Orijinalini görmek için tıklayınız : 207 RC rodaj yardım?
Antalyalogy
02-05-2009, 18:02
Arkadaşlar sıfır alacağım aracın rodajını nasıl yapayım?
Kimi diyor ilk 500 KM yüklenme kimi diyor ilk yağ değişimine kadar yüklenme...
Yardım lütfen...
Size soyle anlatayim; belki tesaduf dersiniz, inanirsiniz, size kalmis..
Ayni motora sahip Cooper S'li bir arkadasim ilk 1500 km boyunca cok sakin kullandi, soguk calistirmalarda ve motoru durdurmadan once 1'er dk falan bekleterek kullandi aracini.. Su an 10 bin km'yi devirdi, ayni durumdaki tum Cooper S'leri geciyor araci.. Rodajin saglikli yapilmasi onemli bence o aracta.. ;)
Antalyalogy
02-05-2009, 18:27
Evet işte bazı arkadaşlar böye diyor bende kime uyayım şaşırdım...
Rodajda tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlamanın (dekompresyon) önemi ;
Aracınız ile uygun viteste Tam gaz hızlanmalar ve hızlandığınız viteste ayağı gazdan çekerek yapılan yavaşlamalar gayet önemlidir.
tam gaz hızlanma ile segmanları silindir yüzeyine bastırırsınız.
Dekompresyon yavaşlamada ise karter havalandırma vasıtasıyla yağ buharı motora emilir. ayrıca oluşan vakum sayesinde çapaklar motordan egzoz yolu ile atılır.
kalan çapaklar ise motor yağı tarafından tutulur ve filitre tarafından süzülür.
Rodajda motor yağı değişim süresi ;
Atılabilecek partiküller egzoz yolu ile atılır kalanlar ise motor yağı tarafından silindirlerden uzaklaştırılır demiştik.
madem çok düşük km lerde çapak atmanın büyük kısmı tamamlanıyor öyleyse motor yağımızı hemen değiştirmeliyiz..
çünkü motor yağı filtreden geçmeden evvel onlarca yüzeye temas eder.
yağımızı ne kadar erken değiştirirsek motorun pislik ve çapak içinde çalışmasını o derece engelleriz..
zira sürtünme güç kaybının başlıca nedenlerindendir, içinde partiküller yüzen bir yağın doğuracağı sonuçları ise siz düşünün ...
amacımız temiz bir motor..
1000 km sonunda (rodaj sonunda) yapılması gerekenler ;
Segmanları anlatabildiğimiz şekilde rodajlarsanız 1000 km sonunda aracınızın motoruyla işiniz bitmiş demektir.
istediğiniz marka kaliteli motor yağına geçebilirsiniz.
bundan sonra aracınızın motoru içinde çalışan parçaların sürtünme oranının azaltılması ve daha rahat devir çevirmesi için izleyeceğiniz kullanım tarzı dekompresyon a ağırlık vermedir.
Dekompresyon ile motorda oluşabilecek tüm pislikler meydana gelen vakum ile motordan atılır, Silindirlere emilen yağ buharı sayesinde motor rahatlar.(YB)
Özetle yeni otomobilin rodajında ;
Hararet en önemli değişkendir.
Mümkünse orta kalite mineral yağ kullanılır
Düşük kilometrelerden itibaren silindir basıncı oluşturmak için uygun viteslerde tam gaz hızlanmalar gerçekleştirilir.
Viteste yavaşlama (dekompresyon) en az tam gaz hızlanma kadar önemlidir.
Motor yağı ve filitresi sık değiştirilir.
1000 km rodaj için yeterli süredir.
1000 km sonunda motor içindeki sürtünmenin azaltılması maksadıyla disiplinli bir sürüş tarzı benimsenebilir(motor açma)
Motor yağınızı garanti sebepleri vb nedenlerle değiştiremiyorsanız yapacağınız tek şey düşük km lerden itibaren tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlama yapmaktır.
1000km sonunda izin verilen devir bandının sonuna kadar tam gaz hızlanma yapmış olmanız gerekir.
Motor yağınızı değiştirmek için 15.000 km yada 7.500 km vs beklemeyin..
Aracınızın yakıt ekonomisini artırmanın başka yolları da var.
Doğru zamanda vites değiştirin, bir an önce yüksek viteslere geçin.
Aracınızı sakin kullanın, ani hızlanmalardan kaçının.
Ani fren yapmamaya çalışın, önceki araçla aranızda yeterli mesafe bırakın.
Lastiklerinizde doğru basınçta hava olmasını sağlayın.
Aracınızı yüksek devirde kullanmayın.
Gereğinden fazla yük taşımayın.
