PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : V-Tec II Cat İptal-Headers-Filtre Kiti acil yardım



racing3000
26-05-2009, 08:12
Arkadaşlar öncelikle yaşadığım sorunlardan bahsedeyim. aracımda uzun zamandır AEM short ram kullanıyorum. (borular pipercross) ilk etapta cai olarak monte ettim. bi arkadaşım önden yeterli havayı almazsan performans kaybı bile yaşarsın dedi ve denedim önce sesten anlamadım, shorta geçince hak verdim. ama shortta da bir artış yoktu sadece orjinaline göre kayıp olmadığını hissettim. daha sonra sebring sessiz tip son susturucu koydum , 51mm ara borular, el yapımı orta susturucu ve el yapımı arıza yanıltıcılı cat iptal tüpü. malesef tüm bunlara rağmen bi fark alamadım. ancak dc 4-1 kısa tip headersı koyunca üst devirler cidden rahatladı. ve tekrar cai ye geçince eski hantallığın da kalmadığını farkettim :beuj: tabi kafa iyice karıştı ve farklı filtre kitlerine yönelmelimiyim diye düşünmeye başladım. şöyle ki, ya bu cai ile yani aem filtre ve pipercross borularla ön tampondan port girecek, ya da pipercross viper düşünüyorum. sizce bu kitler arasında bi fark olurmu? ikinci sorum ise cat iptal tüpü yerine düz boru olayı. önerenler de önermeyenler de mevcut. bunda da kararsız kalmış durumdayım. son olarak ta safc II tavsiye edermisiniz? biraz uzattım ama bu işi tecrübe edinerek yaşayanların yönlendirmesi en doğru sonucu vereceğinden sizlere detaylarıyla danışmak istedim. şimdiden teşekkürler :) tavsiyelerinize göre bu hafta sonu bu işi noktalamak istiyorum.

racing3000
26-05-2009, 08:35
bu arada araç 2002 model ve 124.000 km lerde. bu da negatif bir etken midir?

BU®AK
26-05-2009, 09:45
Burak Abim Safc'yi başka bir arkadaşım vtec 2 si için araştırmıştık. Yanlış hatırlamıyorsam (epey uzun zaman önceydi) üst devirlerde yarar görürsün denmişti.Ayrıcada işin ehli kişilerce ayarlanmazsa ciddi zarar göreceğinden bahsedilmişti bu yüzden vaz geçmiştik.
Performans artışı dc+cai birleşiminden dolayı olduğunu düşünüyorum.

racing3000
26-05-2009, 10:01
Anladım Burağım, o zaman safc ye pek bulaşmamak lazım. dc + cai birleşmesinden şöyle bir sonuç çıkar mı, cai çok iyi sirkülasyona sahip değil şu an ama dc deki rahatlama ile daha iyi bir vacum ve sonuç olumlu yani. peki tampon delimi mi daha iyi bir giriş yapar yoksa viper tarzı bir induction mı. bir cat iptal tüpü yerine düz boru nasıl olur acaba?

BU®AK
26-05-2009, 10:17
Cat iptal tüpü konusunda net bişey diyemiyeceğim abicim.Hondadaki sistem farklı olabilir.

racing3000
26-05-2009, 10:30
Haklısın valla canım. Bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye bekliyoruz bu durumda..

DENON
26-05-2009, 10:32
arkadasım senı bu konuda en ıyı despe arkadasımız aydınlatabılır bu hafta uyguladıgı işlemler aynen senın bahsettıgın sorunların anahtarı olacaktır

racing3000
26-05-2009, 10:44
Despe arkadaşımın aracını da detaylı inceledim, kat iptalini düz boru ile yapmamış ve cai ye de gereksinim duymamış. özel nedenleri var mıdır yoksa bu şekliyle en optimum sonuç mu alınıyor? DESPE arkadaşım bi el atıverin ..

