Orijinalini görmek için tıklayınız : Orta Sınıf En iyi yol tutan araç Hangisi
Mehmet Opc
27-04-2009, 22:07
1- Yeni Ford Focus
2- Citroen C4
3- Yeni vw Golf
4- Seat Leon
5- Opel Astra
6- Hyundai İ30
7- Toyota Auris
8- Honda Civic
9- Peugeot 308
Dahada aklıma araç gelmedi eğer unuttum varsa eklerseniz sevinirim
Bu listede niye 147 yok??
Bu listede en iyi yol tutan araç kesinlikle focus ama 147'de en az focus kadar iyi yol tutuyor. Focus'un en güzel özelliği de (bana göre) limitlerini zorladığında 4 lastik birden kayması... Listede 147de olsa cevabım değişmezdi bu arada =)
Mehmet Opc
27-04-2009, 22:22
Bu listede niye 147 yok??
Bu listede en iyi yol tutan araç kesinlikle focus ama 147'de en az focus kadar iyi yol tutuyor. Focus'un en güzel özelliği de (bana göre) limitlerini zorladığında 4 lastik birden kayması... Listede 147de olsa cevabım değişmezdi bu arada =)
Kusura bakma 147 unuttum için ama demiştim unuttum araçlar varsa hatırlatın diye
Bide Yeni Fiat Bravoyuda unuttum eklemek isterim
kemalaras
27-04-2009, 22:24
a3 u bu kategorıye gırerse bence ılk sırayı onun alması lazım
PROMINENT
27-04-2009, 22:41
tartışmasız focus...
Ford'lar yol tutuşuyla ünlüdür. Eski bir Fiesta kullanıcısı olarak Focus diyorum. Fiestanınki bile çok daha iyiydi sınıfındakilere göre:)
a3 u bu kategorıye gırerse bence ılk sırayı onun alması lazım
A3 Leon Golf aynı platformda. İyi yol tutuyorlar hepsi ama buradaki listede ilk sırayı alacak kadar değil. Bence bu sınıfın senelerdir lideri Focus. Yeni kasa Mini gene eskisini aratmıyor ama segment olarak nereye giriyor tam emin değilim. Sanırım bir alt segmentte kalıyor boyutlar sebebiyle. Bu arada Focus'un en güzel özelliği 4 teker kayması demiş bir arkadaşımız ama bunun güzel olan tarafını ben anlayamadım. :soru:
initial-D
27-04-2009, 22:56
mazda 3 diyorum
kesinlikle listenin sonunda 307 yi görüyorum :D
Juggernaut
27-04-2009, 23:06
Hepsini kullanmadım ama büyük ihtimal focustur..
Emir_b16a
27-04-2009, 23:31
yeni imprezza we i30 un yol tutuş performansı da çok ii imprezzanın geyik testinde esp si olmamasına ramen 72 km ye i30 unda 70 km ye çıktığını okumuştum
Focus sınıfında tartışmasız en iyi yol tutan araçtır.
mechanıcer
27-04-2009, 23:33
bence focus.
kesinlikle listenin sonunda 307 yi görüyorum :D
Sonuncu Auris bence. 307 sondan 3üncü felan olur. :) Ayrıca 307 ile C4 aynı platform araçlar. Yol tutuşları aynı.
1.5 imprezayı yazmamışsın..bence inanılmaz bir yol tutuşu var..arkadaşımla test sürüşüne çıktık bir viraj alışı var aracın muazzam..focuslarda iyi yol tutuyor ama impreza bambaşka...
listede focus ama mını girerse işler değişir:D
Yanlış hatırlamıyorsam yeni kasasıyla Golf, Focus'tan daha iyi yol tutuşa sahip hale gelmişti.
üzerine laf sölemeye gerek yok bence FOCUS ...
VeNoM_35
28-04-2009, 01:25
bence liste şu şekilde:
focus
yeni golf
astra
308
megane
blabla...
focusuda kullandım bayağı fakat nedense cidden astra, özellikle g kasa astranın yol tutuşu bi başka güzel. lotus dan dolayı olabilir derim ama illaki denemen lazım.
ha arabam astra diye demedim bunuda belirteyim. kullandığım focus eski kasa idi bu arada.
golf 5 yada focus derim yapılınca leon da cok ciddi ii yol tutuyor arkadasın focus 2 trendline ile arkasından gidemedigini biliyorum ..
Bu arada Focus'un en güzel özelliği 4 teker kayması demiş bir arkadaşımız ama bunun güzel olan tarafını ben anlayamadım.
Evet, ben limitleri zorlandığında 4 tekerlekten kayması güzel demiştim. Sadece önden yada sadece arkasının kaymasındansa viraj içinde 4 tekerden kayan bir otomobili çizgisine sokmak çok daha kolaydır.
Ayrıca biri listeye mini eklenirse işler değişir demiş ama mini orta sınıf bir araç değil =)
3, focus, astra, megane, a3, golf 5, civic (eg hariç her kasası) bu araçları en az 10.000km olmak üzere kullandım ben ençok astra'yı beğendim.
ben focus'ta kullandım (şirket arabası), mazda da kullandım.
