PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : subaru arıza lambası sorunu



hakan48
10-03-2009, 01:59
arkadaşlar aracımda (2003 model wrx)bilmediğim bi nedenden dolayı sabah işe gitmek için çalıştırdım 2 km yürümeden arıza lambasının yandığını gördüm benzin ışığının yandığını göründe 100 m ilerde bulanan istasyondan benzin aldım ama aracın çalışmasında(tekleme vs..)veya diğer aksamlarda herhangi bi sorun olmadığını kontrol ettim aracıda fazla sıkıştırmadım iş yerine vardıktan sonra kutup başını söktüm biraz bekledim ama arıza ışığı sönmedi buralarda subaru için arıza tespit cihazı olmadığından dolayı arızanın ne olduğunuda bilemiyorum bir gün önce opetten benzin aldım acaba bundan dolayı olabilir mi veya aracın allah göstermesin yağlamadan dolayı bi sorunu olabilir mi pratik olarak bilgisi olan varsa bu konuda ne yapılabilir bilgi verirsenin sevinirim..:(

M_PROJECT
10-03-2009, 02:05
aracinizda egzoz varmi ? yada olan parcalarin listesini yazarsaniz biraz daha fikir yurutmek mumkun olabilir . egzoz var ise oksijen sensorunden yakmis olabilir dicem ama - kutbu soktugunuzde ariza isiginin sonmesi gerekirdi , yada sensorunuz bozulmusda olabilir . bide benzin depo kapagini kontrol edin , bir kac kez cevirin bazen nadir de olsa tam kapanmadiginda yada oturmadiginda ariza isigi yakabiliyor . motorun genel durumu duzgun ise buyuk bi sorun olcagini sanmiyorum ama bir sekilde kodu okumak gerekli .

Maxiboost
10-03-2009, 02:05
arıza tespit cihazı olmadan burdan birşey söylemek çok zor. Çok basit birşeydende olabilir. Bence sanayide biraz soruşturun arıza tespit cihazı olan bir servis mutlaka vardır. Özel servislerde olan kimi tespit cihazları başka araçların arızalarınıda görebiliyor

hakan48
10-03-2009, 10:44
ilginize çok teşekkürler dün bütün gün yanan arıza ışığı sabah aracı çalıştırdım ve söndü galiba opet aldığım benzinden dolayı yaptı şu an için bi sorun yok...herkese hatasız kazasız sorunsuz günler diliyorum...

XoR
10-03-2009, 11:09
ilginize çok teşekkürler dün bütün gün yanan arıza ışığı sabah aracı çalıştırdım ve söndü galiba opet aldığım benzinden dolayı yaptı şu an için bi sorun yok...herkese hatasız kazasız sorunsuz günler diliyorum...

Mümkünse 100 oktan yoksa 97 oktan + octane booster kullanmak gerek.Benzin kalitesi çok büyük tehlike :(

khan
10-03-2009, 13:12
eger cok onemli bir ariza olsa sonmezdi, gecici arzilar genelen o2 sensorlerden, egt sensorunden veya wastegate solenoidden yanar.

o2 sensoru sebebi egzozdur daha dogrusu arka oksijen sensoru yani cat efficiency sensor, iptal edilebilir.

egt sensoru ise belli bir kilometre sonra ve yapili arabalarda hata kodu verilebiliyor. iptal edilebilir eger araciniza egt saati varsa. cunku beyinde herhangi bir compensationa bagli degil sadece 865 dereceyi gectigi zaman ariza isigi yakiyor.

solenoid arizasini ise genelen boostcut yaptigi zaman veriyor, iptal edilebilir.

yani gecici ariza oldugu icin cok onemli bir sey degildir.

hakan48
11-03-2009, 12:57
ewet doğru sölüyosun..egt saati boost saati ve afr si saatleri mevcutt zamanında özgün sağolsun hepsini kurmuş veya vesile olmuşş:)benzinn dediğin gibi büyük tehlike....istanbulda olsa 100 oktan sorunu olmazz ama buralarda maleseff:(