PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : aracın su eksiltmesi



dmg
22-05-2009, 01:13
bir arkadasımın honda civic 1,6ies aracı var radiator+su hortumları gb unsurlarda delık veya kacak olmamasına ragmen su eksiltmesi yapıyor sizce sebebi ne olabilir..

orhan_guney
22-05-2009, 01:20
eksozdan su atıyormu veya buhar ?

timucintt
22-05-2009, 01:20
Devir Daimın contası veya kendisi sızıyor olabilir veya emmenin altında thermostatdan devir dai pompasına uzanan bir demir saç boru uzuyor onun keçeleri sızıyor olabilir... onun dışında eğer çeşme suyu koyuluyorsa sisteme ister istemez su eksiltir ve çamurlanabilir... yada radiatörün üst kapağı sızıyordur hafiften siz farkına varmadan... :) ha genleşme kabınada bir göz atın.... onun dışında emmeyede bğlanan 2 3 tane küçük boru var onlarada göz atın....

Emir_b16a
22-05-2009, 01:36
radyatörün üstündeki kapağa bak bnm mazda da atıodu bi yerden bulamadık kapak deişti sıkıntı gitti :D

dmg
22-05-2009, 01:50
butun borular ve radiator a dan z kontrol ettık hic bir sıkıntı yok su cesme suyu zaten aracın motoru yeni toplandı ve ilk calıstırdıgımızda egzozdan su atmıstı

Oz`
22-05-2009, 07:33
ozaman contandada sorun olabilir hortumlar çok sert mi

Cimmeria
22-05-2009, 08:17
üst kapak contasından olabilir mi acaba ? arkadan beyaz duman atma durumu var mıdır ?

EEE
22-05-2009, 08:33
ilk basta dumansız eksıltır conta ve kapaktakı curuk cogaldıkca dumana dogru ılerler...
stop leak dıye bır kumlu karısım var dene ıstersen azaltır eksıltme cok degılse

senna
22-05-2009, 09:21
arabayı çalıştırın ısınsın termostat açsın sonra taşırma kabının kapağını açın fokurdama vs varmı ? oluyormu bi bakın

EEE
22-05-2009, 09:26
arabayı çalıştırın ısınsın termostat açsın sonra taşırma kabının kapağını açın fokurdama vs varmı ? oluyormu bi bakın

fokurdama yanıltırmı genelde cok hafıf oluyor ama

senna
22-05-2009, 09:30
eğer başka yerde kaçak yoksa borular falan sağlamsa yapmaması lazım ama şöyle fokurdama kabarcıklar nereden geliyor ona bakmak lazım kabın altındanmı geliyor yoksa suyun kaynaması nedeniylemi fokurduyor o önemli

Yiğit Ş.
22-05-2009, 10:42
radyatör kapağının contasına bir bak

h.guroglu
22-05-2009, 12:11
genelde radyatör kapak cotasından sızıntı yapar oraya bir bak

mar1lyn
22-05-2009, 12:27
radyatöre bi test yapıolar ördekli testmi kurbalı testmi öle bişey solersen anlarlar
onu yaptır eğer su kaçıyorsa suyada egzoz karışıodur ona bakıolar conta gidikse çıkıyo
parasız yaparlar

sercangolge
22-05-2009, 14:46
biçok sebebi olabilir.muhım olan eksılttıgı mıktar.ozellıkle yaz aylarında buharlasma genlesme bırazdaha fazla oldugundan su eksıltme mıktarı artabılır ancak yapılacak teksey suyun dolaştıgı tum noktaları baştan sona ziyaret etmek.

Sierra Rs
22-05-2009, 14:59
motora karısmasında gerisi kolay.

dmg
22-05-2009, 21:34
conta sıfır arkadaslar usa dan geldi cometic bu arabanın blok veya silindir kapagı egıklık olabilir mi?yada usta hatası mı acaba? cunku hic bir yerde kacak yok 5 kere kontrol ettık.su eksiltme oranıda 1 haftada 750ml falan

not:kullanılan su cesme suyu ve yer antalya

Sierra Rs
22-05-2009, 21:36
yag cubugunu cekip baktınızmı motora karısıyormu diye ?

senna
22-05-2009, 21:50
contanın yerleşimi iyimi acaba montaj hatası yapmış olabilirmisiniz torklama nasıl ?

bladerk
22-05-2009, 21:51
conta sıfır arkadaslar usa dan geldi cometic bu arabanın blok veya silindir kapagı egıklık olabilir mi?yada usta hatası mı acaba? cunku hic bir yerde kacak yok 5 kere kontrol ettık.su eksiltme oranıda 1 haftada 750ml falan

not:kullanılan su cesme suyu ve yer antalya

aracı çalıştırıp kontrol edin bi süre sonra hortumlarda şişme aşırı sertlik varsa contadan süphelenin blok ve kapakda ölçüm yapıldı mı ya da conta takıldıktan sonra sökülüp takrar takıldı mı

mar1lyn
22-05-2009, 21:52
bnm bildiğim kadarı ile saf su + antifriz kullanılması lazm çeşme suyu bozuyo içerileri
ben yaşadım zamanında
ve o bahsettiğim testten yaptırın kapakta yada blokta eğiklik warsa kaçırıyodur
ve 1 litre siz farketmeden azaldıysa su seviyesi ateşleme olan kısımdan aşağı inmiş demektir buda baya tehlikeli

