Orijinalini görmek için tıklayınız : Çözülemeyen motor problemi -Opel Meriva-
Araç: 2005 Meriva Triptonic
Sorun: Araç özellikle kısa mesafa kullanımdan sonra marşa basıldığında çalışmıyor, az gaz verme il 15-20sn ile gazı alarak siyah duman atarak çalışıyor.
Bunu herzaman yapmıyor bazende N (boş) konumda iken rölentide bozukluk varmış gibi titriyor.(içerden hissediliyor fakat devirde değişim yok)
Servis: Bilgisayara bağlandı araç 30.000KM'de sorun yok gözüküyor...
Benim aklıma enjektörlerde tıkanıklı olduğu geldi ilk olarak, 3-5 gün içinde servise götürcem sizce sorun neden olabilir? Özellikle üstünde durmam gereken noktaları paylaşırsanız sevinirim.
Teşekkürler.
sanmıyorum enjektör tıkalı olacağını
bu sorunları herzaman yapıyormu?
her nekadar bakılsada pc üzerinde sorun gözükmesede sorun olabilir başta oksijen sensorunuze bi bakın opellerin bazı modellerinde bu tip problemler oluyor ecudada bir problem olabilir
sanmıyorum enjektör tıkalı olacağını
bu sorunları herzaman yapıyormu?
her nekadar bakılsada pc üzerinde sorun gözükmesede sorun olabilir başta oksijen sensorunuze bi bakın opellerin bazı modellerinde bu tip problemler oluyor ecudada bir problem olabilir
çalışmama problemini herzaman yapmıyor.
Bundan önce 20.000km bakımında servise gittiğinde dediğim gibi bilg. bağlandı sorun bulunamadı fakat ondan sonra titreme prob. hep yapar oldu.
20.000 bakımından sonra 3-4 defa çalışmadı araç dediğim gibi 15-20sn gaz verme ile siyah duman ile çalıştı.
serviste arıza kontrolde problem yok diyip mi yolladılar geri?
serviste arıza kontrolde problem yok diyip mi yolladılar geri?
evet, araç ilk gidişinde çekiciyle gitti. oradada çalışmadı. sonra servis yetkilisi gaz vererek çalıştırdı ve gene siyah duman attı. Sonra inceleyelim dediler. 3-4 saatlik inceleme sonucunda sorun yok denildi.
farklı servise git başta bence sorun var ama bulamıyorlar sanırım
kontagı cevırınce ne oluyor.marş motoru donuyormu?
yada herhangi bi ses geliyormu?
benimkide stop ediyordu;
küstürdü kendinden :D
Araç: 2005 Meriva Triptonic
Sorun: Araç özellikle kısa mesafa kullanımdan sonra marşa basıldığında çalışmıyor, az gaz verme il 15-20sn ile gazı alarak siyah duman atarak çalışıyor.
Bunu herzaman yapmıyor bazende N (boş) konumda iken rölentide bozukluk varmış gibi titriyor.(içerden hissediliyor fakat devirde değişim yok)
Servis: Bilgisayara bağlandı araç 30.000KM'de sorun yok gözüküyor...
Benim aklıma enjektörlerde tıkanıklı olduğu geldi ilk olarak, 3-5 gün içinde servise götürcem sizce sorun neden olabilir? Özellikle üstünde durmam gereken noktaları paylaşırsanız sevinirim.
Teşekkürler.
Hararet seviyesinde bi gariplik varmı ?
Coolant sensor gibi geldi bana.
yeni nesil opellerin cogunda hararet gostergesi yok ama :P
yeni nesil opellerin cogunda hararet gostergesi yok ama :P
Onu bilmemde , benim reçete : Coolant sensor + Oksijen sensörü .
Hararet seviyesinde bi gariplik varmı ?
Coolant sensor gibi geldi bana. benim de okuyunca aklımdan geçti sen yazmışsın ohm değerlerine bi bakın arıza vermeyebilir ama doğru değer de vermeyebiir
kontagı cevırınce ne oluyor.marş motoru donuyormu?
yada herhangi bi ses geliyormu?
Ses gelmiyor, fakat gaz yemiyor gibi oluyor araç.Marş boşa basıyor. 15-20sn sonra alıyor marşı (akü vs.. sağlam)
Hararet seviyesinde bi gariplik varmı ?
Coolant sensor gibi geldi bana.
Hararet seviyesinde bir gariplik yok, hararet göstergesi var. 4 diş halinde genelde 2. dişin biraz altında başlıyor ve 2. seviyeye (orta) gelince duruyor. Bir gariplik yok gibi.