SONE-R
26-05-2009, 10:52
arkadaşım en başında DC 4-2-1 Race headers alacaktın, direk kat'ta iptal olacaktı...

racing3000
26-05-2009, 11:02
valla malesef bulamadım 4-2-1 i o ara. bir de istanbuldan birkaç montajcıya danıştım 4-1 ideal dediler. ben de gönül rahatlığıyla taktım. peki bu durumda catı düz boru yapmalımıyım? 4-2-1 ve 4-1 in etki devir aralıkları farkı kalır geriye o zaman mantıken?

despe
26-05-2009, 11:48
selamlar. aracımda simotanın aero form filtre kiti var. kaputun oraya geldiği için kaput altından gayet iyi hava alıyor + ben buna portta yaptım ızgaranın arkasından tavsiye ederim. ama senin elinde madem bir kit var hava alamadığından yakınıyorsan eğer portla bu işi halledebilirsin. kat iptal konusuna gelince düz boruda aracın çok bağırır kendin bile rahatsız olursun. o yüzden katın olduğu kısma bi orta susturucu koyduk. sensör yanıltıcısı ve sensörüde o tüpten sonra koyduk. tüpüde neden orta susturucunun orjinal yerine değilde katın olduğu kısma koyduğumuza gelince. birincisi eğer orjinal yerine koysaydım egzoz sesim cırlıcaktı bu birinci neden. 2. neden ise orjinal susturucunun yerine koyduğumuzda dirsek ve kıvrımlar olucaktı o yüzden o bölgeye koymadık ve resimlerde aslında pek belli olmuyor ama o bölgeyi düz şekilde geçtik. ben şu an sonuçtan memnunum eski haline göre. alt devirlerde bi kayıp hissetmedim açıkçası ama üst devirler gerçekten canlandı gerekli olnada bu zaten. hafta sonu eski denediğim araçlarla deneyip tekrar neler değiştiğini yazarım.

racing3000
26-05-2009, 11:58
çok teşekkür ederim. çok makbule geçti. şimdi ben yaptığım asıl hatayı anladım sanırım. bende kat iptal tüpü ve yanıltıcısı neredeyse birebir sizin aracınki ile aynı. ama orta susturucu yerine el yapımı bir susturucu koyduk. sanırım sizinki direk geçiyor orayı. ızgaranın ordan port işini gerçekten iyi düşünmüşsün, hiç aklıma gelmedi benim. o uygulamayı nasıl yaptın?

despe
26-05-2009, 12:09
rica ederim. valla resmi yok ama fleks plastik borular var tampondaki ızgaranın arkasından filtrenin bulunduğu kutunun içine soktum. faydası vardır heralde :)

racing3000
26-05-2009, 12:22
gerçekten iyi fikir. nerede bulabilirim bu boruları. bu arada senin resimleri hala çok dikkatli inceliyorum. headerstan gelen borunun cata bağlandığı noktada boru dış çapı 51 olmasına rağmen içindeki çapın daha dar olduğunu görüyorum eğer yanlış algılamıyorsam. tabi senin headers benimkine göre daha uzun ve orjinal boru iptal. benim headers ve cat iptal tüpü arasında orjinal boru var. bunuda başka bir 51 mm ile değiştirmelimiyim? bir de orta susturucu iptal olması konusunda bir yanlışım yok dimi?

Evrenoz
26-05-2009, 12:41
Öncelikle kapalı tip filtre sistemlerinde (pipercross cai gibi ), açık tip filtrelere nazaran eğer ki iyi beslenirse verim daha fazla olacaktır. Bu tarz bir sistemin varsa tamponu deldirip bir port aracılığı ile beslemek en verimli yollardan birisi olacaktır. Ayrıca CAI'nin besleme borusunu yere sarkıtmak ve tampona monte etmek arasında bu araçta ve pipercross filtre kitinde tampona monte etmek lehine dynoda 1 hp'lik bir fark mevcuttur.

Kat iptaline gelince, düz boru koymak sesten ziyade alt devirleri daha kötü hale getirip üst devirleri biraz daha iyileştirecektir. Mantıklı yöntem bir kat iptal tüpü kullanmak, sensörü de bu tüpün çıkışına yanıltıcı vasıtasıyla monte etmektir. Bu arada uyarayım, her ne kadar yanıltıcı var olursa olsun uzun vadede sensörün bozulması yüksek bir olasılıktır. Yeni sensör 500 lira civarıdır. Yan sanayi sensörler fazla yakıt sarfiyatı gibi sorunlara sebep olur.

Headers ve kat iptal tüpü arasında orjinal boru varsa bu üst devirlerinin daha iyi olmasının önünde engel teşkil eder. Boruyu değiştirmen üst devirler için faydalı bir işlem olacaktır. Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.