İkisi aynı platformda olmasına rağmen, mazda daha sert daha iyi yol tutuyor gibi.
mazda=focus (Ayne şasi)
Bu ikisi lider.
focusuda kullandım bayağı fakat nedense cidden astra, özellikle g kasa astranın yol tutuşu bi başka güzel.
3-4 yıl önce G kasa astra HB'i (1.6 16V 100hp) uzun yolda kullanmıştım, çok beğenmiştim.. hem yol tutuşunu hem de uzun yol performansını...
astra g kasaya sahibim bi arkadaşımın focusunu kullandım arada çok çok az farkla focus daha iyi bi yol tutuşuna sahip deneyip görülebilinir...
8.000rpm
28-04-2009, 11:36
yol tutuşta focus'u tek geçerim
bencede focus liderliği alıcaktır,,2 ilkte astra ve 147 yakın olurlar,,,,
focus virajlarda mükemmel tek kelimeyle
Focus gerçekten çok iyi virajlarda..
Fakat ben c4'le limitleri zorladığımda hafif arkasını bıraktığı an esp devreye giriyor..gaz kesiyor ve arka tarafı kontrol altına alıyor..c4 kullananlar bilir..kafadan çok fazla kaymıyor c4'ler..En azından esp'li modeli..
nightkids_han
28-04-2009, 12:25
megane 3 ile focus 1.gelir ;)
megane 3 ile focus 1.gelir ;)
her konuya illaki bi renoyu sokacaksın :D :D olm bırak bu reno sevdasını, gel şabani hondaya :D :D
FOCUS astradan 1=2 gomlek ustun gelir ikiside devamli kullandigim araclar astra dah cok arkayi birakma meyiline sahip; focus daha dengeli arkasi ozellikle.
yei golfu bilmiorum nasi kullanmadim ama focus diorum..
bu arada bu siniftakiler compact sinif die gecer. orta sinif 407 accord vectra gibidir yani oleydi en azindan onceden:D
nightkids_han
28-04-2009, 13:32
her konuya illaki bi renoyu sokacaksın :D :D olm bırak bu reno sevdasını, gel şabani hondaya :D :D
sen 1 gün hondayı bırakıp fransız alacaksın eminim ;)
Sonuncu Auris bence. 307 sondan 3üncü felan olur. :) Ayrıca 307 ile C4 aynı platform araçlar. Yol tutuşları aynı.
Focus gerçekten çok iyi virajlarda..
Fakat ben c4'le limitleri zorladığımda hafif arkasını bıraktığı an esp devreye giriyor..gaz kesiyor ve arka tarafı kontrol altına alıyor..c4 kullananlar bilir..kafadan çok fazla kaymıyor c4'ler..En azından esp'li modeli..
bencede c4 ile 307 aynı araç sayılırlar ama c4 de esp olduğunu bilmiyodum , bendeki 307 de yok ve virajlarda biraz hızlı girdiğinde hemen kafayı bırakıyo , aurisi bilmiorm ama 307 den kötüyse cidden kötüymüş :D
Absinthé
28-04-2009, 15:13
1 serisi yada 3 Serisi yok mu =)
sen 1 gün hondayı bırakıp fransız alacaksın eminim ;)
param çok olursa emin ol hondayı bırakıp fransız hiç almam, BMW, Audi gibi alman alırım...
nightkids_han
28-04-2009, 17:24
param çok olursa emin ol hondayı bırakıp fransız hiç almam, BMW, Audi gibi alman alırım...
;) onlar ayrı .... abi gelmiomusun samsuna yaw
Evet, ben limitleri zorlandığında 4 tekerlekten kayması güzel demiştim. Sadece önden yada sadece arkasının kaymasındansa viraj içinde 4 tekerden kayan bir otomobili çizgisine sokmak çok daha kolaydır.
Ayrıca biri listeye mini eklenirse işler değişir demiş ama mini orta sınıf bir araç değil =)
Önden çekişli bir araçta arkayı bırakıyor olmasını önü bırakmasına tercih ederim. Hele 4 teker kayması iyice kötü.
Tayfun-E30
28-04-2009, 19:00
4 teker kayması arabanın nasıl bir avantaj olabilirki?
dragstar
28-04-2009, 19:20
focus iyidir heralde:d
Focus sınıfında referanstır ve 4 teker kayınca gazı bıraktırsın çizgisne otururur, avantajı daha önce de yazdığım gibi, araç kontolden çıkınca kontrolü daha kolay sağlanmaktadır. Kontra vermene bile gerek kalmaz çünkü konta verecek yön yoktur =)) önden yada arkadan kaymasından çok daha iyi olduğu tüm otoriterler tarafından zaten kabul edilmiş ve orta sınıfta yol tutuşta referans olarak görülmüştür üretidiği yıldan beri. Tabi kişilerin kullanım tarzları farklı olabilir. Benimde aracım yaptığım değişiklikleden önce, yerine göre önden ve arkadan kayma eğilimleri gösterebiliyordu şimdi ise limitleri zorladığımda dört teker kayıyor ve bunun avantajını bizzat yaşıyorum! Umarım allah kötü bir tecrübe yaşatmaz...
