Orijinalini görmek için tıklayınız : Beyaz duman?
.::EmrE::.
10-05-2009, 01:00
Selamlar arkadaşlar...
Bazınızın bildiği gibi,birkaç gün önce egzoz yapmıştık araca,ancak biraz fazla duman atıyordu...Servise gitmesi gerektiği için,söküp orjinali taktım yerine...Dumandan dolayı da turbo da bir sıkıntı olabilir ihtimali ile servise kontrol ettirdim..
Turboda herhangi bir yağ vs. kaçağı olmadıgını söylediler. Stock egzoz ile herhangi bir duman,koku problemi yok..
Bugün tekrar taktım custom egzozu..Kat. yok,düz boru.Çalıştırınca vs. bir sıkıntı olmadı..
Eve gelirken biraz sıkıştırdım aracı,park ettim,ve bir de baktım ki arkam bembeyaz olmuş,sürekli duman atıyor...Sanki yağ kokusu var gibi ancak tam anlayamadım.Aracı stop ettikten 3 dakika kadar sonra bile duman gelmeye devam etti..Her hangi bir arıza ışıgı vs. yakmıyor,geçen gün lambda sensörü arızası vermişti,ancak kapatıp açınca tekrar vermedi.
Bu dumanın sebebi ne olabilir? Turboda sorun yok diyor servis,stock egzoz ile sorun yok,sıkıştırdıktan sonra oluyor...Internette okudum,radyatör suyunun karışması,piston problemleri,turbo problemleri falan diyorlar,tırstım birazcık :)
Önerisi olan var mı? Egzozu sökmeli miyim,bu şekilde dolaşmanın zararı olaiblir mi?
yanma odasına bır sekılde su karısıyor sanırım
CasabLanca
10-05-2009, 01:23
araç nedir? aynı sorun benim passatımda vardı hararet murşürünü değiştirdim düzeldi :D
dostum 2-3 seçenkeğin var
1- Contanda sorun olabilir test ettirmen lazım
2- Turbon olabilir yüksek ihtimal
3- turbonun Su kanallarında çatlak olabilme sansıda yüksek
bence turbonda problem var.. ara ara kesme yapıyosa duman.. Turbo.. gecmis olsun..
kardeş bencede turbon yolun sonuna gelmiş olabilir ! benım eskı turbomda öle ara sıra beyaz duman ve yanmış yağ kokusu verıordu turboyu degıstım duzeldı stock egsozundan dışarı pek belli etmıor olabılır ama custom da daha bvelırgındr
katı iptal dince arıza ışığı yandığı zaman güç kaybı hissettin mi?
çünkü benim bildiğim lambda arızasından sonra ecu boostu kısar. afr fakir e gider. ateşleme rötarlanır duman miktarı artar.
arıza modu silinmez hafıza da duruyodur.
kattan sonraki o2 sensörünü takarken araya spacer koy sensörü geri al.
Eray Yümsel
10-05-2009, 11:30
Sanki yağ kokusu var gibi ancak tam anlayamadım.Aracı stop ettikten 3 dakika kadar sonra bile duman gelmeye devam etti..Her hangi bir arıza ışıgı vs. yakmıyor
=
turbon bitmiş başka açıklaması yok baktırman lazım
emretorlak
10-05-2009, 17:53
:angel: Turbo R.I.P.
Araç kaç km.de?
BrakeHorsePower
10-05-2009, 18:48
Stock ekzost sistemini tekrar taktır, bi kaç gün gez, ufaktan gazla hala aynı problem varsa büyük ihtimal turbo veya conta problemin olabilir. Suyuna baktın mı? azaltma var mı?
egeturbo
10-05-2009, 20:06
turbo ara sıra yağ verme gibi bi ihtimal söz konusu olamaz yağ veriyorsa devamlı verir
Stok egzozla sorun olmuyorsa sorun turboda demek yanlış.
Bana kalırsa custom egzoz takıldığı zaman egzoz manifoltunun oradan veya başka bir yerden boruya su sızıyor gibi görünüyor. Belki bir miktar yağ da giriyordur.
Diğer egzoz takıldığında ötekine göre ne fark oluyor onun üzerine gidilirse sorun çözülür gibi duruyor.
sorun turboda olsa stock egzostada atmazmıydı duman?araç kaç model ki turbo gitsin bu kadar çabuk,bence taktıgın egzostta biyerden kaçak falan var
peki çok ii biliyorsunuz anladık beyaz duman neden atıyor?
