Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yakıttan tasarrufun püf noktaları



3rk4n
02-03-2009, 07:07
Motorlu araç sürücülerinin vites geçişlerini optimize etmeleri, yumuşak sürüş tarzını benimsenmeleri, hızlanmalarını kontrol altında tutmaları, rampa çıkış ve inişlerde kontrollü olmaları ve motoru bilinçli kullanmaları halinde hem yakıt tüketimini hem de çevreye olumsuz etkileri azaltabilecekleri belirtiliyor.

Yakıt tasarrufunun yanı sıra ''çevreci'' araç kullanımı sağlayan pratik tavsiyelerin başında ''vites geçişlerinin optimize edilmesi'' geliyor.

Motor devri yaklaşık 1000 d/dk devire düştüğünde birinci vitese geçilmesi önerilirken, dizel araçlarda yaklaşık 2000 d/dk devirde, benzinli araçlarda ise 2400 d/dk devirde vites yükseltilmesi tavsiye ediliyor. 50 km/h hızda 4. veya 5. vitese çıkılmasının uygun olacağı belirtiliyor.

''Yumuşak bir sürüş tarzının tercih edilmesi'' de yakıt tasarrufu sağlayan önemli kalemler arasında değerlendiriliyor. Zamanında sabit seyir hızına çıkılması ve o hızda kalınması tavsiye edilirken, ''Mümkün olduğunca motor frenini kullanın ve fren pedalıyla mümkün olduğu kadar az fren yapın. Yani 50 km/h hızda 5. vitesteyken, trafik ışıklarına 100 metre kala ayağınızı gaz pedalından çekin'' deniliyor.

BU ÖNLEMLER CEBİNİZE YARIYOR

Araçların kullanımına ilişkin diğer pratik tavsiyeler ise şöyle:

''Hızlanmaların kontrol altında tutun: 60 km/h'ye kadar 5. vitese mümkün olan en kısa sürede geçmek için olabildiğince süratli şekilde hızlanmayı tercih edin. 60 km/h üzerinde hızlanmalarınız daha yumuşak olsun. Yani 5. vitese kadar mümkün olduğu kadar hızlı şekilde vites değiştirin.

Rampa çıkış ve inişlerinde kontrollü olun: İnişte hızınızı sabit tutun. Çıkışta trafiği aksatmadan hızı düşürün ve mümkünse 40 km/h'nin üzerinde kalmaya çalışın. Yani, inişlerden yararlanmak için daha hızlı gitmek yerine ayağınızı gaz pedalından çekmeyi tercih edin.

Motorunuzu bilinçli şekilde kullanın: Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin. Kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyin. Yani, marşa bastıktan sonra hemen yola koyulun.''

ARACIN BAKIMI

''Aracın kullanımının optimize edilmesi'' için yapılması gerekenler ise şöyle sıralanıyor:

''Her ay lastiklerinizin basıncını kontrol ettirin. Klima kullanmak gerekiyorsa, dış ve iç sıcaklıklar arasında çok büyük fark olmamasına dikkat edin. Aracınızda gereksiz yük bırakmayın. Tavan portbagajını ve tavan barlarını kullanmadığınızda yerlerinden çıkarın. Yani aracın doğru kullanımı ve bakımlı olmasının, çevreci sürüş bilinci kadar önemli olduğunu unutmayın.''

"ALINTIDIR"

cenk
02-03-2009, 07:40
'' Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin ''

ışıklarda motoru stop ettirmek ne kadar faydalı tartışılır . Hem zaten araç en fazla yakıtı marş basılırken ve ilk hareket de harcamıyormu . İyi hadi onu geçin 2-3 dk. beklemeler de motoru kapatıp tekrar çalıştırmak motora zarar vermez mi ?

G_TT_I
02-03-2009, 09:50
''50 km/h hızda 5. vitesteyken, trafik ışıklarına 100 metre kala ayağınızı gaz pedalından çekin'' deniliyor.''

