çapı oranına göre %6.6 kısalıo

bazı arkdaşlar kadranda fazla gösterceğini söyledi ama bende az gösterdi 3 te 150 yaparken şuan 138 4 te 190 yaparken şuan 175 yapıo 5 i dneyemedim yollar çok kalabalktı

ama hızlandımı die sorarsanız bilmiorum :) vitesler çabuk bitio ama ona görede az sürat yapıorum hiçbişi anlayamadım açıkçası

M3CSL
01-03-2009, 22:23
senın sensor demekkı algılıyo ne guzel:D gosterge hatasıyla urasmak durumunda kalmıosun..
oranlar cok guzel valla..

OmerRS
02-03-2009, 06:47
bgn 205-40-17 olan jantlarımı 195-45-15 e düşüdrüdm lastik çapı oranına göre %6.6 kısalıo

bazı arkdaşlar kadranda fazla gösterceğini söyledi ama bende az gösterdi 3 te 150 yaparken şuan 138 4 te 190 yaparken şuan 175 yapıo 5 i dneyemedim yollar çok kalabalktı

ama hızlandımı die sorarsanız bilmiorum :) vitesler çabuk bitio ama ona görede az sürat yapıorum hiçbişi anlayamadım açıkçası

Sadece ön lastikleri mi değiştirdin ?

Cem.B
02-03-2009, 09:05
Sadece ön lastikleri mi değiştirdin ?

evet ömercim sadece ön lastikler değişti

bide şöle bişi oldu 7 bin civarı 2.viteste bazen kesio araba saliselik sora tekrar gelio

tekrar orj lere döndüm araba düzeldi hiçbir sorun yok

jant küçülttüm araba acaipleşti nasıl bişidr bu anlamaıdm gitti:)

OmerRS
02-03-2009, 09:17
evet ömercim sadece ön lastikler değişti

bide şöle bişi oldu 7 bin civarı 2.viteste bazen kesio araba saliselik sora tekrar gelio

tekrar orj lere döndüm araba düzeldi hiçbir sorun yok

jant küçülttüm araba acaipleşti nasıl bişidr bu anlamaıdm gitti:)

anladım abi. arka lastikle orijinal boyutta kalınca sensör doğru okumaya devam etmiş gibi görünüyor.

kesiklik yapması ise sensörlerin farklı değerler okuması yüzünden olabilir.

Cem.B
02-03-2009, 09:35
ztn 1-2 defa dnemeye giderim dahda takmam bunları

dün 30 dk dolaştı saçlarım beyazlıcakı stresten en ufak sekmede tampon sürtüo yere iğrenç bi stres :)

sword
02-03-2009, 12:31
haha 17deen 15 düşersen böle olur:) 195/45/16 tak yada 205/40/16 :)

göstege hatan olmıcaksa araban 225lerde kalıcak kadranda:)

Cem.B
02-03-2009, 16:08
haha 17deen 15 düşersen böle olur:) 195/45/16 tak yada 205/40/16 :)

göstege hatan olmıcaksa araban 225lerde kalıcak kadranda:)

eet hesaba göre 225 te kalması lzm ama ben öncedende hiçbir zaman 5 i bitiremedim :)

zword 3 te 70 ten basarmısın bgn baktımda çok tehlikeli :D