H22Power
10-05-2009, 20:55
1-turbo (sanmıorum zira yepyeni araç)
2-sekman(sanmıorum çünkü stock boost)
3-fakir karışım(olabilir ama egzost la zengin olması gerekli)
4-turbo pallerinde boşluk(sanmam zira kurcalanmış turbo deil)
geriye tahminler kalıyor
1-custom egzostun üstüne yada içine yağ dökülmüş olabilir
2-turbonun yağ rekorunda kaçak olabilir
3-egzostun üstündeki müşür hatalı okuma yaptığından kendini fakire çekiyor olabilir:soru:
Mevzu opel yetkili servisleriyse servisin sorun yok dediğinde sorun vardır :D
2+2 kaç diye sorunca cevap veremez insanlar olduğunu düşünüyorum yetkili servislerde.
bence garanti devam ediyorken hallettirmeye bakın büyük ihtimal turbonun egzoz tarafına milden yağ geliyordur.
yağ yakarsa mavi atmaz mı hafif?
.::EmrE::.
10-05-2009, 22:31
Bugun uzun yol yaptım,inanılmaz duman var ... yolda giderken de ara ara koku geliyor araç içine...Normal kullandım,sıkmadım cok fazla,durup rölantide 3-5 dakika durduktan sonra başlıyor duman atmaya...Yaklaşık 5-10 dakikadan sonra kesiliyor...Bazen atmıyor,bazen atıyor anlamadım..
katı iptal dince arıza ışığı yandığı zaman güç kaybı hissettin mi?
çünkü benim bildiğim lambda arızasından sonra ecu boostu kısar. afr fakir e gider. ateşleme rötarlanır duman miktarı artar.
arıza modu silinmez hafıza da duruyodur.
kattan sonraki o2 sensörünü takarken araya spacer koy sensörü geri al.
Işık yanınca güç kaybı var gibi..sanki kalkışlarda boguluyor gibi geliyor.Ancak bugun stock corsa opc ile baya denedik (ışık yanmıyordu bu sırada) cok belirgin performans farkı var,1.5 boy alabiliyorum bu hali ile.
:angel: Turbo R.I.P.
Araç kaç km.de?
Araç 45.000 de.
Stock ekzost sistemini tekrar taktır, bi kaç gün gez, ufaktan gazla hala aynı problem varsa büyük ihtimal turbo veya conta problemin olabilir. Suyuna baktın mı? azaltma var mı?
Stock egzoz takılı iken hiçbir şekilde duman,koku vs yok :S suya bakmadım yarın bakacağım.
1-turbo (sanmıorum zira yepyeni araç)
2-sekman(sanmıorum çünkü stock boost)
3-fakir karışım(olabilir ama egzost la zengin olması gerekli)
4-turbo pallerinde boşluk(sanmam zira kurcalanmış turbo deil)
geriye tahminler kalıyor
1-custom egzostun üstüne yada içine yağ dökülmüş olabilir
2-turbonun yağ rekorunda kaçak olabilir
3-egzostun üstündeki müşür hatalı okuma yaptığından kendini fakire çekiyor olabilir:soru:
Bana da en mantıklısı 3. gibi geliyor.Nereye baktıracağımı da anlamadım valla. Stock egzozu takıp servise gittim sorun yok dendi..Custom ile gitsem,sorun cıksa garanti iptal,aldıgım yere gitmeyi düşünüyorum ama bu egzozla da gezmek istemiyorum :D
umarım turboda bir sorun yoktur,ki daha 45.000 de olan bir araç için zor gibi duruyor :( bu arada bir yerde okudum,piston çatlaması olabilir mi?
konu sahibinden özür diliyorum konuya karışmıs olucam belki ama aynı sorun bende de var orjinal egzostumda bi sorun yokken düz boru da sıkışık trafikte beyaz duman atıyorum tabiri caizse bi anlık poff die atıorum ara ara dewam ediyo ama her zaman atmıyo bu arada aracım dizel serviste turbosunun basıncına bakıldı yag kontrolu yapılıyo hıcbı sekılde yag ve su eksiltmem de yok zaten su için basınç testide yapıldı ama anlayamadım aynı sorun olunca yazma gereği hissettim arac dizel oldugu için normal dediler ama bende özellikle sıcak havada ve sıkışık trafikte bariz duman atıyorum neden olabilir veya araç dizel olduğu için normalmidir
ClioSport
10-05-2009, 22:59
aklıma gelenlerden ilki sekmanların, bir pistonunda problem olabilir.
Bugun uzun yol yaptım,inanılmaz duman var ... yolda giderken de ara ara koku geliyor araç içine...Normal kullandım,sıkmadım cok fazla,durup rölantide 3-5 dakika durduktan sonra başlıyor duman atmaya...Yaklaşık 5-10 dakikadan sonra kesiliyor...Bazen atmıyor,bazen atıyor anlamadım..