Bunu mutlaka ki herzaman yaparım herzamanda kırmızı ışık yanarken arkamdakiler korna selektör:):):)
sonra kırmızıda duruyorlar,2. viteste direk yanında hızla geçiyorsun.

sLp
02-03-2009, 15:48
oldu olucak arka koltuğu sökelim.

TURBO CİVİC
02-03-2009, 15:50
aha beni izlemisler ole yazmıslar bu konuyu.bende 2bin kusurde vites atarım 5 te 50 -60 -70 te kullanırım.cok ekonomik adamım yaa kahretmesin.turbo civic sehir ici 220 kusur max.(kurus/km)

onursumer
02-03-2009, 17:02
günün başında boyle kullanırken akşam ustu trafik sıkıntı vs hiç ekonomik olunamıyor valla :D insan ister istemez sert kullanıp çok yaktırılıyor.

_cAgdAsH_
02-03-2009, 17:13
düşük hızlarda vites yükseltmekte çok yaktırıo yine 50 km 5.vites için bence az

_Burak_
02-03-2009, 22:03
''50 km/h hızda 5. vitesteyken, trafik ışıklarına 100 metre kala ayağınızı gaz pedalından çekin'' deniliyor.''

Bunu mutlaka ki herzaman yaparım herzamanda kırmızı ışık yanarken arkamdakiler korna selektör:):):)
sonra kırmızıda duruyorlar,2. viteste direk yanında hızla geçiyorsun.

otobüsçü mantığı
aynen bende yaparım sık sık
ne gerek var tekrardan kalkmaya
hele yeşil dalga varsa yolda çok kıyak oluyor

barutçu
02-03-2009, 22:45
Motorunuzu bilinçli şekilde kullanın: Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin. Kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyin. Yani, marşa bastıktan sonra hemen yola koyulun.''

"ALINTIDIR"

Diğer bilgilere kesinlikle katılıyorum ( belki biraz devir konusuda muamma olabilir çünkü 3.000-4.000 arasında geçişler genelde daha iyi die biliyorum, yol bilg. göstergeside o yönde)
Ama bu bilgi kesinlikle yanlış:
Özellikle dizel araçta çalıştırınca rölantide 20-30sn beklenmesi lazım (yağlanma için) onun dışında uzun km yapımından sonra 30sn, kısa mesafeden sonra 20sn beklenmesi lazım. Aracın turbosuna vs.. zarar vermemk için...
Bu zaten kitapçıkta yazan bilgiler, alıntı nerden açıkcası merak ettim.
0.05kuruş benzinden tasarruf yapılacak die aracın ömründen 3-5 yıl düşürmeye gerek yok :)

uğur-a
02-03-2009, 23:05
Bu şekilde yakıt ekonomisi ancak gecenin 3ünde 4ünde yapılır..

2 köprü yolunda 5 vites 70-80 ile ekomod gidiyim diyenler ya gazlayan biri içinden geçiyor..
Yada korna selektör manyağı oluyor..

gökberk
02-03-2009, 23:10
genelde 2ooo-3ooo devir arası kullanırım...Babamdan kalan bi alışkanlık oldu bu
Tabi ara sıra gazlamaya ıhtıyacı oluyo ınsanın...

Low-Rider
02-03-2009, 23:12
Sakin sakin eco mod'da gidiyim diyorum geçiyorum sağ şeride,sağ şeritler o kadar bozuk ki ondan kaç bundan kaç derken gidilmiyor eco mod falan kalmıyor.

Schumi
02-03-2009, 23:22
Ben ise 70-80 km ile giden trafikte 90 km ye ayağımı fiksliycem diye bir soldan bir sağdan sabit hızlı slalom yapıyorum. Yol bilgisayarındaki yakıt düştükçe seviniyorum. Sonra densizin teki gelip beni gazlıyo sanıyo yol veriyorum. Böyle artis artis bakıyo geçerken. Hayda sonra gelde o yakıtı 2ye katlama. :D