Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cat Back Sorusu



Cimmeria
16-04-2009, 11:17
97 vti'ım var, dc 4-1 headers var üzerinde, devamında kat iptali, ss araboru ve ss magnum son susturucu var, soru şu ki,

skunk2 ya da bulabilirsem apexi cat back taksak tahmini ne kadar fark eder ?

Performans anlamında verilecek 1000 lira civarı paraya değer mi sizce ?

MiaMi
16-04-2009, 11:23
Değmez üstündeki setup'ın gayet güzel çok ses çıkınca araba daha iyi gidiyor gibi gelebilir ancak şuan arabandaki sistem 10 numara.

mar1lyn
16-04-2009, 11:45
arkadaşlar problem yaşamıyomusunuz biyerimin korkusundan ne yapacağımı şaşırdım egzoz konusunda banada tavsiye verin :S

MiaMi
16-04-2009, 11:47
arkadaşlar problem yaşamıyomusunuz biyerimin korkusundan ne yapacağımı şaşırdım egzoz konusunda banada tavsiye verin :S

Senin araç yüklü olduğundan 2,5" headers yani 60 lık oluyor ve 60 lık krom düz boru sonunada çift katmanlı slincerı olan bi egsoz ile sorunun çözülecektir.

mar1lyn
16-04-2009, 11:55
ewet lazım ama ben goruntuden sorun çıkar diye korkuyorum sattığım egzoz sistemi çok ses çıkarıyodu asılınca ama polis gorunce vites yukseltip gaza basmıodum bakıyodu bi kafayı çeviriyodu çunku ağar egzozun std bi susturucusuydu :)
silencer takılı olarak egzoz goruntusunden ceza kesmezlermi ?

Rockford
16-04-2009, 12:00
halihazırda yazdıkların varken bence deişmeye gerek yok. stock sistem olsa başlıyo olsan baştan alınabilirde.
magnum yerine daha rahat egsoz cıkısı olan bişi düşünebilirsin o zamanda ses epey farkedio magnum o yonden epey iyi hks dcsports n1 vs ye göre.

MiaMi
16-04-2009, 12:15
ewet lazım ama ben goruntuden sorun çıkar diye korkuyorum sattığım egzoz sistemi çok ses çıkarıyodu asılınca ama polis gorunce vites yukseltip gaza basmıodum bakıyodu bi kafayı çeviriyodu çunku ağar egzozun std bi susturucusuydu :)
silencer takılı olarak egzoz goruntusunden ceza kesmezlermi ?

Kesecek olan adam keser nunu kimse bilemez ama slincer % 60 %70 ses kesiyor düz boruda sorun olmuyor.

mar1lyn
16-04-2009, 12:19
konunun içine ettim ksura bakmayın bu arada aydınlanmam lazm :)
o tarz bi egzoz alıp kafasını kesip çıkışıkadar boru devam etmeyi planlıorm std gozuksun diye nasıl olur birde ona silencer uydurabilirsem :)

Cimmeria
16-04-2009, 13:14
Değmez üstündeki setup'ın gayet güzel çok ses çıkınca araba daha iyi gidiyor gibi gelebilir ancak şuan arabandaki sistem 10 numara.

açıkçası ses istemediğim için daha önceki remus egsozumu falan sökmüştüm.

Benim daha çok merak ettiğim cat back sistemini koyduğumda üstündeki ss ara boru ve ss magnum çıkıça göre performans farkı yaratıp yaratmayacağı ?

sese süper karşıyım ya :) 4000 devir sonrası magnumun sesi fazlasıyla yetiyor bana...

şirketin otoparkta bir clio rs var sanırım hks egsoz var üstünde maşallah çalışınca yer gök inliyor gelemiyorum ben gürültüye...

keşke birinde olsa aslında şu haliyle arabayı bi dynoya soksam sora cat back takıp bi daha soksam :D var mı ödünç vericek biri :D

MiaMi
16-04-2009, 13:20
Cat back sistemi diye bir sistem yok türkçe tabiri kedi kıçı na benzediği için egsoz çıkışı öyle deniyor.