Işık yanınca güç kaybı var gibi..sanki kalkışlarda boguluyor gibi geliyor.Ancak bugun stock corsa opc ile baya denedik (ışık yanmıyordu bu sırada) cok belirgin performans farkı var,1.5 boy alabiliyorum bu hali ile.
Araç 45.000 de.
Stock egzoz takılı iken hiçbir şekilde duman,koku vs yok :S suya bakmadım yarın bakacağım.
Bana da en mantıklısı 3. gibi geliyor.Nereye baktıracağımı da anlamadım valla. Stock egzozu takıp servise gittim sorun yok dendi..Custom ile gitsem,sorun cıksa garanti iptal,aldıgım yere gitmeyi düşünüyorum ama bu egzozla da gezmek istemiyorum :D
umarım turboda bir sorun yoktur,ki daha 45.000 de olan bir araç için zor gibi duruyor :( bu arada bir yerde okudum,piston çatlaması olabilir mi?
Servise git, turbodan ses geliyor de, teste cikalim diyeceklerdir, ses gelmezse de israr et..Cikarip bi baksinlar.. Garantiden degistirirsin sorun varsa.. Yoksa baska yerlerde ararsin problemi..
internal parçalarda bişey varsa yağ seviyenin çok hızlı düşmesi lazım, normal olduğuna göre - servistekiler öyle demiş - korkulacak bişi yoktur..
stok eksozu takıp sökmek derken yani kat kısmını (downpipe ı) da mı değiştiriyosun yoksa kattan sonrasını mı söküp takıyosun?.
ya aslında en temizi sen alacaktın bi milltek aslanlar gibi yürüyecektin uğraşmayacaktın bunlarla..:D
sekman piston falan naptınız yau sanmıyorum o tarz bi sorun olduğunu.
.::EmrE::.
10-05-2009, 23:42
internal parçalarda bişey varsa yağ seviyenin çok hızlı düşmesi lazım, normal olduğuna göre - servistekiler öyle demiş - korkulacak bişi yoktur..
stok eksozu takıp sökmek derken yani kat kısmını (downpipe ı) da mı değiştiriyosun yoksa kattan sonrasını mı söküp takıyosun?.
ya aslında en temizi sen alacaktın bi milltek aslanlar gibi yürüyecektin uğraşmayacaktın bunlarla..:D
KOmple değiştiriyorum.Downpipe,boru ve son suturucu sökülüyor,kat.,orta susturucu,orjinal boru,orjinal son susturucu takılıyor.
Aah ah evet bir dahakine kesinlikle herşeyi marka alacağım..ancak milltekin fiyatına da bu egzozdan 3 tane alınaibliyor :D birde milltek'in sesi çok tırt :P
sorun sanki turboda bence
nasıl bir duman bu ? yani gerçekten aşırı sekildemi yoksa normal olarak hafifmi ? yoksa hafif beyazmı ? ne zaman atıyor tam olarak arabayla gazladığındamı
.::EmrE::.
11-05-2009, 09:11
nasıl bir duman bu ? yani gerçekten aşırı sekildemi yoksa normal olarak hafifmi ? yoksa hafif beyazmı ? ne zaman atıyor tam olarak arabayla gazladığındamı
Gazladıktan sonra genellikle,bazen normal kullanımdan sonra da oluyor,aracı durdurup rolantide 2-3 dakika bekledikten sonra başlıyor kendisi,ancak her zaman olmuyor,ne zaman olup olmadıgını anlamadım...Sürekli,kesintisiz atmaya başlıyor,bulut gibi bembeyaz değil , gri + beyaz gibi ,benzin ve yağ kokusu gibi bir koku var..Duman atmaya başlamadan önce genellikle fan devreye giriyor,gerçekten aşırı şekilde.Araca uzaktan bakanlar yangın var sanabilir yani o derece :) Birkaç dakika attıktan sonra,kesiliyor..Yolda giderken de aynı kokuyu duymak mümkün oluyor..
ocengiz0
11-05-2009, 09:39
Araca yüklendiğindikten hemen 5-6 sn sonra atıyormu duman? aynı tarif ettiklerini bende yaşadım çünkü, turbo bozulmuştu. Bazen hiç vermiyordu duman, biraz yüklenim 1 dakka boyunca kesintisiz veriyordu. dikkat et bi anda yağ bitiverir.
emretorlak
11-05-2009, 09:48
45000 km.de turbo bitmez gibi yanlış bir düşünce var.Bunu direk Emre'nin aracını kastederek değil,genel olarak söylüyorum.Turboyu bilinçsizce kullanırsanız 45000 km.de aslanlar gibi turbo biter:heyoo:
VteC_MaNiaC
11-05-2009, 10:37
Gazladıktan sonra genellikle,bazen normal kullanımdan sonra da oluyor,aracı durdurup rolantide 2-3 dakika bekledikten sonra başlıyor kendisi,ancak her zaman olmuyor,ne zaman olup olmadıgını anlamadım...Sürekli,kesintisiz atmaya başlıyor,bulut gibi bembeyaz değil , gri + beyaz gibi ,benzin ve yağ kokusu gibi bir koku var..Duman atmaya başlamadan önce genellikle fan devreye giriyor,gerçekten aşırı şekilde.Araca uzaktan bakanlar yangın var sanabilir yani o derece :) Birkaç dakika attıktan sonra,kesiliyor..Yolda giderken de aynı kokuyu duymak mümkün oluyor..
