Orijinalini görmek için tıklayınız : AirBox a hava girişi
çok basit gibi gözüksede biraz ayrıntıya inince bu havanın işine akıl sır erdiremedik:)
sızce bu 3 sekılden en ıyı verım hangısıyle alınır.
yagmur camur sorun degıl.
-1-
http://img02.picoodle.com/img/img02/3/4/6/iynnrs/f_Adsz2m_4373720.jpg
-2-
http://img06.picoodle.com/img/img06/3/4/6/iynnrs/f_Adsz4m_1dc4f69.jpg
-3-
http://img15.picoodle.com/img/img15/3/4/6/iynnrs/f_Adsz3m_ad251b7.jpg
H22Power
06-04-2009, 17:17
bende sadece 3.resim çıktı ama tavsiyem aliminyumboru ile sis lambasının arkasına kadar aem filitreyi uzatmaktır fakat sis lambası sökük kalıcak tek sis dewam max col air induction böle sağlanır derim ben tavsiye olarak
1 ve 2. resımler de 3 . resmın aynısı sadece ustten sadece sısten yada ıkısı bırden.
eskı sıstem senın soyledıgın gıbıydı ama onda boru cok uzun oluyor ve 3 tene 90 derece dırsek kullanmam gerekıyor.amac short ram.
Peki bu senin yaptiklarindan ote ben bir fikir sunabilirmiyim :)
Kazanin tam yanindan camurluktan bir kesik yapilsa)golf mk2'ler gibi dusun,kaputustu+camurluktan hava gelse? (en kisa sekilde hava girisi bole saglanir tahminimce:) )
bende sadece 3.resim çıktı ama tavsiyem aliminyumboru ile sis lambasının arkasına kadar aem filitreyi uzatmaktır fakat sis lambası sökük kalıcak tek sis dewam max col air induction böle sağlanır derim ben tavsiye olarak
1 ve 2. resımler de 3 . resmın aynısı sadece ustten sadece sısten yada ıkısı bırden.
eskı sıstem senın soyledıgın gıbıydı ama onda boru cok uzun oluyor ve 3 tene 90 derece dırsek kullanmam gerekıyor.amac short ram.
SULTANOGLU
06-04-2009, 17:20
birinci resim açılmadı ama bencede en mantıklısı ya filtreyi sis lambasının oraya indirmek yada sisten filtreye kadar boru çekmek. 3. resimdekinin oakdar fark yaratıcağını düşünmüyorum
ayrıca kafamızı karıstıran ustten gırıs seklı.
ustten hızlı akan havanın basıncı dusuk olacagından ıcerı hava gırısınde sorun olurmu yada anıden fılıtreye gıren havada olusacak sırkulasyon sorun yaratırmı.
havanın çıkacağıda biyer yaparsanız 1. işe yarayacaktır
hatta o scoop tarzı bişi çizmişsiniz 3. resme onu koymazsanız alttan girip üsetten çıkacak ve bence en iyi performansı verecektr arabanın tepesine scoop koyarsanız hava girmez çıkar tek içeri hava alan scoop subarularda war oda içi özel tam intercoolera göre yalıtıldığı için
3. resim en iyi sonucu verecektir.
havanın çıkacağıda biyer yaparsanız 1. işe yarayacaktır
hatta o scoop tarzı bişi çizmişsiniz 3. resme onu koymazsanız alttan girip üsetten çıkacak ve bence en iyi performansı verecektr arabanın tepesine scoop koyarsanız hava girmez çıkar tek içeri hava alan scoop subarularda war oda içi özel tam intercoolera göre yalıtıldığı için
evet soyledıgınde gayet mantıklı.
scoop olmazsa usten hızlı hava bı emıs gucu uygulayacaktır.bu sekılde sısten gelen havanın emılmesıne yardımcı olur.
scoop olursa hem alttan hem usten hava gırınce abuk sabuk bı hava sırkulasyonu olabılır.
o zaman sekıl 4 :)
http://img02.picoodle.com/img/img02/3/4/6/iynnrs/f_Adsz3m_84bde68.jpg
H22Power
06-04-2009, 17:41
1 ve 2. resımler de 3 . resmın aynısı sadece ustten sadece sısten yada ıkısı bırden.
eskı sıstem senın soyledıgın gıbıydı ama onda boru cok uzun oluyor ve 3 tene 90 derece dırsek kullanmam gerekıyor.amac short ram.
resimlerin hepsi açıldı en mantıklısı "3"
CallMeInsane
06-04-2009, 17:43
almak istedigin hava saguk olduguna gore soguk havanında yukarıdan aşagıya doğru hareket edecegini göz onünde bulundurarak 2.resimde gosterdiğin sadece kaputun ustunden filtrenin üstüne havanın inmesi prensibi mantıklı filtrenin sadece ust kısmı acık kalacak şekilde bir kazanla yükselmekte olan tüm sıcak havadan izolede etmiş olursun
Bence de en mantıklısı 2, ötekilerde kayıp olur gibi görünüyor.
Orjinal filtre kutusu takılı bir kaput altı resim koyarsan biraz daha fikir üretebiliriz. Birde şunu eklemek isterim. Bence 4üncü resimde hava çıkışını kaputtan dışarı değil kaputun altına verirsen daha iyi olur.
peki 2 numarada filtrenin yağmurda çamurda kirlenme riski daha fazla değil midir? merak ettim:)
Cimmeria
06-04-2009, 18:38
şekil 4 ü nasıl kullanıcaksınız ? sadece kuru havalarda mı ?