Senin arabanın üzerindeki ss egsoz sistemi çok iyidir ve stock ( standart ) arabada kullanabileceğin sistemlerin başında gelir. Hiç bozma yeter sana.

He arabanda piston egzantrik olur o zaman 60 lık veya daha büyük bir egsoz sistemi yaptırırsın 60 üstüde custom olur.

mar1lyn
16-04-2009, 13:24
hepsi 51 lik ise skunk2 ninki bildiğim kadarı ile 60 lık yani ust devirlerde bikaç hp farkedebilir ama stok ta olsa biraz doluda olsa 1.6 litreye 51 mm yani 2" tavsiye ediyolar 1.8 ve 2 litreyede 2.5" 63 mm
ben kendm için baya araştırdımda jun hks spoon vs hep 6olık 2 litrede baştan sona kadar
1.6 dada 51 iyidir hiç bozmaya ve ustune para saymaya deymez çok gzel spec :)
bozduğum konuyu düzelteyim :)

Cimmeria
16-04-2009, 13:26
iyimiş o zaman biz paramızı 4.78e harcayalım :)

MiaMi
16-04-2009, 13:27
Ve ayrıca Meganracing carbon kullanıyorum,Supersprint Type R kullandım,magnaflow kullandım,otto replika kullandım,

Otto replikası 40 tl
Megan Racing 300 tl

Ses aynımı aynı hiçbir farkı yok. İkisindede aynı tokluk aynı desibel.

Sadece şekil ve marka adına para veriyoruz.

mar1lyn
16-04-2009, 13:30
ayne o güzel olur işte :)

MiaMi
16-04-2009, 13:36
iyimiş o zaman biz paramızı 4.78e harcayalım :)

Araban kondisyonlu yürüyorsa yapma bişey. 4.785 güzelde 220 de bitiyorsun gitmiyor daha araç.

mar1lyn
16-04-2009, 13:47
Ve ayrıca Meganracing carbon kullanıyorum,Supersprint Type R kullandım,magnaflow kullandım,otto replika kullandım,

Otto replikası 40 tl
Megan Racing 300 tl

Ses aynımı aynı hiçbir farkı yok. İkisindede aynı tokluk aynı desibel.

Sadece şekil ve marka adına para veriyoruz.


otto replica neresi satıyor o paraya beni yonlendirirmisin ???
kesip biçeceğilden tam bana göre sanırım :) isterse tanabe olsun gozukmeyecek markası :)

Rockford
16-04-2009, 13:51
Cat back sistemi diye bir sistem yok türkçe tabiri kedi kıçı na benzediği için egsoz çıkışı öyle deniyor.

Senin arabanın üzerindeki ss egsoz sistemi çok iyidir ve stock ( standart ) arabada kullanabileceğin sistemlerin başında gelir. Hiç bozma yeter sana.

He arabanda piston egzantrik olur o zaman 60 lık veya daha büyük bir egsoz sistemi yaptırırsın 60 üstüde custom olur.

abi ne kedisi ne kıçı :D cat back katalizor den sonra sona kadar tüm parcaları içeren egsoz sistemidir adıda ordan gelir zaten :)

Cimmeria
16-04-2009, 13:57
valla arabanın kondisyonda sroun yok rahat rahat kadran bitiriyoruz :)

ama ben çok fazla top speed adamı değilim kısanın akselerasyon hissi daha cazip geliyor bana sanırım

MiaMi
16-04-2009, 14:07
abi ne kedisi ne kıçı :D cat back katalizor den sonra sona kadar tüm parcaları içeren egsoz sistemidir adıda ordan gelir zaten :)

Tamam işte kedi kıçı :)

tipo16v
16-04-2009, 14:18
catalytic converter in cat i olmasın o kedi yerine :) Benim tipoda da yanda cat. yazıyo yoksa oda mı kedi :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_system

Gürültüyü artırmadan güç almak üst devirlerde pek mümkün görünmüyor. Kısa daha mantıklı...

mar1lyn
16-04-2009, 14:35
cat back katalizatörden sonrası demek ama hakkaten söyleyince bende benzettim kedi kıçına benziyo :)
polislerde yara sanıyo hahahah

