Orijinalini görmek için tıklayınız : K4M 1.6 Custom chip Sonuç:6hp
ClioSport
12-05-2009, 19:15
Performance tuning'de custom chip uygulaması yaptırdım. Chipden önce ölçülen dyno verisine göre 110hp motor, 90hp tekere verdi. Bostancı Sanayindeki tech vw'de tekerde 100hp vermişti(chipden önce).
Chipden sonra motora verdiği güç 116hp olarak ölçüldü. Zamanla chipin araca alışcağı birkaç gün kalibrasyon için gezmen lazım dediler. Şuanda araç 7200rpm çeviriyor.
Araçta:
SS Headers, KN 0488 Ram Air Kit, De-cat var.
Sizce nasıl?
zaman alışımı diye birşey yok. Marşa bastığından itibaren değişim olur yani 2gün sora daha güçlenir araba demek saçmalık.
çipe alışmak nedemek ? harektli parçamı bu alışssın ? şu devirde şukadar benzin ver avansı şu yap diyen yazılımın neyi nereye alışacak yahu ?
ClioSport
12-05-2009, 19:22
ben bilmiyorum vallahi öyle dediler :)
Shadow_Dancer
12-05-2009, 19:23
İnançım msndede dedigim gibi çok normal bi sonuç degil... olmadı bi daha göster
çipe alışmak nedemek ? harektli parçamı bu alışssın ? şu devirde şukadar benzin ver avansı şu yap diyen yazılımın neyi nereye alışacak yahu ?
self learning?
:D :icon_wack :rolleyes:
egeturbo
12-05-2009, 19:25
chip alışacak die birşey yok mekanik bir parça değil bu
benim eski corolla 1.6 VVTi a izmirde unichip yaptırmıştım. acemilik zamanlarımda :D :D stock oğlu stock araba chip öncesi 105 hp, chip sonrası ise 111 hp vermişti... sen de headers egzoz filtre de varki çok fazla değil bence..
ClioSport
12-05-2009, 19:30
6hp banada çok mantıklı gelmedi 8-14 arası garanti etti ama 6 arttı, 1-2 gün daha denemeyi düşünüyorum, 1-2 gün sonra gidip ölçtürdüğümde yine 8hp çıkarsa yeniden programlatıcam.
Chipi yaparken sordu bana benzin önemlimi diye, bende "bildiğim kadarıyla basmadığım zamanlar chip'in avantajı ekonomi sağlar, bu ekomi olayının ortadan kalkmasını istemiyorum" diye cevap verdim.
yaw şu benim 2006 civic Vtec2 nin beynine modifiye yapabilecek kimse yok mu türkiyede :)
Ne marka chiptuning bu öğrenebilirmiyiz? Atmosferik motorlu araçlarda aracının üzerinde bulunan extra parçalara göre %6-%10hp alman normal,ancak chiptuning yapılırken aracının motor sağlığı,parçalarının verimli çalışabilirliği,kullandığın yakıtın katkısı ve beklentilerine göre yapılan uygulama da önemli...Hemen adam harcamaktansa,bence durumu topluca ele alarak değerlendirmek lazım. Ne kadarı mümkün olur bilemem ama Clio 1,6 16V olarak senin haricinde örneğin 4 araca daha aynı işlemler ve chip tuning yapılsa ve sonucu dynoda görebilsek bence çok daha adaletli bir davranış içinde bulunulur diye düşünüyorum...Alışma kısmında yorum yapmıyorum ve ilk kez duyuyorum...