Orjinal filtre kutusu takılı bir kaput altı resim koyarsan biraz daha fikir üretebiliriz. Birde şunu eklemek isterim. Bence 4üncü resimde hava çıkışını kaputtan dışarı değil kaputun altına verirsen daha iyi olur.
orjınal kutuyu kullanmıcam.
akuyu bagaja tasıdım yenı bı kutu yaptım.
senın onerdıgın 3. sekılmı yanı. cunkı kaput ıcıyle alakası kalmayacak. kaput tam kutunun ustune oturacak.
CallMeInsane
06-04-2009, 18:49
peki 2 numarada filtrenin yağmurda çamurda kirlenme riski daha fazla değil midir? merak ettim:)
direk acık bırakılmaz heralde estetik bir scoopla kombinasyon tamamlanır arabanın onden bi resmine photoshopla ufaktan bi ön izleme demosu yapabilirim gerek war sa
almak istedigin hava saguk olduguna gore soguk havanında yukarıdan aşagıya doğru hareket edecegini göz onünde bulundurarak 2.resimde gosterdiğin sadece kaputun ustunden filtrenin üstüne havanın inmesi prensibi mantıklı filtrenin sadece ust kısmı acık kalacak şekilde bir kazanla yükselmekte olan tüm sıcak havadan izolede etmiş olursun
dırek kutunun ıcıne gıren hava yuksek hızlarda asırı bı surkılasyon olusturacak.
dınlenmıs hava daha faydalı olmazmı?
dırek kutunun ıcıne gıren hava yuksek hızlarda asırı bı surkılasyon olusturacak.
dınlenmıs hava daha faydalı olmazmı?
No lar karışmış. Şekil 1 yapıcaksın. Ama yaptığın kutuda birde tahliye kısmı olucak. İçeride hava birikmesin ufak bir yerden çıkışta yapsın taze hava için. Yani kaputun altına biraz hava kaçırsın. Yüksek süratlerde sorun çıkartır aksi takdirde tam kapalı kutu ile.
bencede dedıgıı dogruu resım 4 gırısı ve cıkıs devırdaım yapması gerekıcek havanınn ve sureklı hava akısı olmasıı lazım
CallMeInsane
06-04-2009, 19:45
http://img3.imageshack.us/img3/8848/70092245.jpg
2. resim derken benim aklıma bu tarz birşey gelmşti içeri dogru genişleyen bir açıyla basıç düşürülür hiltrenin arka yanlarında oluşturulacak cıkışların boyutuyla da havanın nekadar içerde kalacagı belirlenir aşşagı oluşturulacak kavisle girebilecek suyun alttan tahliyesini hızlandırır gerçi yağmur çamur önemli degil denmiş ama genede fazla sulanmamak lzm :D
3.resim yani tampondan besleme ve kaput modifiyesi kaputu delmeden yapılıyor. Böylece içerdeki sıcak hava çok daha hızlı tahliye ediliyor.
http://i0904.hizliresim.com/2009/4/6/3179.jpg
bastan anlatayım o zaman.akuyu bagaja aldım ve fılıtre ıcın buyuk bı bosluk olustu.
eskı cai m sıs farının arkasına kadar uzunanıyordu.fılıtrenın durumunu kontrol etmesı ve temızlemesı zor oluyordu.ayrıca borusu cok uzun ve 3 tane 90 derece dırsek vardı.
sımdı kelebekten 20 cm uzaga hıc dırsek kullanamdan fılıtreyı bır kutunun ıcıne yerlestırcem.
kutunun köpükten modelını yaptım kalıbını aldım carbon fıber dokumu kaldı sadece.
model resımlerını eklıyorum.cogu kısı ne oldugunu anlamadı ama ıcı bos kutu olacak:)
http://img01.picoodle.com/img/img01/3/4/21/iynnrs/f_SPA0549m_7c7d0a6.jpg
http://img01.picoodle.com/img/img01/3/4/21/iynnrs/f_SPA0551m_78b38ea.jpg
http://img06.picoodle.com/img/img06/3/4/6/iynnrs/f_SPA0552m_d31ac98.jpg
http://img18.picoodle.com/img/img18/3/4/6/iynnrs/f_SPA0553m_e947360.jpg
@schumi: senın soyledıgın hava cıkısınıda dusundum.egzoz manıfoltu arkada bılıyosun.fazla havagı egzoz manıfoltuna yonlendırecek bı boru yapabılırım.hem bırazda sogutma yapmıs olur.
@miami: polyester kaputum var şu an.evo style bı cıkısta yapabılırım motor sıcagını dısarı atmak ıcın.
CallMeInsane
06-04-2009, 20:09
http://img78.imageshack.us/img78/8072/fspa0549m7c7d0a6.jpg
bu tarz bişiy olsa :S
yer yok radyator var.