8.000rpm
16-04-2009, 14:52
tolga'cım

http://tprmag.com/issue/3/3_exhausts.shtml

sanırım bütün sorularına cevap olacaktır...
:D

Cimmeria
16-04-2009, 15:38
fiyat performans oranı biraz yüksekte olsa fena değil gibi...

diyorumya keşke benim şu anki setupla bir değiş tokuş yapıp dynolayacak imkan olsa :)

8.000rpm
16-04-2009, 15:48
dynolara baktın di mi?
en iyisi apex-i cat back ile spoon n1

Cimmeria
16-04-2009, 15:54
evet baktım apexi en başarılısı olmuş işte diyorumya birinde apexi olsa mesela ben benım sıstemle dynoya çıksam sora apexiyi taksam çıksam bende ne kadar farkediyor onu görebilsem keşke

8.000rpm
16-04-2009, 15:55
apex-i yersiz pahalı bence tolga...
en iyisi iskender cat-back full krom...
:D

D16inside
16-04-2009, 15:56
bende sesi sevmiyorum skunk2 son susturucu sesini cok merak ediyorum ss kadar sesiz diyorlar dogrumu?

MiaMi
16-04-2009, 15:56
Söylemeyim söylemeyim diyorum ama bekleyin bi cat back getiriyorum usa dan. Supriz yapacaktım olmadı kimse bişey yapmasın bence gelsin deneyelim sonra konuşuruz.

Juggernaut
16-04-2009, 15:58
1-2 hp için değmez bence okadar para vermeye..

D16inside
16-04-2009, 15:58
vallaha süper olur abi merakla bekliyorum şimdiden hayırlı olsun.

MiaMi
16-04-2009, 16:03
Teşekkür ederim sağolasın.

Cimmeria
16-04-2009, 16:05
arkadaşın 2.4 accordunda var skunk 2 cat back yer gök inliyor resmen

üzerinde silencer takılıyken bile benim magnuma göre gürül gürül geliyor ses...

ben en iyisis ss ara borum ve magnumumla devam edeyim miaminin sistemi gelip test edene kadar :)

D16inside
16-04-2009, 16:07
motor büyük belki ondandır abi 1.6 ies de nasıl bi ses verir acaba.

8.000rpm
16-04-2009, 16:08
evet 2400cc den kaynaklı bi durum olsa gerek...

MiaMi
16-04-2009, 16:09
Aynen senin sistemin inan çok güzel egos sistemi yapmışsın zaten. Başka bişeye gerek yok mevcut motorunla.

1. Engine Mound al yere aktarılan güç biraz daha iyileşir.
2. Oksijen sensörünü değiştir yürümesi değişir
3. Buji al ngk bkr7 olanlardan ateşlemen düzelir.
4. Tamponuna bi delik aç filtre güzel hava alsın.
5. 4,785 al kondisyonu iyi ise motorun çok can yakarsın. Ki eminim iyi bir motoru var arabanın.

mar1lyn
16-04-2009, 16:12
Söylemeyim söylemeyim diyorum ama bekleyin bi cat back getiriyorum usa dan. Supriz yapacaktım olmadı kimse bişey yapmasın bence gelsin deneyelim sonra konuşuruz.


özelden alabilirmiyim ayrıntı :)

8.000rpm
16-04-2009, 16:13
engine mount ile birlikte engine torque damper da almanı tavsiye ederim...
yere verdiğin daha verimli olur...
debriyaj ne sende tolga?

D16inside
16-04-2009, 16:13
Engine Mound al yere aktarılan güç biraz daha iyileşir.
abi biraz daha acıklarmısın?

8.000rpm
16-04-2009, 16:15
motor gaz ver-bırak esnasında daha az hareket edecek , daha az esneyecek , böylece bir miktar kaybın önüne geçilecek...
biliyorsun gaz verdiğinde bizim motor bloğu ciddi ciddi kıpırdıyor...

