Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dynolar ve farkları



R.I.P
19-05-2009, 11:12
wikipediadan baktım ama pek tatmin etmedi.serp,dyno-mite,dyno dynamics vs vs markaya göre farkları nelerdir çeşitleri nelerdir?nasıl ölçüm yaparlar?

M3CSL
23-05-2009, 15:48
guncel

teker gucu neden farklılık gosterır farklı markalarda?

RCpower
23-05-2009, 16:00
normalde dinamometrelerin ISO standartlarına uyması lazım. çoğunda kalibrasyon farkları olabilir. bakımları yapılmazsa ölçümleri sapar. MAHA marka olanı iyidir.

said_
23-05-2009, 16:32
peki bu frenli dyno nası çalışıo normal dyno ya göre

yavuz364
23-05-2009, 17:24
aslına bakarsanız dynoların mantığı tamamen frendir, frenli dyno da motoru zorlamayı fren diski ve balatalarla yapıyor sadece, diğerlerinde ise farklı farklı yolları var, magnetik olabilir, hidrolik olabilir, pnömatik olur...
şu anda magnetik olanlar çıkmaya başladı ve çok az enerji ile ölçüm yapabiliyor, daha doğru gösterebilir ve şanzımandaki kayıpları çok daha kolay ölçebilir, diğer sistemlerin bazılarında şanzıman kaybı ölçülemiyor..

peki bu frenli dyno nası çalışıo normal dyno ya göre

said_
23-05-2009, 17:38
teşekkürler :)

RCpower
22-06-2009, 23:58
ufak bir karşılaştırma yapayım dedim.
karşılaştırma istanbul bostancı oto sanayi VW deki dynoyla, maslak paşaoğlu dyno arasında..

ikisine de girdim sırayla. yalnız bostancıdaki sadece yere verdiği gücü ölçüyor.
orada 172 hp verdi.
sonra paşaoğluna çıktım yere 168 verdi kranka 200.. kranka nasıl veriyo bilmiyorum (estimation sanırım)
demek ki buradan şu sonuca varıyorum:
istanbulda dynoya girdin mi, tekerin yere verdiği güce göre konuşmak gerekiyor.
yere ikiside hemen hemen yakın sonuçlar verdiğine göre doğru olan budur.

zaten ilk olarak tüm dynoların gördüğü değer tekerin çevirdiği güçtür bildiğim kadarıyla.

lakin yurtdışı forumlara bakıyorum bazı dynolar benim aracın yere 175 verdiği güçte kranka 225 verdirmiş.
şimdi yurdışı dynoları yere 175 kranka 225 veriyosa, paşaoğlu nasıl 200 verdi?

neyse o zaman bunları bi kenara bırakıyorum ve tekerde 170 hpyim şu an diyorum :D

MeJo
23-06-2009, 00:16
ben yeni civic imi satarken alıcı adam ölçtürdü araç yere 104 HP verdi krank gözükmüyordu bu dyno ank da ölçülmüştür sizce bu nasıl ?

yavuz364
23-06-2009, 00:26
arabayı boşa aldırıp bi deneme yapmadılar ise krank gücü tahmini bi değerdir, eğer arabayı boşa alıp makine kendisi tekerlekleri çevirip bir ölçüm yaptı ise gerçek krank değerini söyleyebilirler.. :)



ufak bir karşılaştırma yapayım dedim.
karşılaştırma istanbul bostancı oto sanayi VW deki dynoyla, maslak paşaoğlu dyno arasında..

ikisine de girdim sırayla. yalnız bostancıdaki sadece yere verdiği gücü ölçüyor.
orada 172 hp verdi.
sonra paşaoğluna çıktım yere 168 verdi kranka 200.. kranka nasıl veriyo bilmiyorum (estimation sanırım)
demek ki buradan şu sonuca varıyorum:
istanbulda dynoya girdin mi, tekerin yere verdiği güce göre konuşmak gerekiyor.
yere ikiside hemen hemen yakın sonuçlar verdiğine göre doğru olan budur.

zaten ilk olarak tüm dynoların gördüğü değer tekerin çevirdiği güçtür bildiğim kadarıyla.

lakin yurtdışı forumlara bakıyorum bazı dynolar benim aracın yere 175 verdiği güçte kranka 225 verdirmiş.
şimdi yurdışı dynoları yere 175 kranka 225 veriyosa, paşaoğlu nasıl 200 verdi?

neyse o zaman bunları bi kenara bırakıyorum ve tekerde 170 hpyim şu an diyorum :D

RCpower
23-06-2009, 02:43
bence en güzeli 207rc standartı az km de aynı benzinle götürecen paşaoğluna veya nereyeyse işte bakacan yere ne veriyo..

nasıl olsa 207rc krank gücünü biliyoruz..
diyelim yere 140-145 verdi
o zaman diyecez kayıp güç 30-35hp.. fln fln

varmıdır ki buralarda mıncıklanmamış rc