sadece sısten hava alabılıyorum
resimlere baktım bence havaya ne kadar düz ve kısa bir yol izletirsen o kadar fayda sağlarsın koyduğun resimler arasında kaputtan hava alman en iyisi olacaktır çünkü havanın en kısa yol izlediği yol o fakat kaputun normal çizgisinin biraz daha üstüne çıkman lazımki motorun normal olarak yaptığı emme dışında hızla beraber artan bir hava girişi olacak bu sayede diğer seçeneklerden daha iyi bir hava girişi sağlayabileceğini düşünüyorum
initial-D
06-04-2009, 20:33
3 resim en verimli olur
alt kısımdaki hava yer seviyesindeki havadir ve direk borunun karşısından hareketle içeri dolucaktır.üstteki deliğide (aracın burnu resimdeki solda düşünürsek)//// gibi kesikli metal koyarak filtre kazanı içindeki havanın aracın kaputu üzerindeki alçak basınç etkisiyle dışarı çıkması sağlanır.yani filtre kazanı üçerisinden ciddi bi hava akışı olur.hemde ısınmadan etkilenmemiş olur kaput altındaki sıcak havada çıkacağından
3 resim en verimli olur
alt kısımdaki hava yer seviyesindeki havadir ve direk borunun karşısından hareketle içeri dolucaktır.üstteki deliğide (aracın burnu resimdeki solda düşünürsek)//// gibi kesikli metal koyarak filtre kazanı içindeki havanın aracın kaputu üzerindeki alçak basınç etkisiyle dışarı çıkması sağlanır.yani filtre kazanı üçerisinden ciddi bi hava akışı olur.hemde ısınmadan etkilenmemiş olur kaput altındaki sıcak havada çıkacağından
o zaman soyle bı sekıl olusuyor.
kaputtakı kesıgın onune sunrooflardakı gıbı bı cıkıntı yaparak havanın ıcerı gırmesını engelleyebılırım.
Şekil -5-
http://img02.picoodle.com/img/img02/3/4/6/iynnrs/f_Adsz3dm_338657c.jpg
initial-D
06-04-2009, 20:41
o zaman soyle bı sekıl olusuyor.
kaputtakı kesıgın onune sunrooflardakı gıbı bı cıkıntı yaparak havanın ıcerı gırmesını engelleyebılırım.
evet aynen öyle ama kaputtaki kesiği biraz daha cama doğru alırsan hem akış _I gibi ters L şeklinde olmamış olur.olabildiğince düz geçişi sağlıycak şekilde yapmalısın yoksa alttaki delikten girince direk yukarı yönelmek yerine biraz daha geriye kaymış bi delikten kıvrım yaparak geçmiş olur.hemde yağmur çamur direk filtre üstüne düşmez
o zaman sekıl 4 :)
http://img02.picoodle.com/img/img02/3/4/6/iynnrs/f_Adsz3m_84bde68.jpg
aynen devam :)
evet aynen öyle ama kaputtaki kesiği biraz daha cama doğru alırsan hem akış _I gibi ters L şeklinde olmamış olur.olabildiğince düz geçişi sağlıycak şekilde yapmalısın yoksa alttaki delikten girince direk yukarı yönelmek yerine biraz daha geriye kaymış bi delikten kıvrım yaparak geçmiş olur.hemde yağmur çamur direk filtre üstüne düşmez
:icon_tup:
Şekil -6-
http://img19.picoodle.com/img/img19/3/4/6/iynnrs/f_Adsz3dm_19a7c56.jpg
İbo kardeş şekil 4ü palıo cuplarda kullanıyolardı. Sanırım en verimliside bu olur cf ne sağlık :)
initial-D
06-04-2009, 20:59
:icon_tup:
evet hatta alttaki girişi biraz daha yukarı alabilirsen daha düz bi giriş sağlamış olursun ama onniçinde tamponu kesmen gerecek galiba.yada farın altındaki hava girişinde ne var rs lerin bilmiyorun ama ordan taşıyabilirsen girişi çok daha düz ve hızlı bile geçmiş olur
ama imkan yoksa en mantıklı ve verimli şekil kesinlikle budur
İbo kardeş şekil 4ü palıo cuplarda kullanıyolardı. Sanırım en verimliside bu olur cf ne sağlık :)
palio cup takı sekil 2 oluyo ama:)
http://image1.sahibinden.com/photos/771/5044470_339831_r8g9771.jpg
SULTANOGLU
06-04-2009, 21:04
onu ters tak olmazmı ? hatta açıklığını o parçanın bitimine kadar götür. yani mesela subarunun açıklığının ters çevrilmişi gibi
VteC_MaNiaC
06-04-2009, 21:07
sisten boruyla kutunun içine havayı verip kutunun sıcakla teması olmayan bölgesinede 10cm e 10 cm genişliğinde bir karenin içine delikler yaparak hava tahliyesi sağlamak çok daha mantıklı olur .... kaputa yaptıgın her modifikasyon bence arabanın yüksek süratlerdeki hava direncini değiştireceği için tehlikeli olabilir sonucunda 200 le giderken kaputtaki scooptan ne kadar kuvvetle hava gireceğini hesaplayamadığmız için paraşüt etkisi olabilir oda tehlikeli olur ...
sadece sisten yeterli havayı sağlarsın bence ama dediğim deliklerde önemli ...
onun altını çok iyi izole etmezseniz hava gireceğine çıkacaktır meswela ben ollsam subarularda fmic a dönünce o scoop lu kaputuda iptal ederdm yada avolardaki gibi yaptırıdım işlevini yitiriyo çunki
hahah avo yazmışım :) koptm
Palio cup gibi yapıp birde sisden hava çekdinmi başarılı olur kanımca
searock///
06-04-2009, 21:10
sekıl 4 olması lazım en dogrusu o bence
kötü filitreye bak nası ugrastırıyo :D
SifirinciMurat
06-04-2009, 21:19
ayrıca kafamızı karıstıran ustten gırıs seklı.
ustten hızlı akan havanın basıncı dusuk olacagından ıcerı hava gırısınde sorun olurmu yada anıden fılıtreye gıren havada olusacak sırkulasyon sorun yaratırmı.
scoop veya naca duct yapmazsan boundary layer nedeniyle kaputun üstünden istediğin miktarda hava çekemezsin.