Hiç kullanmadım son kasasını fakat tüm aylık haftalık yerli yabancı dergilerden okuduğum kadarıyla yazdıkların içerisinde Focus acık ara lider.
turkerrr
28-04-2009, 20:51
yeni focus çok iyi ama leonda yola güzel oturuyor sanırım leonun yol tutuşu golf ve a3 e benzerdir...
Mehmet Opc
28-04-2009, 21:38
Ford Focus Sedanla Hb arasında fark varmı yol tutuş için
Bide Astra G yani Classic kasamı daha iyi yol tutuyor yoksa Astra H mi Yeni Kasa mı ?
BrakeHorsePower
28-04-2009, 21:46
hatch kasalar her zaman daha iii yol tutar, astra da g ler bayağa iii...
nightkids_han
28-04-2009, 22:12
Leon icin yol tutus kotu diyorlardi yeni lerllnde degismistir belki
ahmetbaha-drs
28-04-2009, 22:17
Yeni Lancia Delta yol tutuşu hakkında bilgi sahibi olan var mı?
307 ile C4 lerin yol tutuş konusunda aynı platformu kullanmalarına rağmen alakaları yok. Ama en çok merak ettiğim C4 vs Focus
yavuz364
28-04-2009, 22:32
neden impreza 1.5 yada 2.0 yok ? :)
yumuşak amortisörleri ve lastikleri hariç STI ile aynı şaseye sahip araç olduğu için güçlü rakip olduğunu düşünüyorum..
listeden ben de Ford diyorm..
hatch kasalar her zaman daha iii yol tutar, astra da g ler bayağa iii...
Yakın arkadaşım sıfır aldığı Astra dizelini 40.000 km kullandı. Frenlerinden memnundu ama yol tutuşu sıfır diyordu. Aldığı bayiye verip 1.6 turbo GTC aldı korka korka. Ondan memnun kaldı ama hala söyler eskisi çok kötü yol tutuyor diye. :)
focusn 4 tekerden kayma olayina kismen katiliyorum aracin genel dengesi cok iyi oldugu icin ne kafadan asiri kayma nede gaz birakmalarda arkayi birakma mevcut. 4 teker kayma olayi gorulebilior ama cizgiye sokmakta oldukca kolay..
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 00:34
audi " a3 " nerede ?
hoş Seat Leon ile aynı şası var ama olsun
ayrıca ESP lımı esp sizmi ? bu cok onemlı
tam kardesı kardese kırdırmalık konu:)
tam kardesı kardese kırdırmalık konu:)
klasik durum.. az kaldı zaten.. focuslara gider yapayım birazda adet yerini bulsun. alın focusunuzu ben bekliyorum 200 le benim girdiğim viraja girin çıkabilirseniz bu dünyada çıkamazsanız ahirette görüşürüz:)
Şimdi ozaman ben sorayım. Yol tutuş yani traction ile ne anlıyoruz. Yoksa anladığımız şey bizim ecnebilerin handling dedikleri hakimiyet ve kontrol mü ?
az laf çok iş manasına geliyor.. otobanda kapışalım :)
yol tutuş işte track den yani izinden sapmama.. var mı başka manası
Yakın arkadaşım sıfır aldığı Astra dizelini 40.000 km kullandı. Frenlerinden memnundu ama yol tutuşu sıfır diyordu. Aldığı bayiye verip 1.6 turbo GTC aldı korka korka. Ondan memnun kaldı ama hala söyler eskisi çok kötü yol tutuyor diye. :)
Aynı şekilde yaysız haldeyken benim atıyorum 140 la girdiğim viraja 2 arkadaşımın (biri hb biri sedan) astra g leri ile giremiyordum o hızlarla :)
O zaman Focus'un eline ancak Mazda 3 su dökebilir. Ama konu handling ise Mini hepsine nal toplatır. İkisi arasındaki fark. Focus 200 ile izini bozmadan viraja girebilir. 210 ile girerse toplanması çok zor olur. Limitini aşınca sorun yaşatır. Mini o viraja 190 ile girebilir izini bozmadan. Ama atıyorum 210 hatta 220 ilede girebilir ve kontorllü bir şekilde arkasını bırakır. Toplamak ise go kart kullanmak kadar rahattır. İkisi arasındaki farkı insanlar henüz anlayamadı. Ondan diyorum. :)
Sonuncu Auris bence. 307 sondan 3üncü felan olur. :) Ayrıca 307 ile C4 aynı platform araçlar. Yol tutuşları aynı.
Auris 307 yi oynatır tutuşta Şuayb, tabi sürücüde önemli bi faktör :)
O zaman Focus'un eline ancak Mazda 3 su dökebilir. Ama konu handling ise Mini hepsine nal toplatır. İkisi arasındaki fark. Focus 200 ile izini bozmadan viraja girebilir. 210 ile girerse toplanması çok zor olur. Limitini aşınca sorun yaşatır. Mini o viraja 190 ile girebilir izini bozmadan. Ama atıyorum 210 hatta 220 ilede girebilir ve kontorllü bir şekilde arkasını bırakır. Toplamak ise go kart kullanmak kadar rahattır. İkisi arasındaki farkı insanlar henüz anlayamadı. Ondan diyorum. :)
handling olayında doğruya doğru benim anlayışımda bu yöndedir yol tutuş karşılaştırmasında çok güzel yazmışsın ellerine sağlık :icon_tup:
mesela benim aracımın sorunu kafadan kaymadır genelde, Toyotaların %80 modeli kafadan bırakır ilk başta, fakat gazı aniden kesince arkayı da aynı hizaya verir bu sayede direk devam edebilirsiniz yolunuza :) kontrol ve dengeyi sağlamak kolaydır.
