Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : vti 8000 devir problemi



racing3000
31-05-2009, 21:51
bi arkadaşımın vti sinde motor revizyonu sonrasında yağsız kalmadan dolayı subap kesme yaşanmış . ardından piston kırmış araç ve tekrar revizyon. şu anda her viteste 8000 de araç kasılıyor ve bir an duraksama yaşanıp ardından zor da olsa yürümeye devam ediyor. ancak 4. viteste kesiciye bile giremiyor. 5te durum içler acısı zaten. sizce problemin kaynağı ne ya da neler olabilir? acaba daha önceki problemlerden alakasız bir başka sorun olabilir mi? ilginize teşekkürler şimdiden.

stlegal
31-05-2009, 22:41
subap ayarları nedir

racing3000
01-06-2009, 09:43
subap ayarları 25-30 iken 20-25 e alınmış bildiğim kadarıyla

stlegal
01-06-2009, 09:45
kardeş acilen hondadan anlıyan usta bul kendine

KMR2-GT
01-06-2009, 09:45
normal o zaman yurumemsi :D

15 17 / 17 20 orj olması lazım

racing3000
01-06-2009, 10:25
15 17/ 17 20 bunlardan hangisi emme tarafındaki subapların olacak? valla sormayın bi gariplik var araçta ve ben de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum ciddi de bir kazık yemiş çocukcağız.

KMR2-GT
01-06-2009, 10:27
tam hatrlamıorum hangısıydı.ben netten buldum yuzde yuz emın deılım

ama tavsıyem hondada yaptırın benımkı cok ıı suan

miniks
01-06-2009, 10:33
Avansını da 16 17 gibi ayarlarsanız iyi olur

racing3000
01-06-2009, 10:43
avans yazdım hemen hocam şu an, subap ayarı net olarak senin aklında mı üstad? hangisi ne tarafta

Erol
01-06-2009, 10:50
17/20 yanılmıyorsam emme tarafındakininidi. ama yinede netlik için bulundugunuz yerdeki bir honda servisine tel açın en azından

B.Aktepe
01-06-2009, 11:11
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=30579

racing3000
01-06-2009, 11:31
hocam çok teşekkür ederim. hemen yarın akşam uygulamaya kayalım bu bilgileri. herkese teşekkürler arkadaşlar eğer sorun devam ederse yazarım tekrar.

stlegal
01-06-2009, 14:45
avansı mutlaka 16' ya sabitleyin gerikirse 2 farklı tabancada bakın avansı da servis soketinden fişini kısa devre pozisiyonda fan açtıktan sonra bakın araba tam ısınsın 2 kez fan açsın arıza tespt soketini takın bu avansı sabitliycektir ondan sonra 16 ya alın..kolay gelsin...

MiaMi
01-06-2009, 14:51
avansı mutlaka 16' ya sabitleyin gerikirse 2 farklı tabancada bakın avansı da servis soketinden fişini kısa devre pozisiyonda fan açtıktan sonra bakın araba tam ısınsın 2 kez fan açsın arıza tespt soketini takın bu avansı sabitliycektir ondan sonra 16 ya alın..kolay gelsin...


Servis soketinin fişini ya kısa devre yapıp yada serviste makineye bağlayıp denemek gerekli. Avans bu işlem yapılmadan yanlış çıkıyor. Daha doğrusu düşük çıkıyormuş.

racing3000
01-06-2009, 15:19
çok tEşekkürler arkadaşlar. söylediklerinizi bir kağıda not aldım. aynen bu şekilde gidicm ustanın yanına

racing3000
10-06-2009, 00:07
arkadaşlar subap ayarları 15-20 ayarlandı, avans 16. araçta ciddi bir ataklaşma oldu. ancak 8000 devirdeki yığılma problemi halen devam ediyor. bu beyin ya da enjektörlerle alakalı bir durum olabilir mi?

racing3000
10-06-2009, 11:48
fikri ya da önerisi olan varsa paylaşırsa çok makbule geçecek arkadaşlar. şimdiden teşekkürler...

stlegal
10-06-2009, 12:01
araba rolantide nasıl çalışıor kalkışta bir baygınlık varmı zorla gaz yeme gibi

MiaMi
10-06-2009, 12:05
araba rolantide nasıl çalışıor kalkışta bir baygınlık varmı zorla gaz yeme gibi

Bu aralar benim araba sabahları çalıştıktan sonra 3-4 dakika yol alırken dalgalı kur gibi çalışıyor çok hafif bir dalgalanma var.