sadece sisten , olabildiğine kısa yoldan ve düz şekilde çekip kutuyu olabildiğince büyük ve yalıtımlı tutarak , mümkün olan en üst noktalardan tahliye delikleri(giriş kısmının oralarda) olacak şekilde olsa?
edit:tahliye deliklerinide iyi ayarlamak gerek oralardanda sıcak hava çekme ihtimali var.
bence o boşluga 12 voltluk bır buz dolabı west sıgarasının dolabından :) bıde scop olay tamam
searock///
06-04-2009, 21:30
kötü filitreye bak nası ugrastırıyo :D
ugrastırmıyorda sen kendıne eglence arıyorsun hehehehe wer havayı sıslerın oradan kaputtanda cıksın gıtsın:) oldu bıttı :)
ugrastırmıyorda sen kendıne eglence arıyorsun hehehehe wer havayı sıslerın oradan kaputtanda cıksın gıtsın:) oldu bıttı :)
eğlence tabi abi başka ne olacak:)
ama yaptıgın seyın ıse yaraması dahada eglenceli:D
scoop veya naca duct yapmazsan boundary layer nedeniyle kaputun üstünden istediğin miktarda hava çekemezsin.
evet kafamıza takılan kısmıda olusacak hava boslukları-sırkulasyon ve ters basınc
searock///
06-04-2009, 21:46
eğlence tabi abi başka ne olacak:)
ama yaptıgın seyın ıse yaraması dahada eglenceli:D
tabı canım bız hepımız bu olaydan zewk alarak yapıyoruz zaten :) zewk almasak zaten gelılıgın otesı oluyor yaptıgımız sey... bence sen o ısı kafanda cozmusundur nasıl oldugunu :) bızı denıyorsun .. bakalım ne dıyecekler dıye :D:D:D:D:D:D:hahaha:
searock///
06-04-2009, 21:49
evet kafamıza takılan kısmıda olusacak hava boslukları-sırkulasyon ve ters basınc
hava bosluklarımı ? ya ıbo alemsın ya .. korkma bırsey olmaz hava boslugundan . eger arabayı ucurmayacaksan hehehehe
initial-D
06-04-2009, 21:49
http://img19.imageshack.us/img19/8058/fadsz3m84bde68.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=fadsz3m84bde68.jpg)
sislerin ordaki girişin çapını ölç.havanın gireceği alanı.atıyorum 15 cm çapında bi delik.dairenin alanı pi*r2 olduğundan ne etti 3,14*7,5=23,5cm kare diye bi sonuç bulduk.sen kalkıpta kaputa 15e15 bi kare şeklinde delik açman gereksiz.6ya 4 bi kesik açsan ne eder 6*4=24.açtığımız delik kadar.kaldıki geçen havanın bi kısmını motor çekeceği için kaldırma etkisi yapıp kaputu kaldırma etkisi olmaz.yüksek hızdaki dengeyide çok etkilemez bence.eğer delikli bi metal ile kapatıcaksan kaputu deliklerin çapı 1cm olarak 32 delikli bi metal koyarsan yine giriş ve çıkıştaki alanlar eşit olduğu için tehlike yaratıcak bi etki yapmaz bence.
nelerle uğraşıyosun ya:D
hava bosluklarımı ? ya ıbo alemsın ya .. korkma bırsey olmaz hava boslugundan . eger arabayı ucurmayacaksan hehehehe
:hahaha::hahaha:
bılımsel bı hava katmaya calıstım abı kıytırık fılıtreye:D:D
+300hp arabaya 1.6 fılıtresı takmaktan ıyıdır :D:D:D:hahaha:
SifirinciMurat
06-04-2009, 21:55
evet kafamıza takılan kısmıda olusacak hava boslukları-sırkulasyon ve ters basınc
işe yarayacağı test edilmiş onaylanmış, hem de en şık duran giriş naca duct bence.
bkz kaput, yanlar ve arka çamurluğun üstü
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Ferrari_F40_in_IMS_parking_lot.jpg/800px-Ferrari_F40_in_IMS_parking_lot.jpg
searock///
06-04-2009, 22:05
:hahaha::hahaha:
bılımsel bı hava katmaya calıstım abı kıytırık fılıtreye:D:D
+300hp arabaya 1.6 fılıtresı takmaktan ıyıdır :D:D:D:hahaha:
hahahaha mecnuriyetten takmıstım :) basarın zoruyla bıde o kıytırık filtreye 1 saat en az ugrastık kesıp bıcmesıyle :) ama sımdı taktım baba gıbı bı filtre :D:D
İbo bence kesinlikle kaputa elleme. Bırak çıkması gereken hava kaput içinde kalsın. Eksoz gazı değilki bu sorun olsun. Kaputa elleme. Ne tür bir filtre kullanaksın. Bende farklı birşey yapıcam filtreye. Ama benim biraz daha havaların ısınmasına ihtiyacım var. :D
chiefkadir
06-04-2009, 22:29
Filtre konusunda kitap çıkaracan yakında :D
Boluya yetiştir yoksa Eke saplayacak :D
İbo bence kesinlikle kaputa elleme. Bırak çıkması gereken hava kaput içinde kalsın. Eksoz gazı değilki bu sorun olsun. Kaputa elleme. Ne tür bir filtre kullanaksın. Bende farklı birşey yapıcam filtreye. Ama benim biraz daha havaların ısınmasına ihtiyacım var. :D
fılıtre 80mm aem dry var.
valla kararsız kaldım.sadece sıstenmı besle dıyosun.
besleme ıcınde 100mm flexi boru aldım.