Onu bilmemde , benim reçete : Coolant sensor + Oksijen sensörü .
Teşekkürler, bu sefer başka servise götürcem, bu sorunları anlatcam tekrardan ve özellikle coolant sensör ve oksijen sensörüne bakılmasını özellikle belirtcem.
Bilgisayardan bir nane çıkmadığına göre mekanik ir problemdir muhtemelen bozuk bir sensör olursa bilgisayarda genelde görülüyo ,burdan tahmin etmek zor ama bakmanı önerebileceğim yerler ;
1. Kelebek (Temizlettirsen iyi olur)
2. Emme manifoldunda kaçak
3. EGR valfi kaçırıyo olabilir.
4. Enjektör ve oturdukları yuvalar kırılmış olabilir.
5. Yakıt regülatörü ..
6. Buji ve kabloları
aklıma gelen ilk 6 :)
çalışmamasını sağlıyabilcek çok faktör var, başka iyi bir servise götürmen en iyisi olucaktır, burdan yüzeysel cevap vermek böyle bir problem için çok zor.
Opellerin klasik hastalığı olan Egr valve gibi geldi bana..
Sonucu merak ettim bizide bilgilendirirsen sevinirim..
BMW lerdede olan krank ve egzantrik sensör arzasına benziyor. Aynen bu şekilde araç belirli süre marş basmaz. Sonrasında çalışınca siyah duman atar. Çiğ ebnzin kokusunu hemen alırsın ve belirli bir süre çalışma boyunca araçta bir vibrasyon hissi doğar.
Bazı sensörler arıza vermesede yanlış okuyarak gizli arızalar yaratabiliyor , böle sorunlarıda ugrasarak bulmak gerekiyor.
Ayrıca denildigi gibi egr valfide bu tip problem yaratabilir onuda kontrol ettirin.
Teşekkürler, Egr valve ide listeye aldım.
Sonucu tabiki bildirrim. Zaten bir defa daha yaparsa bu 3-5 gün içinde videosunu almayı düşünüyorum. Çünkü servis normal diyor, gene öyle demez inşallah.
büyük ihtimal Z16XE motordur
şimdi sorununuz kısa süreli kullanımlarda ortaya çıktığına göre soğuk çalıştırmalarda oluşmuyor diye düşünmek istiyorum.
yani ilk soğuk çalıştırma rahat gerçekleşiyor , sonraki çalıştırmalarda araç bu sorunu yapıyor.
eğer bu doğru ise direk hararet sensörü derim (coolant sensor) , hatta başıma gelse kaputu bile açmadan direk yenisini almaya giderim opel parçacılarından birine :D
bu parça basit bir dirençtir soğutma suyunun sıcaklığına göre direnci değişir ECU da bunu gönderdiği referns voltajı ile kontrol eder. kısa devre yapmazsa yada sürekli aynı değeri vermezse sanmıyorum ECU nun hata tespit edeceğini hala normal diyebilir.
TECHII de coolant sensor sinyalini ve okunan direncin derece cinsinden yorumunu sürekli takip etmek lazım. yani serviste motorun soğumasını beklemek sonrasında yine çalıştırmak lazım.
anca ozaman anlaşılır düzgün olup olmadığı.
sorunun sebebide şöyle yorumlanabilir; araç soğuk iken jikle hesabı zengin çalıştırılır.
ısındıkça bu karışım normale döner.
işte bu normale dönüşte coolant sensor ECU ya motor hala soğuk diyorsa zengin karışım devam eder ve ilk çalıştırmada motor boğulur :)
sizin egzozdan çıkan koyu duman buna işaret bence.
ayrıca o araçta gaz teli olmadığından araç çalışmadan verdiğiniz az yada çok gazın hiç kıymeti yok kelebek sabit duruyor :)
son olarak hangi servise gidiyorsunuz izmirde bilmiyorum ama "yetkili" olanlara gitmeyin anlamıyorlar...
Opel vectramız var neler çektiğimi ben bilirim. saç baş yolarsınız o olur anca..
büyük ihtimal Z16XE motordur
şimdi sorununuz kısa süreli kullanımlarda ortaya çıktığına göre soğuk çalıştırmalarda oluşmuyor diye düşünmek istiyorum.
yani ilk soğuk çalıştırma rahat gerçekleşiyor , sonraki çalıştırmalarda araç bu sorunu yapıyor.
eğer bu doğru ise direk hararet sensörü derim (coolant sensor) , hatta başıma gelse kaputu bile açmadan direk yenisini almaya giderim opel parçacılarından birine :D
bu parça basit bir dirençtir soğutma suyunun sıcaklığına göre direnci değişir ECU da bunu gönderdiği referns voltajı ile kontrol eder. kısa devre yapmazsa yada sürekli aynı değeri vermezse sanmıyorum ECU nun hata tespit edeceğini hala normal diyebilir.