Sierra Rs
12-05-2009, 19:36
h.sonu git tekrar bro ;)
ClioSport
12-05-2009, 19:38
Ne marka chiptuning bu öğrenebilirmiyiz? Atmosferik motorlu araçlarda aracının üzerinde bulunan extra parçalara göre %6-%10hp alman normal,ancak chiptuning yapılırken aracının motor sağlığı,parçalarının verimli çalışabilirliği,kullandığın yakıtın katkısı ve beklentilerine göre yapılan uygulama da önemli...Hemen adam harcamaktansa,bence durumu topluca ele alarak değerlendirmek lazım. Ne kadarı mümkün olur bilemem ama Clio 1,6 16V olarak senin haricinde örneğin 4 araca daha aynı işlemler ve chip tuning yapılsa ve sonucu dynoda görebilsek bence çok daha adaletli bir davranış içinde bulunulur diye düşünüyorum...Alışma kısmında yorum yapmıyorum ve ilk kez duyuyorum...
Performans Club Maslakta chip custom yazıldı. bir markası yok.
Benim motorun 2001'de üretilen gaz kelebeği telli olanına wimmer uygulanmıştı. hatırlıyorum 1. vites komple sarıyordu. ama şuanda bende böyle bir durum yok.
Performance tuning dediğin yer Performans Tuning mi Maslak taki?
Tech VW dediğin yerde VW Tech sanırım :)
Kaç oktan benzin kullanıyorsun? Bırak ekonomini bozsun biraz sonuçta 200HP ye çıkartıp 100km de 20lt benzin yakamayacak? Sende görmüş olursun aracından neler çıkacağını?
Yapmadan önce ve sonra aynı yerde dyno ya soktun sanırım ona göre 6hp arttı? Yoksa daha önce başka yerlerdeki ölçüme göre mi 6hp?
biraz daha açar mısın mevzuyu?
ClioSport
12-05-2009, 19:42
evet aynen dediğin gibi :) yerlerin isimlerini doğru yazmışsın.
chip yapılmadan önce ve sonra aynı yerde ölçüldü araç.
Fakat 2-3 ay evel chipsiz ama headers,de-cat ve kn 57i 0488 kitli bi şekilde VW Tech'de ölçüldü ve tekere 100hp verdi araç.
97 Oktan benzin kullanıyorum. Açıkcası aracın ilerde avans vurmasından korkuyorum o yüzden limitoru 7000rpm istedim ama şuanda 7200rpm de kesiyor.
tekerde 100 güzel bir rakam sayılırda , yazılımın güvenli olup olmadığını bilemezsin. Yüksek viteste alt devirlerde bir avans vurması bir çıtırtı hissediyor musun bunları biraz dene bence
ClioSport
12-05-2009, 19:50
bu akşam dediğin olaya dikkatli bir şekilde bakıcam.
ClioSport
12-05-2009, 19:52
bir soru daha. Bülent abi hala wimmer yapıyormu?
zaman alışımı diye birşey yok. Marşa bastığından itibaren değişim olur yani 2gün sora daha güçlenir araba demek saçmalık.
arkadasın dedıgı sanırım long term fuel trım olayı. Bir miktar etkisi olur ama cok da fazla etkı bekleme.
chiefkadir
12-05-2009, 22:28
Aynı gün içinde ölçtürseydin daha iyi olurdu chip öncesi ve sonrası ..Zaten Dyno'dan ziyade chip ile gidişinde bir değişiklik hissetmen lazım..Ben arabaya yaptığım herhangi bir ilave işlemi daha birinci viteste ilk gazda hissederim :D
Ayrıca eğer doğru ise 6hp çokta kötü değil tork etkiside olmuştur onuda nazara al..
Bülent hala chip işi yapıyor,linki attım msn.den döner sana ;)
yaw şu benim 2006 civic Vtec2 nin beynine modifiye yapabilecek kimse yok mu türkiyede :)
yapalım :) ama orjinal ina çip atarak deil piggyback ile :)
yapalım :) ama orjinal ina çip atarak deil piggyback ile :)
başkanım peki 6700 de devreye giren kesiciyi 7200-7400 lere alabilir misin?
inanc az geldi bana headers da var filtre vs de...97 oktana gore chiplesin bkalim avans versin biras limitleri zorliyin biras...gerci tekerde 6 aldiysan krankta 10 hp den fazla aldin demek deil mi?