Filtre konusunda kitap çıkaracan yakında :D
Boluya yetiştir yoksa Eke saplayacak :D
abi bıraz kurcalayımkı gecemezsem bahane cıksın :D:D:D
fılıtrem dustu yolda kayboldu flan derım:D
searock///
06-04-2009, 22:35
aboooooooooo sız eke yemı hazırlanıyorsunuz bakem :) ibo bence sen o zaman stock filtrenle gel :) ugrasma boyle seylerle bak bozacan arabayı :)
searock///
06-04-2009, 22:36
Filtre konusunda kitap çıkaracan yakında :D
Boluya yetiştir yoksa Eke saplayacak :D
ben dıyorum kadır abı benım filtreyı wereyım . yok ıstemem dıyor :) basar ellerıyle yaptı -10 hp garantılı
chiefkadir
06-04-2009, 22:42
İlla Ekeye geçilecek işte,
Adam cipini mipini yapmış bileyledi iyice :D
aboooooooooo sız eke yemı hazırlanıyorsunuz bakem :) ibo bence sen o zaman stock filtrenle gel :) ugrasma boyle seylerle bak bozacan arabayı :)
koltukları takıp gelıyomus. stock egzozla bıle gecerım onu:D
searock///
06-04-2009, 22:47
İlla Ekeye geçilecek işte,
Adam cipini mipini yapmış bileyledi iyice :D
tabı canım :) msn de ıletısıne twin turbo felanda yazmıs wallahı :) turbo takıp gelırse hıc sasırmam
searock///
06-04-2009, 22:49
koltukları takıp gelıyomus. stock egzozla bıle gecerım onu:D
rakıbını hafıfe alma bence!!! bahsettıgımız adam eke sonra cok gulerım sana :hahaha::hahaha::hahaha:
rakıbını hafıfe alma bence!!! bahsettıgımız adam eke sonra cok gulerım sana :hahaha::hahaha::hahaha:
yok canım saka yapıyorum.
ufak el fenerıde getırcem yanımda:D arabanın sagında solunda bıseyler unutmustur belkı eray:D:D:D
konu pert oldu sanmayın arkadaslar.
onerılerınızı degerlendırıyorum.
cok sagolun yardımcı oldugunuz ıcın.
searock///
06-04-2009, 22:57
yok canım saka yapıyorum.
ufak el fenerıde getırcem yanımda:D arabanın sagında solunda bıseyler unutmustur belkı eray:D:D:D
gecenkı denemede sen hıcbır sey unutmamıstın maasallah:):D:hahaha::hahaha::hahaha::hahaha: ama bız 3 kısı basmıstık burda dogruyuda soyleyelım :) sezarın hakkı sezara :)
fılıtre 80mm aem dry var.
valla kararsız kaldım.sadece sıstenmı besle dıyosun.
besleme ıcınde 100mm flexi boru aldım.
Sadece sisten besle diyorum. 100lük boru kullanıcaksın ama birde 80 lik bir boru olsun. 100 lük borunun ucuna 10cm kadar 80 lik boru ekle oradan kutuya girsin. İngiltere'de GSR engineering yaptığı kitlerde boru çapı biryerde düşüyor tekrar büyüyor. Yada araca göre boru çapı düştükten sonra dirsek geliyo. Sisten zaten baya dolu bir hava zorla girecek çap düşmesi ile tirbülans yaratıyorlar. Ama birde şunu diyorum. Kutudan gaz kelebeğine gidecek boruyuda çok büyük kullanma. İlk gaz tepkini olumsuz etkiler bence.
Eray Yümsel
06-04-2009, 23:09
ibo değil cai, tai taksan gene geçemicen olm beni intikamım acı olcak :D
searock///
06-04-2009, 23:11
ibo değil cai, tai taksan gene geçemicen olm beni intikamım acı olcak :D
bakacaz ne olacak :) tai mi cai mi :hahaha::hahaha::hahaha:
chiefkadir
06-04-2009, 23:12
Ankara arabasının affı yoktur :D
Sadece sisten besle diyorum. 100lük boru kullanıcaksın ama birde 80 lik bir boru olsun. 100 lük borunun ucuna 10cm kadar 80 lik boru ekle oradan kutuya girsin. İngiltere'de GSR engineering yaptığı kitlerde boru çapı biryerde düşüyor tekrar büyüyor. Yada araca göre boru çapı düştükten sonra dirsek geliyo. Sisten zaten baya dolu bir hava zorla girecek çap düşmesi ile tirbülans yaratıyorlar. Ama birde şunu diyorum. Kutudan gaz kelebeğine gidecek boruyuda çok büyük kullanma. İlk gaz tepkini olumsuz etkiler bence.
kelebekten cıkısta dırek 80mm boru olacak 20 cm kadar.
neden olumsuz etkılıyo onu anlayamadım.
Eray Yümsel
06-04-2009, 23:15
bakıcaz af varmı yokmu :D
deniz nerde kaldı mpower kardeşliği sattın hemen beni :D
ibo değil cai, tai taksan gene geçemicen olm beni intikamım acı olcak :D
eray bılıyorum boluda R yapmaya baslayacaksın.
yok ben yuksek rakımda basmam ıstanbula gıdelım burdan orda basalım flan dıyeceksın:D
ki dedın yanı bu lafları sahıtlerım var:D
Eray Yümsel
06-04-2009, 23:17
boludan aşşağıya inicez sende tezini kanıtlamış olcaksın beni geçersen :) anadınmı çikooo ama sıkma canını boludada denicem ancak sağlıklı deneme orası değil kendini kandırırsın :)
kelebekten cıkısta dırek 80mm boru olacak 20 cm kadar.
neden olumsuz etkılıyo onu anlayamadım.