Emre bende o gün gördüğümü yazayım istedim
Az gazda sanki araba soğukken duman çıkartıyormuşçasına başlıyor ancak gaza oturduğunda beyazlık yoğunlaşıyo ve az bi mavi duman gelio sonundaaz bi koku geliyor ..
Ek olarak şunuda eklemek istiyorum .. emre bence egsozun gayet başarlıl miltekte taksaydın turbonun ömrü dolduysa egsoz sistemini değiştirdikten sonra bunu anlayabilirsin... çünkü senin katalitik kollektörün muhtemelen attığın yağları içinde biriktidiği için bu dumanı görmüyordun stock egsozunla ;) tabi bütün bunlar şahsi görüşlerimdir
egeturbo
11-05-2009, 10:42
araç sabahları çalışırken bir duman varmı birde turboya giren hava filtresi borusnu ve intercooelra giden boruyu sök oraya elini koy bak bakalım yağ gelecek mi ?
BrakeHorsePower
11-05-2009, 15:24
daha önce de dediğim gibi orjinal ekzost a dön ondan sonra gazla hala aynı sorun varsa büyük ihtimal turbo da sorun. 45.000km de biten opelin çok turbosu var. Stock ekzostla sorun yoksa stock bin arabana:D. O2 sourunuysa da ilginç bi sorunun var çünkü beyaz duman çıkmaması lazım. Ama su seviyene daha bakmamışsın bi bak azaltma var mı die. Çünkü duman atmaya başlamadan önce fan girio vs deosun bunnar o2 yle alakalı olmayabilir. İnşalla bi yerden su sızıntısı yoktur.
.::EmrE::.
11-05-2009, 22:20
Arkadaşlar bugun su seviyesine baktım bir eksilme yok...Egzozu söktük,ve baktık ki turbonun üzerinde yağ var baya bi..Turbo yağ sızdırıyormuş,artık sonuna geldik sanırım turbonun...Ancak şimdi burda bir sorun var...Stock egzoz ile duman vs yok,custom ile var,stockta sorun yokken,servise nasıl sorun var oldugunu ispat edebilirim?
Yağ eksiltmedi hala,yere falan da birikmiyor,turbodaki yağı nasıl gördünüz falan derler mi? Ne demem gerekli servise bu durumda şimdi benim?
En son gidişimde duman atıyor,turboda kaçak olabilir gibime geliyor dedim,baktılar birşey yok dediler çünkü..
geçmiş olsun üzüldüm valla..
umarım servis vurdumduymaz davranmaz da gerekli alakayı gösterir..
bence git direk söyle çok duman var turboya bakılmasını istiyorum sökün bakın..
bişey varsa da garantiden değiştirin de, dediğini yapmak zorundalar, müşteri ne derse odur aga..
Her zaman atmıyor yüksek süratten sonra atıyor de. Söküp bir bakın de. Adamlar aracını alıp otobanda 220 görecek halleri olmadığı için senin duman gördüm sözüne güvenip işçilikten kaçınmadan turboyu açıp bakmaları gerekecek.
.::EmrE::.
11-05-2009, 23:07
Teşekkür ederim RCPower :) bakalım yarın çözülür inşallah olay,yine 2 ay bekeriz artık :P
Doğru diyorsun Schumi :) en son söylediğimde pek ilgilenmediler sanırım,ama bu sefer ne biçim bakıyorusnuz gibi bir iki iğneliyici birşey söyleince bakacaklardır :)
aracımda çekiş problemi var de.. turbonun acılıp bakılmasını istiyorum de ;)
Eray Yümsel
11-05-2009, 23:12
Arkadaşlar bugun su seviyesine baktım bir eksilme yok...Egzozu söktük,ve baktık ki turbonun üzerinde yağ var baya bi..Turbo yağ sızdırıyormuş,artık sonuna geldik sanırım turbonun...Ancak şimdi burda bir sorun var...Stock egzoz ile duman vs yok,custom ile var,stockta sorun yokken,servise nasıl sorun var oldugunu ispat edebilirim?
Yağ eksiltmedi hala,yere falan da birikmiyor,turbodaki yağı nasıl gördünüz falan derler mi? Ne demem gerekli servise bu durumda şimdi benim?