SAFC düzgün ayarlanmaz ise motorun kırılmasına bile sebep olabilir. Ayar yapmayı bilen biri wideband aracılığı ile ayar yapmak zorundadır. Komple egsos sistemi ve headersın getirdiği alt devirlerin kötüleşme sorunu SAFC ile bir nebze olsun giderilebilir. Limitlere fazla yaklaşmamak mantıklı olacaktır. Güzel bir ayar sonucunda 3-4 hp'lik bir artış alınması beklenen bir sonuç olacaktır.

despe
26-05-2009, 12:52
aslında okadar çok büyük farklar olucağını sanmıyorum. bunu ancak sürekli denediğin bi arabayla tekrar deneyerek analayabilirsin bence. bende cuma yada cumartesi akşamı deniycem.

SONE-R
26-05-2009, 12:55
Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.


evren usa'da satılan komple sistemlerde ortada susturucu bulunması bence aşırı ses'e bir nebze engel olmak için.. yoksa mesela SS te VTi için komple düz boru da var, susturuculu boru da var..

Evrenoz
26-05-2009, 12:58
Sanmıyorum,

Catback satılan bu sistem orjinal headers ve orjinal kat arkasına takıldığında çıt çıkarmıyor. Orta susturucu çıkartılıp yerine düz boru konduğunda ses gene epey alt bir düzeyde.

Keza 51'lik düz boru ( OTTO son susturucu ) ve bu sistem takılı halde kıyaslama yaptığımda şuanki sistemden daha fazla verim aldığımı gördüm.

racing3000
26-05-2009, 13:05
hocam çok teşekkür ederim verdiğin bu detay bilgiler için. cat iptal tüpümde hiç bir değişiklik yapmadan kullanmaya devam edicem. sensör konusu çok hassas bir noktaymış. hiç dikkate almadık bunu. uzun vadeden kasıt 100.000 km leri bulur mu? cai ye gelince her durumda içeriye bir soğuk hava akımı sağlamam gerekiyor, bunun sonucu da olumlu olmazsa dediğiniz gibi pipercross viperı tamponda uygun bir yere bağlicam. magnaflowun uygulamasıda beni rahatlattı tabi, orta susturucuyu da kullanmaya devam o halde. headersın altına gelen ve cata bağlanan boruyu kesinlikle değiştiriyorum bu durumda. beni yanıltan kısmı bu borunun da dış çapının 51 olmasıydı. malesef içi daralıyor anladığım kadarıyla. yalnız, burada bir sensör daha var. yanlış hatırlamıyorsam alev sensörü. bunu da mı yanıltmak gerekiyor? ve uygun çap yine 51mm mi olmalı? safc ise gerçekten korkutuyor beni, sanırım ona pek bulaşmicam. ne yazık ki şu motorlara yazılım uygulanmıyor. cevabınız şimdiden tekrar tekrar teşekkürler..


Öncelikle kapalı tip filtre sistemlerinde (pipercross cai gibi ), açık tip filtrelere nazaran eğer ki iyi beslenirse verim daha fazla olacaktır. Bu tarz bir sistemin varsa tamponu deldirip bir port aracılığı ile beslemek en verimli yollardan birisi olacaktır. Ayrıca CAI'nin besleme borusunu yere sarkıtmak ve tampona monte etmek arasında bu araçta ve pipercross filtre kitinde tampona monte etmek lehine dynoda 1 hp'lik bir fark mevcuttur.

Kat iptaline gelince, düz boru koymak sesten ziyade alt devirleri daha kötü hale getirip üst devirleri biraz daha iyileştirecektir. Mantıklı yöntem bir kat iptal tüpü kullanmak, sensörü de bu tüpün çıkışına yanıltıcı vasıtasıyla monte etmektir. Bu arada uyarayım, her ne kadar yanıltıcı var olursa olsun uzun vadede sensörün bozulması yüksek bir olasılıktır. Yeni sensör 500 lira civarıdır. Yan sanayi sensörler fazla yakıt sarfiyatı gibi sorunlara sebep olur.

Headers ve kat iptal tüpü arasında orjinal boru varsa bu üst devirlerinin daha iyi olmasının önünde engel teşkil eder. Boruyu değiştirmen üst devirler için faydalı bir işlem olacaktır. Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.