106 lara 306 gaz kelebeği takınca yada her araca büyük gaz kelebeği takmak gibi atmosferik araçta hava besleme borusu büyük olunca emiş yeterli ters basınç ile çabuk sağlanamıyor. Bir nevi lag oluyo.
boludan aşşağıya inicez sende tezini kanıtlamış olcaksın beni geçersen :) anadınmı çikooo ama sıkma canını boludada denicem ancak sağlıklı deneme orası değil kendini kandırırsın :)
hahahahahhaha
herzaman soylemısımdır saglıklı deneme ekenın gectıgı denemedır :D:D:D:D
ıkımızde yan yana basacaz ne tezinden bahsedıyosun:D
106 lara 306 gaz kelebeği takınca yada her araca büyük gaz kelebeği takmak gibi atmosferik araçta hava besleme borusu büyük olunca emiş yeterli ters basınç ile çabuk sağlanamıyor. Bir nevi lag oluyo.
ıkısınıde dyno uzerınde denıyım o zaman:)
Eray Yümsel
06-04-2009, 23:24
ankaraya biz gelince arabalarımız yürümüyo ya hani sen istanbula gelince benım arabamda daha iyi yürüycek fark kapanmaz dediydin ya o tezden bahsediyorum :)
ankaraya biz gelince arabalarımız yürümüyo ya hani sen istanbula gelince benım arabamda daha iyi yürüycek fark kapanmaz dediydin ya o tezden bahsediyorum :)
sız ankaraya gelınce yurumuyo hakısın ama bızımkıler zaten 7/24/365 yurumuyo:D
Şimdi ben senin yerinde olsam. Önce bir tane OBD2 diagnostik cihazı alırım. 100-150 tl ye. Onu laptop'a bağlar log alırım. IAT sensörünü ve MAF sensörünün verilerini alırım. Yaptığım kitleride bu şekilde denerim. CAI kitleri dynodan çok yolda etkilidir. Dynoda aynı gücü veren 2 filtre yolda farklı davranabilir.
tam da ıstedıgım konu.. :)
ben sıslerın 2sınıde acıcam.fıltre asagıda kalıcak..su yalıtım ıcınde asagıdakı ve onundekı delıklerı kapatıcam :rolleyes:
Filtrenin aşağıda olması yerine filtrenin yukarıda olup ona soğuk havayı aşağıdan taşımak daha verimli. Atmosferik makinadaki vakum zaten belli bir emişe sahip. Sen birde bunu borular ile uzatıp dirsekleyip vs.sv. bide ucuna filtre koyucaksın emiş düşecek. Filtren soğuk olucak ama emiş zayıf iken efektifliği en iyi durumda olmayacak. Onun yerine filtreyi kelebeğe yakın yani short ram yapıp filtreyi yalıtımlı bir kutu içinde tutarak bu kutuyu aşağıdan beslemek daha iyi. Bir elektrik süpürgesinin ucuna hortum olmadan bir elinizi koyun birde 10 mt hortum bağladıktan sonra koyun. İkisinde aynı el olmasına rağmen avuç içinize yaptığı emiş gücü farklı olucak. Tabi 10 mt abartı ama elektrik süpürgeside abartı. :)
Emir_b16a
07-04-2009, 00:11
çok hawa istiosan ki bnce gerek yok ama direk kaputu delip filtreyi dışarı çıkar orda tut :D
Yağmur sorun değil demiş. De
KAPUTA ELLEMEYİN.
Emir_b16a
07-04-2009, 00:43
öenmli olan hawa alabilmek diilki önemli olan alınan hawanın yeterince soğuk gelebilmesi yani motor içinden fazla geçirmemek lazım ki standart araçta hiç gerek yok o kdr hawaya
herkes aküyü bagaja atmış :D
http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/06//090406123458587022.jpg
http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/06//090406122756464852.jpg
http://www.cliors-concept.com/t14057-Tuto-Deplacer-la-batterie-dans-le-coffre-RS1-2.htm
Emir_b16a
07-04-2009, 00:50
gonul rahatlıgıyla kutu ıle kapatıp boruyla sıse verebılırız yanı :)
tabiki boruyuda sınımıcak bi madde den yaparsan kuyuda öle sorunsuz olur giren hawanın soğuk olması önemli sonuçta
Emir_b16a
07-04-2009, 00:52
herkes aküyü bagaja atmış :D
http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/06//090406123458587022.jpg
http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/06//090406122756464852.jpg
http://www.cliors-concept.com/t14057-Tuto-Deplacer-la-batterie-dans-le-coffre-RS1-2.htm
1 hawa filtresi içinmi bu kdr masraf ?
öenmli olan hawa alabilmek diilki önemli olan alınan hawanın yeterince soğuk gelebilmesi yani motor içinden fazla geçirmemek lazım ki standart araçta hiç gerek yok o kdr hawaya
Nasıl gerek yok. Yazılım yapılırsa araca egzantrik dahi olmadan ciddi bir gaz tepkisi ve hızlanma farkı olur. Egzantrik yapılacaksa dahada önemli hava. Turbo'nun amacı motor hava basmak değil mi ? Atmosferik araçlar cürümü kadar emiş gücü ilede hava emmeye çalışıyor daha çok emebilse daha iyi gider. Ne kadar hava o kadar benzin ve güç.