Cimmeria
16-04-2009, 16:16
hımm şimdi 3 ve 4 numaralar mevcut zaten :)

engine mound neymiş hiç duymamıştım onu bir araştırayım,

araba geçen hafta yetkili serviste komple bakıma soktum oksijen sensörü değişmişmidir acaba ?

kısa şanzıman çok aklımda var açıkçası uygun fiyatlı bulursam alacağım sanırım.

teşekkür ederim öneriler için

8.000rpm
16-04-2009, 16:16
oksijen sensörü büyük ihtimalle değişmemiştir

mar1lyn
16-04-2009, 16:16
motor kulağı arkadaşlar üretan daha sağlam

MiaMi
16-04-2009, 16:17
Açıklamammı

Resimde gördüğün gibi moturun sağında engine mount takılı bu ne işe yarıyor. Kulakların esnemesi bellidir gaza yüklendiğinde motor önce geri doğru kasılır sonra aktarım organları yere iletir güçü. Mound ne yapıyor motorun geri salınımını azaltıyor çok aza indiriyor yürüyene yük biraz daha fazla biniyor böylece teker güçün artıyor.


http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2012/321/30027660005_large.jpg

8.000rpm
16-04-2009, 16:17
kaliteli bi buji kablosu da al o zaman :)

desibel
16-04-2009, 16:17
I love 4.785 :D

MiaMi
16-04-2009, 16:18
özelden alabilirmiyim ayrıntı :)

Supriz acelen yoksa biraz bekle 2 hafta içinde takarım allahın izni ile.

8.000rpm
16-04-2009, 16:18
Açıklamammı

Resimde gördüğün gibi moturun sağında engine mount takılı bu ne işe yarıyor. Kulakların esnemesi bellidir gaza yüklendiğinde motor önce geri doğru kasılır sonra aktarım organları yere iletir güçü. Mound ne yapıyor motorun geri salınımını azaltıyor çok aza indiriyor yürüyene yük biraz daha fazla biniyor böylece teker güçün artıyor.


http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2012/321/30027660005_large.jpg

kanka o resimdeki şey engine torque damper...
motor mount denen şey ise bildiğimiz motor kulaklarının üretan'dan yapılmış daha sağlam ve daha az esnek olanı...
:)

MiaMi
16-04-2009, 16:19
buji kablosunda araç yüklü değil ise fark olmuyor denedim orjinalleri kalsın derim boşuna 100 lira verme.

MiaMi
16-04-2009, 16:20
Evet doğru kast ettiğim şey buydu ama. Engine mound olarak aklımda kalmış pardon

Engine tourge damper olacak

D16inside
16-04-2009, 16:20
motor gaz ver-bırak esnasında daha az hareket edecek , daha az esneyecek , böylece bir miktar kaybın önüne geçilecek...
biliyorsun gaz verdiğinde bizim motor bloğu ciddi ciddi kıpırdıyor...


Açıklamammı

Resimde gördüğün gibi moturun sağında engine mount takılı bu ne işe yarıyor. Kulakların esnemesi bellidir gaza yüklendiğinde motor önce geri doğru kasılır sonra aktarım organları yere iletir güçü. Mound ne yapıyor motorun geri salınımını azaltıyor çok aza indiriyor yürüyene yük biraz daha fazla biniyor böylece teker güçün artıyor.


http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2012/321/30027660005_large.jpg

cok sagolun daha iyi kavradım olayı

Cimmeria
16-04-2009, 16:21
hımm sağolun açıklamalar için süper bilgilendirici oldu bunlar...

ama yine masraf yine masraf kardeşim nereye kadar :) satıcaz arabayı 3 ay sora aaa

buji kablosuda alıcam jackson racing falanda vakiy yokki ya diskleri hala senden alamadım Erhan düşün yani yoğunluğu :)

8.000rpm
16-04-2009, 16:24
avid racing / engine mount / b series

http://img11.imageshack.us/img11/3296/avidmotormountb16full.jpg

D16inside
16-04-2009, 16:27
engine torque damper sohc vtec de iş görmez mi abi.

MiaMi
16-04-2009, 16:29
Bence görür sonuçta yere ilettiğin gücü arttırıyor.

Engine mound + Engine tourge damper iyi olur diye düşünüyorum ileridede arabama yapmak isteğim bir modifikasyon.