Adaptasyon sureci bircok aracta mevcuttur. Yeni nesil beyinlerde hatta bir miktar daha fazladır. Yapan kişi sallamamış doğru bilgi vermiş ;)
chiefkadir
12-05-2009, 23:04
C20XE ve C20LET lerde chip sonrası 200 kontak muhabbeti vardı :D
bir arkadaşımız da da senin kasa 1.6 sport vardı (BTH 30) onda da headers,cai,ss son susturucu 51 lik düz boru ve superchips vardı 124 hp veriodu motor headers söküldü 127 verdi,clio larda ne hikmetse ahım şahım güçler alınamıo
headers sanayi yapımıydı
Maslağa kadar geldiysen chipten önce bir paşaoğlu dyno birde sonra dyno yapsaydın keşke. Bu arada motor km bilmiyorum ama standartı 110 hp olan bir araç için o header filtre kat iptali ve chip ile 116 hp bence çok az.
adaptasyon surecı doğrudur, 3 aracıma chıp uygulandı ılk basta cok etkısını gostermesede 3-5 saat sora etkısının arttıgı kesındır..
ClioSport
12-05-2009, 23:58
tam olarak yazıcam ama yine dyno çıktılarını arabada unuttum :( sabah ilk işim arabadan çıktıları alıp buraya koymak ondan sonra daha sağlıklı bir yorum yapılabilir.
anildogru
13-05-2009, 00:08
Arkadaşlar konuyu şimdi gördüm.chip tuningi yapan kişi Performans tuning Erol usta zannedersem...Hatta internette de ilanı mevcut..
http://www.sahibinden.com/chip_tuning_uygulama_merkezi-82WQQaXQQ14026393WQQpXQQdisplayitem
Bildigim kadarıyla custom tuningler gerçekten etkili olmuyo yani en azından chip tuning konusunda kendini kanıtlamış ve bu işi tam anlamıyla profesyonelce yapanların vaatleri kadar etkili olmuyo Örneğin;Senin aracın 1.6 16 v 110 hp standar gücüne superchips standart halıne 6 hp ekstra uyguluyor..Link aşagıdadır.
http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134
Senin hp 'ye etkısı olacak bazı parçaların mevcut yani bu güç normalde verilenin üzerinde olması gerekiyor..Bu benım fikrim....!!en azından 120 leri görmesi gerekirdi..ayrıca 2 gün adaptasyon olayı diye bir kavram olmaz yani sonuçta bütün mekanik güç üreten parçalar beyin komutlarına göre çalışmakta siz komutu değiştirince o parça ona ayak uydurur..Dur adapte olayın bir iki gün demez yani :):)
upsolute verisi
Original UPsolute
Power (hp) 107 hp 117 hp
Power (kW) 79 kW 86 kW
Torque (ft/lb)109 ft/lb 118 ft/lb
Torque (NM)148 NM 160 NM
Engine size 1598 1598
Compression10:1 10:1
Max Speed 121 mph (193 km/h) 127 mph (203 km/h)
Highway (5,6l / 100km) 0 mpg (0,0l / 100km)
Combined 34 mpg (7,0l / 100km) 0 mpg (0,0l / 100km)
City 25 mpg (9,3l / 100km) 0 mpg (0,0l / 100km)
yavuz364
13-05-2009, 07:28
evet alışım evresi programa göre olabilir yada kısa süreli bi değişim olabilir, programın içinde sensörlerden gelenlere göre değişken birimler var ise programın bi alışma evresi vardır, hatta çok fazla değişken var ise kullanım tarzına göre bile ara ara alışma evreleri görülebilir, gerçi bu tür bir programı türkiyede ilk defa duyuyorum :) inşallah söylediğim gibi gelişmiş programlar da türkiyede yapılmaya başlanmıştır, güzel bir haber :)
adaptasyon surecı doğrudur, 3 aracıma chıp uygulandı ılk basta cok etkısını gostermesede 3-5 saat sora etkısının arttıgı kesındır..