Çok yoğun trafikte, kullanmadığınız zamanlarda motorunuzu durdurun.
Gerekmedikçe klimanızı açık tutmayın.
Motorunuzun iyi durumda ve bakımlı olmasına dikkat edin.
Yüksek hızlardan kaçının.
Trafiğin daha az olduğu yolları tercih etmeye çalışın.
Alıntıdır .
şöle bi konu var
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=4236&highlight=rodaj+nas%FDl+yap%FDl%FDr
Biz 1500km yaptık usul usul. En son da kutlamak için hafiften bir otoban(100km) yaptık, çok zorlamadan tabi. :D
Bu perşembe de yağ bakımı...
hacı peugeotun önerdiği bi rodaj programı yok,ama sen kendin bi program uygulayabilirsin. cooper s için arkadaşların uyguladığı sistem mantıklı geldi bana.ama arada birde üst devirleri gıdıklamak lazım çok abartmamak şartıyla:D
daha sonrada allah ne verdiyse yüklenirsin brocuğum:)
Antalyalogy
04-05-2009, 18:39
Şöyle düşünüyorum ;
İstanbul-Ankara otoban sonunda yağ değişimi
Ankara-Antalya otoyol sonunda 2. yağ değişimi ( rodaj da oluşacak parçaların temizlenmesi amaç)
Sonra Mini ci arkadaşın sistem gitmeden 1 dk bekle çıkmadan 1 dk bekle..
1000 km ye kadar sadece 4-5. viteslerde orta devirlerde ara ara tam gaz.
1000 den sonra yavaş yavaş sıkıştırma 1500 den sonra Allah ne verdiyse ..:heyoo::heyoo:
sıfır arabanmı var derdin var :P
ben olsam sehir icinde biraz dolasip motor isisi normal seviyeye geldikten hemen sonrasinda yagi degistirir ondan sonra bin kilometre sıkıstırmadan devam edip yagi tekrar degistirirdim...
Evet kesinlikle sık yağ değişim ile dur kalk tarzı trafikte biraz dolaşmak lazım. Otobanda sabit 90 ile iki nokta arası yapılan ulaşım bence rodajda büyük etken değil. Devir bandını farklı yük durumlarında dolaşması ısınıp soğuması ve bol yağ değişimi benim önerim. Tabiki klasik bilindik belli km 3000 i geçme dip gaz yapma sonra yavaş yavaş gazlamaya başla rodaj bittince bir süre dip gaz git gibi şeyleri de es geçmemeli.
Şöyle düşünüyorum ;
İstanbul-Ankara otoban sonunda yağ değişimi
Ankara-Antalya otoyol sonunda 2. yağ değişimi ( rodaj da oluşacak parçaların temizlenmesi amaç)
Sonra Mini ci arkadaşın sistem gitmeden 1 dk bekle çıkmadan 1 dk bekle..
1000 km ye kadar sadece 4-5. viteslerde orta devirlerde ara ara tam gaz.
1000 den sonra yavaş yavaş sıkıştırma 1500 den sonra Allah ne verdiyse ..:heyoo::heyoo:
3000d/d 3000d/d 125'i geçmiyor zaten. 130'muydu yoksa? :soru:
Antalyalogy
05-05-2009, 07:36
Evet kesinlikle sık yağ değişim ile dur kalk tarzı trafikte biraz dolaşmak lazım. Otobanda sabit 90 ile iki nokta arası yapılan ulaşım bence rodajda büyük etken değil. Devir bandını farklı yük durumlarında dolaşması ısınıp soğuması ve bol yağ değişimi benim önerim. Tabiki klasik bilindik belli km 3000 i geçme dip gaz yapma sonra yavaş yavaş gazlamaya başla rodaj bittince bir süre dip gaz git gibi şeyleri de es geçmemeli.
Zaten aracı ikitelliden Maslak oto sanayi ye götürürken muhetemelen dur kalk olacak.Oradan da Ankara otobana kadar yine dur kalk olacaktır.Ankarada da bir gün kalınacak orada da olur sanırım..
yakın zamanda bende rodaj yapıcagımmm ama ben ılk motor yaptıgımdaa 1000 km yol yaptımm sonraa ara ara sıkıstırayaaa basladımm 1000 kmde yag deyıstırdımm her 3000 kmde yag deyıstırmeyee basladımm
sımdı yıne actım kafanııı sıbob lastıklerını deyıstırmek ıcın bakalımm hazır sokmuskenn tekrar segman atabılrımm durumuna gre haraket edıcemm :)
onurdegerli
18-05-2009, 18:40
ben yeni aldim 207 rc ama anlamadim neden 1000 km de yag degistiriliyor yetkili servis 2500 de gel dedi ilk ozaman yag degistirmiyceklermi ? bakim yapmiycaklarmi yada benim 1000 km ye gelince yagi degistirmem gerekiyormu
ben yeni aldim 207 rc ama anlamadim neden 1000 km de yag degistiriliyor yetkili servis 2500 de gel dedi ilk ozaman yag degistirmiyceklermi ? bakim yapmiycaklarmi yada benim 1000 km ye gelince yagi degistirmem gerekiyormu
Oluşacak çapaklardan dolayı falan. Yani iyi olur değiştirmen...