Emir_b16a
07-04-2009, 00:55
Nasıl gerek yok. Yazılım yapılırsa araca egzantrik dahi olmadan ciddi bir gaz tepkisi ve hızlanma farkı olur. Egzantrik yapılacaksa dahada önemli hava. Turbo'nun amacı motor hava basmak değil mi ? Atmosferik araçlar cürümü kadar emiş gücü ilede hava emmeye çalışıyor daha çok emebilse daha iyi gider. Ne kadar hava o kadar benzin ve güç.
alıntı yaptığında daha ii oku bnce standart araç dedim :)
tabiki daha büyük projelerde soğuk hawa we fazla hawa önemli ama ufak + 20 hp lerde falan o kdr ayrıntıya gerek yok hawayı yeterli derecede alsın yeter her zmn yettiği kdrı iidir fazlası bazen zarar :D
alıntı yaptığında daha ii oku bnce standart araç dedim :)
tabiki daha büyük projelerde soğuk hawa we fazla hawa önemli ama ufak + 20 hp lerde falan o kdr ayrıntıya gerek yok hawayı yeterli derecede alsın yeter her zmn yettiği kdrı iidir fazlası bazen zarar :D
İyide araç Clio RS. Kia Picanto 1.0 değilki.
1 hawa filtresi içinmi bu kdr masraf ?
Kibrit kutusuna 2 litre coca cola koyarsan filtreye yer kalmıyo tabi :D
aynı forumda başka bi konuyu okuyodum aynı şekilde akü bagaja alınmış ve yerine garip bi filtre sistemi konulmuş
Emir_b16a
07-04-2009, 01:14
İyide araç Clio RS. Kia Picanto 1.0 değilki.
iide fabrikadakilerde onun rs olduğunu bilerek üretiolar :)
Low-Rider
07-04-2009, 01:18
bu bagajda kullanılan malzeme kapı montajlarında falan kullanılan köpük mü?
Emir_b16a
07-04-2009, 01:18
Kibrit kutusuna 2 litre coca cola koyarsan filtreye yer kalmıyo tabi :D
aynı forumda başka bi konuyu okuyodum aynı şekilde akü bagaja alınmış ve yerine garip bi filtre sistemi konulmuş
ewt bazı araçlarda motor içi yer büyük sorun oluo clioda böleymiş örendim :D
Emir_b16a
07-04-2009, 01:20
bu bagajda kullanılan malzeme kapı montajlarında falan kullanılan köpük mü?
bnada öle geldi
bu bagajda kullanılan malzeme kapı montajlarında falan kullanılan köpük mü?
anlamadım bende gugıl amcaya bi çevirticem şimdi :D
iide fabrikadakilerde onun rs olduğunu bilerek üretiolar :)
Yani mühendisler herşeyin doğrusunu bilir. Modifiyede neymiş halt etmişiz biz. En efektif sistem onlarınkidir. Yoksa mühendisler az ses çıksın, az yakıt yaksın, çevreyi korusun, avrupa birliği emisyon testlerini geçsin diye kasmıyorlar. Direk bu genç arkadaşlar daha hızlı daha verimli araçlara binsinler diye uğraşıyorlar. RS üretirkende bunun farkındalar diyorsun yani. E tabi buda bir bakış açısı. Katılmasamda fikir özgürlüğü var.
tatile vs giderken bagajı tekrar kullanabilmek için kalıp haline getirmişler :) tatile giderken tekrar motorun olduğu yere alıyolar :) deli bunlar :D
http://www.cliors-concept.com/t2586-Tuto-Realisation-d-une-fausse-roue-de-secour.htm
http://img520.imageshack.us/img520/1783/dscn4777mediumjk4.jpg
Emir_b16a
07-04-2009, 01:27
Yani mühendisler herşeyin doğrusunu bilir. Modifiyede neymiş halt etmişiz biz. En efektif sistem onlarınkidir. Yoksa mühendisler az ses çıksın, az yakıt yaksın, çevreyi korusun, avrupa birliği emisyon testlerini geçsin diye kasmıyorlar. Direk bu genç arkadaşlar daha hızlı daha verimli araçlara binsinler diye uğraşıyorlar. RS üretirkende bunun farkındalar diyorsun yani. E tabi buda bir bakış açısı. Katılmasamda fikir özgürlüğü var.
standart bi rs ten bahsediorum bn açık hawa filtresi taktığın zmn ztn yeterince hawa alabiliosun içeri onun için wakit harcamayın o kdr kaput kesmelerle falan die söledim onları bn yoksa bnde biliorum o kdrını :)
iş büyük güçler olunca deişiyo tabiki o zmn insan istediği yerini keser biçer şöker atar arabanın
Rockford
07-04-2009, 01:44
şekil 4 ve benzeri yapıda 2giriş varken emiş kuvveti bence tampondan alttan degil en kısa mesafeden yani kaputtan ceker havayı.
eger kaputa o tarz bi işlem yapıcaksanızda gruppem lerdeki gibi haznenin dibine tahliye kısmı tasarlayın bence her ne kadar yagmurlu olmayacak densede.
orijinal bir şekilde ve güzel bir işçilik ile en güzel yöntem bende farın içerisinde direkt almak olacaktır. hiç bir dirsek ve kıvrım ile uğraşmadan ve yolu en kısaya indirerek hava alabilirsin. eğer çıkış çok gerekiyorsa davlunbaz altından yada filtre kutusunun arka kısmına ufak dairesel delikler ile tahliye edebilirsin diye düşünüyorum.
http://img23.imageshack.us/img23/7738/fadsz4m1dc4f69.jpg
http://image.superstreetonline.com/f/9057274/130_0503_02z+Mitsubishi_Evolution_VII+Headlight_Ai r_Duct.jpg
Ibo soyle bisey buldum isini gorur umarim :) :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=zK_ppFVsQes&feature=rec-HM-r2
Ibo soyle bisey buldum isini gorur umarim :) :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=zK_ppFVsQes&feature=rec-HM-r2
sagolasın.ustten acan kımse olmamıs.bızde bu sekıl yapacaz anlasılan
bakalım nasıl olacak.
chiefkadir
07-04-2009, 20:29
bu bagajda kullanılan malzeme kapı montajlarında falan kullanılan köpük mü?Evet İnşaatlarda kullanılan Sista vs. marka köpük..