SAFC düzgün ayarlanmaz ise motorun kırılmasına bile sebep olabilir. Ayar yapmayı bilen biri wideband aracılığı ile ayar yapmak zorundadır. Komple egsos sistemi ve headersın getirdiği alt devirlerin kötüleşme sorunu SAFC ile bir nebze olsun giderilebilir. Limitlere fazla yaklaşmamak mantıklı olacaktır. Güzel bir ayar sonucunda 3-4 hp'lik bir artış alınması beklenen bir sonuç olacaktır.

racing3000
26-05-2009, 13:06
çok sağol, sonuçları paylaşırız karşılıklı. ben de şu boğazı bir genişleteyim bu arada.


aslında okadar çok büyük farklar olucağını sanmıyorum. bunu ancak sürekli denediğin bi arabayla tekrar deneyerek analayabilirsin bence. bende cuma yada cumartesi akşamı deniycem.

Evrenoz
26-05-2009, 13:07
hocam çok teşekkür ederim verdiğin bu detay bilgiler için. cat iptal tüpümde hiç bir değişiklik yapmadan kullanmaya devam edicem. sensör konusu çok hassas bir noktaymış. hiç dikkate almadık bunu. uzun vadeden kasıt 100.000 km leri bulur mu? cai ye gelince her durumda içeriye bir soğuk hava akımı sağlamam gerekiyor, bunun sonucu da olumlu olmazsa dediğiniz gibi pipercross viperı tamponda uygun bir yere bağlicam. magnaflowun uygulamasıda beni rahatlattı tabi, orta susturucuyu da kullanmaya devam o halde. headersın altına gelen ve cata bağlanan boruyu kesinlikle değiştiriyorum bu durumda. beni yanıltan kısmı bu borunun da dış çapının 51 olmasıydı. malesef içi daralıyor anladığım kadarıyla. yalnız, burada bir sensör daha var. yanlış hatırlamıyorsam alev sensörü. bunu da mı yanıltmak gerekiyor? ve uygun çap yine 51mm mi olmalı? safc ise gerçekten korkutuyor beni, sanırım ona pek bulaşmicam. ne yazık ki şu motorlara yazılım uygulanmıyor. cevabınız şimdiden tekrar tekrar teşekkürler..


Açıkçası benim sensörüm 50.000 km'den sonra bozuldu. Ama bu her sensör 50.000 km'de bozulacak demek değil elbette. Bu araçlarda senin de bahsettiğin gibi 2 sensör mevcut. 1. sensör headersın üzerindeki deliğe, 2. sensör katalizörün arkasına monte ediliyor. 2. sensör için yanıltıcı şart lakin 1. sensör için herhangi bir yanıltıcı kullanılması gerekmiyor. Headersın çıkış noktası, yani 4'ün 1'e döndüğü nokta 51 olması lazım, o bölgeyi tam ölçmedim ama devamı 51 gittiğinden o noktanında 51 olması mantıklı olacaktır.

racing3000
26-05-2009, 13:23
Hocam şimdi şöyle, benim headers oldukça kısa üstüne 1. sensörü yerleştirecek bir yuva yok. bu durumda yaptıracağım yeni boruya yuva monte ettirecem sanırım kaçaksız bir şekilde. http://img39.imageshack.us/my.php?image=img1055.jpg despe arkadaşımın bu fotosunda gördüğüm iç çap asıl kafamı karıştıran. fotoda gördüğüm fana bakılacak olursa bu orjinal borunun hemen headersa bağlanan kısmı. ben hiç iç çapına dikkat etmemiştim değiştirirken, üstelik kendim değiştirdim. yani diceğim benim headresın 4ten bire döndüğü nokta direk bağlanıyor ve 4ten direk orj boru ile devam ediyor. senin o devamı 51 gidiyor dediğin yerin iç çapı bildiğimiz borular gibi mi yoksa benim gördüğüm görüntü gibi dar bir iç çap mı anlayamadım?? sensör konusunda da artık biraz şans sanırım.