8.000rpm
16-04-2009, 16:31
neden görmesin?
bizim civiclerdeki tüm motorlar "enlemesine" monte edildiği için ve kulakların montaj yerleri de esnemeyi fazla engelleyemediği için net bir şekilde esneme yapar...
hatta bu esneme kulakların durumuna göre yaklaşık 3cm'e kadar çıkabiliyor..
işe yarar , tavsiye ederim...

mar1lyn
16-04-2009, 16:32
Supriz acelen yoksa biraz bekle 2 hafta içinde takarım allahın izni ile.
tamam yok ben fiyat vs merak ettim bnmde headersım gelecek 10 gunede cat back ile aynı hesaba geliosa yaptırmiyim paslanmazdan

MiaMi
16-04-2009, 16:33
Header gerekli yaptır mutlaka egsoz sistemi her türlü olur zaten ama he dedinmi 2.5" header bulamıyorsun.

D16inside
16-04-2009, 17:07
Bence görür sonuçta yere ilettiğin gücü arttırıyor.

Engine mound + Engine tourge damper iyi olur diye düşünüyorum ileridede arabama yapmak isteğim bir modifikasyon.


neden görmesin?
bizim civiclerdeki tüm motorlar "enlemesine" monte edildiği için ve kulakların montaj yerleri de esnemeyi fazla engelleyemediği için net bir şekilde esneme yapar...
hatta bu esneme kulakların durumuna göre yaklaşık 3cm'e kadar çıkabiliyor..
işe yarar , tavsiye ederim...

teşekkürler.

cheers
16-04-2009, 17:19
EH vtec de yanılmıyorsam Apexi cat back egzoz olması lazım.O arkadaş ıle konuşup detaylı bılgıler alınabılır.Yada MaG(fatıh)'ın VTİ ında da Apexi cat back vardı onunlada görüşebilirsiniz.

MiaMi
16-04-2009, 17:21
Bir egsoz o kadar güç vermezzzzzzz.

Cimmeria
16-04-2009, 17:30
Fatihte vti varken bayağı konuşmuştuk aslında da son 6 aydır falan hiç konuşamadık olmazsa onunla da bir konuşayım yeniden sağolasın

sword
16-04-2009, 18:57
tayfun bizim buji bkr6en -11 yanlış alma:)

tolga sizin şirketteki clio buraya üye nicki bora rs

aracda piston egzantrik varsa cok işe yarar cat back 63mm idi galiba boruları

ben 60mm kullanıyorum sebepte 51likte cok fazla cızırdadı benim sondaki dc. 60 koydum kesti ortada susturucu yok bende. silencer senin beklentını düşündüğümde anca orta susturuculu bir sistemde bir miktar keser ama cok bişi bekleme.

MiaMi
16-04-2009, 18:59
tayfun bizim buji bkr6en -11 yanlış alma:)

tolga sizin şirketteki clio buraya üye nicki bora rs

aracda piston egzantrik varsa cok işe yarar cat back 63mm idi galiba boruları

ben 60mm kullanıyorum sebepte 51likte cok fazla cızırdadı benim sondaki dc. 60 koydum kesti ortada susturucu yok bende. silencer senin beklentını düşündüğümde anca orta susturuculu bir sistemde bir miktar keser ama cok bişi bekleme.

Biliyorum kanka ama ben bkr7en kullanıyorum :)

Cimmeria
17-04-2009, 08:09
tayfun bizim buji bkr6en -11 yanlış alma:)

tolga sizin şirketteki clio buraya üye nicki bora rs

aracda piston egzantrik varsa cok işe yarar cat back 63mm idi galiba boruları

ben 60mm kullanıyorum sebepte 51likte cok fazla cızırdadı benim sondaki dc. 60 koydum kesti ortada susturucu yok bende. silencer senin beklentını düşündüğümde anca orta susturuculu bir sistemde bir miktar keser ama cok bişi bekleme.

Anladım Murat bende piston falan yok ta motor stock tamamen aynen devam o zaman :)

Istilldo
18-04-2009, 01:02
Cat back sistemi diye bir sistem yok türkçe tabiri kedi kıçı na benzediği için egsoz çıkışı öyle deniyor.


cat back = kedi kıçı :D:D:D:D