En son gidişimde duman atıyor,turboda kaçak olabilir gibime geliyor dedim,baktılar birşey yok dediler çünkü..
orj egzost sistemini takıp şöle bi 25 30km kadar gez bakalım aynı dumanı atıp yağ bırakıcakmı bırakırsada hemen git servise turbo yağ atıyo sökün bakalım de at kafalarına. derim
dua et turboda falan bişe olmasın yoksa unut arabayı baya bir süre,zafira opc tamponunu 2-3 ay bekleyen biliyorum:S
2 3 ay nedir ya ? maximum 3 hafta bilemedin 5 hafta bekliyorsun. sizin sipariş verdiğiniz opel servislerinde var sanirim bir gariplik.
VteC_MaNiaC
11-05-2009, 23:28
Teşekkür ederim RCPower :) bakalım yarın çözülür inşallah olay,yine 2 ay bekeriz artık :P
Doğru diyorsun Schumi :) en son söylediğimde pek ilgilenmediler sanırım,ama bu sefer ne biçim bakıyorusnuz gibi bir iki iğneliyici birşey söyleince bakacaklardır :)
emrecim dediğim gibi katalitikte birikio bütün yağların ;)
katalitiğin işe yaradığınıgördük :)
Antalyalogy
12-05-2009, 07:42
Geçmiş olsun Emre sen arabayı çok güzel yaptığın için göz değdi heralde.Umarım masrafsız ve çabuk şekilde halledersin..
.::EmrE::.
12-05-2009, 13:06
Teşekkürler herkese :) servise verdim aracı,inceleme halindeymiş..ancak yine kem küm etmeye başladılar,yok duman atmıyormuş ,4 kere teste cıkmışlar,yağ yakma yokmuş,sadece yağ kaçırma varmış,turbodan mı,başka bağlantıdan mı incelenmesi gerekliymiş,efendim araç devirli ve güçlü oldugunudan dolayı biraz duman atması normalmiş...Turbo rektifiye edilebilir dediler bende sövdüm birazcık kendilerine,değişim istedim,tekrar arayacaklarını söylediler... :S
emretorlak
12-05-2009, 19:40
Çocuklara masallar akşam kuşağı.Devirliymiş de yağ kaçırması normalmiş fazla duman atarmış.Satarkende desenize bunları hahaha:)
livelydog
12-05-2009, 20:11
merhabalar araç daha önce hararet gördü mü eğer gördüyse conta yakması olası bir durum , soğutma suyu kabı ve borularını, radyatörü iyice kontrol ettir kaçak var mı diye . Katalitiği iptal ettirdiysen aracını ilk çalıştırdığında bir miktar beyaz duman atması normal sağlıklı olduğunu gösterir bir süre sonra rölantide normale dönüyor mu? Aracı sıkıştırdığında bir miktar beyaz duman atması da normal bir durum fakat önemli olan normal kullanımda beyaz duman var mı?
Teşekkürler herkese :) servise verdim aracı,inceleme halindeymiş..ancak yine kem küm etmeye başladılar,yok duman atmıyormuş ,4 kere teste cıkmışlar,yağ yakma yokmuş,sadece yağ kaçırma varmış,turbodan mı,başka bağlantıdan mı incelenmesi gerekliymiş,efendim araç devirli ve güçlü oldugunudan dolayı biraz duman atması normalmiş...Turbo rektifiye edilebilir dediler bende sövdüm birazcık kendilerine,değişim istedim,tekrar arayacaklarını söylediler... :S
Opel şu anki ekonomik sıkıntıda iken değişim çok zor. Umarım değiştik diye revize etmezler. Balata çakmaları gibi.
Opel şu anki ekonomik sıkıntıda iken değişim çok zor. Umarım değiştik diye revize etmezler. Balata çakmaları gibi.
+1 balatayi çakıp yollayan servis turboyu nasil degistirsin? :ofk: :ofk: :mad:
Konuyu okuyunca kendi basima gelmis gibi sinirlendim cidden.. allah yardimcin olsun dostum.
.::EmrE::.
13-05-2009, 00:56
merhabalar araç daha önce hararet gördü mü eğer gördüyse conta yakması olası bir durum , soğutma suyu kabı ve borularını, radyatörü iyice kontrol ettir kaçak var mı diye . Katalitiği iptal ettirdiysen aracını ilk çalıştırdığında bir miktar beyaz duman atması normal sağlıklı olduğunu gösterir bir süre sonra rölantide normale dönüyor mu? Aracı sıkıştırdığında bir miktar beyaz duman atması da normal bir durum fakat önemli olan normal kullanımda beyaz duman var mı?
