Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü şarj ile ilgili bir sorun..
Herkese selamlar,aracımda standart olarak voltmetre var,bu göstergeden baktığım da gördüğüm değerler araç normal çalışırken ve rölanti de eğer farlar yada klima vs çalışmıyorsa sabit 14V gösteriyor..farlar açık ve klima çalışırken rölantide bu değerler 9-10V civarına düşüyor ve tekrar gaz verdiğimde yine 14V olarak düzeliyor..akümü yaklaşık 2 ay önce değiştirdim 12V 74 amper varta akü var şu an..yaklaşık 3-4 gün önce arabaya binip çalıştırdığımda normalde rölantide ve gaz verdiğimde 14V gösteren akü değerleri 13V'un üzerine çıkmıyor..farlar ve havalandırma açık iken 10V civarında olan ölçüsü ise 9V civarına düşmüş durumda.dolayısıyla rölantide eğer farlar vs de açıksa iç ışıklar baya sönük oluyor..şimdi benim tahminim araç yeteri kadar aküyü şarj etmiyor..bu durumda şarj dinamosumu alternatör mü sorunludur acaba? bunların tamiri vs var mıdır yada illa yenisini mi almak lazımdır?
http://img9.imageshack.us/img9/3677/img8854x.jpg (http://img9.imageshack.us/my.php?image=img8854x.jpg)
Eğer sorun Şarj Dinamosu'nun içindeki bilyalar ise bendede aynı problem var :) bugece inşallah çözüyorum haber veririm :)
Bide klima kayışı kolay sökülüyorsa eğer söküp baksana bi değişiklik olacakmı değerlerde ?
Eğer sorun Şarj Dinamosu'nun içindeki bilyalar ise bendede aynı problem var :) bugece inşallah çözüyorum haber veririm :)
Bide klima kayışı kolay sökülüyorsa eğer söküp baksana bi değişiklik olacakmı değerlerde ?
hımmm kayış değişirken kasnakta değişcek ses yapıyordu ama ben bakımını bekliyordum acaba onunla mı alakası var senin dediğin gibi?çünkü rölantide bazen kayışın ordan bilya sesi geliyor gacır gucur bende wd40 ile susturuyorum:)
hımmm kayış değişirken kasnakta değişcek ses yapıyordu ama ben bakımını bekliyordum acaba onunla mı alakası var senin dediğin gibi?çünkü rölantide bazen kayışın ordan bilya sesi geliyor gacır gucur bende wd40 ile susturuyorum:)
WD40 = Lolipop :D
Ben bilya sesinden motor sesini duyamıyorum bazen :) otelden bi elemanın (gececi) tanıdığı varmış ondan detaylı alıcam yarın sabahtan gidecem.Gel müsaitsen ?_
WD40 = Lolipop :D
Ben bilya sesinden motor sesini duyamıyorum bazen :) otelden bi elemanın (gececi) tanıdığı varmış ondan detaylı alıcam yarın sabahtan gidecem.Gel müsaitsen ?_
yarın işim var ama sonra hafta içi sana uyduğu bir gün gideriz beraber..
yavuz364
11-05-2009, 19:35
ilk olarak şarj dinamosu ve alternatör; arabanda ikisi de olmaz, zaten çok ufak fark olmakla beraber hemen hemen aynı şey..
bu sorun şarj dinamosunun yetmemesinden ise arabanı yarına çalıştıramaman lazım yada benzinli bir araç ise yolda kalman gerekirdi, o yüzden dinamon yeterli, akü değişiminden olması çok ilginç, sorunun aküden olması gerek, ama aküden aküye o kadar büyük bi voltaj değişimi göstermesi normal değil,
son olarak, akü göstergeni bağladığın kablo, veya kablo üzerindeki yeri önemli, şarj dinamosuna yakın bağlarsan daha 14 voltu görebilirsin ;) akımlar çok yüksek olduğu için kablolarda 1volt kayıp oluyor olabilir, bence arabanın gidişinde sorun yok ise, göstergenin bağlandığı yeri kontrol et..
yarın işim var ama sonra hafta içi sana uyduğu bir gün gideriz beraber..
Ama emin olmak gerekir sendeki sıkıntının Şarj Dinamosundan olduğuna.
SULTANOGLU
11-05-2009, 19:39
sen kesin bi servise git o kabloları kontrol ettir göstergedede bi keleklik olabilir. zaten doğru şarj değerini serviste bilgisayara bağlayarak görürler. ordada bi düşüklük söz konusuysa zaten problem çözülmüş oluyo :D
ilk olarak şarj dinamosu ve alternatör; arabanda ikisi de olmaz, zaten çok ufak fark olmakla beraber hemen hemen aynı şey..
bu sorun şarj dinamosunun yetmemesinden ise arabanı yarına çalıştıramaman lazım yada benzinli bir araç ise yolda kalman gerekirdi, o yüzden dinamon yeterli, akü değişiminden olması çok ilginç, sorunun aküden olması gerek, ama aküden aküye o kadar büyük bi voltaj değişimi göstermesi normal değil,
son olarak, akü göstergeni bağladığın kablo, veya kablo üzerindeki yeri önemli, şarj dinamosuna yakın bağlarsan daha 14 voltu görebilirsin ;) akımlar çok yüksek olduğu için kablolarda 1volt kayıp oluyor olabilir, bence arabanın gidişinde sorun yok ise, göstergenin bağlandığı yeri kontrol et..
soğuk yada sıcak her türlü çalışmama sorunu yok,ilk marşta çok rahat çalışıyor araba,hatta yeni akü takıldıktan sonra eksi derecelerde bile ilk çalışma sorunu olmadı..dediğim gibi akü yaklaşık 2-2.5 aylık ama bu sorun 3-4 gündür var..arabanın gidişinde vs hiç bir sorun yok..tek gözüme çarpan dediğim gibi gece farlar ve klima açıkken iç gösterge ışıklarının baya sönük yanması ki o da gaza basınca düzeliyor yine..ama dediğim gibi eskiden 14V ta olan durum şimdi 13V ta kalıyor..kablolara baktırmak lazım en kısa zamanda
Bana kablolarda bir problem var gibi geldi.