TECHII de coolant sensor sinyalini ve okunan direncin derece cinsinden yorumunu sürekli takip etmek lazım. yani serviste motorun soğumasını beklemek sonrasında yine çalıştırmak lazım.
anca ozaman anlaşılır düzgün olup olmadığı.
sorunun sebebide şöyle yorumlanabilir; araç soğuk iken jikle hesabı zengin çalıştırılır.
ısındıkça bu karışım normale döner.
işte bu normale dönüşte coolant sensor ECU ya motor hala soğuk diyorsa zengin karışım devam eder ve ilk çalıştırmada motor boğulur :)
sizin egzozdan çıkan koyu duman buna işaret bence.
ayrıca o araçta gaz teli olmadığından araç çalışmadan verdiğiniz az yada çok gazın hiç kıymeti yok kelebek sabit duruyor :)
son olarak hangi servise gidiyorsunuz izmirde bilmiyorum ama "yetkili" olanlara gitmeyin anlamıyorlar...
Opel vectramız var neler çektiğimi ben bilirim. saç baş yolarsınız o olur anca..
Bende Ahmet yorum yazsa die bekliyordum açıkcası, daha önceden tanışmıştık hatırlarmısın bilmiyorum. Fakat eski siteye :) Artık yazmadığım için buradan yanıtını almak güzel oldu.
Soğuk çalıştırmada genellikle olmuyor. Genelde kısa mesafa kullanımdan sonra oluyor dediğim gibi.
Ahmet malesef araç garanti kapsamında. 30.000km de 100.000e kadar servis bakmak zorunda. Ben gaziemirdekine götürüyordum, artık bornavadakine götürcem.
Gaz vermeden durmadan marşa basıyorsun ve çalışmıyor denedim. Kelebek kesinlikle oynuyor bence. Gaz verince alıyor. Kelebek sorunu olabilir belkide?
Kelebek sorunu kadar gözüken bir sorun olsa servise gittiğinde anlarlardı herhalde...
O yüzden coolant sensor olayı mantıklı geliyor açıkcası.
Ama araç bugüne kadar 6 defa çalışmadı 2 si soğuk iken ?
Birde rolanti bozukluğu gibi N konumunda titreme yapıyor çalıştıktan sonra, collant sensör hep aktif midir?
Hatırlıyorum Burak unuturmuyum :)
abi ozaman sen git bornovadakine anlat durumu, bunlar elinden geldiğince sallarlar adamı umarım kafa biri denk gelir ustalardanda hallederler, olay TECH II denilen cihazı adam gibi kullanabilecek birinin denk gelmesi..
çünkü başka ne hata olursa olsun bir arıza kodu kaydederdi bence. bu coolant sensor ise şeytan işi..tamda dediklerin belirtileri :)
gaz kelebeği işinede bakacam birdaha izmire dönünce, benimde kafamı karıştırdınşimdi :D o kadar temizledim ettim fıtık etti beni kontak açık falan dinlemiyor illa motor çalışacak :) belki marşlama esnasında tepki veriyordur incelerim tekrar.
görüşürüz
Hatırlıyorum Burak unuturmuyum :)
abi ozaman sen git bornovadakine anlat durumu, bunlar elinden geldiğince sallarlar adamı umarım kafa biri denk gelir ustalardanda hallederler, olay TECH II denilen cihazı adam gibi kullanabilecek birinin denk gelmesi..
çünkü başka ne hata olursa olsun bir arıza kodu kaydederdi bence. bu coolant sensor ise şeytan işi..tamda dediklerin belirtileri :)
gaz kelebeği işinede bakacam birdaha izmire dönünce, benimde kafamı karıştırdınşimdi :D o kadar temizledim ettim fıtık etti beni kontak açık falan dinlemiyor illa motor çalışacak :) belki marşlama esnasında tepki veriyordur incelerim tekrar.
görüşürüz
:)
Çok sağol valla ahmet, coolant ilk olarak baktıracağım olacak. Geri listem zaten hazır :)
Tech II düzgün kullanan biri denk gelmezse artık geldiğinde haberleşiriz bi yorum getirirsin olmadı :)
Görüşmek üzere, çok sağol tekrardan :)
edit kısmını yeni gördüm.
evet coolant sensor herzaman aktiftir. coolant sensör verisi ile ECU kimi maplarında düzeltmeler yapıyor.
titremeyide yapması ona bağlanabilir sonuçta zengin çalışıyor makine.