Auris 307 yi oynatır tutuşta Şuayb, tabi sürücüde önemli bi faktör :)
Sürücü arabayı iyi yapmaz. Aynı sürücüyü düşünürsen 307 daha iyi yol tutucaktır. Gerçi Peugeot'un en kötü yol tutan araçlarından bir tanesi ama genede Auris'ten iyi. Kan çıkacak bu konuda. :D
hayır hayır handling e girme hic cunku orada insan ve veya kullanıcı faktoru giriyor işin icine standart koşullardan bahsedersen nşa gibi yani onu diyorum yani track den sapmayacak 4 3 2 kaç teker olursa artık.
ya astra rulez işte gerisi vızz (gazım var :D)
hayır hayır handling e girme hic cunku orada insan ve veya kullanıcı faktoru giriyor işin icine standart koşullardan bahsedersen nşa gibi yani onu diyorum yani track den sapmayacak 4 3 2 kaç teker olursa artık.
ya astra rulez işte gerisi vızz (gazım var :D)
Gazın varsa yokmu sizin orada dağlık bol virajlı bir yol. :) Bu arada Focus rulaz :) Yada Mazda 3 :)
Sürücü arabayı iyi yapmaz. Aynı sürücüyü düşünürsen 307 daha iyi yol tutucaktır. Gerçi Peugeot'un en kötü yol tutan araçlarından bir tanesi ama genede Auris'ten iyi. Kan çıkacak bu konuda. :D
Çıkmaz kan ya nolcak şurda bizbizeyiz, ama Auris daha iyi tutunuyor bence, ben öyle hissettim kullanımlarımda diyim 307 ve Auris'i de kullanmışlığım, sıkıştırmışlığım mevcut düzdede virajlardada :)
Handling olarak düşünürsek bunu daha geniş bakalım :)
Hertürlü Toyota itina ile kullanılır bu arada :D:D
Emir_b16a
29-04-2009, 01:34
Gazın varsa yokmu sizin orada dağlık bol virajlı bir yol. :) Bu arada Focus rulaz :) Yada Mazda 3 :)
s40 ta focus platforunda üretildi :D
Gazın varsa yokmu sizin orada dağlık bol virajlı bir yol. :) Bu arada Focus rulaz :) Yada Mazda 3 :)
bu savaş demek kardeşim biliyorsun değil mi ? :)
s40 ta focus platforunda üretildi :D
Ama ağırlık dağılımı konfor ve aracın toplam boyutları sebebiyle focus ve mazda kadar iyi değil. Ki S40 dediğiniz araç sedan. Biz burda en iyi halleri olan hatchback hallerini kıyaslıyoruz. Hatchback daha iyi iken sedanlara laf düşmez. :D
bu savaş demek kardeşim biliyorsun değil mi ? :)
Focus'um yok mağlesef. Hothatch'im var. Listenin alayına gider diyorum bende nolcak şimdi. :D
ben miğferimi taktım bir japon askeri pardon alman askeri edasıyla marşıma basarım.. kalan sağlar bizimdir..
Focus'um yok mağlesef. Hothatch'im var. Listenin alayına gider diyorum bende nolcak şimdi. :D
Bizim bi abimizin Tsport satılmasa gelirdik :D
Bizim bi abimizin Tsport satılmasa gelirdik :D
Tsport ta güzel olabilir :)
alayına goo diyorum :) (seni seviyoruz maksut)
Tsport ta güzel olabilir :)
tabiiki , önce kaynına vermişti aracı şimdi o da başkasına satmış tanıdık olsa sahibi yine alabilirdik :)
Tartışmasız Focus.
seninle tartışan mı var ?sen git merveyle tartış
focus tabiki ama ATA156nında dediği gibi sınırları zorlayınca 4 lastik kayıyo :D geçen gün tosluodum biyere o şekil
focus'un bu konudaki methini çok duyduk..demekki var bir hikmeti:)
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 12:06
focus mu ?
Audi a3 ambition paket 225 45 17 ve fabrıka cıkısı spor amortisor ve yay takımı artı esp ?
sizce hangisi ?
focus mu ?
Audi a3 ambition paket 225 45 17 ve fabrıka cıkısı spor amortisor ve yay takımı artı esp ?
sizce hangisi ?
Yine focus :) aynı ebatta lastik ve amörtisörle heleki tartışma kabul etmez..
Autocar'ın bir testi vardı.Önden çeker spor arabaları pistte test ediyorlardı.Ve bu teste 1.6 standart bir focusta dahil olmuştu,virajlarda ne kadar farklılar diye görmek açısından...O aracın x , y değilde focus olmasının sebebi sadece yol tutuşudur.