(Farlarda kırpma yaptığı için gece)
3-4 aylık bir akü sık sık kullanılan bir araç ise kaçak kendini belli etmemiş olabilir. Yavaş yavaş kendini gösteriyordur.
Çok çok ufak bir kaçak benim bahsettiğim. Yoksa daha öncedende denildiği gibi araba çalışmazdı.
Öncelikle kablolarına baktır derim.
sen kesin bi servise git o kabloları kontrol ettir göstergedede bi keleklik olabilir. zaten doğru şarj değerini serviste bilgisayara bağlayarak görürler. ordada bi düşüklük söz konusuysa zaten problem çözülmüş oluyo :D
evet servis yolu gözüktü ama 500 km kaldı bakıma onunla beraber çıkartırım diyorum tabi yolda kalmazsak:D
Bana kablolarda bir problem var gibi geldi.
(Farlarda kırpma yaptığı için gece)
3-4 aylık bir akü sık sık kullanılan bir araç ise kaçak kendini belli etmemiş olabilir. Yavaş yavaş kendini gösteriyordur.
Çok çok ufak bir kaçak benim bahsettiğim. Yoksa daha öncedende denildiği gibi araba çalışmazdı.
Öncelikle kablolarına baktır derim.
6 ayda 5000 mil yol yaptım pek bekleyen bir araba değil açıkcası..kablo konusunda ortak bir görüş çıkıyor gibi..en iyisi gidip bir elektriçide ölçtürmek
orhansah
11-05-2009, 20:47
sat ve camaro al :D
sat ve camaro al :D
93 modeli bırakıp 74 modele geçince herşey güllük gülistanlık mı olcak peki?:D
orhansah
11-05-2009, 20:50
93 modeli bırakıp 74 modele geçince herşey güllük gülistanlık mı olcak peki?:D
hakan bak bu soru sana :D
SULTANOGLU
11-05-2009, 20:53
sat ve camaro al :D
işte budur ya orhan keptın sen çok yaşa :D adamın kafasına sokamya çalışıyorum ama
93 modeli bırakıp 74 modele geçince herşey güllük gülistanlık mı olcak peki?:D
tabikide olum herşey güllük gülistanlık olucak :D
:) şaka bir yana çarşamba gidip şu kablolara bir baktırayım kaçak göçek var mı diye..eğer yoksa o zaman şarj dinamosu veya akü üzerinde yoğunlaşırız..
biraz önce kullandım arabayı bu seferde volt göstergesi 14V ve biraz üzeri duruyordu..sanırım kablolarla ilgili bir terslik var yoksa 3 gün düşük bir gün yüksek göstermesi biraz garip geldi bana:)
yavuz364
12-05-2009, 21:47
akünün yeni olmasından da kaynaklanıyor olabilir, ni-mh pillerde böyle bi olay var çünkü, aküler konusunda deneyimim yok ama aynı grafiği onlarda gösteriyor olabilir, eğer öyleyse bu çok normal :) bence biraz daha bak, birdaha aynı voltaj düşüşü olursa servise gidersin..
<<buğra>>
13-05-2009, 01:37
şarj dinamosunun durumunu kontrol ettirmekte fayda var...
konuyu hortlatıyorum ve acil yardımlarınızı bekliyorum. ben 1995 model mustangimi yeni aldım. geçen gün akşam telefonu şarj ederken farlarda yanarken yolda kaldım akü bittiği için. takviye filan kesmedi yeni akü taktık. eski akünün şarj tutmadığını söyledi elektrik ustası. bir kaç gün gezdikten sonra hiç bir problem yokken dün akşam farları yaktım biraz gazlayayım derken gene bitti ama bu olayın öncesinde lastikçide araba epey kaldı orda aküsünü bitirmiş olabilirler. neyse biz gene takviye filan denedik ama akü bi türlü şarj olmadı sonuç hüsran ve yeni akü almak zorunda kaldım. sizce sorun şarj dinamosundamıdır? fikirlerinizi tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Alternatör yeterli şarj etmiyorsa kömürleri bitmiş olabilir şayet alternatöre hiç bakım yapılmamışsa yüksek ihtimal kömürlerden kaynaklanıyordur bence.
işinin ehli bi elektrikçi çözer bu sıkıntıyı heralde (öyle olmasını umuyorum )
multispace
14-02-2013, 10:32
Aküyü şarj etmemesinden kaynaklı sorun bence.
ikinci sıfır akü oldu bu. bence aküden değil gibi
boosted_pug
15-02-2013, 20:24
şarj dinamosunun içinde diyot tablası vardır bu diyotlar zamanla tek tek patlarlar araç şarj üretsede aküyü dolduracak kadar yeterli olmaz ama şarj ikazını söndrür ama akü şarj olmadığı için kendi kendini yer birde akü ile şarj dinamosu arasındaki kablo zamanla oksitlenir elektriği az iletir yine aynı sorunu meydana getirir direk şarj dinamosuna odaklanırsanız sorun büyük bir ihtimalle çözülür
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.