Ayrıca tahminim yağ yakmamdan kaynaklı bujilerimde kurum birikiyor yeni bujilerim henüz 1000 km de ama yinede araba ilk gaz vermede soğuk iken baygınlık geçiriyor gaz yemiyor 1 sefere mahsus kasıyor sonra devam.

;Herhangi bir problem yok. Belki bobinim artık bitiyordur :)

racing3000
10-06-2009, 12:20
araba rolantide nasıl çalışıor kalkışta bir baygınlık varmı zorla gaz yeme gibi

rolantide de bir anormallik yok, oldukça stabil bir çalışması var. kalkışta motor sıcakken bir baygınlık yok hocam ya, soğuk halini hiç denemedim tabi. ancak bayılma zorla gaz yeme olayı dediğin tam 8000 devirdeki hali tanımlıyor.

KMR2-GT
10-06-2009, 12:24
8000den sorna daha mı ıı hızlanıyor

cem
10-06-2009, 13:13
Ayrıca tahminim yağ yakmamdan kaynaklı bujilerimde kurum birikiyor yeni bujilerim henüz 1000 km de ama yinede araba ilk gaz vermede soğuk iken baygınlık geçiriyor gaz yemiyor 1 sefere mahsus kasıyor sonra devam.

;Herhangi bir problem yok. Belki bobinim artık bitiyordur :)

Sen oksijen sensorunu değiştirdinmi :)

MiaMi
10-06-2009, 13:18
Yok motoru topladığımda yapacağım değişikliği. 2 max 3 ay içinde.

cem
10-06-2009, 13:20
Yok motoru topladığımda yapacağım değişikliği. 2 max 3 ay içinde.

Sıfır al mutlaka ebaydan aynı parçayı getirtebiliyorsun , oeme 600 civarı para vermeye
gerek yok,100 küsüre geliyor..

MiaMi
10-06-2009, 13:22
Sıfır al mutlaka ebaydan aynı parçayı getirtebiliyorsun , oeme 600 civarı para vermeye
gerek yok,100 küsüre geliyor..

Evet bilal getirmişti kendisine yine o şekilde bende alacağım veya miniklere söylerim onlar getirirler. Oksijen sensörünü değiştiren araçlar bariz kuduruyormul deniyor.

motor bu halde iken yeni alıp yağ dumanı içinde bırakmak istemem.

Erol
10-06-2009, 15:08
arkadaşlar subap ayarları 15-20 ayarlandı, avans 16. araçta ciddi bir ataklaşma oldu. ancak 8000 devirdeki yığılma problemi halen devam ediyor. bu beyin ya da enjektörlerle alakalı bir durum olabilir mi?


enjektörle alaklı olabilir belli bir devirden sonra benzin püskürtmesi yetmiyor olabilir.aracın 100binleri geçmişse hiç test fln yaptırma enjektörlerine direk degiştir derim.

TünayK
10-06-2009, 16:46
araba rolantide nasıl çalışıor kalkışta bir baygınlık varmı zorla gaz yeme gibi

abı dıyelım kı var? o durumda nereye bakılacak?

stlegal
10-06-2009, 16:48
kabak aklıma gelio tünay bazen rektefiyeciler ciddi hatta yapıo

TünayK
10-06-2009, 16:51
kabak aklıma gelio tünay bazen rektefiyeciler ciddi hatta yapıo

kabak nedır abı?:) kapak mı?

