Orijinalini görmek için tıklayınız : Vti Yüksek sıkıştırma vs
Cimmeria
15-05-2009, 14:44
155k kmde bir vtiım var. Motoru stock durumda, üstünde simota cai, dc 4-1 headers, supersprint araboru, supersprınt magnum dışında bişi yok, bide ayarsız takometre görevi gören vafc 2 var :)
Şimdi bana yol gösterirmisiniz,
Ben kapağımı açsam ne biliym çok abartmadan yüksek sıkıştırmalı piston koysam, ince conta koysam vs tahmini ne kadar güç alırım ve tahmini ne kadar maliyeti olur bana ?
Tabiki sadece pistonla olmaz şunuda koyman lazım gibi önerilerinizi de bekliyorum :)
Ya da asıl öneri olarak olm 3 ay sonra satıcam diyosun arabayı salak salak masraf yapma sat 3 ay sonra type r aldığında ona yaparsın da bir öneri olabilir mesela :)
Yağ yakıyormu araban, yakmıyorsa yapacağın tek şey var 4,785 kısa şanzıman.
Benim 4. piston segmanım bozuk çayır çayır yağ yakıyorum mecburen piston koyacağım yoksa hayatta açmam kapağımı.
B.Aktepe
15-05-2009, 15:08
birşey anlatıcam,
kapak açılıp piston değiştirmekten kasıt, blok sökülmeden, kapağı sökersin karteri açarsın kol civatalarını gevşetirsin,sökersin kol keplerini, pistonu piston kollarını yukardan alırsın, piston kollarını,pistonları değiştirirsin yada neyse sorunu halledersin. segmanlarını değiştirirsin vs. blok honlanmaz,yüzeyi taşlanmaz krank sökülmez kepleri ellenmez. söylenmek istenen bu.
birşey anlatıcam,
kapak açılıp piston değiştirmekten kasıt, blok sökülmeden, kapağı sökersin karteri açarsın kol civatalarını gevşetirsin,sökersin kol keplerini, pistonu piston kollarını yukardan alırsın, piston kollarını,pistonları değiştirirsin yada neyse sorunu halledersin. segmanlarını değiştirirsin vs. blok honlanmaz,yüzeyi taşlanmaz krank sökülmez kepleri ellenmez. söylenmek istenen bu.
bende bılıyorum onu da ıı bıseymıdır bu? saglıklı mıdır? yoksa bız malmıyız? yataklar pompalar vırık cırık ne varsa degısıtırıyoruz?
B.Aktepe
15-05-2009, 15:11
155k kmde bir vtiım var. Motoru stock durumda, üstünde simota cai, dc 4-1 headers, supersprint araboru, supersprınt magnum dışında bişi yok, bide ayarsız takometre görevi gören vafc 2 var :)
Şimdi bana yol gösterirmisiniz,
Ben kapağımı açsam ne biliym çok abartmadan yüksek sıkıştırmalı piston koysam, ince conta koysam vs tahmini ne kadar güç alırım ve tahmini ne kadar maliyeti olur bana ?
Tabiki sadece pistonla olmaz şunuda koyman lazım gibi önerilerinizi de bekliyorum :)
Ya da asıl öneri olarak olm 3 ay sonra satıcam diyosun arabayı salak salak masraf yapma sat 3 ay sonra type r aldığında ona yaparsın da bir öneri olabilir mesela :)
soruya cevap,
satmayı düşünmüyorsan eğer hiç elleme eğer kompresyonda düşüklük yok ise yağ yakma problemin yok ise. yok ben arabayı yapıcam diyorsan. 155binkmde arabaya honlamadan yada boşluklarına bakmadan üstten piston takma,taktırma tavsiye etmem.
blok sökülür honlanır temizlenir baştan aşşağı toplanır.
en güzeli typer ;)
B.Aktepe
15-05-2009, 15:12
bende bılıyorum onu da ıı bıseymıdır bu? saglıklı mıdır? yoksa bız malmıyız? yataklar pompalar vırık cırık ne varsa degısıtırıyoruz?
eğer gömlek ovalleşme değerleri fabrika verileri içinde ise yapılır, sorun teşkil etmez honda kitapçığında da yazar. yapan yapar ama ben tavsiye etmem.