bu arada bende edit yapayım :D ;
geri listene baktırma bakmazlar..
kaçakmış şuymuş buymuş hikaye...
o gideceğin bornavadakine zamanında motordan ses geliyor triger kayışımıdır bakarmısınız dedim.. maksat iş olsun yağ değiştirip vermesinler arabayı.
sesim direksiyon pompasından geliyor bilirsin konu açmıştım hatta..
adamlar direk faturaya yazmış "triger grubu ses yapıyor değişmesi gerekeriyor" yani biz yazalımda garantilik iş olursa sorumluluk çıksın ben değiştirmedim olsun hesabı..
oldu dedim iyi günler size :D bir daha kapılarından geçmedim.. sadece parça almak için uğruyorum.. ses yapıyor dedikleri trigeri üzerine 2 sene kullandım. hatta bunların triger değiştirirken değiştirdiği devir daim pompasınıda hala kullanıyorum :D
bu kadar tiksindiğimi bilmiyorum başka bir servisten.. aynı yerde sabah 9 da aracı yağ değişimine bırakıp akşam 17 de hala değişmediğini bilirim..(randevuluyum haa yanlış anlaşılmasın :D)
allah yardımcın olsun söv deseniz 2 sayfa giderim bu opele de işgüzar servislerine de..
edit kısmını yeni gördüm.
evet coolant sensor herzaman aktiftir. coolant sensör verisi ile ECU kimi maplarında düzeltmeler yapıyor.
titremeyide yapması ona bağlanabilir sonuçta zengin çalışıyor makine.
Kesin collant sensor ozman :)
Ne kadardır bu parça senin özel ilgi alanın bu motor olduğu için soruyorum.
Olmadı bırakayım garantisini yenisini alıp taktırayım :)
pahalı değildir yahu 3 haneli değildir enazından..
atma hakkımı kullanırsam 60 ytl derim heralde :D ama opel için konuşuyoruz herşey beklenir..
bu arada orijinal parça kullanırsan onun değiştiğini anlayamazlar bile bakmıyorlar çünkü.
pahalı değildir yahu 3 haneli değildir enazından..
atma hakkımı kullanırsam 60 ytl derim heralde :D ama opel için konuşuyoruz herşey beklenir..
bu arada orijinal parça kullanırsan onun değiştiğini anlayamazlar bile bakmıyorlar çünkü.
Yok ben servise gittiğimde, kesinlikle coolant test edin. Bozuk değil diyorsanız bile
değiştirin eski coolantıda bagaja koyun diecem :)
masraf açarlar görcen bak :D yok su aktı takarken antifriz + saf su işçilik falan derken..
bazen abartıyorum mu diye düşünüyorum ama hakkaten tiltim onlara..
2002 senesi dünya para ver tampon boyat adamlar tampon altındaki siyah çıtayı döşemeci zımbasyla sabitlesinler tampon tam oturmuyorr diye saç vidası atmışlar :eek:
allah yarabbi ben sigara yakayım stres oldum :D:D
ya Burak sen asrın hatasını yapmişin opaza gitmekle :D geçmiş olsun öncelikle. bu güne kadar 3 kere gittim opaza birinde servis müdürü arabayı serviste zorla alıkoyuyordu bununla böyle gidersen belkı 10 belkı 5 km sonra devirdaimi kitler bak çekici üstünde gelmek zorunda kalırsın dedı ustamız sağolsun biraz arabayı dinleyerek altarnatör rülmanlarının birisinde bir bilyenin dağaldının biraz işçilik biraz beceri ile hallolacağını söyledı halletti :)
Abi Opazmı aman allah korusun ancak sıfır yedek parça almaya onu bile yanlış veriler ama .
Arkas diyecem ama bize göre hem ters hemde şayet peugeot takı mantıkla çalışıyorlarsa onlardanda uzak durmak lazım :)
masraf açarlar görcen bak :D yok su aktı takarken antifriz + saf su işçilik falan derken..
bazen abartıyorum mu diye düşünüyorum ama hakkaten tiltim onlara..
