Orijinalini görmek için tıklayınız : fiat coupe turbo 20v modifiye
arkadaslar slm,
fiat coupe 20v turbo yu modifiye etmek istiyoruz.
aklimdan su islemler geciyor.
orjinal turbo olan garrett tb28 yerine garrett gt28rs
gtec2 chip
buyuk benzin pompasi.
bu durumda sizce motor icine girmem gerekir mi?
yoksa standart pistonlar ve yataklar kurtarir mi?
birde daha yiksek basincli enjektor gerekir mi?
yoksa standartlar kurtarir mi?
son olarak intercooler ida buyuk turboyla birlikte buyutmem
gerekir mi?
standart kurtarir mi?
ARABA STANDART 220HP.BENIM ISTEDIGIM 300HP CIVARI.ACIKCASI CHIPTEN KORKUYORUM.BEN ARABANIN 2. SAHIBIYIM.CHIP TUNING E SOKTUM ARABAYI ALIR ALMAZ.KOMPLE PISTONLARI DOKTU ASAGIDAN KARTERE.GERCI TABI MOTOR KOMPLE TEKRAR TOPLANIRKEN MEYDANA CIKTIKI DAHA ONCEDE MOTOR YAPILMIS ARABAYA BENDEN ONCE VE SAHIBI STANDART MAREA 20V / BRAVO HGT PISTONLARINI KOLLARINI KULLANMIS.YANI CHIP TEN SONRA GUC BANDINDA OLMASA BASKA BIR YERDE YOLDA ZORLARKEN FILAN ELIMIZDE KALACAKMIS.NEYSE MOTOR SU ANDA TAM ANLAMIYLA SIFIR VE ORJINAL PARCALARIYLA YAPILDI.
PISTONLAR / SUBAPLAR / PISTON KOLLARI / UST BLOK / CAMSHAFT LAR /GOMLEKLER HEPSI ORJINAL GELDI SIFIR OLARAK.
EKSOZ OLAYI SORUN DEGIL.KATALIZATOR IPTALIDE DUSUNUYORUM.BLOW OFF ZATEN VAR ARABADA.COLOMBO BARIANI DERECELIDE GETIRTEBILIRIM ITALYA DA COK TANIDIKLARIM VAR.AMA TUM BUNLARDAN VE CHIPTEN SONRA MOTOR KALDIRIRMI ISTE BU BENI COK KORKUTUYOR CIDDI ANLAMDA.
ayrica karburator uygulamasi yapilamaz mi sizce?
bir cok sorunu cozer gibi geliyor bana?
fikri olan var mi?
acil yardimlariniz.
saygilar.
tesekkurler.
Low-Rider
18-03-2009, 00:49
2 farklı yere konu açmadan önce kendinizi tanıtsaydınız..
acikcasi nereye acacagimi tam kestiremedim.
isim Irmak.
Aracim 2001 Fiat coupe turbo 20v.
Ukrayna donetsk teyim su an.arac Turk plakali.
300 hp lere cekmek istiyorum.
fikirlerinize cok ihtiyacim var acil olarak.
saygilar.
İngilizceye hakimsen bu forumu tavsiye ederim...
www.fccuk.org/forum/
bu sitede bir sorun var.bende 1 haftadir deniorum
ya da benim internet cok yavas.giremiorum.
Bu arada zamaninda tipo 2.0 16v action kullanmistim.
guzel makinaydi.gule gule kullan.ama sebebini bilmiyorum
ayni motorlu(20 16v)coupe kullandim 96 model.tipo dan
cok daha seriydi.belki sanzimandandir.
arkadaslar tekrar selam,
bilgisi olan arkadaslar yazabilirse cok sevinirim
saygilar
dragon07
18-03-2009, 10:01
gt28rs takınca güzel bir ems takman daha iyi olur...
motor içine girmenede gerek yok bence ama enjektörlerini daha büyük olanlarıyla degiştirirsen verim artar.turboyu büyütürsende daha büyük coolera ihtiyacın olucaktır.komple 76lık düz boru çekmeni öneririm güzel bir son susturucu ile gayet iyi olur.bu işlemlerden ziyade güzel bir ems alman lazım ;)
tesekkurler.