Amcam burda naylonu almak için kullanmış güzel fikir ;)
http://www.malzemem.com/File?_Args=_Preview2,961,OdesisMc
herkes aküyü bagaja atmış :D
http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/06//090406123458587022.jpg
http://nsa06.casimages.com/img/2009/04/06//090406122756464852.jpg
http://www.cliors-concept.com/t14057-Tuto-Deplacer-la-batterie-dans-le-coffre-RS1-2.htm
bende de aynısı var hatta kopugun bos kalan kısımlarına krıko-bıjon anahtarı ve lastık sısırme kopugunude ılave ettım:D
Ibo soyle bisey buldum isini gorur umarim :) :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=zK_ppFVsQes&feature=rec-HM-r2
işlem tamam :)
http://videos.streetfire.net/video/caicik_647350.htm
güzel gözüküyor..maşallah..
kaput tarafındanda bi görüntü alsaydık keske
edit: ayrıca iyi o gazeteyi içeri çekmemiş motor:D:D
güzel gözüküyor..maşallah..
kaput tarafındanda bi görüntü alsaydık keske
edit: ayrıca iyi o gazeteyi içeri çekmemiş motor:D:D
filitre var kutunun ıcınde. bu sadece kutunun hava besleme gırısı :)
su sekılde oldu
http://img19.picoodle.com/img/img19/3/4/18/iynnrs/f_DSCF2489m_f96d03f.jpg
hımm ben filtre kutusunada bisyler yaptınız sandım...
ayrıca o borunun ucundaki sis cercevesi karbon mu benmi yanlıs görüyorum
son olarakta boru içi ve kenarları bi siyah folyoyla falan kaplansa daha iyi olmazmıydı..Daha yapım aşaması oldugu içn mi böyle acaba??
hımm ben filtre kutusunada bisyler yaptınız sandım...
ayrıca o borunun ucundaki sis cercevesi karbon mu benmi yanlıs görüyorum
son olarakta boru içi ve kenarları bi siyah folyoyla falan kaplansa daha iyi olmazmıydı..Daha yapım aşaması oldugu içn mi böyle acaba??
borun sımdılık boyle.duzelecek daha sonra.
filitre kutusu yeni yapıldı ve sısın cervesı gıbı kutuda karbon
maşallah diyorum..Allah bol bol soğuk hava nasip etsin inş :D:D
cok guzel olmus ozellikle aynalar.. kutunun yakından fotosu varmı???
maşallah diyorum..Allah bol bol soğuk hava nasip etsin inş :D:D
cok guzel olmus ozellikle aynalar.. kutunun yakından fotosu varmı???
sağolun:icon_tup:
şu an elimde bunlardan başka foto yok.
http://img19.picoodle.com/img/img19/3/4/18/iynnrs/f_DSCF2490m_09bce03.jpg
Masallah ellerine saglik :) Hissedilir bir fark ciddi ciddi ses,perf, artsi soz konusumu?(yani en azindan hissedebildin mi:D) COk guzel oldu bence ellerine sglik tekrardan.
Ibo soyle bisey buldum isini gorur umarim :) :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=zK_ppFVsQes&feature=rec-HM-r2
bu olay 10 numara olmuş.. ibrahim in ki de dışdaki fazlalıkları alınca 11 numara .. çok hoş bir uygulama eline sağlık.
filtre kazanı için nasıl bi malzeme kullanmak gerekir ki.yapılmıcak iş değil çünkü.
güzel olsu ibo eline sağlık bak civice yapılanda sadece hava girişi yok fazla hava vs. için bi çıkış yapmamış eleman sende durum ne şu an
Masallah ellerine saglik :) Hissedilir bir fark ciddi ciddi ses,perf, artsi soz konusumu?(yani en azindan hissedebildin mi:D) COk guzel oldu bence ellerine sglik tekrardan.
emıs sesı egzozdan dolayı zaten arac ıcınden duyulmuyor:)
dısardan nası oldu bılmıyorum.
gucte artıs oldumu olmadımı anlamak cok zor zaten eskı sıstemde gayet basarılıydı ama gaz tepkısının degıstıgını hıssettım.
bu olay 10 numara olmuş.. ibrahim in ki de dışdaki fazlalıkları alınca 11 numara .. çok hoş bir uygulama eline sağlık.
o kahverengı flexı borunun ıcınıde karbon yapıcam ılerde oyle dah guzel olacak.
filtre kazanı için nasıl bi malzeme kullanmak gerekir ki.yapılmıcak iş değil çünkü.
ben carbonfiber kullandım. kolay gelsın.
güzel olsu ibo eline sağlık bak civice yapılanda sadece hava girişi yok fazla hava vs. için bi çıkış yapmamış eleman sende durum ne şu an
abı fazla hava dıye bı durum yok. ne gerkıyosa dısardan cekıyo dırek
Oldschool
06-05-2009, 23:28
en iyi hava 3.den alınır ancak Fakir bir karışım ile yanma gerçekleşir ... ikinci şekil en ideal
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.