Hararet görmedi hiç araç..İlk çalıştırdıgımda duman yok..Yolda giderken de yok görünürde,ancak araç içinde yağ kokusu var..Rölantide duman cok fazla.
-------------
Arkadaşlar sağolun tekrar..Dediğin gibi Schumi değiştirmemek için bin dereden su getirecekler,ancak bu defa bırakmam peşini :)
emretorlak
13-05-2009, 01:36
Bırakmam peşini diyorsun ama arıza veren parça sunroof tarzı bişey değil:)Turbo arızasına 10larca kullanıcı hatası bulup işin içinden çıkabilirler.Garanti kapsamına aldırman gerçekten zor kolay gelsin.
geçmiş olsun valla üzüldüm ya...
Hararet görmedi hiç araç..İlk çalıştırdıgımda duman yok..Yolda giderken de yok görünürde,ancak araç içinde yağ kokusu var..Rölantide duman cok fazla.
-------------
Arkadaşlar sağolun tekrar..Dediğin gibi Schumi değiştirmemek için bin dereden su getirecekler,ancak bu defa bırakmam peşini :)
Emre sen değilmiydin aracı ilk aldıgında ophellde hararetim 107lerde geziyo normalmi diyen? Nasıl hararet görmedi benimki 93ü geçmedi daha. Geçmiş olsun bu arada. Conta konusununda üstüne bi git derim Turbonun yağ sızdırmasından başka bi sorunda olabilir. Gerçi su eksiltmemiş diyosun ama yinede kontrol et düzenli olarak. Başına daha büyük bela almayasın.
.::EmrE::.
14-05-2009, 00:04
Emre sen değilmiydin aracı ilk aldıgında ophellde hararetim 107lerde geziyo normalmi diyen? Nasıl hararet görmedi benimki 93ü geçmedi daha. Geçmiş olsun bu arada. Conta konusununda üstüne bi git derim Turbonun yağ sızdırmasından başka bi sorunda olabilir. Gerçi su eksiltmemiş diyosun ama yinede kontrol et düzenli olarak. Başına daha büyük bela almayasın.
107C normalmiş .. 110 da fan açıyor zaten. minimum 95C motor sıcaklıgı.95in altına inmedi hiç :) Conta konusuna da bakacagım :)
Saolasın Erden,allah seninkini korusun bu durumdan :)
o arabanın motor kapağı yetkili serviste açılırsa iflah olmaz o derece net söylüyorum :)
deneme aracı olur, servis ustaları toplanır 1.6 turbo makine böyle oluyormuş demek hımmm diye tecrübe kazanırlar silindirleri su kanallarını falan inceler sonrada 8 kilo 10 kilo muhabbetiyle sıkıp kapatırlar kapağı :D
size tavsiyem yağı kendi gözünüzle gördüğünüze göre lütfen turbo için zorlayın servisi. z16let makina gerçekten güzeldir üzerinde kafa yorulmuş hesap kitap yapılmış motordur standart halde kolay kolay hararet yapmaz hele conta yakmasına imkansız gözüyle bakıyorum kendi adıma :)
Gecmis olsun.
Servis cok önemli bu konularda, hic baska tanıdık opel servisi yok mu?
Benim normal garantiyi bırak uzatılmıs garantide turbom catladı, ben evden servise gitmeden adamlar direk kendi degistirdi garantiden...
Zorluk cıkartıyorlarsa direk arabayı buradan cıkartıyorum, valilikten bilirkisi ile baska servise gidip sizi de rezil kepaze edicem dersen kolaylık saglamaya baslarlar. ;)
Antalyalogy
15-05-2009, 09:20
Emre bir arkadaşın 207 GT si tam olarak bilmiyorum ama motor arızası yüzünden yeni araç veya komple motor olarak değişecek.Nasıl başardın dediğimde Peugeot un serviserle ilgili en üst kişisini bulup derdini sert bir tonla anlatmış ki haklı araç daha 18.000 km de..Şu an araç serviste kendine bir 407 vermişler geçici olarak..Bekliyor gelecek cevabı...
Aklında olsun...
M U R A T
15-05-2009, 09:34
Emre sen değilmiydin aracı ilk aldıgında ophellde hararetim 107lerde geziyo normalmi diyen? Nasıl hararet görmedi benimki 93ü geçmedi daha. Geçmiş olsun bu arada. Conta konusununda üstüne bi git derim Turbonun yağ sızdırmasından başka bi sorunda olabilir. Gerçi su eksiltmemiş diyosun ama yinede kontrol et düzenli olarak. Başına daha büyük bela almayasın.
corsa da harareti nasıl görüyoruz??
.::EmrE::.