Antalyalogy
18-05-2009, 18:48
2500 de yağ değişmiyor sadece kontrol ediyorlar...Bizimkisi tedbir amaçlı çapakları atmak için...
onurdegerli
18-05-2009, 19:05
2500 de yağ değişmiyor sadece kontrol ediyorlar...Bizimkisi tedbir amaçlı çapakları atmak için...
anladim tesekurler yani degistirmem iyi olucak yagmarkasi onemlimi ?
bide sen ankaraya nekadar yaktin istden ankara arasi
Antalyalogy
18-05-2009, 19:10
Ben castrol edge sport koydurdum Tam sentetik ..
207RcLemans
15-06-2009, 16:18
Dayanabildinmi o kadar ben 200 km anca dayandım sonra tapagaz 3 bin km oldu yag değişmedim hala
Dayanabildinmi o kadar ben 200 km anca dayandım sonra tapagaz 3 bin km oldu yag değişmedim hala
bence ilk ziyaretine götür arabayı yağını falan deiştiriyolar galiba ;)
_cAgdAsH_
17-06-2009, 18:58
bence ilk ziyaretine götür arabayı yağını falan deiştiriyolar galiba ;)
2500 de yag değiştirmiyorlar,10binde filitrelerle beraber ilk yagı değiştirio yetkili servisler.
10.000 km die bir bakım bizde yok :confused: bnm yağı deiştirdiler die hatırlıyorum ;)
_cAgdAsH_
17-06-2009, 19:50
sizde bi farklılık var o zaman..
Yeni araçların bakım masraflı düşük diye sloganlar ile araç satmak için bu aracın ilk yağı 20.000 de değişir bile derler. Ki diyorlarda. Siz boşverin onları. Performans arabası alıyorsunuz. Azıcık iyi bakın aracınıza. İlk yağınızı değiştirin 1000-2000 km içinde. İlk yağ 10.000 bence çok uzun bi süre.
ben yeni civic i sıfır aldıımda ilk gece basladım abanmaya araç 10.000 km leri geçtiğinde aynı durumdaki civic lere 2 boy fark atıyodum buda enteresan ama turbo araca tabi daha sakin huyuna gitmek lazım :)
gambit49
15-07-2009, 23:18
ben yeni civic i sıfır aldıımda ilk gece basladım abanmaya araç 10.000 km leri geçtiğinde aynı durumdaki civic lere 2 boy fark atıyodum buda enteresan ama turbo araca tabi daha sakin huyuna gitmek lazım :)
bence:D cok sakıncalı ornek alınamyacak bir bilgi olmus :D:D:D
bence:D cok sakıncalı ornek alınamyacak bir bilgi olmus :D:D:D
:):):) evet bende aynısını yaptım ilk 50km sakin sora abandım durdum yüksekdevirden de dekompresyon yaptık gayetde süper oldu hem sessiz hemde seri oldu alt devirler inanılmaz canlandı. Zaten rodaj nedir diye sorulduğunda segmanların dairesel olarak segman kanallarına tam oturması ve honlama sorasında oluşucak çapaklarıda yağ ile dışarı atılmasıdır.Aynı zamanda dekompresyonle egzoz yolu ile dışarı atılmasıdır.Yani segmanı ancak ya dipgazda yada biraz yüksek devirde dekompresyon yapılarak segman kanalına düz bir biçimde oturtma şansı vardır. Turbo yada atmosferik diye farklı rodajlar yoktur.Fakat once 200km de yag değişimi sora 500km,sorada 1000km de en az 3 kere yag değiştirmek lazım. Kulanılan yağ kesinlikle tam sentetik olmaması lazım olduğunca minarel yağ yani dandik yag ile yapılmalıdır çünkü metal paraçacıklarını daha iyi tutuar.
Saygılar...
Kulanılan yağ kesinlikle tam sentetik olmaması lazım olduğunca minarel yağ yani dandik yag ile yapılmalıdır çünkü metal paraçacıklarını daha iyi tutuar.
Saygılar...
aynen sentetik yağ ile rodaj olmaz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.