Testin sonunda ise focus st dünyanın en iyi yol tutan önden çeker aracı seçilmişti..
dipnot:mini gp teste dahildi.
dipnot 2 : focus rs çıktı,oda önden çeker ve st'den daha öte bir makina :)
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 13:04
Yine focus :) aynı ebatta lastik ve amörtisörle heleki tartışma kabul etmez..
Autocar'ın bir testi vardı.Önden çeker spor arabaları pistte test ediyorlardı.Ve bu teste 1.6 standart bir focusta dahil olmuştu,virajlarda ne kadar farklılar diye görmek açısından...O aracın x , y değilde focus olmasının sebebi sadece yol tutuşudur.
Testin sonunda ise focus st dünyanın en iyi yol tutan önden çeker aracı seçilmişti..
dipnot:mini gp teste dahildi.
dipnot 2 : focus rs çıktı,oda önden çeker ve st'den daha öte bir makina :)
aynı ebat lastık ve yay dediğin ? aynı markayımı kullanıyor ıkısıde ?
st nın top gearda testi vardı dönüşlerde :) sağ arka yada sol arka tekerlek havada kalıyordu ?
Autocar'ın testınde audi var mıydı ? ayrıca mini gp neden yokmus :)
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 13:08
ya badboy arkadasım focus kardeste fabrıka çıkışı oyle birşey yok ? 16 jantın ustunde jant yok 205 ustundede taban yok
benım dedıgım modifiyeli değil ? FABRIKA ÇIKIŞI fokusun yanına gelemsı imkansız ?
http://www.ford.com.tr//UIContent.aspx?pid=487&AID=40
ya badboy arkadasım focus kardeste fabrıka çıkışı oyle birşey yok ? 16 jantın ustunde jant yok 205 ustundede taban yok
benım dedıgım modifiyeli değil ? FABRIKA ÇIKIŞI fokusun yanına gelemsı imkansız ?
http://www.ford.com.tr//UIContent.aspx?pid=487&AID=40
İmkansız olanı anlayamadım cümleden ?
turkerrr
29-04-2009, 13:45
fabrika çıkışı focus benim audimin yanına yaklaşamaz demek istiyor bence audi kullanmadım bişey diyemem ama focus iyi...
Yine focus :) aynı ebatta lastik ve amörtisörle heleki tartışma kabul etmez..
Autocar'ın bir testi vardı.Önden çeker spor arabaları pistte test ediyorlardı.Ve bu teste 1.6 standart bir focusta dahil olmuştu,virajlarda ne kadar farklılar diye görmek açısından...O aracın x , y değilde focus olmasının sebebi sadece yol tutuşudur.
Testin sonunda ise focus st dünyanın en iyi yol tutan önden çeker aracı seçilmişti..
dipnot:mini gp teste dahildi.
dipnot 2 : focus rs çıktı,oda önden çeker ve st'den daha öte bir makina :)
bence kainatın en iyi yol tutan aracı.. az olmuş o
bence kainatın en iyi yol tutan aracı.. az olmuş o
uzayda henüz hayat olmadığına göre kainatın en iyi yol tutan "önden çeker" aracı olarakta niteyelebilirlermiş :)
Bu arada st 225-40-18 ebadında lastik kullanıyor Ahmet abi :)
Absinthé
29-04-2009, 14:02
Bu testte niye 1 serisi ve 3 serisi yok? :)
nightkids_han
29-04-2009, 14:06
asıl yol tutuşu ovulen kasa focus'un ilk kasasıdır ,
ama nedendir bilmem ben kullanıp test etmiştim , full'ünü ghia'ydı , arkasını virajlarda rahatça kaldırıp atıyordu , bence 1 golf 5 ondan daha iyi ....
M U R A T
29-04-2009, 14:28
asıl yol tutuşu ovulen kasa focus'un ilk kasasıdır ,
ama nedendir bilmem ben kullanıp test etmiştim , full'ünü ghia'ydı , arkasını virajlarda rahatça kaldırıp atıyordu , bence 1 golf 5 ondan daha iyi ....
golf ün hiçbir kasasını focusla kıyaslayamzsın focusta senin için iyi değilse lotus anca keser heralde..
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 14:30
uzayda henüz hayat olmadığına göre kainatın en iyi yol tutan "önden çeker" aracı olarakta niteyelebilirlermiş :)
Bu arada st 225-40-18 ebadında lastik kullanıyor Ahmet abi :)
st mi standartmı bakıyorus anladım ıyıce karıtstı ortalık :rolleyes:
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 14:32
İmkansız olanı anlayamadım cümleden ?
badboy st den bahsediyormus ?
ordakı lınkte standart focus lastık ve jant olculerı var benım kıyasladıgım sporpaket onden ceker araçta yola tutunma acısından fokusun yanına gelmesı ımkansız demek ıstedım
bıraz karısık oldu sanırım
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 14:33
fabrika çıkışı focus benim audimin yanına yaklaşamaz demek istiyor bence audi kullanmadım bişey diyemem ama focus iyi...
aslına bakarsan bende focus kullanmadım :) ama kullananlar pek iyi konusmuyor
badboy st den bahsediyormus ?
ordakı lınkte standart focus lastık ve jant olculerı var benım kıyasladıgım sporpaket onden ceker araçta yola tutunma acısından fokusun yanına gelmesı ımkansız demek ıstedım
bıraz karısık oldu sanırım
Jant ve lastik ölçüleri ve ilaveten bir yay ile ancak focus kadar yol tutabilirsin. Yani sen ona yaklaşırsın o sana değil.
nightkids_han
29-04-2009, 14:40
golf ün hiçbir kasasını focusla kıyaslayamzsın focusta senin için iyi değilse lotus anca keser heralde..
ne alakası war , aynı yere aynı hızla civic HB ile girdim esp 'li daha sağlamdı giriş ve çıkışta viraja .....