2002 senesi dünya para ver tampon boyat adamlar tampon altındaki siyah çıtayı döşemeci zımbasyla sabitlesinler tampon tam oturmuyorr diye saç vidası atmışlar :eek:
allah yarabbi ben sigara yakayım stres oldum :D:D
:D Valla ahmet öyle bir nedenle inşallah gelmezler geri :)
Devir internet devri almanyaya kadar mail atarım derim, onlar çirkinleşiyorsa bende çirkinleşirim valla :) Araç zaten neredeyse hiç kullanılmayan bi araç bi de üstüne böyle sorunlar :) Yenisini talep ederim valla :)
2005 model 30.000Km'de sen düşün gerisini :)
ya Burak sen asrın hatasını yapmişin opaza gitmekle :D geçmiş olsun öncelikle. bu güne kadar 3 kere gittim opaza birinde servis müdürü arabayı serviste zorla alıkoyuyordu bununla böyle gidersen belkı 10 belkı 5 km sonra devirdaimi kitler bak çekici üstünde gelmek zorunda kalırsın dedı ustamız sağolsun biraz arabayı dinleyerek altarnatör rülmanlarının birisinde bir bilyenin dağaldının biraz işçilik biraz beceri ile hallolacağını söyledı halletti :)
Abi Opazmı aman allah korusun ancak sıfır yedek parça almaya onu bile yanlış veriler ama .
Arkas diyecem ama bize göre hem ters hemde şayet peugeot takı mantıkla çalışıyorlarsa onlardanda uzak durmak lazım :)
Arkas gene gaziemirdeki di mi hasan?
Valla servisden uzak durcan aslında ama garanti elimizi kolumuzu bağlıyor işte :(
:
Arkas gene gaziemirdeki di mi hasan?
Valla servisden uzak durcan aslında ama garanti elimizi kolumuzu bağlıyor işte :(
Anadolu Cd. No:687/C Şemikler Karşıyaka İZMİR
(0232) 399 35 35
karşıyaka diye bize ters dedım ya burak yoksa sorun yok :)
KSK cidden ters ama bornavayla aynı ya :)
Acaba giden var mı oraya hiç.
Bilgi var mı hiç servis nasıldır die?
ben hiç gitmedim ford servisinden memnun olanları gördüm peugeot için hiç iyi şeyler duymadım opel için fikir beklıyorum bende :)
emretorlak
27-02-2009, 11:09
Antalya Peugeot Haşim Balaban yetkili servisinde çok bilgili ustalar vardır ve özverili çalışırlar. Bak şimdi duydun:)
Antalya Peugeot Haşim Balaban yetkili servisinde çok bilgili ustalar vardır ve özverili çalışırlar. Bak şimdi duydun:)
İzmir ARKAS pejo ve opel servisinden bahsediyor hasan.
Yeni açıldılar ;)
Rstmania
27-02-2009, 20:10
Ben teklifi mi özelden yapmıştım.Burdan da tekrarlıyayım garantinin kalan süresi çok değilse beklerim servisimize. En azından sorunun çözülmeden ayrılmazsın.
Ben teklifi mi özelden yapmıştım.Burdan da tekrarlıyayım garantinin kalan süresi çok değilse beklerim servisimize. En azından sorunun çözülmeden ayrılmazsın.
Biliyorum çok teşekkürler en olmadı uğrayacam servise dediğim gibi. Ama daha 1,5 yılı var aracın :(
Hemde umduğumuz gibi sensör problemi ise garantiden değişecek...
opelde sık olan bır problem gıbı tahmınım..ç
Su sıcaklık sensorunun derecesıne bakın o bozulunca asırı zengıne dusuyor ondan ole seyler sıyah duman falan...
Arıza vermesede anlık duzensız sınyallerle beyını yanıltıyor sureklı tech2 senın kontrol cıhazın yanılmıyorsam derecesını kontrol edın sureklı degısıyorsa veya arabadakı sıcaklık gostergesınden cok farklıysa bole bır problem yapar....
Bahsettıgım sensor gostergenınkı degıldır...gostergeyle cıhazdakı dereece farkıda 3 derece fark falan normaldır fazla varsa sıkıntı yapıyor..
Ör:70-50-98-25 bole anlık farklılıklar senın sıkıntın ve sıyah duman yapmasına sebep olur cıhazda bakın derım....
Bugün aracı servise bıraktım.
Yanımda bağladılar TECHII'e herbir menüye girerek baktılar tek tek.
Transmission, Motor...vs ve de hiçbir hata bulamadılar gene. Şikayetimi anlatıım tekrardan, önceden alınan hata kodlarını verdim.
collant sensor de hata olduğu zaman kesinlikle techII de verdiğini ondan olmadığını söylediler.