23-05-2009, 20:19
Arkadaşlar birkaç gündür giremiyordum foruma,bugün yazma imkanım oldu :)
Turbo işini halletim,önce revizyon dediler,3 kere mail atıldı,4.de kabul ettiler değişimi.Yeni turbo pazartesi günü takılacak hayırlısı ile. Bu arada eski turboyu bana vermeleri lazım değil mi? yoksa servis alıyor mu onu? bilginiz var mı?
Turbo geldi de,bizim duman da kesildi nedense :) 1 haftadır kullanıyorum egzoz ile,artık duman falan atmıyor ancak olsun :)
opc nin turbo acaba 1.3 CDTi a uyar mı bu arada aklıma böyle birşey geldi :P
corsa da harareti nasıl görüyoruz??
Valla bende GID ekran oldugu için Settings'e basılı tutuyorsun 10 saniye kadar,ondan sonra OA Temp. yazan bölüme gelene kadar BC tuşuna basıyorsun..Ancak normal ekranlı Corsa D 'mde aynı olay olmasına rağmen ekran 2 satır oldugu için sıcaklıgı göremedim..2 satır ekranda da Settingse basılı tuttutak sonra FM tusuna basıyorsun,bir sürü saçma sapan sayılar geliyor,ancak orda motor sıcaklıgı vs. yok sanırım,yalnızca dijital hız göstergesi var.
sevindim kardeşim, kazasız belasız binersin inşallah.
eski turbonu istersen vermek zorundalar.
cdti de maf sensörü varsa büyük turbo sorun yaratabilir.
ama sadece map varsa takılır bence. büyük cooler de lazım olabilir
Emre sevindim...
Cok iyi olmus...
Boost Up
23-05-2009, 20:46
Hadi hayırlısı abicim :)
garantiden değişiyorsa vermezler
yollarlar eski turboyu büyük ihtimal...
para verip aldıysan yenisini tabiki eskiyi de geri alırsın:)
geçmiş olsun bu arada
Hayırlı olsun emre. Sırada egt saati ve güzel bi yazılım var dimi :)
Hayırlısı olsun, dogru olanı yapmıslar.
Bu arada garantiden degisen turboyu servis alır.
Paranla bir parca aldıgında eskisi sana verilir.
.::EmrE::.
24-05-2009, 12:56
Teşekkür ederm arkadaşlar :)
garantiden değişen parçanın alınması kötü ya,hiçbir şekilde alma imkanımız yok mu acaba? Ne yaparsak verirler yani :P
hayır geri alamazsın, üreticiye geri yollanır (kkk, garett vs vs)
Benim de şanzuman değişti, çok istedim vermediler eskisini. Getrag'a geri yollandı
Evet garantiden değişen parça onların malıdır vermezler :)
geçmiş olsun.
Bu arada yeni turbonu yeni yağ ile kullanmanı tavsiye ederim. değişim esnasında yağını ve filitreni değiştirmelerini iste.
hatta yaparlarmı bilmiyorum ama yağ geri dönüş hattından yağ geldiğini görsünler öyle bağlasınlar.
.::EmrE::.
24-05-2009, 15:57
Neyse kısmet değlmiş CDTi turbolamak :D Ahmet tavsiyen için teşekkür ederim,söyleyeceğim bunu servise bağlanırken :)
Valla bende GID ekran oldugu için Settings'e basılı tutuyorsun 10 saniye kadar,ondan sonra OA Temp. yazan bölüme gelene kadar BC tuşuna basıyorsun..Ancak normal ekranlı Corsa D 'mde aynı olay olmasına rağmen ekran 2 satır oldugu için sıcaklıgı göremedim..2 satır ekranda da Settingse basılı tuttutak sonra FM tusuna basıyorsun,bir sürü saçma sapan sayılar geliyor,ancak orda motor sıcaklıgı vs. yok sanırım,yalnızca dijital hız göstergesi var.
Corsa D'de Narrowband Afr bile var. Temp. Rpm ve Speed hatta bilmediğim birçok şey görülebilir. Ortadaki ekranla alakası yok. Göstergedeki ekrandan gözüküyor bunlar. Ben görebiliyorsam sende görürsün Cdti corsanda, 4 kere basılıyor 4.de uzun olarak. youtube'ta videoları mevcut.
nightkids_han
25-05-2009, 08:22
aracın km'si nedir oyle hemen turbo değiştirdiniz yaws ?
kilometreye bakan parça değil ki turbo :)
.::EmrE::.
25-05-2009, 23:50
Arkadaşlar yeni turboma bugun kavuşmuş bulunuyorum :) eskisini aldılar dediğiniz gibi,ama sağlık olsun :) ben yenisi ile mutluyum :D
Antalyalogy
26-05-2009, 09:16
Emre hayırlı olsun..KAzasız belasız binersin inş...