M U R A T
29-04-2009, 14:41
ne alakası war , aynı yere aynı hızla civic HB ile girdim esp 'li daha sağlamdı giriş ve çıkışta viraja .....
şimdi karar ver golf mü civic mi daha iyi tutunuyo:beuj:
VeNoM_35
29-04-2009, 14:42
ne alakası war , aynı yere aynı hızla civic HB ile girdim esp 'li daha sağlamdı giriş ve çıkışta viraja .....
bunun için birsürü etken var, direk karşılaştırma yapamazsın.
bunun için birsürü etken var, direk karşılaştırma yapamazsın.
Katılıyorum. Denediğin hava sıcaklığından tut asfaltın sıcaklığına kadar. Lastik basıncından viraja giriş açına vs.vs. herşey sonucu etkiler. Zeminin tozlu olması rüzgarı aldığın yön felan. Genel sürüş ile hissedemeyip şu virajda şöyle oldu diyerek karşılaştırma objektif olamaz. Ve her aracın bir karateri sürüş tarzı vardır. İkisinide sürülmesi gerektiği gibi sürecek birisi ancak bu kıyaslamayı objektif olarak kendisi için yapabilir.
Esp konusu yanlış anlaşılıyor sanırım.
Esp'li araç bir viraja hızlı girebilir,ama hızlı çıkamaz.Zaten mantığa aykırı esp aracı düzeltmek için tekerlere farklı basınçlarda fren yaptırıyor ve buda doğal olarak hızı aşırı düşürüyor.
Yani hızlı olmak için esp varsa esp kapatılır araç mekanik yeteneklerini sergiler.
He varsa bi zeki ben esp'yle saçma bi viraja saçma hızla girerim diyen,girer lafım yok ama balataları aşınmış şekilde aşırı yavaş bir hızla o virajdan çıkabilir ancak..
Megane II dahıl edebılırdın :D
platformun %70i aynı olabilir ama c4 un yol tutusu 307 den daha iyidir. arkayı kolay bırakır ama toplaması kolaydır. golf(espli), megane ve astra kullandım berbattı. yukardaki sıralamaya gore focus en iyisi...
nightkids_han
29-04-2009, 15:53
ford'u fazla abartmayalım .... güzel tutuyor ama oyle abartılacak kadar değil....
M U R A T
29-04-2009, 16:08
daha ne olsun yol tutuş konusunda referans alınan bi araç ve o sınıfta en iyisi..
aynı ebat lastık ve yay dediğin ? aynı markayımı kullanıyor ıkısıde ?
st nın top gearda testi vardı dönüşlerde :) sağ arka yada sol arka tekerlek havada kalıyordu ?
Autocar'ın testınde audi var mıydı ? ayrıca mini gp neden yokmus :)
arka tekerleğin havada kalması bişeyi değiştirmezki araç kopmadıktan sonra :heyoo:
Esp konusu yanlış anlaşılıyor sanırım.
Esp'li araç bir viraja hızlı girebilir,ama hızlı çıkamaz.Zaten mantığa aykırı esp aracı düzeltmek için tekerlere farklı basınçlarda fren yaptırıyor ve buda doğal olarak hızı aşırı düşürüyor.
Yani hızlı olmak için esp varsa esp kapatılır araç mekanik yeteneklerini sergiler.
He varsa bi zeki ben esp'yle saçma bi viraja saçma hızla girerim diyen,girer lafım yok ama balataları aşınmış şekilde aşırı yavaş bir hızla o virajdan çıkabilir ancak..
Kim yazıcak diye bekliyorum. Herkez ESP yi F1 deki traction kontrol gibi düşünüyor. Halbuki yavaşlatıyor. :)
Kim yazıcak diye bekliyorum. Herkez ESP yi F1 deki traction kontrol gibi düşünüyor. Halbuki yavaşlatıyor. :)
olsun genede esp yi bulana helal olsun :) iki defa poğaça yerken olur olmadık virajlarda arabayı kurtardı hayatımı kurtarmadı çünkü 60 filan savruldum :)
Mehmet Opc
29-04-2009, 16:36
Peki Yeni Kasa Hb Astraların yol tutuşu çok iyi diyorlar buna katılıyormusunuz?
Yardım eden herkese şimdiden teşekür ederim
Peki Yeni Kasa Hb Astraların yol tutuşu çok iyi diyorlar buna katılıyormusunuz?