Fakat EMS nedir?
dragon07
18-03-2009, 11:18
http://www.techturkey.com/forum/forumdisplay.php?f=6
gerekli bilgilere burdan ulaşabilrsiniz ;)ems ile ilgili
bu sitede bir sorun var.bende 1 haftadir deniorum
ya da benim internet cok yavas.giremiorum.
Bu arada zamaninda tipo 2.0 16v action kullanmistim.
guzel makinaydi.gule gule kullan.ama sebebini bilmiyorum
ayni motorlu(20 16v)coupe kullandim 96 model.tipo dan
cok daha seriydi.belki sanzimandandir.
Evet coupe ağır olmasına rağmen daha seri kısa sayesinde ;) Bizim son dişli 3.56 coupelerin 3.73.
Site bende de açılmıyor sorun sitede sanırsam.
İşine yarayabilecek farklı bir iki link...
http://www.polak.ch/coupemanual/index.html
http://www.redline.lt/magazine/featured-cars/article/article/12/1/
Evet coupe ağır olmasına rağmen daha seri kısa sayesinde ;) Bizim son dişli 3.56 coupelerin 3.73.
Site bende de açılmıyor sorun sitede sanırsam.
İşine yarayabilecek farklı bir iki link...
http://www.polak.ch/coupemanual/index.html
http://www.redline.lt/magazine/featured-cars/article/article/12/1/
sadece 0.17lik fark ile daha seri olamaz coupe, tork daha cok etkiler...
Konuya söyle baslamak istiyorum simdi bendede Q4 motorlu bi 145 var ve cogu kişinin ortak gorusu lancia integrale,Q4,tempra tipo 2.0 ve fiat coupe turbonun motorlarının neredeyse aynı olmalarıdır ve cogu kişinin yani ustanın diyim;ortak gorusude bu motorlara stock haldeyken sadece turbo takıp basınc yükselterek yükleme yapmanın cok kotu ihtimalleri beraberinde getirebilecegidir.
Bende kısmetse yarın sabahtan ise baslayıp GT2560 ar takmayı planlıorum ve almayı planladıgım güc max 250 hp falan,cunku bırakın bunun ustunu bu gucu bile motora girmeden problemsiz alacagımı kimse dusunmuyo.Ama ben sansımı denemeye kararlıyım..
Yani diyecegim oki bence bu işlemi yaptıktan sonra biraz problem yasıyabilirsin..bilindigi uzere bu araclar yaglama konusunda biraz zayıf oda basına buyuk sorunlar acabilir..Ama illa sende benim gibi sansımı denemek istiyorum diosan sana basarılar diliorum:) umarım kırmadan uzun sureler bınmek nasip olur..
sadece 0.17lik fark ile daha seri olamaz coupe, tork daha cok etkiler...
Motorumuz aynı 2.0 16v 139hp stock hali hatta ölçümde 138 hp çıkmıştı coupe. Benimse 150+ hp ve torkum daha fazla olmasına rağmen benimle bir yürüyordu. Tek fark onun vitesleri çabuk bitiyor oranları kısa bariz şekilde. 17 lerin ve sisteminde etkisi var tabiki... :cool:
Motorumuz aynı 2.0 16v 139hp stock hali hatta ölçümde 138 hp çıkmıştı coupe. Benimse 150+ hp ve torkum daha fazla olmasına rağmen benimle bir yürüyordu. Tek fark onun vitesleri çabuk bitiyor oranları kısa bariz şekilde. 17 lerin ve sisteminde etkisi var tabiki... :cool:
ben basliktaki arabadan bahsediyorum ama ;)
Orjinal parçalar ile motoru ne kadar yaptırdın. Madem yüklemek gibi düşünceniz vardı hazır motor yapılıyorken iç internalleri forged yapsaydınız keşke.
dragon07
18-03-2009, 18:11
colombo eks
enjektör
işletim sistemi(motec)
kopmle 76lık eksoz
intercooler
gt28rs turbo
ile iyi güçler alınır
ben basliktaki arabadan bahsediyorum ama ;)
Başlıktaki 20v turbo yaw :D
Arkadaş 16v atmosferik coupe ile tipo 2.0 16v actionlar arasındaki farkı kastetmiş. Bende farkı belirtmek için 16v atmosferiklerin son dişli oranlarını yazmıştım.
...Bu arada zamaninda tipo 2.0 16v action kullanmistim.
guzel makinaydi.gule gule kullan.ama sebebini bilmiyorum
ayni motorlu(20 16v)coupe kullandim 96 model.tipo dan
cok daha seriydi.belki sanzimandandir.
Tekrar okuyunca aklıma geldi yerli tipoların egzoz sistemide matay tarafından üretiliyor ve extradan bi orta susturuya daha sahip yaklaşık 2-3 hp daha zayıf olabilir. Bununda etkisi vardır eğer stock kullandıysanız.
http://img131.imageshack.us/img131/8241/dsc00689.jpg fotoda sonda üstü yazılı olan susturucu kastettiğim.
Orjinal parçalar ile motoru ne kadar yaptırdın. Madem yüklemek gibi düşünceniz vardı hazır motor yapılıyorken iç internalleri forged yapsaydınız keşke.
Katılmamak elde değil keşke ona göre toplama imkanınız olsaydı... Yinede stock 20v turbo ile sadece chip ile 260 hp alınabiliyor. Squadra-tuning sadece italyan araçlarına yönelik modifikasyonla uğraşan bir firma. Şu anda sitelerinde güncel olarak fiat görünmüyor. Bi ara mevcuttu...
http://www.fiatcoupe.net/articles.php?ID=10
http://www.squadra-tuning.com/
Buda http://www.tipo16v.co.uk/ sitesini yapan kişinin 20v coupe turbosu ;)
http://members.shaw.ca/coupeboy/coupe/coupe.html
Motor içine epey girilmiş durumda tabiki... Ama sonuç bu... :icon_tup:
http://img7.imageshack.us/img7/2464/powerplot001.jpg
vay be herşeyde hayır vardır bu araba için 4.levent e kadar gittim ve pazarlık yaptım 25 e bırakmıştı siz almadan öncede beni tekrar aradı ve bi arkadaş var (heralde yurt dışında bi işteymişsiniz hatta arabayı aldı garaja çekti ve yurt dışına gitti dedi daha öncede 16 v varmış onu satmış ilanı kaldırmasına rağmen siz telini daha önce kaydetmişsiniz ilan olmadığı halde arayıp almıştınız bu arada yarın gelecek size sormadan satmıyım dedi telefon açtı arkadaş iyi ki nasip olmadı bende o zaman bravo hgt vardı aracımı satamamıştım onun için nasip olmamıştı . içim gitmişti acayip temizdi aynı servise götürüyoduk zaten arabaları maslak AKPINAR birol usta iyi bilir o arabayı. bu arada 2. sahibi değil 3. sahibisiniz ilk bu araba fiatın müdürlerinden birisinin hanımının aracıydı sonra sizin aldığınız arkadaşa geçti ama üzüldüm geçmiş olsun.
Mustaf slm,
Evet bu araba sahibinden com da yaklasik 5 gun kalmisti.o zaman konustuk.sonra arkadas kaldirdi o ilani siteden.sonra ben arkadasin numarasini 1 yil kadar sakladim.ama her ay arayip durdum.arkadas bunalim gecirdi benim yuzumden.sonunda bana kismet oldu.
sizlere daha iyileri kismet olur insallah.belki benim aldigim arkadasinda haberi yoktu ama sonucta benden once bu arabaya motor yapilmis.ve maalesef orjinal 20v turbonun degil standart atmosferik bravo hgt nin piston / yatak / kollari kullanilmis.yani elimizde kaldi kisacasi.
yani anlayacaginiz araba oyle disardan gorundugu kadar temiz degilmis motor acisindan.
artik kimin elindeyken yapilmis bilemiyorum tabi.
Tofasin mudurundeyken mi bizim satin aldigimiz arkadasdeyken mi bilemiyorum.
saygilar.
Orjinal HGT kol pistonu ile araç daha iyi gidiyordur ama. :D Çünkü atmosferik aracın pistonlarında sıkıştırma daha yüksektir. Yüksek sıkıştırmaya basınç basarsan araba uçar ama görüldüğü gibi motorun kırılma ihtimali var.
kirilma ihtimali degil kirilmamasi mucizeymis...
:(
şimdi sana gereken bri çok sey var orjinal motoru dayanıklıdır ama mahffetmişler belli
Ems alabilirsin DTAfast vvar tesisatı ile veriyorlar çok basarılı sorunsuz takarsın
egzantirik alabilrisin ama gereksiz olur sana edüşün dereceliyi kasnak larla timing yaparak kurtatrabiliris sana tavsiyem Bravo turbo var sitede Tugran abi onada bir danışman ama pistonu kolu yaptırmıştık biz yurt Dışında mükemmel olmuştu
of 313 e 220 !! bu ne kayıp böyle ?
bu araba siyah olan, mantarın yaptığı araç mı?
Bu araba sarıydı
aldıktan sonra sıyaha boyattım.
Bahsettıgınız araba oldugunu sanmıyorum.
Saygılar.
arkadaslar ilk olarak squadra tuning in chip iyle basliyim diorum.
+40hp veriyormus.yani 260 hp yakaliycam.devamini sonra dusunecegim.
ne dersiniz?
zarali olur mu sizce?ne biliyim ornegin turbo pallerine vuruntu yapar gibi
seyler soyleyenlerde var.
Ama bu sitede cok ovmusler.
Bi goz atip fikir verirseniz sevinirim.
Saygilar
http://www.fiatcoupe.net/articles.php?ID=10
arkadaslar ilk olarak squadra tuning in chip iyle basliyim diorum.
+40hp veriyormus.yani 260 hp yakaliycam.devamini sonra dusunecegim.
ne dersiniz?
zarali olur mu sizce?ne biliyim ornegin turbo pallerine vuruntu yapar gibi
seyler soyleyenlerde var.
Ama bu sitede cok ovmusler.
Bi goz atip fikir verirseniz sevinirim.
Saygilar
http://www.fiatcoupe.net/articles.php?ID=10
Türkiye'de isen çok değerli mapper arkadaşlar var. Hazır chip yerine bence dyno yada yolda log alınarak güzel bir yazılım hazırlanabilir safe değerler içerisinde. Hem ülke ekonomisi kazansın yurt dışına para çıkacağına. :D
Schumi iste o konuda sikinti var.Zira arabam Ukrayna da.Bulundugum sehrin adi Donetsk.ve burada tek.Ustune ustluk TR plakali.Insanlar uzay araci gormus gibi bakiyorlar.Bir yere parkedince kesin basina 3-5 kisi toplaniyor...
Iyi ki getirmisim buraya!!!:D
Bu arada gercekten kendisine has bir map cikartmak isterdim ama dedigim gibi mumkun degil.
Fakat motor tamamiyla sifir.bunu gozonunde bulundurarak
Chip i daha dogrusu komple beyni gondersem yardimci olabilecek kimse var mi?
Tesekkurler.
Saygilar.
sportinger
21-03-2009, 07:41
konu dışı ama yurtdışında aracınla nakadar kalabiliyosun.
Trıptık le 1 sene.
Bakalım bılmıyorum eger trıptıkı turkıye de araba olmadan 1 sene daha uzatabılıyorsak maksımum 2 sene.
Getırmesıde kolay.ıstanbulda yenıkaıdan ferıbotla 30 saat sonra odessa a varıyor.
Turbo VTI
21-03-2009, 15:56
Beyni söküp göndererek yapacak kişiler var...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.