Evrenoz
26-05-2009, 13:47
Benimki biraz daha farklı, 4 boru bir noktada birleşip bildiğimiz borular gibi oluyor. Bu fotoğraftaki değişik birşey tam anlayamadım.

despe
26-05-2009, 13:47
o resimde görünen 4 borudan 1 i nin deliği. oda orjinal headers ın. zaten orjinal headers ın boruları bloktaki deliklerden daha ufak.

despe
26-05-2009, 13:59
ayrıca şunuda belirteyim headers tan sonra orjinal boru kaçlık tam hatırlamıyorum 51 yada 48 lik olabilir. katalizörden sonra inceliyor boru

racing3000
26-05-2009, 14:11
:) şimdi oldu hocam ya, aracın altından çekilmiş bir kare sanırım. ben neler yaptım bilisayarı bile ters çevirdim anlayamadım ama şimdi oldu, illahi. bu durumda benim devam eden orj. 51 lik boruyu değiştirmem gereksiz olur heralde. önce despe style port denicem, olmadı evren arkadaşımın dediği gibi viper tarzı bir kit. orta susturucuyu da sadece denemek için düz bir boruyla by pass edip görmek istiyorum.

despe
26-05-2009, 14:25
eğer sen şu ana kadar aracın orjinal egzoz sistemini ellemediysen eğer bence headerstan sonraki katla birleşen orjinal boruyu hiç elleme kesip biçme katalizörle birleşik çünkü. o borunun katalizörle beraber servis fiyatı 2500 tl cik :) sen bence elindeki headers ın alt kısmına göre bi flanş yaptır. daha sonra dirsekle döne döne gidersin arkaya kadar. orjinal parçalarını elleme bence.

racing3000
26-05-2009, 14:49
hocam şöyle, mevcut durumda benim arabada headers + cat a bağlanan 51 lik (veya 48 lik) orjinal boru + cat iptal tüpü (malesef catı oksijenle keserek çıkarttık) + komple 51 lik boru + el yapımı orta susturucu + sessiz tip sebring son susturucu (bu son susturucudan da şüpheliyim aslında) . flanş olayını akıl edemedim yani. ama kesip biçme dışında 51 lik olmasından dolayı performansı ters etkilemiyordur en azından ki bu beni çok rahatlattı. yalnız ortadaki el yapımını mutlaka denicem, ve senin portları tabiki. bu esnek boruları nerden temin etmiştin, alırken ne demek lazım çap falan?

racing3000
26-05-2009, 14:56
bu arada benim son susturucu çok acayip bi görüntüye sahip. içinde civatalar varmış gibi. sebringin hiç görmediğim bir modeli. biraz da suçu ona atıyorum bazen ama alırken bu ses yapmaz performans tipi dediler, yalnız ne hikmetse aynısından başka da yok ?? akşam bi fotosunu çekip gönderim olmazsa


Benimki biraz daha farklı, 4 boru bir noktada birleşip bildiğimiz borular gibi oluyor. Bu fotoğraftaki değişik birşey tam anlayamadım.

racing3000
26-05-2009, 19:30
http://img39.imageshack.us/img39/3315/dscn2883y.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=dscn2883y.jpg)

http://img39.imageshack.us/img39/2043/dscn2884.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=dscn2884.jpg)

http://img39.imageshack.us/img39/8281/dscn2886.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=dscn2886.jpg)

http://img39.imageshack.us/img39/9210/dscn2887m.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=dscn2887m.jpg)

arkadaşlar benim son susturucunun resimlerini ekledim yukarıdaki linklerde ve arkadan gelen 51 lik boru tabi. susturucu ile ilgili yorumlarınız fikirleriniz veya bildikleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

racing3000
26-05-2009, 19:34
http://img39.imageshack.us/img39/6539/dscn2889.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=dscn2889.jpg)

http://img39.imageshack.us/img39/2540/dscn2890.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=dscn2890.jpg)

yanlış bişey yapmamak için bu resimleri de çektim Despe arkadaşıma danışmak için. portu bu ızgaradan geçircez dimi, çok dar bir aralık bendeki sanırım tampon farkı da var. bir de tekrar sorim, boruların satış yeri ve tipi çapı ile ilgili ne demek lazımdı?
teşekkürler..

fasterhan
26-05-2009, 22:13
abi sen yap bakalım alacagın verim bana örnek ve teşvik olacak :D hahaha safc2 yide burak abi ile arastırmıstık bizde zamanında ama şimdilik gereksiz olacagını düşünüp bırakmıstık...bide flans olayını anlamadım ben orjinale dokunmayıp döne döne nasıl gidilcek arkaya ? kafamda canlandıramadım ?