Yardım eden herkese şimdiden teşekür ederim
hiç ii deilmiş eskisinin yanına yaklaşamazmış öle dioalr
arka tekerleğin havada kalması bişeyi değiştirmezki araç kopmadıktan sonra :heyoo:
Torsiyon arka süspansiyon yapısına sahip tüm araçlar özellikle peugeot ve citroenler 3 ayak (tripod) şeklinde alıyor sert virajları :) Misal 106 gti.
olsun genede esp yi bulana helal olsun :) iki defa poğaça yerken olur olmadık virajlarda arabayı kurtardı hayatımı kurtarmadı çünkü 60 filan savruldum :)
Bende saçma bir virajda elim telefonda viraja girdim. 60 km ile. Kum vardı viraj içinde. Savruldu telefonu arkaya atıp kontra verme teşebbüsünde bulunamadan Teves MK60 hemen hoop ben varken sana iş düşmez dedi :D 4 lü yandı araç geri geldi. :D
astra H astra g den birazcık daha iyiymiş yol tutuşta...
astra H astra g den birazcık daha iyiymiş yol tutuşta...
bende tam tersini astra G astra H dan kat kat daha ii die duydm araç sahiplerinden :)
bende tam tersini astra G astra H dan kat kat daha ii die duydm araç sahiplerinden :)
bende seninkinin tersini duydum cem opel bayileri olan arkadaşımdan :D
Mehmet Opc
29-04-2009, 17:48
Ben bi Astra G kullanıcısı olarak Yol tutuşundan gerçekten çok memnunum acayip yol tutuyor ama bi bozuk yola geldinmi çok hissettiriyor ön takımlar patladıgı halde gayet memnundum yol tutuşundan
VeNoM_35
29-04-2009, 18:00
astra H iyidir, testlerde focusu en çok zorlayan araba oluyordu.
Mehmet Opc
29-04-2009, 18:04
Bide Astranın Cosmo versiyonunda Bir tuşla Amortsörler sertleşebiliyor hemde yumuşatılabiliyor Sertleştirilince daha iyi yol tutar
96 Coroll XEi m vardı zamanında. yol tutuşu berbattı....
Bide Astranın Cosmo versiyonunda Bir tuşla Amortsörler sertleşebiliyor hemde yumuşatılabiliyor Sertleştirilince daha iyi yol tutar
GTC 1.6 turbo'da vardı ondan. 4 kapısında olduğunu bilmiyordum.
Mehmet Opc
29-04-2009, 18:56
GTC 1.6 turbo'da vardı ondan. 4 kapısında olduğunu bilmiyordum.
Hblerin Cosmo yani en üst modelinde mevcut ama enjoy yani orta modelle Cosmo arasında 5 milyar fark var baya fazla değmez yani =)
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 19:10
Jant ve lastik ölçüleri ve ilaveten bir yay ile ancak focus kadar yol tutabilirsin. Yani sen ona yaklaşırsın o sana değil.
ancak focus kadar mı ? bunu neye dayanarak söylüyorsunuz bana ispatlıya bılırmısınız ? ve dah once kullandınız mı ? bir ambition serisi a3 ?
dediğim şeyler ilave değil fabrıka çıkışı STANDART donanımdır bu pakette ilavelerden bahsetmıyorum ben
daha oncekı verdıgım linktede focusun standar 205 taban 16 janttab bahsedıyorkı ? zaten bişi demem gerek yok
ha dersenız kı ST ??? ozaman derım S3 bu konuya hiç girmeyelim :)
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 19:12
http://audi.arabalar.com/a3/16/5766
http://ford.arabalar.com/focus/16-trend-115hp-5k/1378
PROMINENT
29-04-2009, 19:24
ancak focus kadar mı ? bunu neye dayanarak söylüyorsunuz bana ispatlıya bılırmısınız ? ve dah once kullandınız mı ? bir ambition serisi a3 ?
dediğim şeyler ilave değil fabrıka çıkışı STANDART donanımdır bu pakette ilavelerden bahsetmıyorum ben
daha oncekı verdıgım linktede focusun standar 205 taban 16 janttab bahsedıyorkı ? zaten bişi demem gerek yok
ha dersenız kı ST ??? ozaman derım S3 bu konuya hiç girmeyelim :)
bu konuda tüm dünya üzerinde bu sınıfta yapılan testler senin için ispat değilmidir..
bütün otomativ dergileri diğer firmaların kabul edişi otomativ programları vsvs ?
daha ne ispat olucak kurandamı yazması lazım..?
ahmetakgunf3s
29-04-2009, 19:32
bu konuda tüm dünya üzerinde bu sınıfta yapılan testler senin için ispat değilmidir..
bütün otomativ dergileri diğer firmaların kabul edişi otomativ programları vsvs ?
daha ne ispat olucak kurandamı yazması lazım..?