_cAgdAsH_
22-05-2009, 21:56
Yaşadığınız yer Antalya havalar da ısındı baya motorlarınız cabuk ısınır geç soğur sudaki buharlaşmayı da göz önüne alın , ortalama yakın km kullanılan benzer araclarla kıyaslayabilirsiniz mesela. Diğer taraftan conta yeni değişmiş ama kontrol etmenizde fayda var zira baska secenek kalmıyo. Su deposunun kapagını acın gaz versin birisi ortalama motor sıcaklıgında fokurdamaya bakın egzoz gazı kacırıosa conta farkediceksiniz fokurdamayı,ayrıca conta takılırken işçilik hatası da olabilir kapak doğru torklarda sıkılmamış olabilir kapagın yuzeyı dönük olabilir teste gönderdinzmi bilmiorum ama kapakta catlak da olabilir en son ıhtımal blok yuzeyınde ki muhtemel bi problem.. iyi den kötüye dogru sıraladım ihtimalleri ins su sadece buharasıodur.

dmg
22-05-2009, 21:57
conta yeni ve ilk defa takıldı.tork ise usta takarken gordum ilk 30nm sonrada 66nm sıktı?dogrumudur bilmiyorum tabiiki ve araba fan actıgında hortum baya sertlesıyo

mbquart417
25-01-2016, 11:21
Konuyu Hortlatıyorum arkadaşlar
ARac 1.4 2000 otomatık cıvıc bu zmana kadar ne su eksiltme vardı n de yağ kaçağı.
1 hafta da ortlama 200km yol yapıyorum sehir ıcı, radyator yedek su deposundan 1 lt ye yakın su eksıltıyor ve motor kenarlarında hafıten yağ kacagı olusmus ne yapmam lazım
yardımcı olursanız sevınırım saygılar

tornado38
31-01-2016, 19:34
motor yağına bakın rengi tehin gibi olmuşsa kartere su indiriyordur sabhları yada araç 2-3 gün yatınca ilk çalışmada nazlanma yada tekleme yapıyorsa kapak conta en kötü senaryo blok ama inşallah hortumlardan sızdırıyordur ilk olarak kaçak kontrolü yapın her yerde sonra kapak gelir akla

iztuzu
31-01-2016, 22:43
Hortumlarda kaçak olup olmadığına bakın, aracı çalıştırdığınızda ve seyir halindeyken hararet göstergenizin değerini kontrol edin. Arabanın yağ çubuğunu kontrol edin.

mbquart417
01-02-2016, 10:02
Hortumlarda kaçak olup olmadığına bakın, aracı çalıştırdığınızda ve seyir halindeyken hararet göstergenizin değerini kontrol edin. Arabanın yağ çubuğunu kontrol edin.

kaçak yok , hararet de normal ama çözemedim b.r türlü

iztuzu
01-02-2016, 11:24
Bende de benzer problem vardı hortumdaki kaçaktandı.
Su ekleyin, araba rölantideyken ara ara gaza basarak su kaçağının olup olmadığını kontrol edin. Kaputun ön tarafıysa muhtemelen karbüratör kaynaklıdır. Sizin araçta ciddi miktarda su kaybı yaşanıyor, bence fazla zaman kaybetmeden ustaya gidin zira araç susuz kalırsa motora kalıcı hasar verilebilir. Kesinlikle antifriz eklemeyin bu süreçte, bir ihtimal contadan ötürü olabilir.

tornado38
09-05-2016, 19:56
hocam saf antifiriz koyun koydukça hiç su eklemeyin ki zamanla araçta duman varmı bakın duman yapıyorsa kapaktan olma ihtimali var birde bir kimyasal var bu ufak tefek eksiltmeleri kesiyor ben atmıştım motora kesmişti evvelce
mor renkli böle avrupa hatta belçika malı bişeydi diye hatırlıyorum motoru çalıştırıp ısıtıyorsunuz kendinizi yakmadan radyatör kapağını açıp içine bu kimyasalı döküyorsunuz sonra 1 saat kadar daha minimum kullanıyorsunuz aracı etkisi zamanla ortaya çıkıyor ama suyu boşaltmıyorsunuz motorda kalıyor ben de işe yaramıştı deneyin belki ucuz yollu kurtarırsınız belki

dragstar
10-05-2016, 11:50
kapak contasından kaçırıyordur

Yiğit G.
27-12-2018, 16:29
beyler bir soru sorucam bir aracın su eksiltmesi yıllık ne kadar olmalı ? En son geçen yıl ekim gibi antifiriz koydurttum , her açtığımda kaputu mavi suyu ek su deposunda tam çizgide görüyordum , şimdi baktım ek depoda hiç su yok belki dibinde , 400-500 ml gibi bir su aldı geri çizgiye geldi.Geri kalan mavi antifirizli su karışır diye bekledim ama karışmadı nedense.Bu kadar eksiltme yıllık normal midir ?

gökberk
27-12-2018, 16:33
Malesef öyle bir durum yok. Eksiltme hiç olmamalı.

Yiğit G.
02-01-2019, 17:20
Malesef öyle bir durum yok. Eksiltme hiç olmamalı.

6 gün olmuş eksiltme olmadı , fan açıp devirdaim yaptığında her yerini kontrol ettim kaçak yok.Neden bir anda eksildi ki alla alla neyse takip edeyim bakalım.