Başta muhtemelen Egr valve olduğunu söylediler fakat onunda hata vermesi gerektiğini söylediler. Aracı soğuk halde test edecekler. Umarım bulurlar problemi :(
son durum bu.
kısa mesafe derken 10-15 km kabul ediyorum yorumum ona göre;
siyah duman beni hemen yakıtın yanmasındaki probleme sevk etti. kısa süreli kullanımdan sonra calışmama sorunu ise calışma süresince durumunu değiştiren bir parçadan kaynaklanan sorun gibi geldi. termostat falan gibi mesela. ama öte yandan marş motoruna ve bujilere giden tesisatı bir gözden geçirin.
kısa mesafeden öte immobilizer hatası oluncada çalışmama sorunu yaşarsınız ama bunu tech2 ye takınca görürdünüz büyük ihtimal.
geçmiş olsun.
kısa mesafe derken 10-15 km kabul ediyorum yorumum ona göre;
siyah duman beni hemen yakıtın yanmasındaki probleme sevk etti. kısa süreli kullanımdan sonra calışmama sorunu ise calışma süresince durumunu değiştiren bir parçadan kaynaklanan sorun gibi geldi. termostat falan gibi mesela. ama öte yandan marş motoruna ve bujilere giden tesisatı bir gözden geçirin.
kısa mesafeden öte immobilizer hatası oluncada çalışmama sorunu yaşarsınız ama bunu tech2 ye takınca görürdünüz büyük ihtimal.
geçmiş olsun.
Teşekkürler yorum için, araç dediğim gibi 30.000km de. Kısa mesafe 3-4km lik mesafe...
Araç çok kullandığımız bir araç değil.
Tech2 de dediğim gibi hiç sorun vermedi. Bakalım yarın ne olacak :(
Bugün kayıtlardan tekrar baktırdım, araç 2 defa çekici üzerinde gitmiş 3 defa motor problem kodu almış :(
Hala bazı parçaların değişmemesi için denemeye alıyorlar. Anlamak mümkün değil gerçekten bu servisleri. Umarım yarın güzel sonuçlar alırım :ofk:
Bugün aracı servise bıraktım.
Yanımda bağladılar TECHII'e herbir menüye girerek baktılar tek tek.
Transmission, Motor...vs ve de hiçbir hata bulamadılar gene. Şikayetimi anlatıım tekrardan, önceden alınan hata kodlarını verdim.
collant sensor de hata olduğu zaman kesinlikle techII de verdiğini ondan olmadığını söylediler.
Başta muhtemelen Egr valve olduğunu söylediler fakat onunda hata vermesi gerektiğini söylediler. Aracı soğuk halde test edecekler. Umarım bulurlar problemi :(
son durum bu.
Egr Bazen hata olarak gözükmeyebilir diye biliyorum..
Hatta egr iptali yapan bir çok corsa falan var bi arıza görünmüyor genelinde..
Ne can sıkıcı bi durummuş seninkide Hocam geçmiş olsun..
Egr Bazen hata olarak gözükmeyebilir diye biliyorum..
Hatta egr iptali yapan bir çok corsa falan var bi arıza görünmüyor genelinde..
Ne can sıkıcı bi durummuş seninkide Hocam geçmiş olsun..
:( Valla bende egr filan gözükmeye bilirmiş dedim servis yetkilisene yok olmaz öyle şey gözükür hepsi dedi.
Araç annenin aracı o da otomatik dışında kullanamıyor. Merivayıda çok sevdi, yeni kasa dizel otomatik meriva çıksa 1 dak düşünmicem ama işte dizellerde otomatik yok :ofk:
Bu arada araç opel egem' de tanıdığı olan varsa çok memnun olurum. Sorun bulunamıyor ama araç dediğim gibi 2-3 defa çekiciyle servise gitti, kendi kafamızdan sorun atacak insan değiliz herhalde :)
Servislerin mutlaka bilgisayarda gözükür demesine bakma. Sonuç alamazsan bir özel servise götür arıza çözme konusunda iyi olan. Mağlesef yetkili servisler kitapçıklar dışında birşeyleri bilmeyen insanlar ile dolu. Tek tük farklı olanlar çıkıyor.
egr tech2de görünmüyor aynen , cunku tamamen gitmiyor. Ara ara kopukluk yapıyor, bu yüzden yolda seyir ederken aniden stop etmeler olabiliyor ve araba vurdurmadan calısmıyor :/ Şöyle ki ; techte gaz pozisyonu okurken egr valfide %sel olarak acıyor gözükmesi gerekiyor. Arızalısında genelde %0 da kalıyor , araba gaz yemiyor falan sacmalıyor. Ancak bu siyah duman hadiseleriyle ben ecotec 1.4 makinada karşılaşmadım.. Sorun egr ise de otomatik viteste neler yapar hiç bilemiyorum ...