racing3000
26-05-2009, 22:55
merhaba Erhancım. aldığım verim fena değil aslında. bir tek senin port olayında eksiğimiz var :) baba engeline takıldık, ama ne yapıp edip canlandıracam. önce despenin dediği küçük portları bi görmek istiyorum. orjinaline dokunmadan dönme olayını da şöyle açim kardeşime, orjinal headresın hemen altından devam eden 51 lik boru catalitik ile birleşik, bu boru ve catı olduğu gibi çıkart ve yepyeni bir boru (aynı şekle sahip, dönerek gitmeden kasıt bu) koy bu borunun her iki ucunada flanşlar koy. bir flanş headers bir flanş ta cat iptal tüpüne bağlantı imkanı tanıyacak yani.

racing3000
26-05-2009, 22:56
orta susturucuyu iptal ederek de bir deneme yapacam, filtrede planlar belli zaten bir de şu son susturucu ile ilgili bir yorum gelirse rahatlicam ama pek gören duyan yok sanırım

BU®AK
27-05-2009, 09:52
abim son susturucu ile olan sorun nedir? Bide bu model haikaten şu ana kadar görmediğim bir model :D Özelmi seçtin abim :D

racing3000
27-05-2009, 10:06
Valla abim benim montajcı ısrarla tavsiye etti. bi sorun yok aslında somut olarak, sessiz ve performans tip diye sattılar bana ama pek görmediğim için tedirginim açıkçası . acaba yanlış bir seçim mi diye. çünkü benim aracla aynı modlar yapılmış ama son susturucusu farklı bir model kullanan bi araç test etmedim. karşılaştıramıyorum yani. ben kendim farklı bir susturucu denesem o da çok meşakatli iş. o yüzden yorum ve yardım bekler durumdayım yani :)

BU®AK
27-05-2009, 10:20
Anladım abim.Valla keşke honda konusunda diğer araçlar kadar tecrübem olsaydı :) Açıkcası benim düşünceme göre boru+dc+cat iptali gibi bileşkeler olmadığı sürece sadece son susturucunun fazla bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. Gerçi son susturucunun katacağı performansıda hiç görmedim :beuj: Keşke hepsini aynı anda yapmayıp parçaların stock olanına göre olan değişimini izleseydin diyecem ama benimde elimde aynı imkan olsa aynısını yapardım :D Buradan konuşmak kolay geliyor heralde :P

racing3000
27-05-2009, 10:37
yok abicim estağfurullah olur mu öyle şey. :) aşkolsun :) benimkiler hepsi aynı anda olmadı zaten. önce cat iptali, bişey değişmedi sonra ara boru ve son susturucu, bişey değişmedi hepsinden önce aem dry flow ve pipercross short ram zaten vardı yine değişiklik yok. yalnız 1 hafta önce dc 4-1 takınca biraz farketti. yalnız tatmin olamadım. konunun benzerleri daha önce de açılmış ama işlemler yapılmadan önce sorulmuş fakat uygulandıktan sonra neler yaşandığını pek göremeyince bi daha canlandırmak zorunda kaldım. bir de benim ki biraz sorunlu bir durum özellikle son susturucunun hiç tanınmayan bir model olması ???

despe
27-05-2009, 14:47
port bu linkte biraz görünüyor. adını bende bilmiyorum ama fleks plastik boru olabilir.

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=30395

racing3000
27-05-2009, 15:01
anladım, o aradan iyi geçirmişsin valla, ben de zorlicam artık. olmadı delecem tamponu. canıma tak dedi artık.

racing3000
27-05-2009, 15:06
port bu linkte biraz görünüyor. adını bende bilmiyorum ama fleks plastik boru olabilir.