M U R A T
26-05-2009, 10:29
Corsa D'de Narrowband Afr bile var. Temp. Rpm ve Speed hatta bilmediğim birçok şey görülebilir. Ortadaki ekranla alakası yok. Göstergedeki ekrandan gözüküyor bunlar. Ben görebiliyorsam sende görürsün Cdti corsanda, 4 kere basılıyor 4.de uzun olarak. youtube'ta videoları mevcut.
daha ayrıntılı yazar mısın? yada açıklayan link var mı??
Tholl-ga
26-05-2009, 12:11
daha ayrıntılı yazar mısın? yada açıklayan link var mı??
aynen ayrıntılı bi açıklama beklioruz :D
http://www.youtube.com/watch?v=UngAnPKomz4
Dediğim gibi ortadaki tuşa 4 kere basılıyor. 4.de uzun basılıyor.
Video'da ki araç Corsa OPC ama herhangi bir Corsa D'de de oluyor. Bizimkilerde fark ortadaki yani göstergedeki tuşa bastıkça değişmesi. Km ve Rpm göstergesinden sonra kısa süre gözüken Narrowband Afr. Gerisine alt yazı geçmiş zaten kolay gelsin.:)
görüntüde 14.3 tü kaç la kaç arasında bilgi verebiliyor ?
http://www.youtube.com/watch?v=UngAnPKomz4
Dediğim gibi ortadaki tuşa 4 kere basılıyor. 4.de uzun basılıyor.
Video'da ki araç Corsa OPC ama herhangi bir Corsa D'de de oluyor. Bizimkilerde fark ortadaki yani göstergedeki tuşa bastıkça değişmesi. Km ve Rpm göstergesinden sonra kısa süre gözüken Narrowband Afr. Gerisine alt yazı geçmiş zaten kolay gelsin.:)
ben bunu astrada deniyim bakalim :)
görüntüde 14.3 tü kaç la kaç arasında bilgi verebiliyor ?
Benimki 14.3te geziyordu stock haldeyken. Son susturucu iptal edilip komple düz boru çekildikten sonra 13.6ya indi. Eskiden 14.3te iken gaza bastıkça anlık olarak 14.4 olup düşüyordu tabi narrowband olduğundan böyle. Wideband olsa çok detaylı gösterebilirdi. Ama oem olarak böyle bişeyin olmasıda güzel açıkçası küçük sınıf bi arabada yani 1-2 puan düşüp yükseliyor. Marşa bastığımda 14.0 olarak gösterdiğide oluyordu bakımı yaptırdım şuan 13.7 ile 13.8 arasında geziyor bende. Kutu içi filtre alıcam aldıktan sonra tekrar sonucu yazarım.
Tholl-ga
26-05-2009, 22:16
ben bunu astrada deniyim bakalim :)
aman deneme bozulur :D
aman deneme bozulur :D
ilk calismada farkli sesler gelmeye basladi zaten, servise biraksam cikmicak diye korkuyorum, viuuuuuuuu ediyo ilk marsta, direksiyon pompasimidir nedir :Deli:
astrada calısmaz.. mp3 calarlaı modellerinde oradan calısıyor..
astrada calısmaz.. mp3 calarlaı modellerinde oradan calısıyor..
bende mp3 var ama :)
ilk calismada farkli sesler gelmeye basladi zaten, servise biraksam cikmicak diye korkuyorum, viuuuuuuuu ediyo ilk marsta, direksiyon pompasimidir nedir :Deli:
direksiyon pompasıdır abi,
biraz gürültücüdür kendisi astra'da
bende mp3 var ama :)
tamam işte settings e basılı tutcaksın. sonra bc tusuyla teker teker gitceksin.. ilerdeki menulerden birinde var.. bahsedilen yer calısmaz astra h ta...
direksiyon pompasıdır abi,
biraz gürültücüdür kendisi astra'da
ama bende oyle ses yoktu;
son 1haftada artti, gaurghhhhhhhhh, cehennemden gelen sesler :D
ama bende oyle ses yoktu;
son 1haftada artti, gaurghhhhhhhhh, cehennemden gelen sesler :D
3 sene öyle kullandım ben
0 aldığımdan beri vardı o sesler
M U R A T
27-05-2009, 08:26
http://www.youtube.com/watch?v=UngAnPKomz4
Dediğim gibi ortadaki tuşa 4 kere basılıyor. 4.de uzun basılıyor.
Video'da ki araç Corsa OPC ama herhangi bir Corsa D'de de oluyor. Bizimkilerde fark ortadaki yani göstergedeki tuşa bastıkça değişmesi. Km ve Rpm göstergesinden sonra kısa süre gözüken Narrowband Afr. Gerisine alt yazı geçmiş zaten kolay gelsin.:)
deneyelim bakalım sağol:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.