hoca şu senin servisler birşey yapamazsa sen şu aşağıdaki numarayı ara durumu özetle ve zaten bilirse şunu yaptır der kendisi yoksa kaybedecek birşeyin yok. opel garaj dan şeref usta kendisi gayet iyidir. telefona sanırım ilk önce hakan bey çıkar kendiside yardımcı olur bildiği birşeyse ama o garajın sahibi , motor ustası şeref usta .. kendileri çok yardımsever ve nazik insanlardır. çetin önerdi de diyebilirsin istersen ama gerek bile kalmaz ;
opel garaj
312-2782196
Servislerin mutlaka bilgisayarda gözükür demesine bakma. Sonuç alamazsan bir özel servise götür arıza çözme konusunda iyi olan. Mağlesef yetkili servisler kitapçıklar dışında birşeyleri bilmeyen insanlar ile dolu. Tek tük farklı olanlar çıkıyor.
egr tech2de görünmüyor aynen , cunku tamamen gitmiyor. Ara ara kopukluk yapıyor, bu yüzden yolda seyir ederken aniden stop etmeler olabiliyor ve araba vurdurmadan calısmıyor :/ Şöyle ki ; techte gaz pozisyonu okurken egr valfide %sel olarak acıyor gözükmesi gerekiyor. Arızalısında genelde %0 da kalıyor , araba gaz yemiyor falan sacmalıyor. Ancak bu siyah duman hadiseleriyle ben ecotec 1.4 makinada karşılaşmadım.. Sorun egr ise de otomatik viteste neler yapar hiç bilemiyorum ...
hoca şu senin servisler birşey yapamazsa sen şu aşağıdaki numarayı ara durumu özetle ve zaten bilirse şunu yaptır der kendisi yoksa kaybedecek birşeyin yok. opel garaj dan şeref usta kendisi gayet iyidir. telefona sanırım ilk önce hakan bey çıkar kendiside yardımcı olur bildiği birşeyse ama o garajın sahibi , motor ustası şeref usta .. kendileri çok yardımsever ve nazik insanlardır. çetin önerdi de diyebilirsin istersen ama gerek bile kalmaz ;
opel garaj
312-2782196
Keşke servislerde bu kadar ilgili olsa(gerçi çok ilgi gösterdiler) ama en son "yarın sabah inşallah çalışmazda görürsünüz problemi" dedim :) onlarda "inşallah" dediler :)
Sonuçta araç garanti kapsamında bir araç ve daha öncedende bir çok ark. belirttiği gibi egr'de sorun var muhtemelen. (ya da hararet sensör) ikisinide değiştir bitsin gitsin benim mantığıma göre...
İzmir'de olduğum için şehir dışı servise gösterme ihtimalim yok (sağolsun izmir'den bir ark. da problemi çözebileceğini söyledi özel serviste).
Ama açıkcası insana koyuyor. Araç 30.000km'de, tüm bakımları yetkili sevislerde yapılmış garanti kapsamında :(
Sorun egr ya da hararet olsa 200-300TL neden verilsin özel servislere...
Anlamak gerçekten mümkün değil, olmadı almanca yeminli tercüme vs.. yaptırıp güzel bi mail atcam almanyaya :)
Sinir oldum açıkcası...
Bi arkdaşta aynı sorunu Enjektör Kütügü ile çözmüştü. bi kontrol ettir istersen;)
Eski bi Opelci olarak,
Yetkili servisler hiç bir şeyden anlamıyorlar, emin ol en az 10 tane Opelim olmuştur. En son satmadan önce aracımda arıza olduğu zaman arızayı bile ben söylüyordum. Bazen mecbur kalınca ve garanti devam edince malesef yetkili servise bağlı kalıyorsun. Ayrıca yetkili servisleri tehdit etmek en akıllıca olanı, mahkeme lafını duyunca hemen yelkenleri suya indiriyorlar, bilgine.(Denedim, çalısıyor :D) Umarım sorunu bir an önce bulursun, kolay gelsin...
Burak nedir abi son durum var mı gelişme sorunda?
Burak nedir abi son durum var mı gelişme sorunda?
Ahmetcim son durum araç halen serviste.
Daha öncede dediğim gibi tech2'e birlikte bağladık aracı EGEM'de.
Araç çalışmaz haldeyken hiçbir sorun çıkmadı. Servis yetkilisi herbir maddeye tek tek girdi: transmission,motor ...vs. Hiçbir sorun yok dedi. Eski servis kağıdı yanımdaydı (çekiciyle gittiğindeki) orada 3 adet hata kodu var. Dedim bunları araştıralım. Araştırmışlar o kodları bulamamışlar tekrardan. Ertesi sabahta araç normal olarak çalışmış.