stlegal
10-06-2009, 16:55
su kabağı anladın sen :)

racing3000
10-06-2009, 17:14
8000den sorna daha mı ıı hızlanıyor

hayır yine kasıla kasıla gidiyor ama 8000 deki o ani duraksama olmuyor. tabi 1 ve 2 için söylüyorum. 3,4,5 rezalet. 4te kesiciyi göremiyor bile

racing3000
10-06-2009, 17:16
enjektörle alaklı olabilir belli bir devirden sonra benzin püskürtmesi yetmiyor olabilir.aracın 100binleri geçmişse hiç test fln yaptırma enjektörlerine direk degiştir derim.


iyi bir enjektör temizliği denemekte fayda olabilir o halde

Erol
10-06-2009, 17:58
temizlikle fln ugraşma bence direk degiştir.

buarada araç kaç km.de _?

racing3000
10-06-2009, 20:35
hocam araç arkadaşımın, ben zaten yardımcı olmaya çalışıyorum ve inanki hiç aklıma gelmedi km ye bakmak. ama 98 model. heralde 150 bini vardır rahat.

ef186
10-06-2009, 21:04
Max Kaçbin devir dönmekte ?
Üzerinde neler var ?
Yazılım standart yazılımmı ?
Debriyajı ne alemde ?

atikk
10-06-2009, 21:48
106 gti aracım da bu tarz bı problem vardı!!herşeyi denedık o sensor senın bu sensor benım bobin ve aklına gelebılecek herseyı ve sonunda arızayı bulduk.bulanda zaten savaş paşaoğluydu!!sıbop kacırıyordu cok hafıf bı sekılde.kaçırmada deıl esasında sibop şapkalarını kentcam ın tıtanyumlarını kullanıyordum onlarda bı uzama meydana gelmıstı..aynı dedıgın gıbı benım arac ıcın 7200 de araba kesıyordu ve sonra tekrar gıdıyordu.. kapagı soktuk olay ayarlandı sonrasındada bı problem kalmadı.bı bak ıstersen

racing3000
10-06-2009, 22:08
Max Kaçbin devir dönmekte ?
Üzerinde neler var ?
Yazılım standart yazılımmı ?
Debriyajı ne alemde ?

max 8500 rpm dönüyor ama 1,2,3 te ancak. üstünde 51mm ara boru, ss, aem short ram başka bişey yok hocam. yazılımda standart. debriyaj daha 1000 km de.

racing3000
10-06-2009, 22:10
106 gti aracım da bu tarz bı problem vardı!!herşeyi denedık o sensor senın bu sensor benım bobin ve aklına gelebılecek herseyı ve sonunda arızayı bulduk.bulanda zaten savaş paşaoğluydu!!sıbop kacırıyordu cok hafıf bı sekılde.kaçırmada deıl esasında sibop şapkalarını kentcam ın tıtanyumlarını kullanıyordum onlarda bı uzama meydana gelmıstı..aynı dedıgın gıbı benım arac ıcın 7200 de araba kesıyordu ve sonra tekrar gıdıyordu.. kapagı soktuk olay ayarlandı sonrasındada bı problem kalmadı.bı bak ıstersen


valla hocam çok mantıklı geliyor banada, başından beri subap yay vs den şüpheleniyorduk zaten. subapları da yenilemekte fayda var bu durumda.

ef186
11-06-2009, 00:19
valla hocam çok mantıklı geliyor banada, başından beri subap yay vs den şüpheleniyorduk zaten. subapları da yenilemekte fayda var bu durumda.

bence internette araştırıp denemek yerine sağlam ve işinibilen bir ustaya başvurmalısınız ...

Böylece 50 ayrı noktaya para odeyıp hala çözulmemiş bi problem yerine daha uygun fiyatlara sorun çözülmüş olur ...

racing3000
11-06-2009, 07:22
haklısınız üstad, yalnız beraber uğraştığımız arkadaşlardan biri hondadan ayrılan iyi bir usta zaten. o da teşhisi koyamayınca bu yola başvurduk. yetkili servis zaten hepten garip şeyler söylüyor. bu durumda burda işi bilenlerden tecrübelerini paylaşmalarını istemekten başka çaremiz kalmadı