biraz bol yapsin ozaman programi gelecek seneyede gazlar :)
bu konuyu ciddi ciddi bir ingiliz forumunda da tartıştılar. beynin güvenli vuruntu sınırları içinede kaldığı sürece zamanla ateşlemeye avans verip yada rötara çekeceğini yazıyolardı remap'ten sonra
CRX_Power
13-05-2009, 09:43
İlk defa duyuyorum hayatımda ve çok saçma bence.Ancak havanın ısısına göre değişebilir gündüzleri sıcak geceleri biraz daha serin olduğu taktirde oksijen miktarı değişeceğinden.
bu konuyu ciddi ciddi bir ingiliz forumunda da tartıştılar. beynin güvenli vuruntu sınırları içinede kaldığı sürece zamanla ateşlemeye avans verip yada rötara çekeceğini yazıyolardı remap'ten sonra
knock sensoru disable edemiyormu yazilim ile?_
std araç olsa tam derdim de...
headerstan dolayı belki biraz daha fazla olabilirdi diyorum
bu arada filtre sıcak çekiyor da ondan düşük olabilir mi?
std haliyle denesene inanç bir de...
abi bu dino larda 2-3 kere üst üste ölç hiçbiri birbirinin aynı olmaz zaten..
5-6 hp lik farka güvenmemek lazım, olumlu yada olumsuz sonuç olabilir
Yani ilk ölçüm 110 ölçtün aslında 107 idi, ikincisini 116 ölçtün aslında 118 idi bunlar olası sonuçlar bi, tarafta 6 hp fark var, diğer tarafta 11 hp
Gördüğünüz gibi arada 2 kata yakın fark var ve bu fark ölçme hatası olarak kabul edilebilecek bi skalada..
Eğer sana göre araban hızlandıysa, hiç gerisini düşünme bence küçük motor ve atmosferik araçlarda sadece chipin farkını anlamak güç bi olay
AĞır jantlar da paşanın dyno'sunda öyle arabalarda sorun çıkarıyor.
Benim cliom 117 savaş beygiri vermişti. kat iptalı , ss magnum ve filtre ile.....
Araban çok cici değil bir bakım yaptır bence.
knock sensoru disable edemiyormu yazilim ile?_
diasble edilip edilemediğinden emin değilim remap'le. ingilizler kıl zaten biraz güvenlik önce diyip öyle birşey yapmazlar heralde mümkün de olsa.
nightkids_han
13-05-2009, 11:52
bencede güç az , sahip olduğun filtrekitide clio'da çok verimli çalıştığını düşümüyorum(birebir olsa bile)
knock sensoru disable edemiyormu yazilim ile?_
ECU üstündeki işlemciler komple tunerin istediği şekilde işlemler görebilecek bir program yazmaya müsait değil mağlesef. En azından OEM ECU için durum böyle. Ancak enjeksiyon ateşleme felan filan gibi haritalar ile vvt-vanos vs.vs. tarzı parametreler değişiyor. Kalkıpta vuruntu sensörünü yok say diyemiyorsun çoğu ECU'da.
diasble edilip edilemediğinden emin değilim remap'le. ingilizler kıl zaten biraz güvenlik önce diyip öyle birşey yapmazlar heralde mümkün de olsa.
Hem kıllar hemde korkaklar. Hem vergiden hem kaskodan korkuyorlar chip yaptırmadan 50 kere düşünüyorlar. Tuhaf millet vesselam.
ClioSport
13-05-2009, 16:22
KN den daha iyi bir filtre kiti yok diye biliyorum benim aracım için üretilen. ama yerinin yanlış olduğunun bende farkındayım hemen motorun yanında. sanırım çıkma bir kaput alıp hava filresinin olduğu kısımdan bir havalandırma yapmam lazım.
