PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : strok nedir?



sülüman
03-04-2009, 10:36
hep merak ettgim bişeydi ufak tefek arstırdım piston hacmi ile oynamadan kol krankala hacim yükseltiliyomuş.nasıl oluor bu iş?:confused:

mar1lyn
03-04-2009, 10:40
stroker kit ile yapılıyor derinliği artıyor bir nevi b serilerinde fazlasıyla gördüğümüz bir teknik :)

cem
03-04-2009, 11:22
Strok pistonun silindir içinde çıktıgı en üst nokta ile en alt noktanın mesafesi diyebiliriz.
Stroke'un değişmesi için için krankın değişmesi onemli , burda önemli nokta hacim olarak değişebilmesi için pistonun taradıgı alanın değişebilmesi gerekir.En çok karıştırılan yanma hacmi ile silindir hacminin karıştırılmasıdır.Krankın haraketi değişmediği veya piston ölçüleri değişmedigi sürece hacim artmaz.Ayrıca sadecek kol uzunlukları ile oynadıgınızda sadece yanma hacmini değiştirmiş olursunuz.


http://www.tpub.com/machines/1.htm184.gif

mechanıcer
03-04-2009, 11:24
yeterınce acıklayıcı olmus tesekkurler anlatım ıcın

timucintt
03-04-2009, 11:38
Strok (kurs hacmi)... alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasındaki boşluğa verilen adtır...

STeaM
03-04-2009, 11:57
ben torkun tam karşılığını bilmiyordum. araşştırdığımda şu yazıyı görmüştüm :D

"Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
İyi de nedir bu tork?

Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
bu yazıyı okuyun. "

Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.
:D

sülüman
03-04-2009, 11:59
bişey duydum d14 ile d16 arsında sadece strok farkı varmış piston hacmi aynıymış dogrumudur?

3rk4n
03-04-2009, 12:07
bişey duydum d14 ile d16 arsında sadece strok farkı varmış piston hacmi aynıymış dogrumudur?

Bende eski ex si falan filanın piston çapları hep aynı ama strokları fakrlı diye biliyorum.

sülüman
03-04-2009, 12:19
ben torkun tam karşılığını bilmiyordum. araşştırdığımda şu yazıyı görmüştüm :D

"Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
İyi de nedir bu tork?

Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
bu yazıyı okuyun. "

Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.
:D

beygir araba sattırır tork yarış kazandırır.

bunuda lisede bi hocam sormuştum. bana kapının kolunu gösterip ne kadar kuvettli ve hızlı cevirebilirsen okadar tork olusr demişti.yani pistonda ne kdar cok ve hızlı patlama krankta okadar güç.

senna
03-04-2009, 14:18
güç torkun açısal hız ile çarpımıdır, yada tam tersi olarak gücü belirli devirdeki açısal hıza böldüğümüzde torku buluruz.bir motorun gücü sabittir değişen devir ile açısal hız değşir bu nedenle tork değişir, tork ve açısal hızın çarpımı gücü verdiğinde gücün sabit olduğunnu görürüz.torku döndürme kabiliyeti olarak algılayabliirz kısaca

motor çıkışındaki momenti şanzıman ve diff oranları ile çaprtıktan sonra kayıpları çıkardıktan sonra eğer tekerlek yarıçapına bölersek Ft itme kuvvetini bulurz bu otomobili hareket ettiren kuvvettir az olduğunda ve çok olduğundaki etkileri zaten görebiliyoruz hızlanmaya etkilerini, normalde Ft ilk hareketten sonra sadece sürtünmeleri yenmek için iş yaparsa otomobil sabit hızda hareket eder.

torku sadece hızlı yanma vs gibi yorumlayamayız strok ağırlıklar silindir kapağı bir sürü faktör var

zaten tork dediğiniz moment olduğu için moment=kuvvetxuzaklık iki değişken var ya kuvveti artırıp momenti artıracaksınız yada uzaklığı, kapıyı başta en ucundan itmeye çalışın açmak için sonrasında menteşenin yanından itmeye çalışın farkı anlarsınız

Eray Yümsel
03-04-2009, 14:40
Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.
:D

üzerime alınıyorum :D hahaha

sülüman
03-04-2009, 14:47
güç torkun açısal hız ile çarpımıdır, yada tam tersi olarak gücü belirli devirdeki açısal hıza böldüğümüzde torku buluruz.bir motorun gücü sabittir değişen devir ile açısal hız değşir bu nedenle tork değişir, tork ve açısal hızın çarpımı gücü verdiğinde gücün sabit olduğunnu görürüz.torku döndürme kabiliyeti olarak algılayabliirz kısaca

motor çıkışındaki momenti şanzıman ve diff oranları ile çaprtıktan sonra kayıpları çıkardıktan sonra eğer tekerlek yarıçapına bölersek Ft itme kuvvetini bulurz bu otomobili hareket ettiren kuvvettir az olduğunda ve çok olduğundaki etkileri zaten görebiliyoruz hızlanmaya etkilerini, normalde Ft ilk hareketten sonra sadece sürtünmeleri yenmek için iş yaparsa otomobil sabit hızda hareket eder.

torku sadece hızlı yanma vs gibi yorumlayamayız strok ağırlıklar silindir kapağı bir sürü faktör var

zaten tork dediğiniz moment olduğu için moment=kuvvetxuzaklık iki değişken var ya kuvveti artırıp momenti artıracaksınız yada uzaklığı, kapıyı başta en ucundan itmeye çalışın açmak için sonrasında menteşenin yanından itmeye çalışın farkı anlarsınız


aynen hocada böle bişiler anlatmıştı ozman pek anlamışmıştım bana kısaca böyle tarif etti.bende oyüzden böyle kısaca anlasılabilir vaziyette söyledim:icon_tup:

XSi
03-04-2009, 16:29
Strok pistonun silindir içinde çıktıgı en üst nokta ile en alt noktanın mesafesi diyebiliriz.
Stroke'un değişmesi için için krankın değişmesi onemli , burda önemli nokta hacim olarak değişebilmesi için pistonun taradıgı alanın değişebilmesi gerekir.En çok karıştırılan yanma hacmi ile silindir hacminin karıştırılmasıdır.Krankın haraketi değişmediği veya piston ölçüleri değişmedigi sürece hacim artmaz.Ayrıca sadecek kol uzunlukları ile oynadıgınızda sadece yanma hacmini değiştirmiş olursunuz.




aslında kolu kısaltarak hacmide arttırmış oluruz

toplam hacim : strok hacmi + yanma odası hacmi

strok hacmi sabit, fakat kısa kol ile yanma odası hacmini arttırdın dolayısıyla toplam hacim arttı..

Ama gereğinden fazla arttırmak, yanma hacmini çok arttırıp, dolayısıyla sıkıştırma oranını gereğinden fazla azaltacağından anlamsız bi iş olur..

OmerRS
03-04-2009, 19:42
aslında kolu kısaltarak hacmide arttırmış oluruz

toplam hacim : strok hacmi + yanma odası hacmi

strok hacmi sabit, fakat kısa kol ile yanma odası hacmini arttırdın dolayısıyla toplam hacim arttı..

Ama gereğinden fazla arttırmak, yanma hacmini çok arttırıp, dolayısıyla sıkıştırma oranını gereğinden fazla azaltacağından anlamsız bi iş olur..

hayır hacim öyle artmaz. hacim sadece krank stroğuna ve piston çapına bağlı olarak değişir.