Harıka açıkladınız gerçekten kafamdakı butun sorulara yanıt buldum bu üslüp ve anlatım bravoo diyorum anlaşıldı konunun gidişatı teşekkür ederim daha bişi yazmıyorum :)
ancak focus kadar mı ? bunu neye dayanarak söylüyorsunuz bana ispatlıya bılırmısınız ? ve dah once kullandınız mı ? bir ambition serisi a3 ?
dediğim şeyler ilave değil fabrıka çıkışı STANDART donanımdır bu pakette ilavelerden bahsetmıyorum ben
daha oncekı verdıgım linktede focusun standar 205 taban 16 janttab bahsedıyorkı ? zaten bişi demem gerek yok
ha dersenız kı ST ??? ozaman derım S3 bu konuya hiç girmeyelim :)
lastik tabanın 300 olsa en iyi yol tutan sen olucaksın o zaman. Bu işler o şekilde olmadığını biliyorsundur. İlaveten dediğim şey ise yay. Ben anlamam öyle paketlerden maketlerden. Ambition pakette tek fark senin bu söylediğin jant lastik ölçülerimi. Ekstra daha kalın viraj denge çubuğu yada ne bilim daha sert sport amortisör felan filan mı var. Sen neye dayanarak söylüyorsun benim aracımın yanına focus yanaşamaz diye onuda söyle ki bizde bir kıyaslama yapalım.
Edit : Kaldıki A3 dediğin Leon ve Golf ile aynı platformu paylaşan aracın sürüş dinamikleri Focus ile bir değil ve body roll maruzu kalan bir araç.
Bu karşılarştırmaların en iyi sonucunu TOPGEAR yada 5GEAR videolarından öğrenebilirsiniz.
Benim şahsi fikrim yok yani büyük ihtimal golf dür
VeNoM_35
29-04-2009, 20:23
Bu karşılarştırmaların en iyi sonucunu TOPGEAR yada 5GEAR videolarından öğrenebilirsiniz.
Benim şahsi fikrim yok yani büyük ihtimal golf dür
bu tv programlarından çok dergiler birçok testini yaptılar bu arabaların. evo fln girin sitelerine bakın sonuçlar açık.
a3 bu arada gayet ii yol tutar belrtiyim' arkadasa hak veriyorum. burdaki focus haric diger araclardan ustundur rahatca.. focusada yakindir diye dusunuorum aralarinda ole bariz farklar olmaz.. 1 seriside cok ii yol tutar.. ama bu araclar hep birbirine yakin oldugu icin kullanim tarzlari sonuca etki eder. rwd fwd pistin karakteri gibi..
handling olayinda e90 3 series diorum direksion tepkisi muazzam. focusta cok iyi ilaveten..
a3 bu arada gayet ii yol tutar belrtiyim' arkadasa hak veriyorum. burdaki focus haric diger araclardan ustundur rahatca.. focusada yakindir diye dusunuorum aralarinda ole bariz farklar olmaz.. 1 seriside cok ii yol tutar.. ama bu araclar hep birbirine yakin oldugu icin kullanim tarzlari sonuca etki eder. rwd fwd pistin karakteri gibi..
handling olayinda e90 3 series diorum direksion tepkisi muazzam. focusta cok iyi ilaveten..
A3 kötü yol tutuyo diyen olmadı. Body roll var bu su götürmez gerçek ama. Herşey bir yana bende A3 bahsedilen paket ile ve yay ile Focus kadar yol tutabilir. Yani focusa yaklaşır. Ama focustan iyi değildir bence.
http://audi.arabalar.com/a3/16/5766
http://ford.arabalar.com/focus/16-trend-115hp-5k/1378
Ford un da focus için sunduğu geniş tabanlı 18 inç opsiyon paketleri var. sport paketleri de var. türkiyede yok sadece.
Focus RS Mk2 yi biraz araştırın.
Ford un da focus için sunduğu geniş tabanlı 18 inç opsiyon paketleri var. sport paketleri de var. türkiyede yok sadece.
Focus RS Mk2 yi biraz araştırın.
Düzeltiyorum. Biraz objektif araştırın. Misal önden çekişli araçlarda yol tutuş karşılaştırmaları. Listeler. Focus RS karşısına S3 koyulurmu gibi. :) Amacım taş atmak değil bu arada.
Focusları iyi yol tutuyor diye biliyorum,
VSA lı civicde güzel tutuyor ama VSA sız beş para etmez
bu konuda tüm dünya üzerinde bu sınıfta yapılan testler senin için ispat değilmidir..
bütün otomativ dergileri diğer firmaların kabul edişi otomativ programları vsvs ?
daha ne ispat olucak kurandamı yazması lazım..?
ahuahauhaa :D
tamam bu konu tuttu..
Focusları iyi yol tutuyor diye biliyorum,
VSA lı civicde güzel tutuyor ama VSA sız beş para etmez
Önemli olan VSA vs. gibi yardımcılar olmadan iyi yol tutabilmek zaten :)
Çok ilginç yahu,vsa,esp gibi elektronik sistemler aracın yolda kalmasını sağlayabilir ama handling'e hiç bir etkisi yoktur,bir virajı sistem ile daha hızlı dönmek mümkün değil bunu nasıl atlıyoruz anlamak mümkün değil :)
Çok ilginç yahu,vsa,esp gibi elektronik sistemler aracın yolda kalmasını sağlayabilir ama handling'e hiç bir etkisi yoktur,bir virajı sistem ile daha hızlı dönmek mümkün değil bunu nasıl atlıyoruz anlamak mümkün değil :)
Yani:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.