--
tam bir yorum yapılabilmesi için aşağıdaki verileri inceleyebilirsiniz.
2009-05-12 14:45:51(chipden önce)
Motor gücü (ölçülen): 111.8hp @ 147 km/h / 5801 1/min
Lastiklerdeki güç (ölçülen): 93.9hp @ 147 km/h / 5801 1/min
Güç kaybı (ölçülen): 17.9 @ 147 km/h / 5801 1/min
Motor gücü (düzeltilmiş): 113.3 @ 147 km/h / 5801 1/min
Tork (düzeltilmiş): 151Nm @ 4623 1/min (motor)
Basınç / Isı (Standart): 1005mBar / 23 C (DIN 70020)
Yağ sıcaklığı: --
2009-05-12 16:21:56(chipden Sonra)
Motor gücü (ölçülen): 114.6hp @ 143 km/h / 5635 1/min
Lastiklerdeki güç (ölçülen): 92.9hp @ 143 km/h / 5635 1/min
Güç kaybı (ölçülen): 21.7 @ 143 km/h / 5635 1/min
Motor gücü (düzeltilmiş): 116.2 @ 143 km/h / 5635 1/min
Tork (düzeltilmiş): 161Nm @ 4529 1/min (motor)
Basınç / Isı (Standart): 1004mBar / 23 C (DIN 70020)
Yağ sıcaklığı: --
tekerlek gücü düşmüş ki?
yani aracının şu an daha kötü gitmesi lazım?
arada debriyajı mı bitirdin ne yaptın
ClioSport
13-05-2009, 16:42
şuanda o performans düşüklüğünü hissediyorum bende. aradım söyledim yarın tekrar gidicem.
çipe alışmak nedemek ? harektli parçamı bu alışssın ? şu devirde şukadar benzin ver avansı şu yap diyen yazılımın neyi nereye alışacak yahu ?
muahauahu ya sen çok yaşa dostum çok güzel söylemişsin :D
Ya bu organik bir chip falan mı ?
nightkids_han
13-05-2009, 17:39
ne garip birşey yahu
adamı chip yaptırdığına pişman ediolar :D
Yaptırdığın firmanın işlerine daha önce tanık olmadım ve yorum yapmıyorum ama bu alışma mevzusunu ben iyice araştırdım. Arkadaşlar her ne kadar saçma dense de böyle bir durum sözkonusu,yazılımın yapıldığı yer beyin olsa da ve bu sistem elektronik olarak işlese bile chiptuning sonrasında kalibrasyon işlemi mekanik olarak işliyor,ancak bu uzun zaman alan bir durum değil..80-100km sonra ya da ortalama 2-3gün sonra aracınızdaki performans tam anlamıyla anlaşılabilecektir...
ClioSport
15-05-2009, 20:06
cat yok benim araçta lambda ışığının yanması performansa etki edermi..?
Sierra Rs
15-05-2009, 20:09
benim 2 lambdada headers ve decate takıldı ama arıza ışığı yine yanıyor :D nasıl gittiğide ortada etkilemiyordur herhalde kanks :D
clioya kat iptali ile arıza ışığı yaktırmayı nasıl başardınız çok merak ediyorum.
İki girişli boş bir susturucu ile asla arıza yakmaz.
cat yok benim araçta lambda ışığının yanması performansa etki edermi..?
Lambda hata okursa, ECU daha fazla yakıt göndermez mi? Bu da aracın gidişine kötü yönde etki etmez mi? Zengin'e çekildiğinden dolayı?
Sierra Rs
16-05-2009, 13:17
clioya kat iptali ile arıza ışığı yaktırmayı nasıl başardınız çok merak ediyorum.
İki girişli boş bir susturucu ile asla arıza yakmaz.
headers var arabada.
iki sensör'de headersdan sonra zaten, montajı kontrol ettirin., ikinnci sensörü biraz geri çekin olmazsa.
ERkut 205
17-05-2009, 14:15
Chipten önce arabanın emisyon değerleri olması gereken değerdemi acaba ?
Aracının benzin pompa basıncın enjektör işemelerin kontrolü yapıldımı ?
Ayrıca silindir basıncın kaç psi ? Verim almak için en kötü 170/180 psi std motorda elde etmen gerekir.
Tekerler gücüm 90 çıktı demişsin. Burda fazla bir kayıp var.Bunun sebeplerini araştırmalısın.
Baskı balatanın durumu debriyaj ayarın vs... yukarda belirttiğim gibi emisyon değerin önemli.
Heryerdeki dyno lara güvenme.Paşaoğlunda ölçtürebilirsin orada doğru çıkıyor.Ama onlarda kw dan bhp ye çevirirken oranı yanlış kullanıyorlar.Çarpımı kendin yaparsan net gücü görürsün.
İmkanın var ise bilen bir bosch car servisinde manuel dyno ya girmeni tavsiye ederim.
Zaten bu yukarda saydıklarımın hepsi olması gereken değerlerdeyse chip işine sonra girmen gerekirdi.
Kolay Gelsin.
Arkadaşlar konuyu şimdi gördüm.chip tuningi yapan kişi Performans tuning Erol usta zannedersem...Hatta internette de ilanı mevcut..
http://www.sahibinden.com/chip_tuning_uygulama_merkezi-82WQQaXQQ14026393WQQpXQQdisplayitem
Bildigim kadarıyla custom tuningler gerçekten etkili olmuyo yani en azından chip tuning konusunda kendini kanıtlamış ve bu işi tam anlamıyla profesyonelce yapanların vaatleri kadar etkili olmuyo Örneğin;Senin aracın 1.6 16 v 110 hp standar gücüne superchips standart halıne 6 hp ekstra uyguluyor..Link aşagıdadır.
http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134
Senin hp 'ye etkısı olacak bazı parçaların mevcut yani bu güç normalde verilenin üzerinde olması gerekiyor..Bu benım fikrim....!!en azından 120 leri görmesi gerekirdi..ayrıca 2 gün adaptasyon olayı diye bir kavram olmaz yani sonuçta bütün mekanik güç üreten parçalar beyin komutlarına göre çalışmakta siz komutu değiştirince o parça ona ayak uydurur..Dur adapte olayın bir iki gün demez yani :):)
bana erol usta demeyin :) cok konuşan ama hiç bişeyi bilmiyen biri ,memnun kalan birini göstersenize bana ?
adam e36 m3 ü dynoya cıkardı savaş abinin dyno dolu iken 1 saatte aracıın arızalarını kontrol edemedi ,oda yetmiyomuş gibi çalışan aracın enjektörlerini kontrol ediyordu aracımı zor bela kurtardım dyno ücretide cabası, herkese herşeye b.k atmasını biliyo ama işi bilmiyo
Sierra Rs
17-05-2009, 18:31
iki sensör'de headersdan sonra zaten, montajı kontrol ettirin., ikinnci sensörü biraz geri çekin olmazsa.
evet biri altta digeride de-catte acelem vardı cıkmam lazımdı yaptıramadım taktırdıgımda ama en kısa zamanda gidicem geri alıcaz sensörü tesekkürler.
adaptasyon süresinin doğru olduğunu bende biliyorum ve birçok kez şahit oldum
ClioSport
24-05-2009, 01:07
chipden önce tekerdeki güç 93 ken chipden sonra nasıl 82 ye düşer yahuu?? motorun aracın soğuk olması etkilermi?
aklım almıyorr
TorqueTuning
24-05-2009, 11:46
Ölçümlerden ya birisi veya 2si de tamamen yanlış ve bozuk bi şekilde yapılmış. Sonuçta araç aynı, şanzuman oranlar ve dişliler aynı, krank ve teker güç kayıpları eşit yada eşite çok yakın olmalıdır. Aksi taktirde ölçümleme hatalıdır...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.