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=30395

bu arada senin konuda adı geçmiyor senin susturucu otto dimi

serda-R
27-05-2009, 17:27
anladım, o aradan iyi geçirmişsin valla, ben de zorlicam artık. olmadı delecem tamponu. canıma tak dedi artık.



bence tamponu delme...hiç bir getirisi yok...sadece şekil duruyor okadar....kat iptali illaki şart tabi....kat iptalinden sonra ara boruları genişletmen yerinde olacaktır....kolay gelsin....bu arada benim aracın eski plakası 33 B 2806 idi....28 sene kaldım mersinde...toprağım.... :)

racing3000
27-05-2009, 17:46
bence tamponu delme...hiç bir getirisi yok...sadece şekil duruyor okadar....kat iptali illaki şart tabi....kat iptalinden sonra ara boruları genişletmen yerinde olacaktır....kolay gelsin....bu arada benim aracın eski plakası 33 B 2806 idi....28 sene kaldım mersinde...toprağım.... :)

selam, ne zaman mersinde bir işin olursa yardımcı olmaya çalışırım. bırakılır mı buralar :) sen sanırım tamponu delerek de delmeyerek de deneyip fark oluşup oluşmadığını kontrol ettin. herkes port şart diyor valla ben de şaşırdım ne yapacağımı. short ram ile cai arasında da mı fark yok. eğer öyle ise shorta dönmek isterim çünkü ses daha bir hoş geliyor. cat şu an iptal ve borular 51 zaten. yalnız kat iptal tüpü kullandık yanıltıcı ile birlikte. bunu düz boru ile geçicem hafta sonu. bundaki önerin nasıl?

serda-R
28-05-2009, 08:25
düz boru performansı arttıracaktır şüphesiz....ama eksozun zırlamasına dayanabilirsen ki mersinde bu durumda aracım 3 kez men olmuştu trafikten....silencerli gezersin....arada bir çıkarıp gazlarsın.....ben yanıltıcı filan kullanmadım....2006 dan beri böle kullanıyorum...otto kat iptal tüpünde orjinal sensörün gireceği gibi bir yuva açtık ve sensörü orya monte ettik....ne kablo uzattık nede başka bişey....adanada ramazan usta yaptı montajını....kazasız belasız gidiyorum gündüz gece.... :)....ama düz borunun tek dezavantajı 4-1 le öldürdüğün altdevirlere can çekiştirirsin....ama bizim araçlarda red lineli vites atışlarında devir göstergen 4.250 - 4.500 arası kaldığından sorun olmayacaktır altdevirler....bende 4-1 kullanıyorum bu yüzden.....

racing3000
28-05-2009, 08:34
anladım, mevcut durumda sende düz boru yok o zaman, otto kat iptal tüpü var. bende el yapımı daha doğrusu şüaip yapımı bir küçük susturucu var, tüp de denebilir. belki bunu adam gibi bir otto ile değiştirmeliyimdir. short mu cai mi konusuna ne diyorsun?

SONE-R
28-05-2009, 08:40
kat iptal tüpü işe yaramaz. komple düz boru çektir.. ben de Dc 4-2-1 header ve komple düz 51lik boru var. son susturucum ise oval kazanlı olduğu için ses çok fazla çıkmıyor silindir kazanlı egzozlara göre...

serda-R
28-05-2009, 09:53
kesinlikle cai daha iyidir...zaten açılımından belli (cold air intake)...ama cai yerine port daha iyi olur kanımca....pipercross viper yada venom kit işini görür....biraz pahalı ama....bu arada bu kitlerden çıkan hortumlar tamponda açtığın porta yetişmiyor...yaklaşık 30 cm desteklemen gerekir.... ;)

racing3000
28-05-2009, 11:32
kat iptal tüpü işe yaramaz. komple düz boru çektir.. ben de Dc 4-2-1 header ve komple düz 51lik boru var. son susturucum ise oval kazanlı olduğu için ses çok fazla çıkmıyor silindir kazanlı egzozlara göre...

abi orta susturucu da iptal o zaman sen de?? alt devirleri de 4-2 ile destekliyorsun ve sonuçtan memnunsun bu durumda. sanırım orta susturucu olmasa da kat iptal tüpü yerine düz boru koycam ben de cumartesi günü.

