Orijinalini görmek için tıklayınız : Gauges
coolvtec
02-09-2006, 22:03
Turbo Kit'lerde sadece 1 tane (boost gauge) var, olayı abartıp 7 adede kadar takanlar da var. Ama ekonomik bir turbo projesinde mutlaka, OLMAZSA OLMAZ gauges hangisi arkadaşlar? Benim bildiklerim;
1-boost
2-oil pressure
3-
4-
Ya da hem standalone olan, hem de elektronik olarak bu gauges leri de barındıran ürünler var mı? Örneğin forumda okuduğum ama pek bilgi sahibi olmadığım PLX, Innovative, gibi. (http://www.plxdevices.com/R-500_productinfo.htm)
Bir de illaki DEFI mi olması gerekiyor? Hem ekonomik, hem de kaliteli gauge önerisi olan var mı? Mesela bir autometer nasıldır?
Thanx
elektronik olduktan sonra markası hiçte önemli degil yeterki mekanik olmasın göstergeler
en önemli leri EGT - BOOST - Oil press - Oil temp
Yuregi-R
06-09-2006, 12:13
wideband ve fuel pressure u unutmayalım, s2000 için water tempde olmassa olmaz
coolvtec
07-09-2006, 17:45
Önem sırasına göre yazıyorum anladığım kadarı ile.
1-WIDEBAND(AFR); Fakir/zengin karışımı anlık gösterdiği için en hayatı şey!! 14.7 rölanti-full trotle 12 arası bildiğim kadarı ile. (sadece zengin fakir gösteren göstergelerden farklı!!)
2-OIL PRESSURE; Yağ basıncı en önemli ikinci şey. Basınç azaltımı bi de zorlarsan farkında olmadan ayvayı yedin demek. (bence standart arabalarda olması lazım. Belki vardır Ftekde yok. 92 Integrada var ama. )
3-BOOST; Overboost olayı var. O da çok fena bişey. Wesgate açmaz maçmaz.
Bu üçü aslında güvenli sürüş için baya bi yeterli, ama diğerleri de çok pahalı olmayan şeyler. Hangisi önce gelir bilmiyorum;
4-EGT; Egsoz sıcaklığı. (hangi durumlarda artıyo? Onunla yukardakilerden parelel artan/azalan bir şey var mı? Tehlike sınırı nedir? )
5-OIL TEMP; Yağ sıcaklığı. (fakir karışımda artabilir mesela, tam olarak bilmiyorum. Turbo da aynı yağı kullanıyor, uzun süreli sıkıştırmalarda artabilir. Asıl önemli olan tehlike sınırı nedir? )
Kısa özet :)
coolvtec
07-09-2006, 18:05
EK;
Bu PLX hız olarak AEM'in gerisinde kalıyormuş ama yukardakilerden WIDEBAND+EGT+BOOST üçünü bir arada sunuyor. (+Nock+Real Time Dyno+Dataloging var.)
Fiyat da 3ü bir arada yanlız. 640usd. :)
cagri erdem
23-09-2012, 04:14
bu konuda daha detaylı ve anlaşılır (kelimelerin arasında sayısız ) bir şekilde bilgilerinizi paylaşırmısınız ?
parçalar,
görevleri,
markalar,
fiyatlar,
kalite = fiyatmı ? ,
elektronik ve mekanik farkı
vb...
elektronik olduktan sonra markası hiçte önemli degil yeterki mekanik olmasın göstergeler
en önemli leri EGT - BOOST - Oil press - Oil temp
mekanik olmasında ne gibi bi sıkıntı var abi? dahaönce mekanik boost sati gösterdim gayet başarılıydı, hatta step motorlu elektronik bi göstergeden daha güzel ibre hareketleri vardı :)
mekanik olmasında ne gibi bi sıkıntı var abi? dahaönce mekanik boost sati gösterdim gayet başarılıydı, hatta step motorlu elektronik bi göstergeden daha güzel ibre hareketleri vardı :)
Yag basinci, su sicakligi mekanik olan gostergeler var, arabanin icinde sikinti olabilir,
Turbo basinci cok sikinti olmaz ama montaj cok iyi olmali, peak- warning olmadigi zaman sikinti oluyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.