PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : d16-d14 sibop ayarı?



sülüman
30-03-2009, 08:59
kaç olmalıdır ölçüleri.?

overblack
30-03-2009, 09:19
15-25 diye hatırlıyorum.

imhotep
30-03-2009, 09:24
15-20 olması lazım

bladerk
30-03-2009, 11:22
18 23 ü deneyin ;)

buyyak
30-03-2009, 12:54
emme 20 egsoz 25 olması lazım d16 da ...

nightkids_han
30-03-2009, 13:07
heheh herkes farklı solemiş :D

bladerk
30-03-2009, 13:09
service manuelde ne yazıyo bi bakın isterseniz 20 25i sentil olmadığı için kullanılıyo dayayıp geçiyolar daha doğrusu

senna
30-03-2009, 13:14
d16 : emme: 0,18-0,22 mm, egzoz: 0,23-0,27mm

SONE-R
30-03-2009, 13:17
benimki için de aynı mı? D16V1 soch fitek..

SONE-R
30-03-2009, 13:21
http://d-series.org/forums/diy-forum/63830-valve-lash-adjustment.html bu adreste arkadaş d kodlu motora sübap ayarını kendi başına yapmış.. fotolar da mevcut..

mira
30-03-2009, 13:22
autodata programında D16A9 motor için
inlet 0,13-0,17 cold
exhaust 0,15-0,19 cold yazıyor...

senna
30-03-2009, 13:24
benimki için de aynı mı? D16V1 soch fitek..

aynı olması gerekir baktığım repair manualde öyle gözüküyor.

http://justmycar.moxiereporting.com/HondaManual/

specs ten cylinder heade bakabilrsiniz

http://justmycar.moxiereporting.com/HondaManual/CLHtml/2-4.htm

SONE-R
30-03-2009, 13:35
Intake 0.18-0.22 mm (0.007-0.009 in.)
Exhaust 0.23-0.27 mm (0.009-0.011 in.)

diye belirtmiş.. peki limitleri en sıkı olacak şekilde yaptırsak yani 0.18 ve 0.23 olsa nasıl olur?

senna
30-03-2009, 13:39
bence çok sıkıda değil çok gevşekte yaptırmamak lazım soğukken yapılıyor sonuçta tam uygun koşullar sağlanamazsa eğer ileride sıkıntı çıkabilir ölçüm aletinin doğru ölçmesi ortamın sıcaklığı falan illaki etki edecektir ortalama değer tutturmak daha uygun olur bence

illa tolerans olacaktır zaten verilen değelerde fakat günlük kullanılan bir otomobilde çok sıkı bir ayarın çok iyi olmayacağını düşünüyorum

bladerk
30-03-2009, 14:06
autodata programında D16A9 motor için
inlet 0,13-0,17 cold
exhaust 0,15-0,19 cold yazıyor... zcnin subap ayarı o zaten zclerin sesli çalışmasının en büyük nedenlerinen biri de onlara da 20 25 yapılması ieslerinki semihin belirttiği gibi ben 18 23 de kullanmıştım sıkıntı yoktu bu arada

senna
30-03-2009, 14:11
eğer autodata gibi yapılıyorsa servis verilerine göre çok sıkı olur zararda verebilr bi daha incelemek gerekir autodatayı

bladerk
30-03-2009, 14:16
eğer autodata gibi yapılıyorsa servis verilerine göre çok sıkı olur zararda verebilr bi daha incelemek gerekir autodatayı
service manuleinde de aynı değerleri hatırlıyorum çift egzantiriğin subap ayarı sohc la farklı ama dediğin gibi bu konularda service manuel daha verimli

sülüman
31-03-2009, 20:02
ilk basta 15 20 yaptık sıkıstırma yok gibi calıştı dahsonra 20 25 yaptık süper oldu.biligler için tesekkürler.

D16inside
31-03-2009, 20:33
erkut abi kesin olarak kac kac olmalınerden ögrene biliriz.

Ahmetfikri
28-07-2009, 02:24
konuyu hortlatıyorum ama d16 sohc motorda ideal ayar ne:soru:

Diesel
29-07-2009, 21:20
evvelki gün yaptırdım ...
emme 17-18 idi şimdi 20
eksoz 25

arabanın gidişi değişti 18 ile kasılıyormuşum de haberim yokmuş :D

1.4is bu arada...

erhann
12-01-2012, 15:56
evvelki gün yaptırdım ...
emme 17-18 idi şimdi 20
eksoz 25

arabanın gidişi değişti 18 ile kasılıyormuşum de haberim yokmuş :D

1.4is bu arada...
20 -25 mi olmustu (hort oldu ama)

gökan
12-01-2012, 16:06
20 25.....................

ofli
12-01-2012, 16:25
Ouuvv erhan abi saglam hort

Ome_RS
13-01-2012, 01:38
d16 crx ideal subap ayarı ne olmalıdır kıs geldi aslında bi subap ayarı düşünüyorum

erhann
14-01-2012, 09:03
Ouuvv erhan abi saglam hort

gıcık opelci senın ne işin var bu konuda :D

MaNiSaLı
14-01-2012, 10:46
d16 crx ideal subap ayarı ne olmalıdır kıs geldi aslında bi subap ayarı düşünüyorum

Bende sorucaktım si içinde . ama crx e cvp bana yeterli olur sanırım . Sağolun :)

ofli
15-01-2012, 12:35
gıcık opelci senın ne işin var bu konuda :D

hahaha yurumez sizin araclar sohc vtec yapın beni dinleyin olmaz subab ayarıyla felan :D:D:D

tuncay enis
04-02-2012, 22:39
18 23 ü deneyin ;)

adamı dınleyın ;)