160 dan fazla olacagı kesın Tolga abı......ama ole cok asırı bısı bekleme derım...6-7 hp werir werirse....
derecelı takıldıktan sonra birde guzel p28 taktınmı off dıorum....
pıston ws flan suan pahalıya gelır ama abıcım..dolar ucuk rakamlarda....yurtdısından kendın getırtsen bıle epey bı masraflı olur...+ bunun bırde motor ıscılıgı war....aracını satıp pıston / işçiliğe werecegın paranın uzerıne ufak bı ekleme yapınca zaten tayyar parası cıkıor.....
bende bılıyorum onu da ıı bıseymıdır bu? saglıklı mıdır? yoksa bız malmıyız? yataklar pompalar vırık cırık ne varsa degısıtırıyoruz?
sağlıklı değildir honlamak mantıklıdır ovalleşme olsun olmasın:) iki yüzey birbirine alışıyor sen yüzeyin birini değiştiriyorsun ve o yüzey eskisi gibi diğer yüzey ile temas sağlayamayabilir en doğrusu uygun yüzey yaratılıp ikisinin birbirine alışmasıdır:)
eğer uygun parça vs alacaksan,
yağ yaksın yakmasın vs farketmez
motorunu aç bütün parçaları çıkar blok için gerekli ölçümler yapılsın, krankı ölç ona uygun yatak al(oem hondalarda 6 ölçü mevcut uygun ölçüyü hem krank üzerindeki kodlar vasıtasıyla hemde ölçümler vasıtasıyla al) bloğu honla yağ jetlerini vs güzelce temizle,kranka işlem yapacaksan eğer yağ bloşluklarında vs pislik kalmamasına dikkat et,blok düzlüğünü kontrol et,uygun honlama elemanlarıyla honlamayı yap(torque plate lütfen:)) kapak için çatlak kontrolü guideları kontrol et,subap eğrilikleri toleranslar dahilindemi kontrol et,subap yuvalarını(valve seat yuva dedim) kontrol et güzel oturuyormu retrainer, cvalve lock, subap lastiği vs al, mümkünse lock vs aftermarket kaliteli bişey olsun(ferrea) kapak düzlüğünü kontrol et, taşlama vs yapılacaksa yapılsın,portları contaya göre işle, eğer agresif bi işleme olacaksa yap,yay vs aftermarket al, yeni yağ pompası, yeni devir daim komple conta takımı,istiyorsan egzantrik kasnağı vs al montajını profesyonel birine yaptır:)
diceklerim bu kadar:) daha ekleriz tabiiki bazı şeyleri yazmadım:)
12,5cr piston stage 2 dereceli yay şapka kasnak p28ecu 4.78 kısa stage 1 exedy debriyaj hafif volan 195-200hp civarı sıfır 6000 geçer işcilikle
cıkma alırsan 4000-4500 gibi
dereceli set evde duruo satsammı acaba:)
B.Aktepe
15-05-2009, 16:23
murat ne marka egzantriklerin?
Cimmeria
15-05-2009, 17:19
oy oy benim gibi arabayı yıkatmaya zor vakit bulan adama çok gelir bunlar :) ben o zaman kasmayıp arabayı satıp type r alayım :)
murat ne marka egzantriklerin?
Stage 2-
Road/Rally Race and Street
Requires #84161 kit with rev limiter mod.
VTEC controller also recommended.
RPM Range: 1000 to 9500+.
20+ hp over build B18C
Int- 311 mid
Exh-308 mid Int- 255 mid
Exh-248 mid Int- 466 mid
Exh-466 mid
B.Aktepe
15-05-2009, 18:47
anladım oke:)
eğer uygun parça vs alacaksan,
yağ yaksın yakmasın vs farketmez
motorunu aç bütün parçaları çıkar blok için gerekli ölçümler yapılsın, krankı ölç ona uygun yatak al(oem hondalarda 6 ölçü mevcut uygun ölçüyü hem krank üzerindeki kodlar vasıtasıyla hemde ölçümler vasıtasıyla al) bloğu honla yağ jetlerini vs güzelce temizle,kranka işlem yapacaksan eğer yağ bloşluklarında vs pislik kalmamasına dikkat et,blok düzlüğünü kontrol et,uygun honlama elemanlarıyla honlamayı yap(torque plate lütfen:)) kapak için çatlak kontrolü guideları kontrol et,subap eğrilikleri toleranslar dahilindemi kontrol et,subap yuvalarını(valve seat yuva dedim) kontrol et güzel oturuyormu retrainer, cvalve lock, subap lastiği vs al, mümkünse lock vs aftermarket kaliteli bişey olsun(ferrea) kapak düzlüğünü kontrol et, taşlama vs yapılacaksa yapılsın,portları contaya göre işle, eğer agresif bi işleme olacaksa yap,yay vs aftermarket al, yeni yağ pompası, yeni devir daim komple conta takımı,istiyorsan egzantrik kasnağı vs al montajını profesyonel birine yaptır:)
diceklerim bu kadar:) daha ekleriz tabiiki bazı şeyleri yazmadım:)
ne guzel yazmıssın be...yaptın mı boyle olcak ıste...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.