Bakalaım hala izlemede umarım çalışmaz die dua ediyorum :(
Bu arada coolant sensör'den olsa arıza kesinlikle tech2 de çıkar ya da ekranda söyler dio. Dedim derece farklılığı vs... olması imkansız dediler... :(
hata kodlarini tutamiyor olabilir;
benim beyin(astra_H) sifiriyla degismisti...
hata kodlarini tutamiyor olabilir;
benim beyin(astra_H) sifiriyla degismisti...
Zaten hata kodlarını sıfırladılar dedim servis yetkilisine. Gerçektende sıfırladılar.
Ekranda motor lambası sönmüyordu. Sildiler hepsini, söndü lamba.
Şimdi tekrardan yanmasını bekliyoruz ama yanmıyor.
Tech2 hakkında neredeyse hiçbir bilgim yok fakat sonuçta raaç beyni formatı atınca sıfırlanır mantığı ile yola çıktım.
Bende sildiler dedim olsun genede çıkması lazım tech2 de dediler...
varsa tech2 yle aracına yeni versiyon varmı onu öğren attırmaya çalış yoksa bir önceki versiyonu deneyin ;)
Araç çıktı servisten malasef gene hiçbir sorun bulunamadı.
Yaklaşık 1 hafta kaldı soğukken çalıştırmışlar aracı hep. Ama hep ilk marşda almış.
Umarım bir daha yapmaz...
e çalışır be abi :(
senin olay yeni yeni ısınmış motorun 2.kere marşlamada sıkıntı vermesi değilmiydi :confused:
e çalışır be abi :(
senin olay yeni yeni ısınmış motorun 2.kere marşlamada sıkıntı vermesi değilmiydi :confused:
Evet aynen.
Ama denemişler stop edip bi daha çalıştırmışlar...
Yok bişey dediler...
Bir daha çıkarsa hiç zorlamadan çekiciyle yollayın dediler. Ne gerekiyorsa ozman yaparız dediler :(
Coolant sensor fiyatını sordunuzmu hiç serviste?
Coolant sensor fiyatını sordunuzmu hiç serviste?
Yok sormadım, 5 gün boyunca denedik tech2 de diince artık inanmaktan başka şansım kalmadı malasef :(
Burak biliyorsun bizimde yatan bir vectra var :D sizinkide az km yapıyor dediğine göre kullanım tarzlarımız benzer sanırım :D demek istediğim depoyu biraz dolu bırakın ışık yanık kalmasın :)
yakıt pompasıda sıkıntılı olabilir oda mantıklı ihtimallerden biri ...
basmayı bırakıp fuel rail de basınç düşünce yeniden dolup çalışması için bir iki marş geçmesi gerekiyor olabilir.
hayırlısı artık ne diyeyim :o
Burak biliyorsun bizimde yatan bir vectra var :D sizinkide az km yapıyor dediğine göre kullanım tarzlarımız benzer sanırım :D demek istediğim depoyu biraz dolu bırakın ışık yanık kalmasın :)
yakıt pompasıda sıkıntılı olabilir oda mantıklı ihtimallerden biri ...
basmayı bırakıp fuel rail de basınç düşünce yeniden dolup çalışması için bir iki marş geçmesi gerekiyor olabilir.
hayırlısı artık ne diyeyim :o
Evet bazen yakın deposunun yanık kaldığı da oluyordu.
Bakalım onu deneyeyim bari bi daha kalana kadar :)
Yardımda bulunmaya çalışan herkese teşekkürler.
Araba tekrar çalışmazsa aynı konuda buluşuruz :(
uzun süre yatınca depoda benzin buharı nedeniyle basınç artışı oluyormu bi bakarmısın? ilk hareketten önce depo kapağını açıp basınç artışı varsa dengeler zaten denermisin bu şekilde bide?
normalde buhar basıncını belirli seviyede tutmak için yapılar mevcut ama belki düzgün şekilde çalışmıyor olabilr
Burak biliyorsun bizimde yatan bir vectra var :D sizinkide az km yapıyor dediğine göre kullanım tarzlarımız benzer sanırım :D demek istediğim depoyu biraz dolu bırakın ışık yanık kalmasın :)
yakıt pompasıda sıkıntılı olabilir oda mantıklı ihtimallerden biri ...
basmayı bırakıp fuel rail de basınç düşünce yeniden dolup çalışması için bir iki marş geçmesi gerekiyor olabilir.
hayırlısı artık ne diyeyim :o
eğer pompada fiziksel bir problem yoksa ilk elektrik geldiği andan itibaren basınç üreterek benzini gerekli yoldan motora iletir voltaj dalgalanması kesilmesi gibi konular söz konusu değilse tabi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.