racing3000
28-05-2009, 11:38
kesinlikle cai daha iyidir...zaten açılımından belli (cold air intake)...ama cai yerine port daha iyi olur kanımca....pipercross viper yada venom kit işini görür....biraz pahalı ama....bu arada bu kitlerden çıkan hortumlar tamponda açtığın porta yetişmiyor...yaklaşık 30 cm desteklemen gerekir.... ;)

evet haklısın cold air ama bunu becerebilirsek, ben kendi adıma yanlışlar yaptım önden hava girişine izin vermedim, aksine aracın altındaki boşluklardan dolayı vacuma maruz bıraktım zavallı arabayı ve hemen shaorta geri dönmüştüm. şimdi fikrim değişiyor. yalnız bişeye takıldım, dün porta gerek yok tamponu delme demiştin bugün port daha iyi diyorsun :confused: ya da ben bişeleri yanlış anlıyorum??? bir netleştirirsen sevinirim :)

serda-R
28-05-2009, 14:16
tabi evren yorumunda belirtmiş....1 hp farkettiriyor port diye....cold air intakeye göre port işlemi bence daha iyi....aracın önüne geçip portun oraya elini koyduğunda gaz pedalına bi arkadaşın bassın ne dediğimi daha iyi anlarsın.....cai lerde short rame göre sıcak hava teması az olsada port işleminde yok denecek kadar az.....ama getirisini pek değil hiç hissetirmiyor maalesef....aracın orjinalliği bozuluyor üstüne üstlük....ben portu açmadan önce çok şey değişecek diye düşünmüştüm ama sonuç hüsran oldu....bunu demek istedim....şimdi bunu yapan uygulayan biri olarak araca göz estetiği verecem daha ağır basıyorsa portu aç yok performans +3 yada +4 hp alırım diyorsan hiç gerek yok.....tercih senindir...ben senin yerinde olsam simota euro alırım ön panjurun ordan....daha iyi bence....tekirdağ'dan saygılar toprağım......

racing3000
28-05-2009, 17:54
tabi evren yorumunda belirtmiş....1 hp farkettiriyor port diye....cold air intakeye göre port işlemi bence daha iyi....aracın önüne geçip portun oraya elini koyduğunda gaz pedalına bi arkadaşın bassın ne dediğimi daha iyi anlarsın.....cai lerde short rame göre sıcak hava teması az olsada port işleminde yok denecek kadar az.....ama getirisini pek değil hiç hissetirmiyor maalesef....aracın orjinalliği bozuluyor üstüne üstlük....ben portu açmadan önce çok şey değişecek diye düşünmüştüm ama sonuç hüsran oldu....bunu demek istedim....şimdi bunu yapan uygulayan biri olarak araca göz estetiği verecem daha ağır basıyorsa portu aç yok performans +3 yada +4 hp alırım diyorsan hiç gerek yok.....tercih senindir...ben senin yerinde olsam simota euro alırım ön panjurun ordan....daha iyi bence....tekirdağ'dan saygılar toprağım......

saygı bizden toprağım :) çok iyi anladım söylediklerini ve çok faydalı oldu. çok sağol. benim derdim sadece performans, kesinlikle port ile görüntü değişikliği yapmak istemem. ama performansı o verecek olsa idi gözüm kararmıştı gerçekten. şimdi cai mi short mu bi karar vermeye çalışacam. mantıken tabiki cai ama dediğim gibi sıcak hava temasından da kötü olan bir eksiklik var benim araçta ki cai de çekiş düşmüştü daha önce. ama son haliyle yani boru, ss, headers ve cat iptal tüpü ile caiyi denediğimde harbiden farkedemedim. short da cai de aynı geldi. dynosuzluğun sonuçları :) bu arada despenin safc gelişmelerini ben de çok yakından takip edeceğim, bir de unutmadan sahibinden de benim soru yağmuruna tuttuğum serdar sanırım sensin, ordaki ilgin için de ayrıca teşekkür. bende bi farklılık olursa mutlaka yazarım. mersinle ilgili söylediklerimi de unutma ;)

serda-R
29-05-2009, 07:59
eywallah toprağım....kazasız belasız bol gazlamalar.... ;)

racing3000
29-05-2009, 09:50
Amin, bir mukabil toprağımm...

despe
29-05-2009, 23:21
denemenin sonuçları bu linkte

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?p=699506#post699506

racing3000
29-05-2009, 23:45
iyice inceledim Emre, sana göre sonuç nasıl tatmin edici mi, 4-2-1 i de denemek gibi bir fikrin var mı

despe
30-05-2009, 15:52
4-2-1 gelince onuda deniycem tabiki

racing3000
31-05-2009, 12:05
ben 4-2-1 elinde sanıyordum, ama 4-1 in uzun süre testten geçmesi de iyi bir yerde. aradaki fark az ise daha kolay algılama sağlar en azından. tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız.